Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Der zit echter wel 50pk verschil tussen beiden, vandaar haar slotzin... In ieder geval, het is inderdaad een hevig gevecht geworden, wat alleen maar goed kan zijn!

    Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
    Kijk hier even naar......BMW de oppermeester....blijft nog steeds met zijn achterwielaandrijving de "best handling car" voor zij die weten wat rijden is natuurlijk maar kijk naar het filmpje het scheelt tegenwoordig maar enkele hondersten van een seconde.

    Audi zal nog niet victorie kunnen schreeuwen maar ze komen toch stilaan zeer zeer dicht in de buurt.

    Hip hip hoera voor de audi mannen moesten ze nu nog mogen van de boekhouders ...zou er naar verluidt toch nog net iets meer uit te halen zijn, afwachten wat voor vuur ze nog in de pijp hebben voor de jawel " RS5 ".........wordt vervolgd wees maar zeker dat het een serieuze titanen strijd zal worden tussen de drie dikste van duitsland.

    http://www.youtube.com/watch?v=aHj0zbhjLZI

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
      Kijk hier even naar......BMW de oppermeester....blijft nog steeds met zijn achterwielaandrijving de "best handling car" voor zij die weten wat rijden is natuurlijk maar kijk naar het filmpje het scheelt tegenwoordig maar enkele hondersten van een seconde.

      Audi zal nog niet victorie kunnen schreeuwen maar ze komen toch stilaan zeer zeer dicht in de buurt.


      Jeemig, jij ziet Audi-BMW iets als een oorlog, ofzo? My God...

      Audi blijft om wille van budgettaire redenen kiezen voor FWD, en ik begrijp dat! De meeste merken doen dat. Wil je dat niet, dan kies je hun (nog steeds fantastische) quattro-systeem.
      En hoe goed een quattro ook is, of hoe slecht sommige RWD ook zijn: je kan nu eenmaal niet onder de typische eigenschappen van die twee aandrijfsystemen uit. En dat heeft niks met "victorie" te maken.

      En ik weet niet of je nog een beetje ochtendprut in je ogen hebt of niet, maar ik schreef zelf overduidelijk dat ik de A5 3.0 TDI quattro sowieso zou prefereren voor de 335d Coupé. Om wille van het totaalpakket. En niet omdat de Audi op élk vlak beter zou zijn. Op elk vlak vind je wel een andere auto die beter is dan die die je kiest. En voor mij blijft gelden: RWD biedt de meest excellente rij-ervaring. En 't is ook nog altijd 't meest efficiënt, als 't over sportiviteit (op vlakke weg) gaat.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
        Klopt wel allemaal als een bus maar gevoelsmatig heeft voor mij de audi toch zoiets als een eerder exclusieve coupe waar daarentegen een BMW 3 coupe zelfs als 330D of als 335i er toch maar uit ziet als eender welek andere 3 reeks, en dit zelfs met een heel gewoon dashboard......geeeuw... en als je dan toch dat geld wil spenderen...laat ons eerlijk zijn de Audi ziet er gewoon ongelooflijk gelikt en cool uit......toch ?.....voor diegene die er al mee rondrijden ...iedere audi A5/S5 rijdt toch niet onopgemerkt voorbij....
        Ik volg je daarin: een A5 oogt specialer, een halve klasse hoger qua positionering, dan een '3 coupé. En dat is voor mij ook één van de redenen waarom ik een A5 3.0 boven een 335d Coupé zou verkiezen.

        Maar je moet wel een béétje je perspectief bewaren, hè. Zo zijn er b.v. mensen die 't omgekeerde denken dan jij, en dat is niet omdat ze krankzinnig zijn, of merkblind, of wat dan ook. Smaken verschillen, en jouw smaak is maar nét evenveel waard als de smaak van een ander.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Je voelt dat ook wel aan de Audi, 1ste en 2de versnelling gaan meer dan behoorlijk (), maar dan vanaf 3de is dat verleden tijd... elke diesel die ik tot nu toe had trok gevoelsmatig in z'n derde even hard of zelfs harder, dus dat is wennen.
          Ik heb dat niet ervaren in de A5 die ik testreed, ik vond dat die beestig door bleef gaan, tot en met 5e. De zesde heb ik enkel gebruikt als cruise-versnelling.

