Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag bevestiging gekregen van de dealer dat audi-belgium onmogelijk kan mededelen wanneer mijn auto gepland is... Tot nader order is er geen enkele productieweek zichtbaar in de computers wat betreft mijn3.0tdi (besteld eind november)

Comment

• E90N,
      Ben nieuw op dit forum maar volg al een tijdje je berichten: ook ik wacht al een tijd op de nieuwe A4 Avant en twijfelde tussen die en de A5.
      De Avant valt me een beetje tegen in basis uitvoering dus sowieso moet de auto een paar opties krijgen. (wat bijna altijd het geval is met een basisversie)
      Sta nu op punt van de A5 te kiezen en jouw configuratie heb ik ook in gedachten. Daarmee naar de dealer gestapt maar niet zo evident in mijn geval: wou de demperregeling als optie op een 3.0 TDI S-line maar gecombineerd met de 20" wielen gaat dat niet! Op de belgische configurator is dat niet zo duidelijk, op de duitse wel!
      Dan maar kiezen voor de S5 wielen wat dan ook weer moeilijk bleek te zijn, en ik wil maar kiezen uit die 2 velgen.
      Om het plaatje compleet te maken had ik graag de chroom spiegels en de rooster van de S5 gehad, ook dat is niet zo direct mogelijk.
      Heb nu gevraagd om dit allemaal speciaal na te vragen of het mogelijk zou zijn die opties te hebben. Kan natuurlijk ook alles standaard bestellen en dan achteraf de gewenste opties kopen maar dan zit je met de originele stukken en waarschijnlijk wordt alles zwaar doorgerekend.
      Iemand met dezefde wensen? En weet iemand waarom juist de combinatie van demperregeling niet samen gaat met de 7 spaken 20" velgen?

Comment

• Wat betreft de S5-velgen, die zijn te bestellen achteraf bij Audi als los onderdeel, af-fabriek ga je die nooit op uw A5 krijgen. Hetzelfde met de spiegels en de neus van de S5. Ik vind het trouwens niet echt kunnen, als je wil dat je wagen er uitziet als een S5, koop dan een S5. En als dat niet te betalen valt ga dan voor S line exterieur. Maar dat is mijn mening maar natuurlijk. Een A5 met S5 look vind ik gewoon iets van "willen maar niet kunnen".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Wat betreft de S5-velgen, die zijn te bestellen achteraf bij Audi als los onderdeel, af-fabriek ga je die nooit op uw A5 krijgen. Hetzelfde met de spiegels en de neus van de S5. Ik vind het trouwens niet echt kunnen, als je wil dat je wagen er uitziet als een S5, koop dan een S5. En als dat niet te betalen valt ga dan voor S line exterieur. Maar dat is mijn mening maar natuurlijk. Een A5 met S5 look vind ik gewoon iets van "willen maar niet kunnen".
          Vind ik ook zo fakerig overkomen.. zo zie je bvb een Cayenne V6 met de front van een turbo .. echt belachelijk.

De modale mens ziet het verschil toch niet en voor de echte kenners val je grandioos door de mand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Wat betreft de S5-velgen, die zijn te bestellen achteraf bij Audi als los onderdeel, af-fabriek ga je die nooit op uw A5 krijgen. Hetzelfde met de spiegels en de neus van de S5. Ik vind het trouwens niet echt kunnen, als je wil dat je wagen er uitziet als een S5, koop dan een S5. En als dat niet te betalen valt ga dan voor S line exterieur. Maar dat is mijn mening maar natuurlijk. Een A5 met S5 look vind ik gewoon iets van "willen maar niet kunnen".
            Een S-line met S5-velgen, dat is het verste dat ik zou gaan, anders begin je inderdaad echt te faken.

Comment

• De velgen, tot daar aan toe.
              Maar de spiegels vind ik sowieso niet de moeite, liever koetswerkkleur.
              En de grille, die is specifiek dus laat die alstublieft waar hij voor gemaakt werd... Just my 2 cents.

