Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Come again?

    De '6 en de CL zitten in een COMPLEET ander segment!
    Dat zeg ik ook !

    Maar hij OOGT uit dat segment te komen !

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Bij mij zeiden ze reeds in oktober, dat de verwachte leveringstermijn februari/maart zou zijn (en dat bij 2 verschillende garages). Dat jouw dealer dan durft beweren dat de wagen in 2007 nog kon geleverd worden is wel bijzonder...

      Laatst geweest naar dieteren ze hebben mij verteld dat de levering voor een nieuwe A5 nu al op mei 2008 staat.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Adrifan Bekijk Berichten
        Laatst geweest naar dieteren ze hebben mij verteld dat de levering voor een nieuwe A5 nu al op mei 2008 staat.

        Lees tussen de regels maar al Juni of Juli ja, ze staan maar liefst 6000 eenheden achter op het oorspronkelijke constructieplan maar dat zullen ze u als klant natuurlijk niet graag vertellen hé

        De verkoop gaat boven alle vewachtingen van Audi en daarom is de release datum van de 2.0 TDi nu ook verschoven naar voorlopig half Februari....kloooote

        Comment


        • Ben sinds augustus dit jaar de lucky eigenaar van een A5 3.0 TDI, en jawel... een witte. Ik heb de auto zorgvuldig samengesteld uit de mogelijke (dure) opties. Het S-line pakket was voor mij geen optie, de overbodeige skirt-profielen doen afbreuk aan de zuivere lijnen. Ik heb gekozen voor het pro-line pakket met persoonlijke toevoegingen zoals:

          - Sport stoelen (electr) zwart alcantara/leer in combinatie met zwarte hemel, prachtige combinatie met de aluminium inleg en het witte exterieur
          - telefoon en navigatie
          - lichtpakket, vooral binnen heel subtiel
          - B&O sound system
          - Advanced key
          - 19" vlindervelgen met Continentals, een waar genoegen om te aanschouwen, ze zijn namelijk niet van de bekende zilveren lichtmetalen look maar een slag donkerder, wat ook weer mooi contrasteerd met het echt witte sprankelende Ibiswit.

          De A5 is een echte GT zoals er sinds lange tijd niet is uitgekomen. Absoluut geen sportwagen maar net zo snel. Ben er laatst mee naar Zwitserland geweest, wat een genot!!

          Met de Quattro aandrijving lach je iedereen uit, wat een tractie in combinatie met een fenominaal koppel. De nieuwe plaatsing van de voortrein is een absolute verbetering, een beetje sliden is goed mogelijk, ook zonder EPS beheersbaar door mooie verdeling van de aandrijving voor/achter.

          Maar vooral gezwicht voor de lijn: onaantastbaar en zuiver. De A5 heeft enorm veel bekijks, hoeveel foto's er onderweg wel niet van zijn gemaakt met mobietjes vanuit het raam van medeweggebruikers. De LED running daylights dragen aan de opvallendheid uiteraard mee.

          Ook wel minpunten hoor!: Veel te grote buitenspiegels, te weinig overzicht in de linkervoorhoek (stoeprandjes!), Toch een te saai dashboard met soms overbodige en irritante informatie, Regensensor die al werkt terwijl het pas de volgende dag gaat regenen, Na het starten bij temperatuur onder de 5 C wordt het stationaire toerental verhoogd naar 900 rpm, dit wordt na het op temperatuur komen niet verlaagd naar de standaard 600 rpm, dit gebeurd pas na opnieuw starten. Cruise control niet bedienbaar op het stuur maar via een onzichtbaar moeizaam te bedienen pookje achter het stuur.

          Ik rij zo'n 40.000 km per jaar en nu na 16.000 km een gemiddeld verbruik van 7.7 ltr/100km, dit is ongehoord goed voor een een auto van deze postuur.

          Beste auto tot nu toe en heb heel wat aardige koetsen gehad!

          Comment


          • Sorry, het is augustus vorig jaar, nog even wennen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bastiaan Bekijk Berichten
              Ben sinds augustus dit jaar de lucky eigenaar van een A5 3.0 TDI, en jawel... een witte. Ik heb de auto zorgvuldig samengesteld uit de mogelijke (dure) opties. Het S-line pakket was voor mij geen optie, de overbodeige skirt-profielen doen afbreuk aan de zuivere lijnen. Ik heb gekozen voor het pro-line pakket met persoonlijke toevoegingen zoals:

              - Sport stoelen (electr) zwart alcantara/leer in combinatie met zwarte hemel, prachtige combinatie met de aluminium inleg en het witte exterieur
              - telefoon en navigatie
              - lichtpakket, vooral binnen heel subtiel
              - B&O sound system
              - Advanced key
              - 19" vlindervelgen met Continentals, een waar genoegen om te aanschouwen, ze zijn namelijk niet van de bekende zilveren lichtmetalen look maar een slag donkerder, wat ook weer mooi contrasteerd met het echt witte sprankelende Ibiswit.

