Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
    Als het de A5 wordt dan gaan het dus de Y design velgen worden.
    Die Y-velgen zijn werkelijk zeer knap en zijn gemakkelijker te onderhouden dan de RS4-velgen. Persoonlijk vind ik die Y-velgen stukken knapper en origineler dan die RS4-velgen die ik (hoogstwaarschijnlijk in replica) vandaag 2x onder een vermarginaliseerde A4 van enkele generaties geleden heb zien liggen.

Heb je al eens gedacht aan de velgen van de S5?

Je kan in de toekomst nog eens andere wielen kopen hé... Ik denk daarbij aan de velgen die eerdaags onder de RS5 zullen liggen...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• De velgen van de S5 zijn ook waanzinnig mooi op een S-line.

Comment

• Maar als ik het goed begrijp zal E90N geen S-line nemen indien hij voor de A5 gaat ?

Dus neem dan maar gewoon de Y-velgen, die zijn de knapste onder een A5 zonder S-line .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
          De TT en de A3 gebruiken niet het echte quattro maar de semi-quattro met haldexkoppeling. Tot nu toe is er geen enkele Audi waar de echte quattro gekoppeld is aan de DSG. In de uitgelekte informatie van de Audi Q5 stond wel iets over de S-tronic in combinatie met de 3.0 TDI. Als die informatie correct was komt het er dus aan.
          'Quattro' is de commerciële benaming die Audi gebruikt voor vierwielaandrijving, ongeacht het gebruik van een Haldex-koppeling of een Torsen-differentieel. Maar ik snap wat je bedoelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
            Maar als ik het goed begrijp zal E90N geen S-line nemen indien hij voor de A5 gaat ?

Dus neem dan maar gewoon de Y-velgen, die zijn de knapste onder een A5 zonder S-line .
            I know.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
              Maar als ik het goed begrijp zal E90N geen S-line nemen indien hij voor de A5 gaat ?

Een A5 heeft géén S Line nodig, die is sportief van zijn eigen ......
              En die Y velgen: yes het zullen die worden als het de A5 wordt
              Mijn hart heb ik alleszins verloren ;-)
              Maar ik beslis pas als ik de Avant definitief heb gezien, trouwens na 3 jaren doe ik de A5 toch weer weg en dan kan altijd nog een Avant komen. (De omgekeerde richting zie ik niet meer gebeuren)

@David (BMWB)
              Jij heeft zeker 200% gelijk met je redenering

Groeten
              Egon
              Sintruin till I die

Comment

• Vandaag met een A5 V6 naar Knokke gereden en terug. Heerlijke car en goed doorgereden over de autosnelwegen. We zijn speciaal langs de E17 en E40 en daarna binnendoor naar ginder gereden. Zalig gewoon

Één minpuntje is de binnenruimte maar dat zal wel aan mij en de eigenaar liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                  Maar het kost hun wel klanten. Ik zal nooit een wagen kiezen waar ik 6 maanden moet op wachten. Trouwens, mijn BMW valt nog altijd niet uit elkaar, dus de kwaliteit zit door ook wel snor...
                  Ach ja, het feit dat je zo lang moet wachten wil ook wel zeggen dat er heel veel vraag is, ondanks de uitgebreide kwaliteitscontrole. Dus denk dat Audi zich niet veel aantrekt van die enkelingen die afhaken. Ik ga eind deze maand bestellen (A3 Sportback) en zal moeten wachten tot augustus / september. Geen probleem voor mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
                    De TT en de A3 gebruiken niet het echte quattro maar de semi-quattro met haldexkoppeling. Tot nu toe is er geen enkele Audi waar de echte quattro gekoppeld is aan de DSG. In de uitgelekte informatie van de Audi Q5 stond wel iets over de S-tronic in combinatie met de 3.0 TDI. Als die informatie correct was komt het er dus aan.
                    En de TT-S dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      En de TT-S dan?
                      TT-S is exact hetzelfde als een TT 3.2 quattro, met het verschil de motor natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Hij wou wss niet uit zijn vierde versnelling komen
                        Hoe je het draait of keert ik had technisch gezien wel véél voorsprong, kon de
                        3 passagiers er nog uitsmuiten moest het niet lukken....

