Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
    Goed idee! Zeker doen, ik zou oktober aanraden... maar daar is het nu al te laat voor!
    En dan toch op tijd zijn, dan heb ik hem te vroeg
    Ik denk dat ze goei klanten voorlaten en de rest dan opschuiven.
    Ben met de jaguar XF gaan rijden en daar moete ook lang op wachte maar een klant van mij heeft op 5 jaar tijd 4 jags gekocht en heeft pas nen XF besteld en die moet maar 2 maand wachten

STRAF HE

Op het forum was er iemand mee een slot voor nen A5 die ge zelf nog mocht samenstellen en de leveringsdatum stond al vast.
    Wat dat ik dan niet snap is dat als ge bv voor regelbare demping of panoramisch dak kiest hoe dat den datum dan kan vastliggen, daar komt dan toch een paar maand (soms 6) bij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
      Goed idee! Zeker doen, ik zou oktober aanraden... maar daar is het nu al te laat voor!
      Ben nu de dagen al aant aftellen , als ze er in januari nog is 2 dage bijdoen word ik zot
      Alle ik hoop dat ge nie te lang meer moet wachten
      good luck

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
        Ben nu de dagen al aant aftellen , als ze er in januari nog is 2 dage bijdoen word ik zot
        Alle ik hoop dat ge nie te lang meer moet wachten
        good luck
        Hier is er eentje al bijna zover... elkle dag k weet niet hoeveel klanten die vragen? is je auto er nu nog niet...GRRRRRRRRRR

Comment

• Uit zeer betrouwbare bron had ik vernomen dat de productie van de A5 met uitgebreide opties vanuit de kleine afnemer landen uitgesteld is tot week 40. Na de dealer hiermee geconfronteert te hebben gaf deze toe dat dit inderdaad het geval is en dat de A5 momenteel voornamelijk nog voor de thuismarkt, Frankrijk en Rusland geproduceerd wordt. Daarnaast dat alle productielijnen zo goed als afgestemd zijn op productie van de A4. Heb je een A5 2.7 multitronic, althans in NL, in november/december 2007 besteld, dan wordt deze op zijn vroegst in week 43 afgeleverd. Voor de 1.8 benzine loopt het inmiddels ook al naar de +16 weken extra levertijd. Nu ben ik een nuchtere Hollander die welliswaar verliefd is op één van de mooiste auto's die er momenteel gemaakt worden, maar man bijna een jaar wachten op een productie auto, dat is bijna martelen. Ik heb de dealer kenbaar gemaakt dat ik 1 week de tijd neem om er over na te denken of ik hem nog wel geleverd wil hebben, ook al zal elke andere auto een 2e keuze zijn, hoe goed deze ook is. Na 2 uur werd ik gebeld door de dealer, deze had de importeur gebeld en gemeld dat een klant met intern Audi nieuws bij hem was gekomen. De dealer heeft mij op verzoek van de importeur uitgenodigd voor een gesprek volgende week. Ben benieuwd wat er verandert is na het laatste contact met hem!!!
          By the way. Meldingen over leveringsproblemen van de 2.7 of de multitronic zijn niet juist, bestel je een A4 dan heeft deze een gegarandeerde levertijd van 11 weken. Velen vragen zich af kan de dealer dan niets zien? Ik weet niet hoe dat in Belgie is, maar hier in NL kan hij dit zeer zeker. Elke woensdag wordt elke dealer via een nieuwsbrief van de importeur geinformeert over de extra levertijd bovenop de normale levertijd. Zo staat de A5 hier momenteel op +22 weken. De dealer kan daarnaast met zijn bestelnummer bij de importeur navragen voor welke week het bestel nummer gepland is en het antwoord wat hij verkrijgt is op 2 weken nauwkeurig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Automatic Bekijk Berichten
            ... dat de A5 momenteel voornamelijk nog voor de thuismarkt, Frankrijk en Rusland geproduceerd wordt. Daarnaast dat alle productielijnen zo goed als afgestemd zijn op productie van de A4
            Nog een weetje, in de VS moeten ze eveneens veel geduld uitoefenen...
            I have not heard any new rumours, but Audi AG have said in a press release a while back that Euro vs. $ exchange rates are affecting the priority in which markets cars are will be shipped.
            Zou je denken dat wanneer zo'n grote markt on hold geplaatst wordt, er voldoende productiecapaciteit overblijft...
            't Heeft precies niet veel invloed?