Comment

• Van mij mogen ze die zilveren spiegels toch op een A5 monteren... op een Alfa GT kan je die bijvoorbeeld ook krijgen of is dat dan ook al een wannabe S5? Als dat nu eenmaal mooier is dan de gewone spiegels, why not? (Misschien heeft Nas dan toch gelijk hiero... )

Comment

• Maar het is niet mooier (vind ik) en in combinatie met een gewone grille gaat dat er raar uitzien!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                    Maar het is niet mooier (vind ik) en in combinatie met een gewone grille gaat dat er raar uitzien!
                    Dus je vindt een zwarte S5 lelijker dan een zwarte A5?
                    Last edited by ; 01/03/2008, 17:08. Reden: typo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                      Maar het is niet mooier (vind ik) en in combinatie met een gewone grille gaat dat er raar uitzien!

ik vind het wel mooier, breekt een beetje al het zwart. je hebt waarschijnlijk gelijk dat de combinatie met een gewone grille niet zo goed zou passen

Comment

• @ PVR:
                        Ik geef de anderen gelijk ivm de ombouw naar een S5, zou ik zelf ook nooit doen.
                        Wel zal ik misschien een S-Line exterieurpakketje achteraf plaatsen, je kan dat gewoon bestellen in Duitsland (veel goedkoper) en nadien laten plaatsen bij "goede" carrossier.
                        Wat betreft die demperregeling is het inderdaad zo dat dit niet te bestellen is met het S-Line onderstel omdat dit onderstel "hard" afgeveerd is en door de demperregeling haar specifieke taak verliest. En verder heeft de 20 duimer maar 30mm afstand met het wegdek waardoor die demperregeling toch niet echt opgewassen is.
                        Ik heb vandaag in een A5 met 20" mogen rijden en moet zeggen dat die toch vrij hard aanvoelt hoor, dit stoot mij nu echt af !
                        Zeker omdat ik toch redelijk wat km's maak op de baan is dit nu een O-optie geworden.
                        Die 19" is daarom een echt goed alternatief, hierbij verlies je niet zoveel comfort.

Voor de rest, moeilijke keuze deze keer, heb de Avant ook nog niet "in het echt gezien", maar dat zal pas in april worden en wil niet nog langer wachten.
                        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Dat zei ik niet. Zwart is trouwens één van de beste kleuren voor die spiegels, op andere kleuren komen ze wat onnatuurlijk over vind ik.

Comment

• Om ermee te rijden, is maatje 18" eigenlijk het betere compromis. Ik heb de sportvering in combo met 18". In combinatie met 19" of meer zou dit naar mijn gevoel toch iets te hard zijn. Jammer is dat de A5 optisch het beste met een 19" staat (vind ik), je moet dus ergens wel opletten welke combo je kiest van ophanging en velg, anders kan je de rijervaring serieus verbrodden.

Comment

Om ermee te rijden, is maatje 18" eigenlijk het betere compromis. Ik heb de sportvering in combo met 18". In combinatie met 19" of meer zou dit naar mijn gevoel toch iets te hard zijn. Jammer is dat de A5 optisch het beste met een 19" staat (vind ik), je moet dus ergens wel opletten welke combo je kiest van ophanging en velg, anders kan je de rijervaring serieus verbrodden.
                              Ik heb een testrit gemaakt met 19" en ZONDER sportophanging.
                              Die reed echt "zoet" hoor, geen echt gevoel in een go-card te zitten
                              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                Ik heb een testrit gemaakt met 19" en ZONDER sportophanging.
                                Die reed echt "zoet" hoor, geen echt gevoel in een go-card te zitten
                                Dan zal het aan de sportophanging liggen.
                                Hoewel het nog verre van een go-kart is hoor, maar als je een betonbaan voor de kiezen krijgt, is het maar goed dat er nog genoeg rubber op de velg ligt om een deel van de klappen op te vangen. Ik heb nog niet met 19" gereden, maar ik ben daarin toch voorzichtig of mss te voorzichtig. Wat een runflat bij een BMW verkl**t, doet een iets te grote velg sowieso bij elke auto. BMWMB bestelde ook 19inch velgen in combo met sportophanging en ik denk dat 'ie dat tot op de dag vandaag beklaagt heeft, ten minste, dat is de enigste terugkerende klacht dat ik van zijn 335i heb gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                  @ PVR:
                                  Ik geef de anderen gelijk ivm de ombouw naar een S5, zou ik zelf ook nooit doen.
                                  Wel zal ik misschien een S-Line exterieurpakketje achteraf plaatsen, je kan dat gewoon bestellen in Duitsland (veel goedkoper) en nadien laten plaatsen bij "goede" carrossier.
                                  Wat betreft die demperregeling is het inderdaad zo dat dit niet te bestellen is met het S-Line onderstel omdat dit onderstel "hard" afgeveerd is en door de demperregeling haar specifieke taak verliest. En verder heeft de 20 duimer maar 30mm afstand met het wegdek waardoor die demperregeling toch niet echt opgewassen is.
                                  Ik heb vandaag in een A5 met 20" mogen rijden en moet zeggen dat die toch vrij hard aanvoelt hoor, dit stoot mij nu echt af !
                                  Zeker omdat ik toch redelijk wat km's maak op de baan is dit nu een O-optie geworden.
                                  Die 19" is daarom een echt goed alternatief, hierbij verlies je niet zoveel comfort.

