Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichten
    Ik heb met alle 3 een paar uur gereden, de 3.O, 2.7 (160pk) en de 2.7 (190pk)
    De 3.0 is natuurlijk de max om mee te racen maar ik vond de eerste en tweede versnelling veel te kort.

    Ik heb voor de 2.7 gekozen omdat ik niet meer wil schakelen (we worden ook een dagje ouder hè!)

    Het prijsverschil in BIV tussen de 160 en 190 pk is veel te klein om voor de 160 pk te gaan.

    Doe zoals ik, maar een afspraak met dIeteren en probeer ze allemaal
    en maak voor uw eigen uit welke uitvoering het best bij je past.
    welk verschil zit er dan tussen de 160 en 190 pk ?

    BIV en taks

    edit:
    Jaarlijkse) verkeersbelasting : 587,80 (idem)

    Belasting op inverkeerstelling : 2.478
    Last edited by E90N; 09/02/2008, 22:59.
    Sintruin till I die

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
      Belasting op inverkeerstelling : 2.478
      2.478 BIV is voor de 190pk ... voor de 163pk is dat de helft

      dan is er ook nog het verschil in verzekeringspremie
      Audi A5 2.7TDI Multitronic

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichten
        De korting is op de prijs van de auto zonder btw en zonder de Packs,
        is 3.381, 27 Euro.

        Totale prijs voor A5 is 50.550 Euro

        Das ook maar magertjes. Ik dacht dat de kortingen hoger liggen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
          Das minder natuurlijk, kunnen er dat mensen bevestigen?
          De 3 L is jammergenoeg te duur voor mij kwa belastingen en inschrijving (o optie dus)
          Oplossing wordt wel de 2.7 quattro , die komt er zeker (misschien met tiptronic, dat is niet bevestigd)

          Comment


          • korting A5

            ik heb 5% korting gehad voor A5 tdi 3 liter Sline

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
              Ik koos uiteindelijk toch voor de 3.0 omdat de 2.7 multitronic een echte rustige cruiser zou zijn en bij intens, sportief gebruik heel nerveus de "hele" breedte van de weg zou nodig hebben om zijn koppel en pk's kwijt te raken.
              Dit heb ik van een ervaren autotester, dus niet uit de nek gekletst;
              Hij beweert dat de 2 wagens niets , maar dan ook niets met elkaar gemeen hebben qua rijgedrag.
              De ene supersportief de andere 2.7 enkel voor de rustige cruiser.
              Als je een sportieve rijstijl ambieert laat dan de 2.7 voor wat ie is...
              Ik schreef hier al hetzelfde neer, zij het wat genuanceerder. 't Is niet dat de 2.7 géén sportiviteit in zich heeft, en 't is ook niet dat de 3.0 "supersportief" is. De 3-liter met manuele versnellingsbak en quattro is zéér potent (bijwijlen bruut, zelfs ... subliem leuk) en rijdt verrassend neutraal (dankzij de fantastische grip ook), de 2,7-liter met multitronic en voorwielaandrijving is inderdaad eerder een auto die aanzet tot rustiger rijden.

              Comment


              • IK heb vorige week zaterdag met mijn schoonbroer een testrit gedaan met een A5 multitronic in Kortenberg.
                Het is mijn schoonbroer die erg geintresseerd is in een A5.

                Het was een blauwe met camel-beige interieur met de standaard velgen erop(17") zonder sportophanging.
                Dit was nog wel te doen maar ik heb toch vraagtekens bij het confort indien je voor een sportophanging zou kiezen met 18,19 of 20" velgen.

                IK zou eerder opteren voor een 2,0 of als je het financieel aankan (of je wil de power) de 3liter.
                Versta me niet verkeerd want een 2,7 (190 pk)rijdt fantastisch maar ik bleef toch wat op mijn honger zitten.
                IK zou mijn e90 320d er niet voor willen ruilen,ik bedoel de 2,7 natuurlijk .(met de andere 2 heb ik nog niet gereden)

                Comment


                • Vraag 1:
                  Is die sporthanging echt nodig bij de 19 " ? Of staat hij dan te hoog op de poten ?
                  Als ik goed versta is een sportonderstel niet verlaagd en de S-Line maar 10mm lager

                  Vraag2:
                  Hoeveel zou je nog op de RS4 moeten bijleggen bovenop de Y velgen ? (Y velgen is surplus van 2089€)
                  Last edited by E90N; 10/02/2008, 18:54.
                  Sintruin till I die