Comment

Uit zeer betrouwbare bron had ik vernomen dat de productie van de A5 met uitgebreide opties vanuit de kleine afnemer landen uitgesteld is tot week 40. Na de dealer hiermee geconfronteert te hebben gaf deze toe dat dit inderdaad het geval is en dat de A5 momenteel voornamelijk nog voor de thuismarkt, Frankrijk en Rusland geproduceerd wordt. Daarnaast dat alle productielijnen zo goed als afgestemd zijn op productie van de A4. Heb je een A5 2.7 multitronic, althans in NL, in november/december 2007 besteld, dan wordt deze op zijn vroegst in week 43 afgeleverd. Voor de 1.8 benzine loopt het inmiddels ook al naar de +16 weken extra levertijd. Nu ben ik een nuchtere Hollander die welliswaar verliefd is op één van de mooiste auto's die er momenteel gemaakt worden, maar man bijna een jaar wachten op een productie auto, dat is bijna martelen. Ik heb de dealer kenbaar gemaakt dat ik 1 week de tijd neem om er over na te denken of ik hem nog wel geleverd wil hebben, ook al zal elke andere auto een 2e keuze zijn, hoe goed deze ook is. Na 2 uur werd ik gebeld door de dealer, deze had de importeur gebeld en gemeld dat een klant met intern Audi nieuws bij hem was gekomen. De dealer heeft mij op verzoek van de importeur uitgenodigd voor een gesprek volgende week. Ben benieuwd wat er verandert is na het laatste contact met hem!!!
              By the way. Meldingen over leveringsproblemen van de 2.7 of de multitronic zijn niet juist, bestel je een A4 dan heeft deze een gegarandeerde levertijd van 11 weken. Velen vragen zich af kan de dealer dan niets zien? Ik weet niet hoe dat in Belgie is, maar hier in NL kan hij dit zeer zeker. Elke woensdag wordt elke dealer via een nieuwsbrief van de importeur geinformeert over de extra levertijd bovenop de normale levertijd. Zo staat de A5 hier momenteel op +22 weken. De dealer kan daarnaast met zijn bestelnummer bij de importeur navragen voor welke week het bestel nummer gepland is en het antwoord wat hij verkrijgt is op 2 weken nauwkeurig.
              Ik ben deze maand bij 2 dealers geweest en als ik dan zeg dat er leveringsproblemen zijn dan draaien ze hun pc naar mij en laten ze zien wanneer hij normaal geleverd word, in mijn geval zou dat dan 6 a 7 maanden (november) zijn en over enige problemen word verder niks gezegd.
              Ik heb zelfs regelbare demping genomen en toch maar 6 maand leveringstermijn.

Comment

• een jammer genoeg vuile S5 gespot

Comment

• Vuile Roemeen!

Comment

• Knappe kleur voor een S5. Hij schijnt zo wat blauw uit..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door papalouise Bekijk Berichten
                      wij hebben exact dezelfde wagens, alleen is het bij ons wel omgekeerd en heb ik de XC 'verkocht' aan mijn ega onder het mom dat het wel een leuke family car is met de kids enzo ;-) ge moet wisselen man !! dit houdt ge gewoon nie vol anders, geloof me, daar komt een dwangbuis aan te pas :-)
                      Mijn ega wil met mijne "boot" nie rijden,
                      en ge heb gelijk daar komt een dwanbuis aan te pas

Comment

• gisteren ben ik die witte A5 terug tegengekomen , ge weet wel die met zijn vleugeldeuren
                        niemand die weet wat hij er nog aan verandert heeft want hij hangde zo extreem laag