Voor de rest, moeilijke keuze deze keer, heb de Avant ook nog niet "in het echt gezien", maar dat zal pas in april worden en wil niet nog langer wachten.
                                  Bedankt voor de reactie!
                                  Besef wel dat 20" hard rijdt natuurlijk, daarom vond ik de demperregeling een goed alternatief voor de minder vlakke wegen en ook om passagiers niet al te zeer door elkaar te schudden.
                                  Ik ben gewoon alle mogelijkheden aan het doorlopen, want ik wil voor de niet onaardige som toch wel een wagen naar mijn zin. ik ben van plan om er vele jaren in rond te rijden, rij niet heel veel en het is ook geen leasewagen die na 3 jaar weer de deur uit kan. (rij nu nog met een 80 avant, 90 pk gechipped naar 115 die 13 jaar oud is en best nog goed rijdt)
                                  Misschien de gewone velgen bestellen en houden voor de winter en de S5 velgen acheraf bestellen. Weet het niet zo goed. Liever een beetje langer twijfelen om dan geen spijt te hebben achteraf!

Mijn uiteindelijk keuze voor een A5 : (nog) geen kinderen, moet weinig vervoeren en als er toch iets groot of vuil moet vervoerd worden kan ik altijd via de firma beschikken over een 3,5 ton vrachtwagen met laadbrug. eigenlijk luxeproblemen dus...
                                  Zal niet lang wachten om definitief te bestellen gezien de lange leveringstermijnen.

Comment

Dan zal het aan de sportophanging liggen.
                                    Hoewel het nog verre van een go-kart is hoor, maar als je een betonbaan voor de kiezen krijgt, is het maar goed dat er nog genoeg rubber op de velg ligt om een deel van de klappen op te vangen. Ik heb nog niet met 19" gereden, maar ik ben daarin toch voorzichtig of mss te voorzichtig. Wat een runflat bij een BMW verkl**t, doet een iets te grote velg sowieso bij elke auto. BMWMB bestelde ook 19inch velgen in combo met sportophanging en ik denk dat 'ie dat tot op de dag vandaag beklaagt heeft, ten minste, dat is de enigste terugkerende klacht dat ik van zijn 335i heb gehoord.

ik heb de A5 testgereden met 19" en met sportophanging en ik was verbaasd hoe zacht die auto reed
                                    op mijn E90 heb ik nu 20" en die rijdt niet harder naar mijn gevoel toch dan 19"
                                    wel zonder run-flats ...

BMWMB heeft misschien een slechte rug he

Comment

Normaal gezien is een S5 ook te bestellen met spiegels in koetswerkkleur. En zelf met die alu spiegels is een S5 knapper, het verschil is meer dan dat hé

Maar S5 met spiegels in koetswerkkleur >>>>>> S5 spiegels in alu

Comment

• Net besteld

Dag allemaal,

Ik ben juist terug van de garage en heb bestelbon getekend voor mijn S5 tiptronic.
                                        Ik hoop dat ik geen spijt krijg van de kleur: ne witte.
                                        Is er iemand die nog foto's heeft van een S5 in t wit en had hem ook nog eens willen zien in t sprintblauw??

Alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
                                          Dag allemaal,

Ik ben juist terug van de garage en heb bestelbon getekend voor mijn S5 tiptronic.
                                          Ik hoop dat ik geen spijt krijg van de kleur: ne witte.
                                          Is er iemand die nog foto's heeft van een S5 in t wit en had hem ook nog eens willen zien in t sprintblauw??

Alvast bedankt
                                          Kan mij echt niet inbeelden dat je daar spijt van gaat krijgen. Ziet er fantastisch uit in wit!

Comment

Working...
                                          X