          Ik denk dat je nu al een beetje last krijgt van het "pk's wennen snel"-syndroom.

          Vergeet ook niet dat een 335d altijd met een automatische versnellingsbak komt, en dat die ook wat (gevoelsmatig) vlotheid kan weggummen. De handbak in de A5 3.0 TDI maakt dat je altijd een erg direct, soms zelfs (lekker) bruut oppikken hebt, daarmee dat die A5 3.0 TDI quattro ook zo höllisch fun is op bochtige wegen: grip zonder einde, en een nerveus en immer krachtige motor. Zalig.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
            Klopt wel allemaal als een bus maar gevoelsmatig heeft voor mij de audi toch zoiets als een eerder exclusieve coupe waar daarentegen een BMW 3 coupe zelfs als 330D of als 335i er toch maar uit ziet als eender welek andere 3 reeks, en dit zelfs met een heel gewoon dashboard......geeeuw...
            Voor mij staan ze op hetzelfde niveau. Je weet toch ook dat straks elke A4 nagenoeg exact hetzelfde dashboard krijgt, dan zal iedereen geeuwen van het A5 dashboard...

            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Ik heb dat niet ervaren in de A5 die ik testreed, ik vond dat die beestig door bleef gaan, tot en met 5e. De zesde heb ik enkel gebruikt als cruise-versnelling.

            Ik denk dat je nu al een beetje last krijgt van het "pk's wennen snel"-syndroom.
            Ik had dat gevoel al van bij de eerste testrit, en je zou kunnen zeggen dat het logisch is. In eerste versnelling laat je de koppeling "schieten" en het Quattro zet de eerste tot de laatste newtonmeter op het asfalt waardoor je tegen de stoel plakt, in tweede nog steeds gepaard met een ferme duw in de rug, maar vanaf derde zijn de sensaties niet van hetzelfde niveau (dat noemt ook "pk's wennen snel" zeker? ) Ik ben niet alleen, ik vond gelijkgestemde zielen op een Audi forum.

            Maar desalniettemin, ik heb last van het "pk's wennen snel"-syndroom! Daar zit ik nu al weken aan te denken waarom dat zo is. Want chiptuning op m'n vorige wagen gaf een sensatie wat ik eigenlijk nooit gewoon geworden ben, heel vreemd...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Op de 1000m is de 335d maar liefst 3 sec sneller,
              no way

              Comment


              • Ondanks dat ik de het lijnenspel van de 335 coupe niet begrijp (en is dus geen optie voor mij) heb ik van deze torpedo in een weekend-proefrit kunnen genieten. Maaaaar... te veel gedrag wat ik helemaal niet wil. Geen Grand Tourismo gevoel, te veel op de rijrpestaties .
                Een echte GT vraagt andere genoegens

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  no way
                  De BMW fans zijn weer de cijfers aan het saboteren *zwaait met vuist*.
                  Je hebt gelijk... gemeten cijfers voor de A5:
                  0-100km/h: 6,1s.
                  0-400m: 14,2s.
                  0-1000m: 26,25s. (198km/h)

                  Om dan 3 sec sneller te zijn op de 1000m, heb je een BMW Z8 nodig.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    De BMW fans zijn weer de cijfers aan het saboteren *zwaait met vuist*.
                    Je hebt gelijk... gemeten cijfers voor de A5:
                    0-100km/h: 6,1s.
                    0-400m: 14,2s.
                    0-1000m: 26,25s. (198km/h)

                    Om dan 3 sec sneller te zijn op de 1000m, heb je een BMW Z8 nodig.
                    335D doet de 1000m in 25,5sec.