Comment

Uit zeer betrouwbare bron had ik vernomen dat de productie van de A5 met uitgebreide opties vanuit de kleine afnemer landen uitgesteld is tot week 40. Na de dealer hiermee geconfronteert te hebben gaf deze toe dat dit inderdaad het geval is en dat de A5 momenteel voornamelijk nog voor de thuismarkt, Frankrijk en Rusland geproduceerd wordt. Daarnaast dat alle productielijnen zo goed als afgestemd zijn op productie van de A4. Heb je een A5 2.7 multitronic, althans in NL, in november/december 2007 besteld, dan wordt deze op zijn vroegst in week 43 afgeleverd. Voor de 1.8 benzine loopt het inmiddels ook al naar de +16 weken extra levertijd. Nu ben ik een nuchtere Hollander die welliswaar verliefd is op één van de mooiste auto's die er momenteel gemaakt worden, maar man bijna een jaar wachten op een productie auto, dat is bijna martelen. Ik heb de dealer kenbaar gemaakt dat ik 1 week de tijd neem om er over na te denken of ik hem nog wel geleverd wil hebben, ook al zal elke andere auto een 2e keuze zijn, hoe goed deze ook is. Na 2 uur werd ik gebeld door de dealer, deze had de importeur gebeld en gemeld dat een klant met intern Audi nieuws bij hem was gekomen. De dealer heeft mij op verzoek van de importeur uitgenodigd voor een gesprek volgende week. Ben benieuwd wat er verandert is na het laatste contact met hem!!!
                          Automatic, je hebt een persoonlijk bericht, check even please...

Comment

• In Roemenië is het blijkbaar de gewoonte om zo proper mogelijk op de witte lijn te parkeren. ok, tis wl nen A5 natuurlijk, dus tis gepermitteerd Op foto idd een mooie kleur,maar valt int echt wel wa tegen imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-Rod Bekijk Berichten
                              Eindelijk zover ... vandaag ons vijfje gaan halen - 2.7TDI meteorgrau - linnenbeige sportzetelkes - 19' Y velgen - lounge en inteso plus pack - ben wel een beetje jaloers want tis mijn vrouwke haar bakske
                              Is hij op tijd geleverd of heeft het ook langer geduurd dan verwacht?

Comment

• Audi A5

Van mijn dealer zopas vernomen dat er een nieuwe productielijn zal opgestart worden voor de A5 en dat de A5 2.0 TDI geïntroduceerd zal worden uiterlijk half september. De vraagprijs (zonder LEDjes, zonder automatische airo en zonder multitronic) zal circa 34500 EUR bedragen... Ik weet niet of ik er al te veel mag op vertrouwen, want de introductie van de 2.0 is al een tijdje geleden aangekondigd en opnieuw uitgesteld. Audi is duidelijk geen sterke communicator. Verder piepte het interieur van de A5 2.7, waarmee ik een testrit heb gemaakt. Bijzonder enerverend en in schril contrast met de kraak- en piepvaste BMW 3 coupé. Verder viel het accelaratievermogen van 2.7 tegen: ik heb deze morgen met de 3 coupé gereden (een 2 liter diesel!) en die voelde merkelijk potenter en sneller aan... ik begin zo wat te twijfelen aan de accelaratiecijfers die Audi vooropstelt (want op papier is de 2.7 A5 sneller dan de 2.0 coupé van BMW, op papier...). Voor mij is het duidelijk: als die 2.0 TDI half september niet bestelbaar is, stap ik over naar BMW. Mijn huidige Audi zal begin volgend jaar een goeie 110000 km hebben en dan moet die weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                                  Van mijn dealer zopas vernomen dat er een nieuwe productielijn zal opgestart worden voor de A5 en dat de A5 2.0 TDI geïntroduceerd zal worden uiterlijk half september. De vraagprijs (zonder LEDjes, zonder automatische airo en zonder multitronic) zal circa 34500 EUR bedragen... Ik weet niet of ik er al te veel mag op vertrouwen, want de introductie van de 2.0 is al een tijdje geleden aangekondigd en opnieuw uitgesteld. Audi is duidelijk geen sterke communicator. Verder piepte het interieur van de A5 2.7, waarmee ik een testrit heb gemaakt. Bijzonder enerverend en in schril contrast met de kraak- en piepvaste BMW 3 coupé. Verder viel het accelaratievermogen van 2.7 tegen: ik heb deze morgen met de 3 coupé gereden (een 2 liter diesel!) en die voelde merkelijk potenter en sneller aan... ik begin zo wat te twijfelen aan de accelaratiecijfers die Audi vooropstelt (want op papier is de 2.7 A5 sneller dan de 2.0 coupé van BMW, op papier...). Voor mij is het duidelijk: als die 2.0 TDI half september niet bestelbaar is, stap ik over naar BMW. Mijn huidige Audi zal begin volgend jaar een goeie 110000 km hebben en dan moet die weg.

