Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
    en levertermijn?
    moet hem pas in januari hebben
    Mijn ander is dan pas afgeschreven
    Ga hem eind van de maand bestellen zal dan wel op tijd zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten
      ziet er best goed uit!
      zwart is altijd chique (maar moeilijk proper te houden). ik vind wit iets minder staan op de A5 en binnen enkele jaren?
      heb mijn bestelling van 3.0 tdi maandagavond aangepast: laat hem afkomen met de originele velgen van het S-line pakket (die ik misschien gebruik als wintervelg) en bestel later ook de 19" Y-design velg. heb er nu ook de hydraulische demperregeling bijgenomen.
      minpunt: leveringstermijn zeker 6 weken opgeschoven (had 1 maand geleden besteld)
      Ik vond de regelbare demping echt wel de moeite, is het wachten waard

Comment

• @ PVR:
        Wanneer zit je nu dan van levertijd ? eind oktober ??

Het volgende heb ik gelezen: (vraag dit nog maar eens na bij de dealer zelf)
        Vandaar dus dat ze niet configureerbaar zijn met S-Line

Habe gerade mit meine Audi Händler gesprochen. Er sagt das Audi verbietet die 19 Y mit der S Line Bremsanlage zu verbauen da die Felgen zu tief reingehen, und zu geringen Abstand zur Bremsanlage haben. Genaue Technische Details konnte er mir nicht nennen obwohl er schon nachgefragt hat. Er meine wenn man sie eingetragen bekommt kein Problem. Aber Audi rät davon ab, zwecks Belüftung der Bremsanlage.... Naja bringt natürlich nichts wenn man eine lange Strecke fährt und die Bremsanlage zu heiß wird oder die Spur dadurch nicht mehr stimmt
        Last edited by E90N; 10/04/2008, 20:16.
        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
          @ PVR:

Vandaar dus dat ze niet configureerbaar ijn met S-Line

Habe gerade mit meine Audi Händler gesprochen. Er sagt das Audi verbietet die 19 Y mit der S Line Bremsanlage zu verbauen da die Felgen zu tief reingehen, und zu geringen Abstand zur Bremsanlage haben. Genaue Technische Details konnte er mir nicht nennen obwohl er schon nachgefragt hat. Er meine wenn man sie eingetragen bekommt kein Problem. Aber Audi rät davon ab, zwecks Belüftung der Bremsanlage.... Naja bringt natürlich nichts wenn man eine lange Strecke fährt und die Bremsanlage zu heiß wird oder die Spur dadurch nicht mehr stimmt
          Zo'n uitleg kreeg ik ook. Hetzij hypothetisch...
          De dealer zei: ik veronderstel dat het iets te maken heeft met de remmen.., Waarom kan 18" dan wel? en 19 niet... Raar merk audi...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            Man wat erg toch met die levertijden.
            Zo'n A5 1.8t is dat iets degelijks? of is de motor wat te licht?
            Dat is zeker iets degelijks. 170pk is toch niet onaardig. En de 1.8T van Audi is een heel goede motor. Had ik voor een A5 gegaan, het was een 1.8T.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Dat is zeker iets degelijks. 170pk is toch niet onaardig. En de 1.8T van Audi is een heel goede motor. Had ik voor een A5 gegaan, het was een 1.8T.
              en hoe zit het met verbruik daarvan ?

Comment

• Levering Audi S5:

Heb een S5 besteld half maart met een levering September/Oktober. Deze week heb ik een eerste maal contact gehad met de dealer om de leveringsdatum te weten te komen. Ik kreeg als antwoord: Voorlopig gepland in week 27. (dat is eerste week van Juni) maar dat dit wel nog kan opschuiven (vroeger of later). Moet hem na 2 weken opnieuw contacteren.

Als week 27 de effectieve datum is: dan heb ik dus uiteindelijk (maar) 3,5 maand moeten wachten.

Greets.

Comment

• Eventjes gebeld met de garage. Het is normaal dat de LED's minder sterk gaan branden bij knipperlicht of als een andere lichtbron aanstaat. Het kan dus ook niet verandert worden en dit is ook zo bij de A4.
                  Indien het anders is ... is er een probleem volgens hun ... ik had dus graag een probleem
                  Etron > Q8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                    Eventjes gebeld met de garage. Het is normaal dat de LED's minder sterk gaan branden bij knipperlicht of als een andere lichtbron aanstaat. Het kan dus ook niet verandert worden en dit is ook zo bij de A4.
                    Indien het anders is ... is er een probleem volgens hun ... ik had dus graag een probleem
                    Niemand doet de moeite om het eens in beeld te brengen, dus ik dacht, 'k zal op YouTube kijken naar de knipperlichten van de A4.
                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bedank die garage dus maar voor de info, ik word hier veel wijzer van, NOT!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVR Bekijk Berichten
                      ziet er best goed uit!
                      zwart is altijd chique (maar moeilijk proper te houden). ik vind wit iets minder staan op de A5 en binnen enkele jaren?
                      heb mijn bestelling van 3.0 tdi maandagavond aangepast: laat hem afkomen met de originele velgen van het S-line pakket (die ik misschien gebruik als wintervelg) en bestel later ook de 19" Y-design velg. heb er nu ook de hydraulische demperregeling bijgenomen.
                      minpunt: leveringstermijn zeker 6 weken opgeschoven (had 1 maand geleden besteld)
                      Is de originele s-line velg 19 of 18'' ? als ik de keus had zou ik voor een 18'' gegaan zijn maar er zit geen enkele echte mooie bij. Met 19'' vraag ik mij af of ge dan nie veel last hebt van de pekstroken op een betonbaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                        Is de originele s-line velg 19 of 18'' ? als ik de keus had zou ik voor een 18'' gegaan zijn maar er zit geen enkele echte mooie bij. Met 19'' vraag ik mij af of ge dan nie veel last hebt van de pekstroken op een betonbaan.
                        De standaard velgen op een S-Line zijn 18". En ze zien er zo uit:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WieMagHetWeten Bekijk Berichten
                          Levering Audi S5:

Heb een S5 besteld half maart met een levering September/Oktober. Deze week heb ik een eerste maal contact gehad met de dealer om de leveringsdatum te weten te komen. Ik kreeg als antwoord: Voorlopig gepland in week 27. (dat is eerste week van Juni) maar dat dit wel nog kan opschuiven (vroeger of later). Moet hem na 2 weken opnieuw contacteren.

