Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Thomas G Bekijk Berichten
    Zou een afgang zijn als ze de 2.0 niet uitbrengen. Daarmee geven ze toe dat ze niet voorzien waren op dit succes. Een kapitale fout volgens mij (als je daardoor de 2.0 NIET uitbrengt, een tijd uitstellen is nog 'aanvaardbaar')

Hiermee kunnen ze de A5 toch exclusiever houden, een goede zaak als je het mij vraagt ..
    Sintruin till I die

Comment

• Een 2.0 hoeft idd niet van mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
        Hiermee kunnen ze de A5 toch exclusiever houden, een goede zaak als je het mij vraagt ..
        Ja dat is waar, maar denk je dat ze het daarvoor zouden doen?
        Als ze nog eens zoveel A5's verkopen door de 2.0 uit te brengen gaan ze er niet mee wachten, wees maar zeker. Enige reden dat hij nog niet uit is, is omdat ze de vraag niet aankunnen. Van zodra ze de vraag (en dus aanbod) onder controle hebben zal die 2.0 wel komen. Het gaat tenslotte om winst maken voor hen.
        En trouwens, door de 2.0 zo lang uit te stellen is de A5 veel langer dan gepland exclusief gebleven, zowiezo al mooi meegenomen voor de huidige A5-rijders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Draak Bekijk Berichten
          The story continues... Gisteren dus dealer geweest, had nog 1 dag gevraagd om alles te bespreken en te checken met mn boekhouder, maar vandaag moestek sowieso nog bevestigen dak de 2.7 zou nemen. tot de middag was de verkoper ni te bereiken, de kerel van de leasing betrouwde het zaakje niet en heeft de ondertekende bestelbon/bevestiging doorgefaxt naar de dealer. Een half uur later belt de dealer om te zeggen dat de optie langs hun kant gelicht werd omdat D'ieteren zelf de auto terugvorderde. oink, idd! Jama, zegt de leasing, kijkt eens op de fax, die stockwagen is verkocht, en wel aan mij. Ze hebben dus ni ander gekunnen dan de auto aan mij toe te wijzen *jippie* Voort zelfde geld wassek dus weer vertrokken voor enkele maandje wachtpret Dan waren er zeker gewonden gevallen denkek Ik denk dus dat het nieuws van het lange uitstel van de 2.0 tdi én de steeds langer wordende levertermijnen van de 2.7 tdi 163pk veel wachtenden heeft wakkergeschud en dat de intresse voor stockwagens ineens is losgebarsten. Da ze de mijne in de toonzaal maar op slot doen dt er genen enen mee weg is. maar vanaf vandaag staat-ie er dus met een bordje 'verkocht' op... Het geeft voldoening, al zeg ik het zelf! Btw, aan alle die-hard-believers en geduldigen die toch op de 2.0 tdi blijven wachten, ze hebben het ij de dealer niet met zoveel woorden gezegd, maar intern wordt er blijkbaar serieus getwijfeld of die motorisatie es überhaupt wel komt...
          Daarnet bij Audi-dealer geweest die inderdaad ook zei dat het heel goed zou kunnen dat de 2.0 TDI niet meer komt, omdat de zwaardere motoren al zodanig goed verkopen dat ze nu al de vraag niet kunnen bijhouden..

Comment

• Ik heb daar toch zo m'n bedenkingen over, dat de A5 zo een succes zou zijn dat daardoor de leveringstermijnen zo lang zijn.
            Zullen wel eerder aan productieproblemen liggen, eerst waren er geen (gewoonweg geen he, niet gewoon een tekort) manuele zetels, dan problemen met het pano. dak etc etc
            6 maanden erbij voor zo'n dak, 1 maand erbij voor een multitronic en wat nog allemaal.
            Blijkbaar moet je tegenwoordig op een A3 ook al een half jaar wachten?

Redelijk hoge kortingen die worden gegeven, stockwagens met nog hogere kortingen ... is niet echt gebruikelijk en zelfs onlogisch bij wagens die louter door hun uitzonderlijk goede verkoopcijfers lange leveringstermijnen hebben.
            Ook niet vergeten dat we hier wel over wagens van zeker 45-50K eurokes praten, en dan nog een coupé ook.

Ze weten daar toch wel hoeveel A5'en ze kunnen produceren per dag zeker, en hoeveel er reeds in bestelling zijn ... als er dan geen productieproblemen zijn is het nu toch niet moeilijk om de klant een beter gedacht van de leveringstermijn te geven dan 6-7 maanden, maar kan ook meer zijn, allé ge zult het wel horen als hij hier op de parking staat.
            Plezant is anders als je ook nog je vorige wagen particulier wil verkopen.