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                    Vraag 1:
                    Is die sporthanging echt nodig bij de 19 " ? Of staat hij dan te hoog op de poten ?
                    Als ik goed versta is een sportonderstel niet verlaagd en de S-Line maar 10mm lager

                    Vraag2:
                    Hoeveel zou je nog op de RS4 moeten bijleggen bovenop de Y velgen ? (Y velgen is surplus van 2089€)
                    1) Ik vind hem zelf MET sportophanging net iets te hoog staan ... hij is iig nog comfortabel

                    Comment


                    • Dit weekend heb ik in Knokke een A5 3.0 TDI volgas uit de startblokken horen schieten. Ik was echt onder de indruk wat een prachtig geluid deze motor maakt. Zo"n 3.0 TDI met tiptronic lijkt mij de perfecte wagen om kilometers te vreten in stijl...
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Dit weekend heb ik in Knokke een A5 3.0 TDI volgas uit de startblokken horen schieten. Ik was echt onder de indruk wat een prachtig geluid deze motor maakt. Zo"n 3.0 TDI met tiptronic lijkt mij de perfecte wagen om kilometers te vreten in stijl...
                        Onlangs vertrok mijn pa hier thuis nogal gezwind en ik dacht net hetzelfde ... zo een diepe brute ronk

                        Voor een diesel echt wel een vet geluid

                        Comment


                        • Dat geluid is inderdaad fenomenaal, evenals de prestaties !

                          Ik heb al met die van pjv14 hier op het forum gereden, én dat is werkelijk een fenomenaal machine om mee te rijden. De automaat (tiptronic) zou het plaatje voor mij compleet maken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Dit weekend heb ik in Knokke een A5 3.0 TDI volgas uit de startblokken horen schieten. Ik was echt onder de indruk wat een prachtig geluid deze motor maakt. Zo"n 3.0 TDI met tiptronic lijkt mij de perfecte wagen om kilometers te vreten in stijl...
                            Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Onlangs vertrok mijn pa hier thuis nogal gezwind en ik dacht net hetzelfde ... zo een diepe brute ronk

                            Voor een diesel echt wel een vet geluid
                            Ik wil er ook eentje
                            Volvo V60 D3 R-design

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                              Dat geluid is inderdaad fenomenaal, evenals de prestaties !

                              Ik heb al met die van pjv14 hier op het forum gereden, én dat is werkelijk een fenomenaal machine om mee te rijden. De automaat (tiptronic) zou het plaatje voor mij compleet maken.
                              Had die geen SB 2.0TFSI?

                              Comment


                              • Neen, toch niet .

                                Weet niet waar je dat haalt, ken hier op het forum zelfs niemand met een SB 2.0 TFSI.

                                Comment


                                • Een S-tronic (DSG) zou knap zijn mochten ze dit kunnen koppelen aan de 3.0TDI. Een gewone automaat maakt het weer een stuk minder sportief. En hoeft er in mijn ogen dan ook niet te komen. Ik heb de indruk dat ze bij audi niet echt voorbereid waren op het succes van de A5 en dat ze hierdoor weinig nieuwigheden kunnen invoeren (moteren, versnellingsbakken). Anders hadden ze er mss nog wel een stuk meer verkocht.

                                  Comment


                                  • Volgens audi zou de Q5 3.0 TDI aan de S-tronic gekoppeld kunnen worden.

                                    Comment


                                    • Vandaag testrit gemaakt met de A5 3.0 Tdi Quattro
                                      Wat mij opviel was dat de auto zeer nerveus was, te voor mij en dat hij een geweldig comfort heeft ZONDER de sportophanging en met de 19ers.
                                      Die Bang en Olufsen klonk was bangelijk.
                                      Ik heb mijn vrouw overtuigd, zijn ook naar baby 2000 geweest omdat zij dacht dat je er weinig in kon doen.(kofferruimte)
                                      Daar stonden we van te kijken: we hebben erg veel in het koffer gekregen.
                                      Dus de kans dat we de A5 gaan bestellen wordt groter.
                                      Dit gaat ongeveer de config worden:
                                      A5 2.7 MT 190pk
                                      zwart
                                      Pack Intenso Plus
                                      Pack Lounge
                                      Bang en Olufsen Sound
                                      Zwarte dakhemel
                                      19" RS4 velgen of Y velgen
                                      Milano Leder Amaretto

                                      Wat verkiezen jullie : de Y velgen of de RS4 velgen ???

                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by E90N; 11/02/2008, 21:12.
                                      Sintruin till I die

                                      Comment


                                      • Y for me!
                                        4 rings driver

                                        Comment


                                        • Op ne gewone de Y's, op een S-line de RS4's.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X