Die plaats aan 4 personen .. Achteraan een 6 is het echt niet comfortabel zitten vind ik Ik vind het meer een 2+2. Je kan er op één of andere manier wel zitten, maar hoe .. Bij een A5 zit je achteraan toch een pak beter imo. Maar een 6 >>>>>>>>> A5. Anytime.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk BerichtenHet zijn twee mooi gelijnde coupés, beiden bieden ze plaats aan vier personen, en beiden hebben ze een ruime koffer. Een 635 is niet wezenlijk sneller dan een A5 3.0 tdi. Hij is niet groter (op het blote oog, geen zin om afmetingen te zoeken), niet beter of minder afgewerkt, niet beter of minder uitgerust, ... De vergelijking is logischer dan ze op het eerste zicht lijkt hoor.
A5 3.0
massa leeg: 1610 kg
lengte: 4,62m
breedte: 1,85m
hoogte: 1,37m
wielbasis: 2,75 m
spoorbreedte voor: 1,59m
spoorbreedte achter: 1,58m
interieurbreedte voor: 1495 mm
BMW635d
massa leeg: 1625kg
lengte: 4,82m
breedte: 1,86m
hoogte: 1,37m
wielbasis: 2,78 m
spoorbreedte voor: 1,56m
spoorbreedte achter: 1,60m
interieurbreedte voor: 1515 mm
Comment
-
vanmorgen op de E313 was er ne nieuwe A4 in mijn gat aan het duwen (terwijl het filerijden was tegen 80 per uur), gast wilde wat indruk maken, te belachelijk voor woorden, heb efkes gas gegeven en ik heb hem niet meer weer gezien toen we aan de ring van Antw kwamen.
Ik vind dat de A5 veeeel meer allure heeft dan de nieuwe A4, die led's zijn anders, bij de A4 niet zo een blauw-achtig licht maar gewoon wit en kleiner ook, totaal niet geslaagd voor die wagen. Ik vond dat bij de A5 al niet geweldig geslaagd wegens hoog John-gehalte maar bij de A4 slaat dat echt op niks.
voilà, op forum van A4 kan ik dit niet zeggen want dan krijg ik daar iedereen op mijn kap !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenvanmorgen op de E313 was er ne nieuwe A4 in mijn gat aan het duwen (terwijl het filerijden was tegen 80 per uur), gast wilde wat indruk maken, te belachelijk voor woorden, heb efkes gas gegeven en ik heb hem niet meer weer gezien toen we aan de ring van Antw kwamen.
Ik vind dat de A5 veeeel meer allure heeft dan de nieuwe A4, die led's zijn anders, bij de A4 niet zo een blauw-achtig licht maar gewoon wit en kleiner ook, totaal niet geslaagd voor die wagen. Ik vond dat bij de A5 al niet geweldig geslaagd wegens hoog John-gehalte maar bij de A4 slaat dat echt op niks.
voilà, op forum van A4 kan ik dit niet zeggen want dan krijg ik daar iedereen op mijn kap !
Van dat blauw-achtig licht, bij de A5 is dit zo goed als altijd. Bij een A4 zie je dit minder snel, maar er heeft iemand in de buurt een A4 gekocht en elke keer ik hem zie schijnt het mooi blauw. Dit heeft waarschijnlijk temaken met hoe je erin kijkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenvanmorgen op de E313 was er ne nieuwe A4 in mijn gat aan het duwen (terwijl het filerijden was tegen 80 per uur), gast wilde wat indruk maken, te belachelijk voor woorden, heb efkes gas gegeven en ik heb hem niet meer weer gezien toen we aan de ring van Antw kwamen.
Ik vind dat de A5 veeeel meer allure heeft dan de nieuwe A4, die led's zijn anders, bij de A4 niet zo een blauw-achtig licht maar gewoon wit en kleiner ook, totaal niet geslaagd voor die wagen. Ik vond dat bij de A5 al niet geweldig geslaagd wegens hoog John-gehalte maar bij de A4 slaat dat echt op niks.
voilà, op forum van A4 kan ik dit niet zeggen want dan krijg ik daar iedereen op mijn kap !
2. Das een zwak excuus, als je een mening hebt moet je dit op de juiste plek uiten en niet via andere weg
want de forummers die het topic van de A4 lezen zijn hier ook hoor ...
JE moet ertegen kunnen dat je weerwerk krijgt want das de bedoeling van een forum,
ieder mag zijn mening hebben, zolang men elkaars meningen respecteert is daar toch niets mis mee
of niet ?
Je hebt idd wel een punt wat je zegt ....Last edited by E90N; 31/03/2008, 19:55.Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk BerichtenDit kan je hier ook krijgen hoor, op uw kap. Maar ik respecteer uw mening, niet iedereen kan ze mooi vinden.