              De A5 is een echte GT zoals er sinds lange tijd niet is uitgekomen. Absoluut geen sportwagen maar net zo snel. Ben er laatst mee naar Zwitserland geweest, wat een genot!!

              Met de Quattro aandrijving lach je iedereen uit, wat een tractie in combinatie met een fenominaal koppel. De nieuwe plaatsing van de voortrein is een absolute verbetering, een beetje sliden is goed mogelijk, ook zonder EPS beheersbaar door mooie verdeling van de aandrijving voor/achter.

              Maar vooral gezwicht voor de lijn: onaantastbaar en zuiver. De A5 heeft enorm veel bekijks, hoeveel foto's er onderweg wel niet van zijn gemaakt met mobietjes vanuit het raam van medeweggebruikers. De LED running daylights dragen aan de opvallendheid uiteraard mee.

              Ook wel minpunten hoor!: Veel te grote buitenspiegels, te weinig overzicht in de linkervoorhoek (stoeprandjes!), Toch een te saai dashboard met soms overbodige en irritante informatie, Regensensor die al werkt terwijl het pas de volgende dag gaat regenen, Na het starten bij temperatuur onder de 5 C wordt het stationaire toerental verhoogd naar 900 rpm, dit wordt na het op temperatuur komen niet verlaagd naar de standaard 600 rpm, dit gebeurd pas na opnieuw starten. Cruise control niet bedienbaar op het stuur maar via een onzichtbaar moeizaam te bedienen pookje achter het stuur.

              Ik rij zo'n 40.000 km per jaar en nu na 16.000 km een gemiddeld verbruik van 7.7 ltr/100km, dit is ongehoord goed voor een een auto van deze postuur.

              Beste auto tot nu toe en heb heel wat aardige koetsen gehad!
              GEEN FOTOKES? altijd welkom hoor, aangezien ik ook voor WIT ga !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Dat zeg ik ook !

                Maar hij OOGT uit dat segment te komen !
                Neen, je begrijpt me verkeerd. Ik spreek me niet uit over de A5, ik zeg dat de '6 en de CL niet in hetzelfde segment zitten.

                CL = zeer ruime 4-zits luxecoupé op 't chassis van een luxeklasse berline (S-klasse)
                '6 = vrij krappe 2+2 sportcoupé op 't chassis van een sportievere hogere middenklasse berline (BMW '5)

                De BMW '6 en de Benz CL zitten niet in dezelfde klasse. Ze kosten allebei veel, 't zijn allebei Duitsers, ze worden gemaakt door die eeuwige kemphanen, en ze hebben allebei 2 deuren, maar daar eindigen de gelijkenissen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Neen, je begrijpt me verkeerd. Ik spreek me niet uit over de A5, ik zeg dat de '6 en de CL niet in hetzelfde segment zitten.

                  CL = zeer ruime 4-zits luxecoupé op 't chassis van een luxeklasse berline (S-klasse)
                  '6 = vrij krappe 2+2 sportcoupé op 't chassis van een sportievere hogere middenklasse berline (BMW '5)

                  De BMW '6 en de Benz CL zitten niet in dezelfde klasse. Ze kosten allebei veel, 't zijn allebei Duitsers, ze worden gemaakt door die eeuwige kemphanen, en ze hebben allebei 2 deuren, maar daar eindigen de gelijkenissen.
                  euh ?

                  Comment


                  • Audi S5



                    Comment


                    • De velgen liggen mij niet zo. En het wit ook niet.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                        euh ?
                        Zijn de '6 en de CL geen tweedeurs, dan?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Beemer Bekijk Berichten
                          Wat een knap en bruut front...

                          Comment


                          • K-W-I-J-L!! waar is diene bestelbon eh!!!

                            Dju toch nog ff volhouden tot het salon...(waar ik zal werken by the way )

                            Comment


                            • Wat er ook van zij, een A5 3.0tdi zal menige pot breken. In 5.9 seconden naar 100 om nog maar van de hernemingen en de ongeloofelijke quattro-grip te zwijgen..
                              Menig 335d of 997 porsche zal er zijn handen aan vol hebben. En dat voor een drieliter dieseltje...

