Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A5

FF betekent: effe wachten, nog effe wachten... PIZZA!!! Alhoewel de dealer waar ik deze namiddag ben langsgeweest niets afwist van achterstand (hij sprak wel van een levertermijn van 5 maanden...). De 2.0 diesel zou zelfs in mei reeds gelanceerd worden, hoewel - nu de TT ook in diesel verkrijgbaar zal zijn (lancering in België in september) - ik eerder geneigd ben om voor de TT te gaan. Ik heb met beide wagens gereden (weliswaar de benzineversie van de TT) en de TT geeft je het cartgevoel daar waar de A5 eerder als een bolide aanvoelt (fact) (1 streepje voor de A5), maar toch wint de TT het qua design met 1 streepje van de A5 (personal opinion) en zal een TT met hetzelfde motorblok (2.0 diesel weliswaar) 2 streepjes sneller zijn (fact). Resultaat (in MIJN opzicht): 2 streepjes meer voor de TT... Ik blijf dit forum wel volgen, want hoedanook is de A5 een fantastische wagen, naar analogie met "de Belgen zijn de dapperste der Galliërs..." :-)

Comment

• Heeft er hier iemand ervaring met verzekeringen voor een A5, 2.7 tdi?

Verzekeringsmakelaar sprak over 2700 euro(via een nv) met mij als bestuurder voor een omnium verzekering, ik ben 24 jaar.

Bij AXA kwam het zelfs op + 5000 euro.

Weet er iemand of dit "normale" bedragen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris1601 Bekijk Berichten
        Heeft er hier iemand ervaring met verzekeringen voor een A5, 2.7 tdi?

Verzekeringsmakelaar sprak over 2700 euro(via een nv) met mij als bestuurder voor een omnium verzekering, ik ben 24 jaar.

jawadde dadde!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten

Ik zou het niet weten wat "FF" wil zeggen, maar ik gok op "we weten nog niet wanneer we aan uwe A5 gaan beginnen"
          F***ing Foefelaars zijn het ginder!
          Nog nooit zoiets meegemaakt!
          Zels al is er achterstand, dan nog moeten ze toch een planning hebben...?

Comment

Ligt er natuurlijk aan welke Bonus Malus je zit, ook al bestaat da systeem "an sich" niet meer toch wordt het nog als referentie genomen maar dan in een andere formule.
            Om je een voorbeeld te geven: ik zit aan 0 en zal ongeveer rond de 1800€ zitten
            Sintruin till I die

Comment

2700 euro lijkt mij een zeer mooi bedrag voor jouw leeftijd.

Maar 't staat op een NV, sta je ook geregistreerd als enige bestuurder van de wagen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                Ligt er natuurlijk aan welke Bonus Malus je zit, ook al bestaat da systeem "an sich" niet meer toch wordt het nog als referentie genomen maar dan in een andere formule.
                Om je een voorbeeld te geven: ik zit aan 0 en zal ongeveer rond de 1800€ zitten
                Dat is normaal. Ik betaal hetzelfde voor onze 335i. Hou er wel rekening mee dat wij meerdere bedrijfsvoertuigen in ons bezit hebben. Hoewel de 335i een privéwagen is, zit de verzekering in dezelfde portefeuille.

Voor een M3 zullen wij € 2800 per jaar betalen.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• 't Kost me momenteel iets meer dan 3000 euro, dat is veel geld voor zo'n brave chauffeur als ik.

Ik ga ook snel effe een vraag stellen over die verzekering... als een wagen ingeschreven staat als bedrijfswagen, start je aan een hogere BM. Nu is dat eigenlijk vooral technisch gezien een bedrijfswagen, maar in de praktijk doe ik niet zoveel km's (max 25k). Kan ik de wagen ook anders verzekeren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                    2700 euro lijkt mij een zeer mooi bedrag voor jouw leeftijd.