Van dat blauw-achtig licht, bij de A5 is dit zo goed als altijd. Bij een A4 zie je dit minder snel, maar er heeft iemand in de buurt een A4 gekocht en elke keer ik hem zie schijnt het mooi blauw. Dit heeft waarschijnlijk temaken met hoe je erin kijkt.
ik heb een grote kap ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten1. Was misschien iemand van het forum
2. Das een zwak excuus, als je een mening hebt moet je dit op de juiste plekuiten en niet via andere weg
want de forummers die het topic van de A4 lezen zijn hier ook hoor ...
JE moet ertegen kunnen dat je weerwerk krijgt want das de bedoeling van een forum,
ieder mag zijn mening hebben, zolang men elkaars meningen respecteert is daar toch niets mis mee
of niet ?
Je hebt idd wel een punt wat je zegt ....
Vond het alleen iets minder gepast om als A5'er hierover mijn gal te spuien in topic van A4.
Als alle A4-rijders zich in de toekomst gaan meten met hun coupe-broertje gaan ze nog vaak van een kale reis terugkomen. Zoveel 3 liters A4 zullen er niet verkocht worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk BerichtenI like weerwerk, weet ook wel dat iedereen dat hier leest.
Vond het alleen iets minder gepast om als A5'er hierover mijn gal te spuien in topic van A4.
Als alle A4-rijders zich in de toekomst gaan meten met hun coupe-broertje gaan ze nog vaak van een kale reis terugkomen. Zoveel 3 liters A4 zullen er niet verkocht worden.
En alle BMW rijders zijn dikke arrogante johny's. En Mercedes is voor bompa's...
Ik word gewoon ziek als ge zo veralgemeningen gaat maken. Net Wilders in Fitna...
Toch niet omdat ene gast wa arrogant rijdt, da iedereen zoiets doet...
edit: en ja, wij rijden A4. Maar boeit da? Nee...
Comment
-
Elke dure,grote of sportieve auto kan als Johnny bekeken worden. Of het nu een BMW,een Range Rover of iets anders is. Ik noem het klasse.Als je het kan betalen moet je niet in een boodschappenautootje rondbollen.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk BerichtenI like weerwerk, weet ook wel dat iedereen dat hier leest.
Vond het alleen iets minder gepast om als A5'er hierover mijn gal te spuien in topic van A4.
Als alle A4-rijders zich in de toekomst gaan meten met hun coupe-broertje gaan ze nog vaak van een kale reis terugkomen. Zoveel 3 liters A4 zullen er niet verkocht worden.
Groeten Frank
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenElke dure,grote of sportieve auto kan als Johnny bekeken worden. Of het nu een BMW,een Range Rover of iets anders is. Ik noem het klasse.Als je het kan betalen moet je niet in een boodschappenautootje rondbollen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frank-Audi Bekijk BerichtenPrecies of er nu zo'n groot verschil is tussen de A4 en de A5, Het zijn gewoon 2 prachtige wagen. Bij mij is het nu een A4 geworden omdat ik dat veel handinger vond om een 5 deurs te hebben. Anders was het misschien wel een A5 geworden, omdat die lijnen nog iets mooier zijn (vind ik persoonlijk). Maar je moet de voor- en nadelen afwegen ten opzichte van elkaar. En dan kijken wat voor jou het belangrijkste is. Ik heb er nog steeds een V6 motor in zitten wat ik voor mij ook een "must" was. Maar zo'n groot verschil zie ik nu wel niet in de A4 en A5..
Groeten Frank
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenJa...
En alle BMW rijders zijn dikke arrogante johny's. En Mercedes is voor bompa's...
Ik word gewoon ziek als ge zo veralgemeningen gaat maken. Net Wilders in Fitna...
Toch niet omdat ene gast wa arrogant rijdt, da iedereen zoiets doet...
edit: en ja, wij rijden A4. Maar boeit da? Nee...
de vergelijking met Wilders vind ik iets minder relevant ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichtenvanmorgen op de E313 was er ne nieuwe A4 in mijn gat aan het duwen (terwijl het filerijden was tegen 80 per uur), gast wilde wat indruk maken, te belachelijk voor woorden, heb efkes gas gegeven en ik heb hem niet meer weer gezien toen we aan de ring van Antw kwamen.
Ik vind dat de A5 veeeel meer allure heeft dan de nieuwe A4, die led's zijn anders, bij de A4 niet zo een blauw-achtig licht maar gewoon wit en kleiner ook, totaal niet geslaagd voor die wagen. Ik vond dat bij de A5 al niet geweldig geslaagd wegens hoog John-gehalte maar bij de A4 slaat dat echt op niks.
voilà, op forum van A4 kan ik dit niet zeggen want dan krijg ik daar iedereen op mijn kap !
De ledjes gaan bij mij ook minder scherp opleichten met de lichten aan en dan worden ze, naar mijn mening, ook iets witter.
Maar iemand met een A5 merkte net hetzelfde op toen hij er de volgende keer op ging gaan letten. Dus ik vermoed als de leds "opgewarmd" zijn ze mss een andere schijn hebben.
Conclusie: afhankelijk van het tijdstip van de dag dat je een A4 of A5 tegen komt kan er een verschil zijn.
