Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
    Zal dan toch meneer Hartge maar terzijnertijd eens moeten aanspreken
    Ik heb de afgelopen 3 maanden niet eens één sprintje gedaan. Ik heb daartoe weinig of geen kansen gehad... alhoewel, wagens genoeg die gas planché geven, maar je begrijpt het wel eh. Een noemenswaardige poging was tegen een Audi TT mk2, maar wat ik uiteindelijk liet voor wat het was... ofwel kon ik vroeger op het gas, ofwel de TT, ofwel zat ik in z'n slipstream en zorgde de dosis zand en steentjes onmiddellijk voor een afknapper van formaat, waardoor ik afhaakte. Het was wel fun, maar chiptuning zou niet veel meerwaarde geboden hebben.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      En waarom geen alcantara meer?
      Het is nog niet zeker hoor maar + € 617,- voor dat alcantara alleen lijkt me toch niet echt weinig en de standaard stoelen van de S line zien er toch ook best goed uit....dan denk ik dat er nog andere ideale opties zijn om aan te kruisen.....
      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
        Het is nog niet zeker hoor maar + € 617,- voor dat alcantara alleen lijkt me toch niet echt weinig en de standaard stoelen van de S line zien er toch ook best goed uit....dan denk ik dat er nog andere ideale opties zijn om aan te kruisen.....
        Ik vond de stoffen zetels behoorlijk zwaar tegenvallen, daarom spendeer ik zeker die €617 voor de Alcantara zetels ! Die trouwens duurder zijn geworden, eerst was het €550 ongeveer ..

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Ik vond de stoffen zetels behoorlijk zwaar tegenvallen, daarom spendeer ik zeker die €617 voor de Alcantara zetels ! Die trouwens duurder zijn geworden, eerst was het €550 ongeveer ..
          Ja als ze echt lelijk zijn dan neem ik ook alcantara, ik had ook de indruk dat alle opties iets duurder zijn geworden.....de vorige prijs heb ik nog op mijn offerte staan was exact € 590,- het verschil is niet groot maar overal een beetje maakt één veel natuurlijk....ik hoop toch van met mijn config niet over de 45000 te gaan dat is voor mij het max. bedrag
          Last edited by ; 14/01/2008, 20:15.

          Comment


          • A5

            ik heb mijn A5 2.7 tdi 190 PK besteld vorig jaar in mei, en zou geleverd worden in september. We zijn nu half januari en nog steeds niets in zicht. begrijpe wie begrijpe kan. Heb ondertussen nog het panoramisch dak laten vallen omdat leveringstermijn niet zou oplopen tot ettelijke maanden en plus zoals verkoper me wist te vertellen allemaal foefkes.
            sta op het punt alles te annuleren. ik heb er genoeg van, van die leveringstermijnen. Vorige wagens allemaal gekocht in showroom. Geen wachttijd.
            Veel succes en geduld voor de 2.0 kopers

            Comment


            • en geven ze een reden op van de vertraging ?

              Comment


              • ze hebben er zelf geen benul van, het laatst dat ik er van gehoord heb is dat hij in produktieweek 50 van vorig jaar gepland was. Voor de rest niks meer gehoord en vraag er ook niet meer achter.
                Last edited by ; 14/01/2008, 22:26. Reden: te weinig commentaa

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                  Doublle_U,

                  Vette bak,
                  Enkele opmerkingen:
                  - audi music interface (wss voor je I-pod), daar moet je nog een kabeltje voor bijbestellen, dit is er namelijke niet standaard bij ..
                  - drive select ... geen flauw idee, toen ik mijn a5 bestelde was dit nog niet in de optielijst, het zal altijd beter zijn dan de gewone ophanging, maar die is ook al zeer zeer goed.
                  't Lijkt me eerder een gadget dat je in het begin gebruikt en dan eens op de knop confort duwt en dan eens op sport en zoiets hebben als: "ah ja .. je voelt het verschil .. jaja .. 't werkt " . Maar als je met een a5 rijdt wil je toch graag dynamisch en sportief rijden en dan rij met de standaard instelling die in elke a5 zit zonder die optie.
                  Bedankt voor de feedback. Ik zal inderdaad een kabeltje moeten aanschaffen voor de ipod dan.

                  Wat die Audi Drive select betreft, nog een best dure optie eigenlijk. Ik twijfel er serieus over maar ik denk dat het zoals jij zegt eerder een leuk speeltje zal zijn voor in het begin.

                  Heeft er hier iemand praktijkervaring met "Audi Drive Select hydraulische demping" ?
                  Last edited by ; 14/01/2008, 22:35. Reden: extra vraag

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                    Ik schat zo'n +/-€25000 mits in goede staat
                    Ik hoopte op 20.000€ minimaal dus dat zit waarschijnlijk wel vrij goed dan

                    Comment


                    • A5

                      Heren,

                      Ook ik ga me een Audi A5 aanschaffen. Aanvankelijk was het mijn bedoeling om de A5 2.7l 190 pk te nemen maar mijn Audi dealer heeft dit afgeraden en heeft me de 163pk versie aanbevolen. Even later kwam de aap uit de mouw, ze stelden voor om de 163 pk zelf nadien op te drijven richting 200pk wat uiteraard probleemloos kan. Zo verdienen zij er iets aan en wat mezelf betreft moet ik niet te veel uitwijden natuurlijk

                      Aanvankelijk dacht ik nog dat ze deze geste quasi gratis zouden doen bij aankoop van de wagen maar nu vragen ze er zo maar even 950€ voor wat het verschil met de 190 pk voor mij zelf qua BIV erg klein maakt. Is er nog iemand die dit gedaan heeft bij zijn dealer en wat heeft dit jullie toen gekost ? Reacties zijn uiteraard welkom in PM. Ik zou graag weten of deze prijs niet te veel is en of jullie goedkopere plaatsen kunnen aanbevelen ?