                    Beide wagen zijn retesnel en ik vind ze beiden razend knap. Audi lijkt eindelijk komaf te maken met zijn bokaal auto's.

                    Comment


                    • Ik ben daarstraks eens een kijkje gaan nemen bij de locale Audi dealer voor een A5 en daaruit volgend heb ik enkele vragen :

                      1) Er werd mij een 2.7 S-line voorgesteld, toen ik de verkoper vroeg of dat zowel het interieur als het exterieur betrof zei hij ja maar ik heb daar toch m'n twijfels over (moet je exterieur zelf niet als optie erbij nemen ?) Dit staat alleszins niet op mijn offerte en de verkoper beweerde nochtans dat het zowel s-line interieur en exterieur (velgen, bumper,...) was ?!?
                      2) Ik ben eens in de wagen gaan zitten en had het gevoel dat ik met m'n hoofd bijna tegen het dak zat. Jammer genoeg was de batterij van de wagen plat in de showroom en kon men de zetel nietmeer verstellen. Echter, de verkoper dacht dat de zetel niet lager kon. Betekent dit dan dat je minder ruimte in de hoogte hebt dan in een BMW 3 waarin ik wel genoeg ruimte in de hoogte heb ? Als dat het geval is dan is het voor mij al game over wat A5 betreft...
                      3) Er werd me 6% korting aangeboden, dat leek me maar pover. Maar in tegenstelling tot bij BMW (waar ik 11% heb) is de korting ook wel van kracht op de opties exclusief de packs. Is dit een algemeen verschil tussen BMW en Audi of is dit dealer afhankelijk ?
                      4) De dealer beweerde dat ik mijn A5 zou hebben in april als ik nu bestelde, hij toonde me dit zelfs in de computer. Kan dit ? Leek me optimistisch als ik de verhalen hier hoor...

                      Enfin, al bij al een amateuristische bedoening, doordat de batterij plat was kon men de koffer ook niet openen en een testrit was ook al onmogelijk omdat ze zelf geen A5 hebben staan. Bijzonder vreemd want het was de enige wagen in de showroom waar mensen rond samentroepten. Op dat gebied hebben ze op me totaal geen goede indruk gemaakt. Dat mag toch wel beter als je een wagen van 50.000€ komt bekijken. Bij BMW heb ik alleszins een professioneler gevoel maar uiteraard is dit allemaal afhankelijk van dealer tot dealer.
                      Last edited by ; 05/01/2008, 20:56.

                      Comment


                      • Bij welke dealer ben je geweest als ik vragen mag?
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door vanisher Bekijk Berichten
                          Ik ben daarstraks eens een kijkje gaan nemen bij de locale Audi dealer voor een A5 en daaruit volgend heb ik enkele vragen :

                          1) Er werd mij een 2.7 S-line voorgesteld, toen ik de verkoper vroeg of dat zowel het interieur als het exterieur betrof zei hij ja maar ik heb daar toch m'n twijfels over (moet je exterieur zelf niet als optie erbij nemen ?) Dit staat alleszins niet op mijn offerte en de verkoper beweerde nochtans dat het zowel s-line interieur en exterieur (velgen, bumper,...) was ?!?
                          2) Ik ben eens in de wagen gaan zitten en had het gevoel dat ik met m'n hoofd bijna tegen het dak zat. Jammer genoeg was de batterij van de wagen plat in de showroom en kon men de zetel nietmeer verstellen. Echter, de verkoper dacht dat de zetel niet lager kon. Betekent dit dan dat je minder ruimte in de hoogte hebt dan in een BMW 3 waarin ik wel genoeg ruimte in de hoogte heb ? Als dat het geval is dan is het voor mij al game over wat A5 betreft...
                          3) Er werd me 6% korting aangeboden, dat leek me maar pover. Maar in tegenstelling tot bij BMW (waar ik 11% heb) is de korting ook wel van kracht op de opties exclusief de packs. Is dit een algemeen verschil tussen BMW en Audi of is dit dealer afhankelijk ?
                          4) De dealer beweerde dat ik mijn A5 zou hebben in april als ik nu bestelde, hij toonde me dit zelfs in de computer. Kan dit ? Leek me optimistisch als ik de verhalen hier hoor...