Mvg. Ed

Comment

• Is er hier toevallig nog iemand die midden januari vlak voor het autosalon een A5 2.7 besteld heeft ? Ik probeer via mijn dealer de constructiedatum te weten te komen maar het blijft verdacht stil in die mate dat ik me zorgen begin te maken. Bij de bestelling was gezegd einde mei/begin juni.

Ik vroeg me af of iemand hier bevestiging heeft gekregen van de leveringstermijn. Is die normaal gezien niet bekend na 4 weken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double_U Bekijk Berichten
                            Is er hier toevallig nog iemand die midden januari vlak voor het autosalon een A5 2.7 besteld heeft ? Ik probeer via mijn dealer de constructiedatum te weten te komen maar het blijft verdacht stil in die mate dat ik me zorgen begin te maken. Bij de bestelling was gezegd einde mei/begin juni.

Ik vroeg me af of iemand hier bevestiging heeft gekregen van de leveringstermijn. Is die normaal gezien niet bekend na 4 weken ?
                            Ik heb mijn A5 op 8/12 besteld, levering zou april zijn. Heb vorige week contact genomen met mijn dealer om de constructiedatum te weten te komen. Ze zeiden dat ze FF zagen staan. Volgens dit forum wil dit zeggen uitgesteld tot nader order. Ik ben dus bang dat datum een pak zak opschuiven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                              Ik heb mijn A5 op 8/12 besteld, levering zou april zijn. Heb vorige week contact genomen met mijn dealer om de constructiedatum te weten te komen. Ze zeiden dat ze FF zagen staan. Volgens dit forum wil dit zeggen uitgesteld tot nader order. Ik ben dus bang dat datum een pak zak opschuiven.
                              Dat bevestigt dus mijn vermoedens. Ik betrouwde het zaakje al nietmeer aangezien ik zelfs helemaal geen reactie kreeg op mijn vraag tot productiedatum. Bedankt voor je reactie, laten we samen hopen op beterschap

Comment

• Ik heb mijn audi a5 besteld begin oktober en wordt volgende week geleverd...heb wel vernomen dat die met panoramisch dak zwaar zijn vertraagd...

Comment

• Wanneer veranderd het modeljaar bij de A5 ? Mei ?
                                  Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                    Pieters.
                                    Inderdaad

En over die paddles: ik heb ze ook en ik gebruik ze toch wel vaak hoor; zal afhankelijk zijn van je rijstijl zeker? Vooral in bochten schakel ik nogal snel 1 of 2 trapjes terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                      Slecht nieuws gekregen: de 19" RS4 velgen kunnen niet gemonteerd worden op de A5.
                                      Enkel de 20" en die zijn te overdreven vind ik.
                                      Hier antwoord van Quattro GmbH:
                                      Hoi Egon,

Ik was net aan 't kijken in het topic van de nieuwe A4 Avant toen ik de foto's zag van de S-Line met 19" RS4-velgen. Het zou met ten zeerste verwonderen als deze velgen niet op de A5 zouden passen. Of is er nog verschil met de echte RS4-velgen?

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Naar het schijnt passen de velgen van de oude A4 niet op de A5 en niet op de nieuwe A4.
                                        ET-waarden etc. Ook de grootte van de schijven kan een rol spelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Hoi Egon,

Ik was net aan 't kijken in het topic van de nieuwe A4 Avant toen ik de foto's zag van de S-Line met 19" RS4-velgen. Het zou met ten zeerste verwonderen als deze velgen niet op de A5 zouden passen. Of is er nog verschil met de echte RS4-velgen?

De A5 heeft andere centreerringen dan de andere modellen !

(hier antwoord van Quattro GmbH)
                                          hallo Egon
                                          es ist so dass der A5 eine andere Mittennabe hat nämlich 66,5
                                          desshalb gibt es die RS4 Felgen in 9x19, ET29 nicht für den A5
                                          die bisherigen A4 bzw RS4 da gab es diese Felge 9x19 ET29 aber mit einem Nabendurchmesser von 57,1.die bekommt man aber nicht auf den A5..
                                          vom A5 runter auf den bisherigen A4 das würde gehn da gibt es Zentrierringe ..
                                          es ist leider so..
                                          Gruss Toni

Y design it will be !
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X