                              Respect

                              Comment


                              • Een 335d blijft sneller (behoudens sprintje uit stilstand tot 60, of wanneer er weinig grip is), en is ook maar een 3-litertje diesel, hè.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Een 335d blijft sneller (behoudens sprintje uit stilstand tot 60, of wanneer er weinig grip is), en is ook maar een 3-litertje diesel, hè.
                                  Maar het blijft natuurlijk maar een BMW'tje ..





                                  Comment


                                  • De A5 oogt wel 'n halve klasse hoger dan de '3 coupé, yep.

                                    En ik heb de 3.0 TDI quattro gereden, en 'ie is verbluffend goed. Zeker als je weet waar Audi vandaan komt, de vorige generatie FWD en 4WD Audi's waren nog allemaal, van de eerste tot de laatste, véél te onderstuurd. En nou een zo goed als neutrale kar, splendid!!

                                    Maar dan nog: zelfs de beste 4WD heeft niet de stuurprecisie van een goeie RWD. De tractie kan je op 'n nat circuit natuurlijk gebruiken, maar op 'n droog circuit zou ik keer op keer terug naar een RWD grijpen, en niet om te driften, maar gewoon omdat een RWD beter rijdt.

                                    Dit gezegd zijnde: A5 3.0 TDI quattro > 335d coupé wat mij betreft ... maar ik weet wél dat die 335d niet zomaar een BMWtje is, maar een kar is die mij serieuze pandoeringen zal geven in m'n Audi, tenzij ik al van voor de bocht op 't gas ga en hoop dat de banden me op de juiste rijlijn houden.

                                    Comment


                                    • Kijk hier even naar......BMW de oppermeester....blijft nog steeds met zijn achterwielaandrijving de "best handling car" voor zij die weten wat rijden is natuurlijk maar kijk naar het filmpje het scheelt tegenwoordig maar enkele hondersten van een seconde.

                                      Audi zal nog niet victorie kunnen schreeuwen maar ze komen toch stilaan zeer zeer dicht in de buurt.

                                      Hip hip hoera voor de audi mannen moesten ze nu nog mogen van de boekhouders ...zou er naar verluidt toch nog net iets meer uit te halen zijn, afwachten wat voor vuur ze nog in de pijp hebben voor de jawel " RS5 ".........wordt vervolgd wees maar zeker dat het een serieuze titanen strijd zal worden tussen de drie dikste van duitsland.

                                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Een 335d blijft sneller (behoudens sprintje uit stilstand tot 60, of wanneer er weinig grip is), en is ook maar een 3-litertje diesel, hè.
                                        Op de 1000m is de 335d maar liefst 3 sec sneller, dus in de meeste situaties is de BMW inderdaad de snellere. Als de Audi dan al ietsje sneller tot 100 zou sprinten, kan je je wel inbeelden wat het verschil voorbij die 100km/h is. Je voelt dat ook wel aan de Audi, 1ste en 2de versnelling gaan meer dan behoorlijk (), maar dan vanaf 3de is dat verleden tijd... elke diesel die ik tot nu toe had trok gevoelsmatig in z'n derde even hard of zelfs harder, dus dat is wennen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                          Op de 1000m is de 335d maar liefst 3 sec sneller, dus in de meeste situaties is de BMW inderdaad de snellere. Als de Audi dan al ietsje sneller tot 100 zou sprinten, kan je je wel inbeelden wat het verschil voorbij die 100km/h is. Je voelt dat ook wel aan de Audi, 1ste en 2de versnelling gaan meer dan behoorlijk (), maar dan vanaf 3de is dat verleden tijd... elke diesel die ik tot nu toe had trok gevoelsmatig in z'n derde even hard of zelfs harder, dus dat is wennen.

                                          Klopt wel allemaal als een bus maar gevoelsmatig heeft voor mij de audi toch zoiets als een eerder exclusieve coupe waar daarentegen een BMW 3 coupe zelfs als 330D of als 335i er toch maar uit ziet als eender welek andere 3 reeks, en dit zelfs met een heel gewoon dashboard......geeeuw... en als je dan toch dat geld wil spenderen...laat ons eerlijk zijn de Audi ziet er gewoon ongelooflijk gelikt en cool uit......toch ?.....voor diegene die er al mee rondrijden ...iedere audi A5/S5 rijdt toch niet onopgemerkt voorbij....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X