BTW, ik was vandaag, maar dan op de E40, ook in iemand zijn gat aan het duwen. Excuus, hij was aan het bellen achter zijn stuur en reed (op derde vak) 97 km/h. en dat weet ik dank zij de digitale teller! Nu gij...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EvoMagazineExclusive first drive of Audi S5 S-tronic
In the latest issue of evo, (issue 117, on sale 2 April) John Barker explains the mysteries of today's myriad gearbox designs. And now there's another: a new seven-speed, longitudinally-mounted DSG unit launched in the Audi S5.
The idea of a double-clutch transmission in a production car began with the VW group's DSG unit combined with a transverse engine, and it wasn't until the Bugatti Veyron arrived that we saw a longitudinal DSG. The Bugatti's Ricardo-designed unit was somewhat over-engineered for lesser applications, though, which brings us to the next stage in the DSG's evolution.
Ik ben benieuwd wat de tijd van 0-100 gaat zijn met de S-Tronic..
Comment
-
Bron Audiforum.nl
Nieuwe zeventraps Audi S tronic-transmissie
Extra dynamiek en efficiency
Audi presenteert zijn nieuwe S tronic-versnellingsbak. Deze transmissie met zeven overbrengingen en dubbele koppeling schakelt razendsnel en zonder dat de krachtoverbrenging wordt onderbroken. De efficiënte en dynamische transmissievorm is speciaal ontwikkeld voor modellen met in lengterichting ingebouwde motoren in combinatie met quattro-aandrijving. Aangezien de nieuwe S tronic geschikt is voor motoren met een koppel tot 550 Nm is hij breed inzetbaar. Medio dit jaar worden de eerste modellen ermee uitgerust.
De nieuwe, door Audi zelf ontwikkelde zeventraps S tronic-versnellingsbak kan op verschillende manieren worden gebruikt. In de automatische modus functioneert hij als een volautomatische transmissie. In deze stand is er al keuze uit twee programma’s: Drive en Sport. De bestuurder kan ook kiezen voor handmatig schakelen. Dat kan door middel van de versnellingspook, maar ook door de tuimelschakelaars op het stuur. In alle gevallen schakelt de S tronic-versnellingsbak razendsnel…..
Het principe
De zeventraps Audi S tronic bestaat feitelijk uit twee afzonderlijke versnellingsbakken. Beide ‘deeltransmissies’ hebben hun eigen koppeling. De grote koppeling (K1) is er voor de versnellingen 1, 3, 5 en 7 terwijl de kleinere koppeling 2 (K2) de versnellingen 2 ,4, 6 en R (achteruit) bedient. Het werkingsprincipe is eenvoudig: als er in een bepaalde versnelling wordt geaccelereerd, wordt de volgende versnelling (uit de andere deeltransmissie) vast ‘klaargezet’. Zodra de bestuurder het koppelingspedaal intrapt, of de regelelektronica een schakelmoment signaleert, wordt de actieve transmissie ontkoppeld en de andere geactiveerd door de tweede koppeling. Dit duurt slechts enkele honderdsten van seconden, waarbij de aandrijfkracht niet wordt onderbroken. Het schakelen verloopt zo vloeiend, dat de bestuurder er nauwelijks iets van merkt. De quattro-aandrijving verdeelt de kracht van de aandrijfas vervolgens via het zelfsperrende centrale differentieel in twee richtingen. Normaal gaat 60 % van de aandrijfkracht naar de achterwielen en 40% naar de voorwielen. Als de omstandigheden dit vereisen, kan echter maximaal 85% van de aandrijfkracht ‘naar achteren’ gaan of tot 65% naar de vooras.
Hoogste kwaliteit als topprioriteit
Topkwaliteit had ook bij de ontwikkeling van de nieuwe S tronic-transmisie de hoogste prioriteit. Zo zijn alle synchromeshringen bekleed met uitermate duurzaam carbonfiber. De versnellingsbak wordt aangestuurd door de zogenaamde Mechatronicmodule, een compacte, maar krachtige regeleenheid die het mogelijk maakt de schakeltijd te variëren en de daarvoor benodigde kracht bijzonder nauwkeurig te regelen. Beide koppelingen zijn van het type ‘natte plaat’. Ze draaien beide in een eigen oliebad en maken gebruik van afzonderlijke ‘oliehuishoudingen’.
Sportief en economisch - mét historie
De nieuwe S tronic-transmissie leent zich mede door zijn maximale bereik van 9.000 t/min zeer goed voor een sportieve rijstijl. Tegelijkertijd maakt de intelligente elektronica in de automatische modus ook een zuinige rijstijl mogelijk door het toerental in de hoogste versnelling zo veel mogelijk te beperken. Overigens is het gebruik van een versnellingsbak met dubbele koppeling door Audi niet nieuw: een dergelijke transmissie werd al in 1985 gebruikt in de 476 pk sterke Sport quatrro S1, waarmee Audi destijds actief was in het wereldkampioenschap rally’s. In 2003 was de Audi TT 3.2 V6 de eerste productieauto van Audi die kon worden voorzien van een versnellingsbak met dubbele koppeling.
28
Comment
Comment