Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
330d : 0-100 in 6.6 (6.7 automaat), 6.5 (6.6) met xdrive
335d : 0-100 in 6.1sec
a5 3.0 TDI : 0-100 in: 5.9 sec
De 3.0 TDI is perfect vergelijkbaar met de 335d qua prestaties. In het sprintje is de A5 sneller, de hernemingen zijn lichtjes in het voordeel van de bmw.
en als je je afvraagt hoeveel meter verschil er is tussen een wagen die 6.6 sec nodig heeft en eentje die er 5.9 nodig heeft: klein rekensommetje levert mij een verschil van zowat 10 m op.
Ik heb nog geen test gezien waar de audi onder de 6 seconde gaat. Behalve dan die van audi zelf. Iemand die hier een echte test van heeft? Waarbij audi dus echt onder de 6sec gaat?
Ik heb nog geen test gezien waar de audi onder de 6 seconde gaat. Behalve dan die van audi zelf. Iemand die hier een echte test van heeft? Waarbij audi dus echt onder de 6sec gaat?
Theorie en praktijk zijn niet altijd hetzelfde.
Dat geld dan natuurlijk mss ook voor de cijfers van de 330d en 335d .. Dat die rooskleuriger kunnen zijn in theorie dan in praktijk.
Dat geld dan natuurlijk mss ook voor de cijfers van de 330d en 335d .. Dat die rooskleuriger kunnen zijn in theorie dan in praktijk.
zeker op natte ondergrond ;-)
btw, tijdens de testrit die wij met de a5 gedaan hebben had ik 6.4 op chrono. We zaten toen wel met z'n drieën in de wagen en hij had een driekwart tank. Die 5.9 lijkt me wel aannemelijk als je alleen er in zit en je de koppeling echt laat schieten.
Nuja, op die enkele tienden zal het niet aankomen. Het zijn allemaal zeer snelle wagens. Maar de A5 zou in principe de snelste diesel 0-100 op de markt moeten zijn. Hierdoor speelt hij eerder tegen de 335d dan de 330d.
Btw, audi heeft een hele leuke 4.2 tdi in de A8 liggen, zou die het ooit nog tot in de a5 of a6 schoppen? Dat moet vuurwerk geven :d
btw, tijdens de testrit die wij met de a5 gedaan hebben had ik 6.4 op chrono. We zaten toen wel met z'n drieën in de wagen en hij had een driekwart tank. Die 5.9 lijkt me wel aannemelijk als je alleen er in zit en je de koppeling echt laat schieten.
Nuja, op die enkele tienden zal het niet aankomen. Het zijn allemaal zeer snelle wagens. Maar de A5 zou in principe de snelste diesel 0-100 op de markt moeten zijn. Hierdoor speelt hij eerder tegen de 335d dan de 330d.
Btw, audi heeft een hele leuke 4.2 tdi in de A8 liggen, zou die het ooit nog tot in de a5 of a6 schoppen? Dat moet vuurwerk geven :d
Ik weet het wel. Maar dat is ook niet wat ik wilde aantonen of over zagen. Ik bedoelde gewoon dat je er in de praktijk niet enorm veel van zal merken. Het is niet zo dat een A5 3.0tdi een 330d voorbij zal flitsen bij een sprint aan de rode lichten.
Mocht ik te kiezen hebben:
A5 2.7TDI > BMW 325D > BMW 330D > A5 3.0TDI
Ik heb omwille van de prijs, leveringstermijn en automaat voor de 330D gekozen
Heeft de 3.0 TDI een zware neus?
Wat vind je als BMW rijder van het rijgedrag van de A5?
De A5 rijdt hééél goed voor een Audi. Echt impressive !
En die quattro stuur nu echt meer vermogen naar achteren, dat voel je goed als je op een rondpunt snel op het gas gaat ...
Comment