De 2.0TDI zal er wel komen denk ik, stiekem hoop ik dat deze niet met een automaat beschikbaar zal komen
            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
              De 2.0TDI zal er wel komen denk ik, stiekem hoop ik dat deze niet met een automaat beschikbaar zal komen

Bad boy ;-)
              Sintruin till I die

Comment

• Vergeten te zeggen gisteren: blijkbaar zijn er sinds de lancering + voor 2008 een 5500 A5'jes ter beschikking voor ons land, waarvan er al meer dan 4000 zouden verkocht zijn. En we zijn nog maar in maart... ZIjn woorden van de dealer é... Ik heb mn bedenkingen bij dat getal, vergis ik me of is 5500 stuks voor ons land niet erg veel voor zo'n type wagen?? Het feit dat er twijfel zou zijn over het al dan niet uitbrengen van een 2.0 in de A5 ligt bij dezelfde dealer bij het feit dat de 2.0 eigenlijk enkel interessant is voor de Belgen, in andere landen worden zwaardere motorversies blijkaar niet zo zwaar 'bestraft'
                Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat het in deze moderne tijden mogelijk moet zijn om te voorspellen welke productie er binnen welke termijn kan behaald worden. Als ze dan tegen de klant moeten zeggen 'de planning zegt binnen 10 maand' dan is dat zo, en dan is het aan de klant om hier al dan niet akkoord mee te gaan, maar de vage voorspellingen van tegenwoordig slagen gewoon nergens op.En vergeet ook niet (zoals hierboven staat), het gaat nog steeds over een wagen van 45-50k, enige service en duidelijkheid mag wel voor dat geld (of mischien is duidelijkheid een bijkomende en hoogstwaarschijnlijk ook dure optie bij Audi ) Anyway, kan het ni laten, maar 7 april heb ik hem dus! *jippie*

Comment

• Met al die heisa rond de co2 komt de 2.0l er volgerns mij zeker in. In andere landen ligt de taks zo hoog niet maar er wordt meer en meer naar de uitstoot gekeken bij aankoop van een auto.

De leveringstermijn is idd wel heel lang ik zou dat niet kunnen zo lang wachten. Dit moet aan assemblage problemen liggen.

Comment

• Levertijd

Hoy,
                    ben al een tijdje dit forum aan het volgen, zef bestelde ik m'n A5 op 2 januari, en zoals bij velen blijkbaar: nog altijd geen productieweek...
                    Toen ik bestelde werd me een levering "mei" beloofd.
                    Regelmatig bel ik eens aan bij de dealer, die dan informeert bij Audi België waar ze nog steeds vasthouden aan mei. Ik blijf hopen.

A5 2.7, 163Pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Deeprider Bekijk Berichten
                      Hoy,
                      ben al een tijdje dit forum aan het volgen, zef bestelde ik m'n A5 op 2 januari, en zoals bij velen blijkbaar: nog altijd geen productieweek...
                      Regelmatig bel ik eens aan bij de dealer, die dan informeert bij Audi België waar ze nog steeds vasthouden aan mei. Ik blijf hopen.

A5 2.7, 163Pk
                      om je een beetje goeie hoop te geven: wij bestelden de onze in oktober, en hij staat nu twee weken voor de deur. Hij had er zelfs een weekje vroeger kunnen zijn, maar we moesten wachten tot de leasing van de vorige afliep. Het is niet allemaal kommer en kwel hoor. Over de productieproblemen, tot nu toe hebben we nog geen enkele bug gevonden. Het enige wat nog een foutje in het ontwerp is, is het design van de sleutel (maar daar krijg je een plastic exemplaar voor als extra).

ps, ook onze leds worden wat minder sterk als de pinker aan staat, is blijkbaar bij alle a5's van de laatste reeksen het geval. Stoort me ook niet eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Deeprider Bekijk Berichten
                        Hoy,

A5 2.7, 163Pk
                        goeiemiddag deeprider,
                        ben ik je gisteren niet tegengekomen op een super trouwfeest?

mijn 3.0 is beloofd in september, dus wacht nog een maand of 5 om mij te informeren omtrent de juiste leveringsdatum. voorlopig gaat het wachten mij nog goed af...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                          om je een beetje goeie hoop te geven: wij bestelden de onze in oktober, en hij staat nu twee weken voor de deur. Hij had er zelfs een weekje vroeger kunnen zijn, maar we moesten wachten tot de leasing van de vorige afliep. Het is niet allemaal kommer en kwel hoor. Over de productieproblemen, tot nu toe hebben we nog geen enkele bug gevonden. Het enige wat nog een foutje in het ontwerp is, is het design van de sleutel (maar daar krijg je een plastic exemplaar voor als extra).

