Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
    330d : 0-100 in 6.6 (6.7 automaat), 6.5 (6.6) met xdrive
    335d : 0-100 in 6.1sec
    a5 3.0 TDI : 0-100 in: 5.9 sec

    De 3.0 TDI is perfect vergelijkbaar met de 335d qua prestaties. In het sprintje is de A5 sneller, de hernemingen zijn lichtjes in het voordeel van de bmw.

    en als je je afvraagt hoeveel meter verschil er is tussen een wagen die 6.6 sec nodig heeft en eentje die er 5.9 nodig heeft: klein rekensommetje levert mij een verschil van zowat 10 m op.
    Ik heb nog geen test gezien waar de audi onder de 6 seconde gaat. Behalve dan die van audi zelf. Iemand die hier een echte test van heeft? Waarbij audi dus echt onder de 6sec gaat?

    Theorie en praktijk zijn niet altijd hetzelfde.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Adrifan Bekijk Berichten
      FF vraagje. Bestaat er een site met een heel overzicht van het interieur en exterieur kleurenpalet met voorbeelden van foto's enz...?



      Veel kleurtjes int. en ext.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
        Ik heb nog geen test gezien waar de audi onder de 6 seconde gaat. Behalve dan die van audi zelf. Iemand die hier een echte test van heeft? Waarbij audi dus echt onder de 6sec gaat?

        Theorie en praktijk zijn niet altijd hetzelfde.
        Dat geld dan natuurlijk mss ook voor de cijfers van de 330d en 335d .. Dat die rooskleuriger kunnen zijn in theorie dan in praktijk.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
          Chique chique. Thx

          Comment


          • Is het btw normaal dat je op de car configurator. Geen wit leder kan kiezen?
            Ik heb het hier dan wel over de a5 s-line?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Dat geld dan natuurlijk mss ook voor de cijfers van de 330d en 335d .. Dat die rooskleuriger kunnen zijn in theorie dan in praktijk.
              zeker op natte ondergrond ;-)

              btw, tijdens de testrit die wij met de a5 gedaan hebben had ik 6.4 op chrono. We zaten toen wel met z'n drieën in de wagen en hij had een driekwart tank. Die 5.9 lijkt me wel aannemelijk als je alleen er in zit en je de koppeling echt laat schieten.

              Nuja, op die enkele tienden zal het niet aankomen. Het zijn allemaal zeer snelle wagens. Maar de A5 zou in principe de snelste diesel 0-100 op de markt moeten zijn. Hierdoor speelt hij eerder tegen de 335d dan de 330d.
              Btw, audi heeft een hele leuke 4.2 tdi in de A8 liggen, zou die het ooit nog tot in de a5 of a6 schoppen? Dat moet vuurwerk geven :d

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Adrifan Bekijk Berichten
                Is het btw normaal dat je op de car configurator. Geen wit leder kan kiezen?
                Ik heb het hier dan wel over de a5 s-line?
                Er is geen wit leder, enkel een heel licht grijs. Wel voor het Valcona leder gaan dan, anders is het naar het schijnt niet echt mooi.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                  zeker op natte ondergrond ;-)

                  btw, tijdens de testrit die wij met de a5 gedaan hebben had ik 6.4 op chrono. We zaten toen wel met z'n drieën in de wagen en hij had een driekwart tank. Die 5.9 lijkt me wel aannemelijk als je alleen er in zit en je de koppeling echt laat schieten.

                  Nuja, op die enkele tienden zal het niet aankomen. Het zijn allemaal zeer snelle wagens. Maar de A5 zou in principe de snelste diesel 0-100 op de markt moeten zijn. Hierdoor speelt hij eerder tegen de 335d dan de 330d.
                  Btw, audi heeft een hele leuke 4.2 tdi in de A8 liggen, zou die het ooit nog tot in de a5 of a6 schoppen? Dat moet vuurwerk geven :d
                  Ik weet het wel. Maar dat is ook niet wat ik wilde aantonen of over zagen. Ik bedoelde gewoon dat je er in de praktijk niet enorm veel van zal merken. Het is niet zo dat een A5 3.0tdi een 330d voorbij zal flitsen bij een sprint aan de rode lichten.

                  Mocht ik te kiezen hebben:

                  A5 2.7TDI > BMW 325D > BMW 330D > A5 3.0TDI

                  Ik heb omwille van de prijs, leveringstermijn en automaat voor de 330D gekozen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                    automaat is voor janetten
                    djeezus, dit antwoord is goed genoeg voor een ban lol
                    neen serieus wat een belachelijke opmerking is me dat
                    Sintruin till I die

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                      Btw, audi heeft een hele leuke 4.2 tdi in de A8 liggen, zou die het ooit nog tot in de a5 of a6 schoppen? Dat moet vuurwerk geven :d
                      Nee, want die motor is véél te zwaar. Hij zou nogal ondersturen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Nee, want die motor is véél te zwaar. Hij zou nogal ondersturen
                        genezen met quattro ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                          genezen met quattro ?
                          Met een zware neus zal de auto altijd de neiging behouden om rechtdoor te gaan, daar kan quattro niets aan veranderen, het is gewoon fysica

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Nee, want die motor is véél te zwaar. Hij zou nogal ondersturen
                            Heeft de 3.0 TDI een zware neus?
                            Wat vind je als BMW rijder van het rijgedrag van de A5?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Met een zware neus zal de auto altijd de neiging behouden om rechtdoor te gaan, daar kan quattro niets aan veranderen, het is gewoon fysica
                              Tenzij ze de motor in het midden zouden plaatsen maar dan kom je natuurlijk weer bij de r8 uit e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Adrifan Bekijk Berichten
                                Tenzij ze de motor in het midden zouden plaatsen maar dan kom je natuurlijk weer bij de r8 uit e
                                En de passagiers dan op de motor zitten zeker
                                Dan moet je zetelverwarming al niet als optie nemen wel goedkoop

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  En de passagiers dan op de motor zitten zeker
                                  Dan moet je zetelverwarming al niet als optie nemen wel goedkoop
                                  Haha idd. Nu ja de 3.0 is ook al goed e

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Nee, want die motor is véél te zwaar. Hij zou nogal ondersturen

                                    maar een V10 biturbo in de neus van een A6 niet ??

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                                      maar een V10 biturbo in de neus van een A6 niet ??
                                      Een benzinemotor kan men lichter maken dan een dieselmotor, maar op de limiet zal de de zware de RS6 ook wel parten spelen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                        Heeft de 3.0 TDI een zware neus?
                                        Wat vind je als BMW rijder van het rijgedrag van de A5?
                                        De A5 rijdt hééél goed voor een Audi. Echt impressive !
                                        En die quattro stuur nu echt meer vermogen naar achteren, dat voel je goed als je op een rondpunt snel op het gas gaat ...

                                        Toffe auto

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                                          maar een V10 biturbo in de neus van een A6 niet ??
                                          Tuurlijk wel ! Een A6 is zoiezo al véél teveel onderstuurd IMHO

                                          Maar een diesel motor is gewoon nog zoveel zwaarder, en dat gaat niet goedkomen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X