Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
    Vandaag voor alle zekerheid naar de Audigarage gebeld om eens te polsen hoe de zaken daar stonden. De uitleg klonk als volgt: de lanceringsdatum van de 2.0 A5 is uitgesteld tot eind maart '08, mar dit heeft volgens hem geen invloed op de levertermijn. Had die verkoper nu niet net iets geloofwaardiger kunnen zijn? Ik wees hem er op dat de bestelbon van mn 2.0tdi reeds getekend is, samen met die van verschillende anderen. Ik vraag me trouwens af of dit wel zuivere toestanden zijn, maar soit, uiteindelijk zallem wel op mn oprit verschijnen eker Hierop reageerde hij met het voorstel dat ik bij te lange wachttijden mocht overstappen naar een A4 full option. Hij hield dus duidelijk zn str.. al een beetje in, ik denk dat hij er zelf geen reet van wist. Audi scoort punten op gebied van duidelijke taal!
    Hun communicatie en logistiek zit duidelijk niet goed in elkaar. ik hen serieus de indruk dat ze bij audi naast hun schoenen beginnen te lopen en dat hun systeem helemaal de grote vraag niet aankan.
    Dat je 5 maand moet wachten op een 3.0tdi vindt ik al straf... dat door een vraag om er een andere radio in te monteren de leveringstermijn 6 weken langer wordt gewoon onaanvaardbaar.

Comment

• Ik vind
      Jij vindt
      Hij vindt

En Audi moet idd op gebied van communicatie en logistiek nog serieus groeien, maar het heeft volgens mij niets te maken met naast hun schoenen lopen. Sommige verkopers lopen er mss naast, maar dat ligt dan meer aan hen. Het is mss gewoon het nadeel van hun snelle groei en populariteit. Hun modellen spreken meer en meer mensen aan, waardoor ze met hun huidige productiecapaciteit mss niet meer kunnen volgen. Dat is nu wel een probleem dat je niet op 1-2-3 kan oplossen, maar dat zou niet zo erg zijn als de communicatie duidelijk zou verlopen. Iemand die op voorhand weet dat hij 8 maand moet wachten gaat minder klagen dan iemand die eerst 5 maand moest wachten maar daarna nog 4 maand extra. En er werken ook iets teveel verkopers zonder de nodige kennis bij Audi, jammer genoeg.

Comment

• Ik denk niet dat het aan de logistiek bij Audi ligt, waarschijnlijk eerder aan het blindelings vertrouwen van de Audi dealer in Audi (of importeur). Terwijl gans het productieproces al kan stilvallen bij het minste probleem, schuift de planning op. Tenzij daar ergens iets misloopt in de productie waarop ze geen tijd kunnen kleven (zou me verbazen, en schrik aanjagen als dat wel zo zou zijn), moeten ze exact kunnen zeggen wanneer het in orde komt. Als de planning maar blijft opschuiven, wat is er dan gaande bij Audi? Zolang mijn A5 subiet maar niet in twee breekt is het goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
          op een duits audi forum:
          Gerade per mail erhalten...

"Bitte beachten Sie, dass Audi momentan die Produktion des A5 für die Motoren 2.7 und 3.0 auf unbestimmte Zeit eingestellt hat. Wir können daher keine Angaben über eine Lieferzeit machen, hoffen aber, dass dieser Zustand in Kürze wieder aufgehoben wird."

Heeft er hier iemand bevestiging van???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris1601 Bekijk Berichten
            Heeft er hier iemand bevestiging van???

Yep, vandaag kon ik besteling plaatsen van A5 2.7 MT en levering voorzien midden augustus
            Liet me zijn scherm zien en stond op Multitronic maand uitgesteld.
            Maandag ga ik eens proefrijden ;-)
            Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
              Yep, vandaag kon ik besteling plaatsen van A5 2.7 MT en levering voorzien midden augustus
              ga je toch voor de A5 gaan

Comment

• man zo'n lange wachttijd, 'k zou nooit zo lang kunnen wachten

Comment

ja, maar dat is voor een nieuwe bestelling, de mijne staat op voor te maken in week 9.
                  ik hoop dat dat ook geen maand achteruit gaat...
                  Morgen toch maar eens naar garage bellen...

De wachttijden zijn toch wel echt lang, als ze het dan nog op voorhand zouden zeggen zoals hier al dikwijls door anderen gezegd is maar nee,

Besteld op 25 september, eind januari heb je hem zeker, nu stond hij uiteindelijk op om in week 9(eind februari!!!!) te maken en dan 2 weken later(half maart!!!) bij dealer te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                    ga je toch voor de A5 gaan
                    who knows .....
                    ik ga maandag afwachten én hoe de Avant er defintief gaat uitzien
                    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Ik vind
                      Jij vindt
                      Hij vindt

Wat een kemel... 'k zal 't nooit meer doen...hoop(t) ik

Comment

• Het doek is gevallen, er komt geen A5. Ik betrapte er mezelf altijd op dat ik maar echt content was na x aantal opties dat ik nooit onder de 45k kwam, en daar dan nog eens verzekering en dergelijke bij .. Ik heb een tijdje teveel gedroomd, nu terug realistisch geworden Maar ooit koop ik mij een A5, al is het een topoccasie binnen x aantal jaar. Maar nu is het nog wat te vroeg. Financieel zou het wel gaan, maar dan zou ik mij veel moeten laten om ondertussen ook nog te sparen .. En dat zie ik toch niet echt zitten. Hopelijk krijg ik geen spijt van m'n keuze Het blijft toch een droom hoor