Had ook dat gevoel dat de 320d sneller aanvoelt dan de 2,7 waar ik mee gereden heb....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                    Is hij op tijd geleverd of heeft het ook langer geduurd dan verwacht?
                                    3 weken te laat maar als ik da hier zo wa lees valt da best mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
                                      Had ook dat gevoel dat de 320d sneller aanvoelt dan de 2,7 waar ik mee gereden heb....

ne maat van mij heeft zich ook een 2.7 TDI besteld , levering ergens in het verlof denk ik ...
                                      als hij losgereden is ga ik er mij eens naast zetten aan de lichten met mijn 320d ,
                                      ben benieuwd

Comment

• Voor diegene die het willen, er bestaat een "oplossing" om de LED's continu te laten branden, ook bij het gebruik van richtingaanwijzers:

Comment

• @ logic

Logic, ligt da aan mij of hoor ik het ergens donderen? Ik word overdonderd door een zwaar wtf-gevoel, kan ff ni volgen En zelfs al kon ik volgen, geen haar op mn hoofd denkt er aan om de software van mn A5je aan te passen, en al zeker ni eigenhandig!

Wat de 2.7 betreft, de klachten waarover ik hierboven lees zijn bij mij niet te bespeuren. Het interieur geeft geen krakjes of piepjes, de wagen gedraagt zich op alle gebied fantastisch. Toen ik de bmw coupé 2.0tdi ging testrijden maakte die een véél plastiekachtigere en vooral luidruchtigere indruk op mij. Ik stapte in, het armpje gaf me mn gordel aan en plots *krak* ik had het armpje in mn hand. Lekkere binnenkomer. De motor was zeer luidruchtig en de prestaties waren ok, maar ze zijn zeker niet blijven plakken achteraf. De algemene afwerking aan de binnenzijde komt me veel degelijker over. Ok, vorm en plaatsing van de instrumenten is wat persoonlijker, maar ook op dit vlak vind ik Audi een stuk aantrekkelijker. Algemeen denk ik dat iedereen op dit forum moet toegeven dat de 3 coupé van bmw veel anoniemer is in het straatbeeld in vgl met de A5, en dit terwijl er veel meer 3 coupés rondbollen. Ik heb mn A5 nu bijna 3 weken, en er gaat geen dag voorbij of ik word er over aangesproken, tegengehouden, gezwaaid of gewezen, gelachen, geknikt en ga zo maar door. En zelfs als de bmw 2.0tdi sneller zou zijn, so be it, dan ziet-ie mn ledjes wat beter in zn achteruitkijkspiegel Ik vergelijk het graag met mn moto, een suzuki is sneller, een honda is sneller, een yamaha is sneller, en toch rij ik met een ducati. Sommige beslissingen worden deels gevoelsmatig genomen, sommige op het vlak van design, andere puur op prestaties. En het leuke is, we hebben allemaal gelijk

Comment

Working...
                                          X