                          Enfin, al bij al een amateuristische bedoening, doordat de batterij plat was kon men de koffer ook niet openen en een testrit was ook al onmogelijk omdat ze zelf geen A5 hebben staan. Bijzonder vreemd want het was de enige wagen in de showroom waar mensen rond samentroepten. Op dat gebied hebben ze op me totaal geen goede indruk gemaakt. Dat mag toch wel beter als je een wagen van 50.000€ komt bekijken. Bij BMW heb ik alleszins een professioneler gevoel maar uiteraard is dit allemaal afhankelijk van dealer tot dealer.


                          1. het is zo dat een S Line wel een eigen uiterlijk heeft en dwz velgen en verlaagde vering...maar in het S Line exterieur pack zitten ook nog andere bumpers voor en achter + andere zijschorten die zitten niet standaard op een S Line maar als je de prijs bekijkt is het wel veel geld en ja ook geen korting op dit pack
                          2.Wat die zetel betreft moet je opletten de elektrische exemplaren staan standaard net ietsje hoger dan de manuele maar soms leveren ze je elektrische gratis omdat ze een tekort aan manuele hebben....is hier in de forum al aangehaald zelfs....en neem ook zeker geen elektr open dak zo heb je nog minder plaats.
                          3. de kortingen van 6% worden nu bijna normaal....ze geven dan ook elders al salonkortingen....en ja als je het bekijkt 6% op de auto incl acc maar excl packs ( zijn al speciale prijzen ) en je neemt een BMW waar je 11% krijgt maar enkel op de basis auto dan komt het wel ongeveer uit hoor......je neemt zowiezo toch al een hele resem opties hoor.
                          4. over die levertijden hoor je van alles het is wel zo dat een 2.7 een model is dat ze redelijk vlot kunnen leveren dus april zou wel eens kunnen kloppen......bij de garage zeggen ze trouwens de prijzen te kenne half februari wat betreft de 2.0 TDi en als je die dan zou bestellen is het levering juni of juli....

                          wat dat laatse betreft ik zou ook nooit een auto kopen bij een garage waar ik niet eens met een wagen mag rijden en de rest van hun presence lijkt me ook maar niks , als ik u was zou ik toch maar eens bij een andere garage langs lopen uiteindelijk maakt het niet uit waar je hem koopt ze komen ten slotte toch allemaal uit de zelfde fabriek
                          Last edited by ; 05/01/2008, 21:37.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
                            Klopt wel allemaal als een bus maar gevoelsmatig heeft voor mij de audi toch zoiets als een eerder exclusieve coupe waar daarentegen een BMW 3 coupe zelfs als 330D of als 335i er toch maar uit ziet als eender welek andere 3 reeks, en dit zelfs met een heel gewoon dashboard......geeeuw... en als je dan toch dat geld wil spenderen...laat ons eerlijk zijn de Audi ziet er gewoon ongelooflijk gelikt en cool uit......toch ?.....voor diegene die er al mee rondrijden ...iedere audi A5/S5 rijdt toch niet onopgemerkt voorbij....
                            Zal dat niet een klein beetje teniet gedaan worden wanneer je de nieuwe A4, die er toch wel sterk op gelijkt, vooral voor auto-leken, op elke straathoek zal tegenkomen, en wanneer je ook de A5 meer en meer gaat zien rijden (binnen een half jaar zullen er al een pak meer rondrijden, als ik dat hier zo lees!)?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
                              3. de kortingen van 6% worden nu bijna normaal....ze geven dan ook elders al salonkortingen....en ja als je het bekijkt 6% op de auto incl acc maar excl packs ( zijn al speciale prijzen ) en je neemt een BMW waar je 11% krijgt maar enkel op de basis auto dan komt het wel ongeveer uit hoor......je neemt zowiezo toch al een hele resem opties hoor.
                              Bij welke dealer was dat, 11% enkel op de basiswagen? Bij mij werd de korting onderaan de bestelbon, op het totaalbedrag dus, berekend.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Een 335d blijft sneller (behoudens sprintje uit stilstand tot 60, of wanneer er weinig grip is), en is ook maar een 3-litertje diesel, hè.
                                'k Heb eigenlijk nog geen enkele A5 3.0 TDI onder de 6 seconden zien duiken... en nochtans is quattro heerlijk simpel te lanceren..