Maar 't staat op een NV, sta je ook geregistreerd als enige bestuurder van de wagen ?
                    ja, het probleem is dat ik van mijn 18 jaar tot nu met een auto heb gereden waarbij ik als "niet regelmatige bestuurder" was opgegeven en mijn ma als "regelmatige bestuurder".

Nu raadde onze verzekeringsmakelaar ons aan om toch over te schakelen op mijn naam bij deze auto omdat ze er volgens hem steeds strenger op worden. Ik ben hier zelf eigenlijk ook wel voorstander van, het is maar als er eens iets gebeurd kan je tenminste zeker rekenen op je verzekering.

Maar 2700 euro is en blijft veel geld.

Comment

• 't Is veel geld. Maar niet overdreven vind ik. Tegenwoordig...

Comment

• Je begint ze erg vaak te zien!
                        Enorm knappe en opvallende verschijning met z'n leds aan.

Op één en dezelfde baan heb ik binnen de 5 minuten 4 A5's gezien! Allemaal zwart of donkerblauw.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                        2012-...
                        '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                          Je begint ze erg vaak te zien!
                          Enorm knappe en opvallende verschijning met z'n leds aan.

Op één en dezelfde baan heb ik binnen de 5 minuten 4 A5's gezien! Allemaal zwart of donkerblauw.
                          In Nederland heb ik tijdens 20 minuutjes op de A2, eveneens 4 A5's gezien aan de overkant.
                          Vanop het derde vak ziet ge dat goed
                          Je oog valt er heel gemakkelijk op met die LED's

Comment

• ik zie er nagenoeg geen rijden hier in de streek ik heb de laatste 3 maand mss 4-5 a5's gezien. gedoeme

Comment

• weet iemand of die achterbumper met diffuser van het S-line pakket anders is dan de gewone?
                              Ik bedoel stel dat ik achteraf zo'n diffuser wil, is dat dan direct een volledige achterbumper of gewoon dat zwart stuk dat moet vervangen worden?

btw, ik heb er tot nu toe ook nog maar 2 zien rijden
                              Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                weet iemand of die achterbumper met diffuser van het S-line pakket anders is dan de gewone?
                                Ik bedoel stel dat ik achteraf zo'n diffuser wil, is dat dan direct een volledige achterbumper of gewoon dat zwart stuk dat moet vervangen worden?

btw, ik heb er tot nu toe ook nog maar 2 zien rijden
                                Is een volledige nieuwe achterbumper volgens mij.

Comment

• Klein vraagje gewoon om te checken of het normaal is.
                                  De LED lichten bij mij veranderen van sterkte (minder sterk) als ook de dimlichten aanstaan.
                                  't Is zelfs zo dat als gewoon de daylight LED lichten opstaan overdag en de pinkerlichten opspringen de LED's minder fel schijnen .. normaal ? Waarom ?
                                  Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                                    De LED lichten bij mij veranderen van sterkte (minder sterk) als ook de dimlichten aanstaan.
                                    Dat is een beeld dat we niet dikwijls te zien krijgen, subiet eens bestuderen vooraleer ik vertrek. Met dimlichten vallen de LED's inderdaad veel minder op, misschien net omdat ze inderdaad van lichtsterkte minderen... (geen idee)

Comment

• Onze makelaar heeft me uiteindelijk kunnen verzekeren voor 2500 euro.

Ik denk dat dit wel een goede deal is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Dat is een beeld dat we niet dikwijls te zien krijgen, subiet eens bestuderen vooraleer ik vertrek. Met dimlichten vallen de LED's inderdaad veel minder op, misschien net omdat ze inderdaad van lichtsterkte minderen... (geen idee)
                                        Schijnen die LED's ook niet minder bij het aansteken van 1 van de pinkers? (Om de pinkers beter te doen uitkomen en dus de veiligheid 'te verhogen')

Comment

Onze makelaar heeft me uiteindelijk kunnen verzekeren voor 2500 euro.

Ik denk dat dit wel een goede deal is.
                                          Hoe heb je je franchise geregeld ?

Comment

Working...
                                          X