Comment

Het doek is gevallen, er komt geen A5. Ik betrapte er mezelf altijd op dat ik maar echt content was na x aantal opties dat ik nooit onder de 45k kwam, en daar dan nog eens verzekering en dergelijke bij .. Ik heb een tijdje teveel gedroomd, nu terug realistisch geworden Maar ooit koop ik mij een A5, al is het een topoccasie binnen x aantal jaar. Maar nu is het nog wat te vroeg. Financieel zou het wel gaan, maar dan zou ik mij veel moeten laten om ondertussen ook nog te sparen .. En dat zie ik toch niet echt zitten. Hopelijk krijg ik geen spijt van m'n keuze Het blijft toch een droom hoor

Back to earth :-D
                          S-Line kost centen makker ;-)
                          Het blijft idd een droomauto
                          Sintruin till I die

Comment

Back to earth :-D
                            S-Line kost centen makker ;-)
                            Het blijft idd een droomauto
                            We worden allemaal graag meegesleept in die droom .. Tot je eens alles bij elkaar bekijkt en beseft dat het "boven uw stand" is om er zoveel geld voor neer te leggen. Er zijn meer dingen in het leven dan enkel een wagen. Maar toch

Comment

Het doek is gevallen, er komt geen A5. Ik betrapte er mezelf altijd op dat ik maar echt content was na x aantal opties dat ik nooit onder de 45k kwam, en daar dan nog eens verzekering en dergelijke bij .. Ik heb een tijdje teveel gedroomd, nu terug realistisch geworden Maar ooit koop ik mij een A5, al is het een topoccasie binnen x aantal jaar. Maar nu is het nog wat te vroeg. Financieel zou het wel gaan, maar dan zou ik mij veel moeten laten om ondertussen ook nog te sparen .. En dat zie ik toch niet echt zitten. Hopelijk krijg ik geen spijt van m'n keuze Het blijft toch een droom hoor
                              Das jammer.. Maarja, uw tijd zal wel nog komen net zoals die van mij hopelijk

Het is zo'n droom van een kar

Comment

• De A5 2.7 TDI Multitronic is gisteren geleverd.

Wat een beauty.

Nog niet mee gereden (wel al met 'n test-A5 2.7 gereden, en ook met de 3.0), nog geen pics. 't Komt er wel 'es van.

Qua opvallen & chic ... A5 > '3 coupé.

Comment

• Blijkbaar wordt er toch veel de 2.7 genomen, ik snap dat niet goed eigenlijk. Ik zou de 2.0 verkiezen boven de 2.7. Veel sneller is die laatste immers niet en als ik dan toch voor een V6 ging meteen de 3.0.

Nee ik snap het echt niet, prijs en al in acht genomen is zo'n 2.7 imho niet interessant t.o.v de 2.0. Ok de V6 zal een beter loopcultuur hebben en wat beter klinken (hoor je binnenin toch niet) maar ik denk echt niet dat de gemiddelde koper daar wakker van ligt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                    Blijkbaar wordt er toch veel de 2.7 genomen, ik snap dat niet goed eigenlijk. Ik zou de 2.0 verkiezen boven de 2.7. Veel sneller is die laatste immers niet en als ik dan toch voor een V6 ging meteen de 3.0.

Nee ik snap het echt niet, prijs en al in acht genomen is zo'n 2.7 imho niet interessant t.o.v de 2.0. Ok de V6 zal een beter loopcultuur hebben en wat beter klinken (hoor je binnenin toch niet) maar ik denk echt niet dat de gemiddelde koper daar wakker van ligt.
                                    of je moet perse een multitronic willen... wat ik persoonlijk ook niet echt zou nemen

Comment

Blijkbaar wordt er toch veel de 2.7 genomen, ik snap dat niet goed eigenlijk. Ik zou de 2.0 verkiezen boven de 2.7. Veel sneller is die laatste immers niet en als ik dan toch voor een V6 ging meteen de 3.0.
                                      Wie heeft er de 2.0TDI al in z'n garage staan? Dat zou ook een reden kunnen zijn om de 2.7 te verkiezen he...

Als er dan iets is wat ik niet begrijp, dan is dat het ontbreken van een MT of tiptronic op de 2.7. Maar goed, Audi kan toch niet leveren, dus ik ga ipv erover te zeveren nog eens effe sjeezen met de mijne.

Comment

Een simpele reden is, dat er momenteel niet veel andere keus is als je een diesel A5 wil
                                        of een 2.7 cruisebak, of een sportieve(re) 3.0

De aankoopprijs van de 2.7 is echt niet zoveel hoger dan een 2.0, tenzij je een "basis" uitvoering wil en ook geen automatic zou willen (koop in dat geval gewoon geen 2.7 hé )...
                                        tel bij een 2.0TDI 1100 euro voor xenons erbij, intenso plus pack is 700 euro meer, een multitronic kost ook 2250 ofzoiets (als dat ooit op de 2.0 zou komen)
                                        als ik 35500 als basisprijs nam voor de 2.0 kwam ik uiteindelijk op een 1000 euro meer ... en dat is dan voor de servo tronic, 2 (of is het 3)-zones airco en de V6 zeg maar
                                        nu heb ik ook al gelezen dat de 2.0 ook "maar" 1 dubbele uitlaat links zou hebben ... en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Ik ben niet voor een 3.0 gegaan omwille van het extra verschil in basisprijs (ten opzichte van de 2.0), de 3750 euro extra BIV, duurdere verzekering etc
                                        Samengevat, dat begon me wat te duur te worden of ik zou serieus moeten minderen met opties wat ik liever niet deed.
                                        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Hoeveel zou de omnium zijn voor de 2.7 (BM 0) ?
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X