Als week 27 de effectieve datum is: dan heb ik dus uiteindelijk (maar) 3,5 maand moeten wachten.

Greets.
                          Dit snap ik dus niet,mijne S5 is besteld eind februari met levering augustus,ik heb vandaag dan ook naar de garage gebeld met de vraag als ze al een week hebben,maar de verkoper zei dat er nog niets bij mijn wagen stond.
                          Dus die van u is 3 weken later besteld en jij hebt al een week????
                          Heel raar!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                            De standaard velgen op een S-Line zijn 18". En ze zien er zo uit:

Ja nu ken ik ze ,dat is de 2de mooiste velg (buiten de S5 velgen)
                            De rest trekt op niets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                              Ja nu ken ik ze ,dat is de 2de mooiste velg (buiten de S5 velgen)
                              De rest trekt op niets
                              tja, ik vind deze velg minder geslaagd voor de S-Line (zijn er ook weinig die deze velg effectief erop laten bij een S-Line)
                              Quattro GmbH heeft in mijn ogen een slechte zaak gedaan met het uitbrengen van deze velg, de vorige generatie (9 spaaks en 5 spaaks) waren in mijn ogen AF en waren PRACHTIG op ieder model.

de Y velg straalt klasse uit, net wat de A5 nodig heeft en die 20" RS4 velg is ook mooi maar ligt al op 70% van de Audi modellen
                              Sintruin till I die

Comment

tja, ik vind deze velg minder geslaagd voor de S-Line (zijn er ook weinig die deze velg effectief erop laten bij een S-Line)
                                Quattro GmbH heeft in mijn ogen een slechte zaak gedaan met het uitbrengen van deze velg, de vorige generatie (9 spaaks en 5 spaaks) waren in mijn ogen AF en waren PRACHTIG op ieder model.

de Y velg straalt klasse uit, net wat de A5 nodig heeft en die 20" RS4 velg is ook mooi maar ligt al op 70% van de Audi modellen
                                Inderdaad, jammer dat je ze toch wel redelijk wat ziet. Vooral op een S-Line ofzo.

Die velgen hebben ze niet specifiek ontworpen hoor, de standaard velgen op de S-Line (18") waren standaard op een RS4 B7 en optioneel kon men de 7 dubbele spaken in 19" verkrijgen. Net zoals nu bij de S-Line.

Comment

Doe eens gek en doe eens wat anders, think different dude that's the spirit:

Comment

@ PVR:

Vandaar dus dat ze niet configureerbaar zijn met S-Line

vrees dat de leveringstermijn eerder november zal zijn en met wat hiert allemaal te lezen valt zou dat nog langer kunnen worden...
                                    wat betreft die 19 Y met de S-line: had dat ook al gelezen op het duitse motor talk forum. weet niet in hoeverre ik dit serieus moet nemen. andere 19" gaan wel, misschien ligt het aan het verschil tussen 8,5 & 9 breedte van de velg of aan een andere ET waarde?
                                    misschien kunnen spoorverbreders een oplossing zijn, ziet er dan meteen ook iets beter uit!
                                    lees op het duitse forum dat er redelijk veel zijn die kiezen voor mijn oplossing: 18" S-line als wintervelg gebruiken en de 19" Y velg bijbestellen voor de zomer. wetgeving betreft winterbanden ligt natuurlijk ook anders in duitsland, vandaar waarschijnlijk dat er velen zijn die dit zo doen. heb echter nog niets gelezen over de mogelijke problemen in de praktijk met de koeling van het remsysteem, hopen dat het zo blijft!

Comment

• @PVR:

Ik persoonlijk zou nooit spoorverbreders zetten, het is ten eerste illegaal en zorgt voor grote problemen bij ongeval.
                                      Verder is er discussie of het wel goed is voor de "wielas" omdat het middelpunt verplaatst wordt en het gevaar op barsten zou vergroten.
                                      Sintruin till I die

Comment

• Das nu net het probleem se .. Audi heeft met de A5 weer de 'logica' omgegooid, vele hebben hun productie / ontwerp van de velg op een verkeerde basis ; lees et / centrage gemaakt.

Het is maar door met betrouwbare duitse leveranciers te werken dat we dit ook op tijd wisten;

Comment

• @E90N & Nas
                                          zijn de remmen dan performanter / groter bij een S-line waardoor de 19" Y velgen minder koeling zouden geven? want zonder S-line kunnen blijkbaar veel andere combinaties van velgen gemonteerd worden, zelfs 17".
                                          het is een complex geval bij Audi, iedere keuze die ik maak is op één of andere manier niet perfect te combineren.
                                          ik wil absoluut die 19" Y velg, vind ze echt veel klasse hebben. we zien wel in de toekomst hoe we er uit komen. levering toch maar in november, dus nog veel tijd om overal te gaan informeren.
                                          ik merk wel dat spoorverbreders in Duitsland schering en inslag zijn! en goedgekeurd door de Tüv al dan niet in combinatie met (extra) verlaagde vering.

Comment

Working...
                                          X