ps, ook onze leds worden wat minder sterk als de pinker aan staat, is blijkbaar bij alle a5's van de laatste reeksen het geval. Stoort me ook niet eigenlijk.

wat bedoel je met die sleutel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichten
                            wat bedoel je met die sleutel?
                            als de afstandbediening plat zou zijn, kan je een sleutel uit de afstandbediening halen. Wanneer je met deze sleutel de deur zou willen open doen, zou je de behuizing van het slot open krassen. Een design foutje dus. Maar zolang je een werkende afstandsbediening hebt doet het er eigenlijk niet toe. Maar audi geeft een plastic sleuteltje mee, waarmee je de deur open krijgt, maar niet kan starten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten
                              goeiemiddag deeprider,
                              ben ik je gisteren niet tegengekomen op een super trouwfeest?

mijn 3.0 is beloofd in september, dus wacht nog een maand of 5 om mij te informeren omtrent de juiste leveringsdatum. voorlopig gaat het wachten mij nog goed af...
                              Wereld is klein hé? Ik kijk er in elk geval naar uit tot die van u en mij eens samen op den oprit staan. Have fun in Rome.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                                als de afstandbediening plat zou zijn, kan je een sleutel uit de afstandbediening halen. Wanneer je met deze sleutel de deur zou willen open doen, zou je de behuizing van het slot open krassen. Een design foutje dus. Maar zolang je een werkende afstandsbediening hebt doet het er eigenlijk niet toe. Maar audi geeft een plastic sleuteltje mee, waarmee je de deur open krijgt, maar niet kan starten.
                                Blij om dat te horen (van dat plastic sleuteltje) Had dit destijds ook bij mijn Passat. Als ik ga "Deepriden" en mijn wagen aan de waterkant moet achterlaten is zo'n plastic ding veel veiliger om mee te nemen onder water ipv z'n afstandsbediening in een ??waterdicht?? kokertje...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                  Ik betaal (allez ... ga betalen ) 1900€/Jaar
                                  - BA
                                  - Full omnium (0% vrijstelling)
                                  - Rechtsbijstand
                                  - Pechverhelping
                                  WoW... Ik ben op dit moment ook aan het kijken naar een verzekering maar ik krijg helaas toch andere bedragen te horen

Aan die condities teken ik ook meteen. Via welke maatschappij is dat ? Zijn er hier trouwens makelaars aanwezig die een goed prijsken willen maken voor een A5 2.7 TDI ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A5fan Bekijk Berichten
                                    WoW... Ik ben op dit moment ook aan het kijken naar een verzekering maar ik krijg helaas toch andere bedragen te horen

Aan die condities teken ik ook meteen. Via welke maatschappij is dat ? Zijn er hier trouwens makelaars aanwezig die een goed prijsken willen maken voor een A5 2.7 TDI ?
                                    Fortis AG (bonusmalus 0)
                                    Heb via mijn makelaar wel een waslijst polissen lopen bij hen, dus dat helpt ook wel een beetje
                                    So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• de 2.OTDI met 163PK was voorzien voor volgende maand maar is uitgesteld tot eind van het jaar dus ie komt wel maar alweer veeeeeeeel geduld

een optie voor de A4 rijder is een 2.0 met 136PK en de powerbox opsturen naar d'ieteren en dan heb je +- 170 PK volgens mij toch een mooi aantal

Comment

• Juist terug van de dealer... Een telefoontje naar de invoerder levert dus nog altijd niets nieuws op. Levering mei zeggen ze daar... Productiedatum? Geen idee...
                                        Ze hopen op levering in mei, want kunnen het eigenlijk niet bevestigen...
                                        Er werd mij aangeraden een schrijven te richten naar D'ieteren.. de dealer staat machteloos

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                          Juist terug van de dealer... Een telefoontje naar de invoerder levert dus nog altijd niets nieuws op. Levering mei zeggen ze daar... Productiedatum? Geen idee...
                                          Ze hopen op levering in mei, want kunnen het eigenlijk niet bevestigen...
                                          Er werd mij aangeraden een schrijven te richten naar D'ieteren.. de dealer staat machteloos
                                          ik denk in alle eerlijkheid niet dat jij meer gedaan gaat krijgen of te horen gaat krijgen dan je dealer, vrij nutteloos en de dealer verschuift het probleem naar jou ... zeg dat je een 3 reeks van BMW gaat kopen (wegens veel snellere levertermijn) in de plaats en dat ze de A5 mogen houden :-)

Comment

Working...
                                          X