                                De BMW is toch wel een stukje sneller, dat is duidelijk.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  'k Heb eigenlijk nog geen enkele A5 3.0 TDI onder de 6 seconden zien duiken... en nochtans is quattro heerlijk simpel te lanceren..

                                  De BMW is toch wel een stukje sneller, dat is duidelijk.
                                  ja, maar om echt snel uit de startblokken te schieten moet je toeren maken en de koppeling laten schieten. Wat iedereen doet is toeren maken en koppeling (extreem) laten slippen.. zo heb je geen voordeel en slijt je enkel super hard je koppeling

                                  Comment


                                  • Waarom vergelijken jullie nu allemaal de 3.0TDI met de 35d?

                                    3.0TDI vs 3.0d is toch logischer?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      ja, maar om echt snel uit de startblokken te schieten moet je toeren maken en de koppeling laten schieten. Wat iedereen doet is toeren maken en koppeling (extreem) laten slippen.. zo heb je geen voordeel en slijt je enkel super hard je koppeling
                                      Klopt, veel autojournalisten kunnen echt niet goed een auto lanceren. En net dat is essentieel voor een goede 0-100 kmh tijd.

                                      Mijn procedure om een A5 3.0 TDI deftig te launchen:
                                      - revs tot 4000 rpm (of waar het piek hp ligt)
                                      - sidestep clutch
                                      - meteen gas vloeren
                                      - powershift naar 2 (om de turbo's te laten 'werken')






                                      - naar de garage voor een nieuwe versnellingsbak

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
                                        3. de kortingen van 6% worden nu bijna normaal....ze geven dan ook elders al salonkortingen....en ja als je het bekijkt 6% op de auto incl acc maar excl packs ( zijn al speciale prijzen ) en je neemt een BMW waar je 11% krijgt maar enkel op de basis auto dan komt het wel ongeveer uit hoor......je neemt zowiezo toch al een hele resem opties hoor.
                                        Eerste bezoek bij BMW leverde me daarstraks 7% korting op de basisprijs op EN voor de coupe gratis het navigatie-systeem ter waarde van 2335 euro (btw in).

                                        Bedoel jij dus dat 11% plus dat navigatie-systeem mogelijk zou zijn?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
                                        4. over die levertijden hoor je van alles het is wel zo dat een 2.7 een model is dat ze redelijk vlot kunnen leveren dus april zou wel eens kunnen kloppen......bij de garage zeggen ze trouwens de prijzen te kenne half februari wat betreft de 2.0 TDi en als je die dan zou bestellen is het levering juni of juli....
                                        Ben ook nog langs geweest bij Audi voor de A5 3.0d en daar bevestigde men mij ook levering tegen April.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                                          Zal dat niet een klein beetje teniet gedaan worden wanneer je de nieuwe A4, die er toch wel sterk op gelijkt.
                                          Heb daarstraks de A4 naast de A5 zien staan maar waar de A5 bij mij toch wel warme gevoelens oproept doet de A4 dat helemaal niet. Hij is zeker niet lelijk maar dat 'wow' gevoel heeft hij bijlange na niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X