                      bedankt

                      Comment


                      • Voor ca. € 300 winst (zoiets toch) zou ik 't echt niet doen, eerlijk gezegd. Dan liever legaal bezig zijn.
                        En uw jaarlijkse taks is toch hetzelfde voor 163 of 190 pk.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                          Voor ca. € 300 winst (zoiets toch) zou ik 't echt niet doen, eerlijk gezegd. Dan liever legaal bezig zijn.
                          En uw jaarlijkse taks is toch hetzelfde voor 163 of 190 pk.
                          Da's exact mijn gedacht ! Maar nu vroeg ik me af of er hier anderen (goedkopere) ervaringen hebben...Eigenlijk wel leep van de Audi dealer. Even de BIV zelf opstrijken. ...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door A5fan Bekijk Berichten
                            Heren,

                            Ook ik ga me een Audi A5 aanschaffen. Aanvankelijk was het mijn bedoeling om de A5 2.7l 190 pk te nemen maar mijn Audi dealer heeft dit afgeraden en heeft me de 163pk versie aanbevolen. Even later kwam de aap uit de mouw, ze stelden voor om de 163 pk zelf nadien op te drijven richting 200pk wat uiteraard probleemloos kan. Zo verdienen zij er iets aan en wat mezelf betreft moet ik niet te veel uitwijden natuurlijk

                            Aanvankelijk dacht ik nog dat ze deze geste quasi gratis zouden doen bij aankoop van de wagen maar nu vragen ze er zo maar even 950€ voor wat het verschil met de 190 pk voor mij zelf qua BIV erg klein maakt. Is er nog iemand die dit gedaan heeft bij zijn dealer en wat heeft dit jullie toen gekost ? Reacties zijn uiteraard welkom in PM. Ik zou graag weten of deze prijs niet te veel is en of jullie goedkopere plaatsen kunnen aanbevelen ?

                            bedankt
                            Wat een sjaloeki dealer heb jij...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door A5fan Bekijk Berichten
                              Da's exact mijn gedacht ! Maar nu vroeg ik me af of er hier anderen (goedkopere) ervaringen hebben...Eigenlijk wel leep van de Audi dealer. Even de BIV zelf opstrijken. ...
                              Ik heb bij http://www.kempower.be/roadprepdiesel.htm bvb. al het volgende gevonden voor een Audi A6 2.7TDI 163pk:
                              163 pk --> 235 pk
                              380 Nm --> 510 Nm

                              En dat voor € 800.
                              Life's too short. Not to. Live it.
                              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                Ik heb bij http://www.kempower.be/roadprepdiesel.htm bvb. al het volgende gevonden voor een Audi A6 2.7TDI 163pk:
                                163 pk --> 235 pk
                                380 Nm --> 510 Nm

                                En dat voor € 800.
                                Bedankt om mee te zoeken ! Ik zou zelfs, nadat die dealer me op deze ideëen bracht, alleen maar de wagen terug op 190 pk willen zetten wat hij zeker moet aankunnen aangezien hij daar eigenlijk voor gemaakt is 800€ gaat al de goede richting uit maar ik ga er toch nog eens serieus over slapen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                  Voor ca. € 300 winst (zoiets toch) zou ik 't echt niet doen, eerlijk gezegd. Dan liever legaal bezig zijn.
                                  En uw jaarlijkse taks is toch hetzelfde voor 163 of 190 pk.
                                  Die is toch helemaal niet hetzelfde? 163 pk is 1250 euro en 190 2500, toch aanzienlijk verschil ..

                                  edit zegt dat ik moet leren lezen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Die is toch helemaal niet hetzelfde? 163 pk is 1250 euro en 190 2500, toch aanzienlijk verschil ..

                                    edit zegt dat ik moet leren lezen

                                    Denk wel dat hij bedoelde + het geld om hem terug naar 190PK te zetten zijnde € 900 dan is het verschil nog maar € 350 en de BIV is toch maar eenmalig......

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                      Ik heb bij http://www.kempower.be/roadprepdiesel.htm bvb. al het volgende gevonden voor een Audi A6 2.7TDI 163pk:
                                      163 pk --> 235 pk
                                      380 Nm --> 510 Nm

                                      En dat voor € 800.
                                      Let wel op ! Dit geldt NIET voor de multitronic hé ! Deze kan niet buiten de standaard programma's getuned worden

                                      Dus een A5 2.7TDI Multitronic tunen gaat niet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Let wel op ! Dit geldt NIET voor de multitronic hé ! Deze kan niet buiten de standaard programma's getuned worden

                                        Dus een A5 2.7TDI Multitronic tunen gaat niet.
                                        je kan hem dus wel terug laten optrekken tot de originele 190 PK verder moet je oppassen en heeft het blijkbaar iets te maken met het feit dat de multitronic niet zoveel trekkracht aan kan.

                                        By the way de rijtaks blijft voor zowel de 163 als de 190PK op jaarlijks € 923.93

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door S Liner Bekijk Berichten
                                          Denk wel dat hij bedoelde + het geld om hem terug naar 190PK te zetten zijnde € 900 dan is het verschil nog maar € 350 en de BIV is toch maar eenmalig......
                                          Om dan nog niet te spreken over herverkoopwaarde ... hoe leg je dat uit aan de potentiële koper ... een wagen waar wat aan geknoeid is, is altijd minder waard.
                                          Etron > Q8

                                          Comment

                                          Working...
                                          X