Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • met manuele 5-bak verbruikt hij idd veel, met multitronic sta ik echt versteld van de zuinigheid van dat ding.

    Ik kan er met autostraderijden 950km op één tank mee halen, en nee niet met 90-100 te rijden

    Comment


    • Mjah, oké, 't ziet er stilletjes aan naar uit dat jij net die ene fantastische A4 Cabrio 2.4 Multitronic te pakken hebt, de enige die niet op maandag is gemaakt.

      Toegegeven : een correct gereden Multitronic (niet al te zware voet) kan een mooie verbruikswinst opleveren, vergeleken met een manuele en zeker met een automaat.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        met manuele 5-bak verbruikt hij idd veel, met multitronic sta ik echt versteld van de zuinigheid van dat ding.

        Ik kan er met autostraderijden 950km op één tank mee halen, en nee niet met 90-100 te rijden

        Terwijl onze TDI op 750km (autostrade km's) leeg is

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
          Terwijl onze TDI op 750km (autostrade km's) leeg is
          2.0 ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            2.0 ?
            1.9 130 dacht ik.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              2.0 ?
              2.7 180

              H6

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
                2.7 180
                Ah ok. Ik loop achter.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Een A4 Cabriolet met quattro én Multitronic kan niet.
                  Binnekort komt er een A5 3.0tdi automaat (MT ?) en dat is dan toch wel een quattro ?

                  Of zit ik fout?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
                    2.7 180

                    H6
                    Ah ik dacht al ,ik haal + 1000km met een volle tank.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      Ah ik dacht al ,ik haal + 1000km met een volle tank.
                      Ja ik merk dat goed hoor. Onze vorige was een 1.9 en als ik trajecten vergelijk (s'avonds enz... ) had ik met moeite een gemiddeld verbruik van 8,5liter ... nu zit ik gemakkelijk aan 11liter.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Mjah, oké, 't ziet er stilletjes aan naar uit dat jij net die ene fantastische A4 Cabrio 2.4 Multitronic te pakken hebt, de enige die niet op maandag is gemaakt.

                        Toegegeven : een correct gereden Multitronic (niet al te zware voet) kan een mooie verbruikswinst opleveren, vergeleken met een manuele en zeker met een automaat.
                        goh die kar is VERRE van perfect, laat staan zeer goed, om mee te rijden dan... maar hem op al die gebieden een teleurstelling noemen vind ik wat te.
                        Het ding bolt iets meer dan 230, en is daarbuiten vlot genoeg om te cruisen, zonder meer. Meer moet daar ook niet mee gedaan worden, het is en blijft een luxe-cabcruiser

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                          Binnekort komt er een A5 3.0tdi automaat (MT ?) en dat is dan toch wel een quattro ?

                          Of zit ik fout?
                          MT is onmogelijk met quattro, zal dus een tiptronic zijn voor de 3.0

                          Volgens mij worden er redelijk veel MT's verkocht in vergelijking met tiptronics, is dan ook niet verwonderlijk dat je er meer slechte ervaringen over kunt vinden. Een ontevreden klant maakt nu eenmaal 100x meer lawaai dan een tevreden klant
                          Audi A5 2.7TDI Multitronic

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                            MT is onmogelijk met quattro, zal dus een tiptronic zijn voor de 3.0

                            Volgens mij worden er redelijk veel MT's verkocht in vergelijking met tiptronics, is dan ook niet verwonderlijk dat je er meer slechte ervaringen over kunt vinden. Een ontevreden klant maakt nu eenmaal 100x meer lawaai dan een tevreden klant
                            Ah ok dat weten nu ook dan .

                            Comment


                            • de betrouwbaarheid van een MT blijft een hekel punt hoor, zeker de oudere.
                              Er zijn er niet veel die de 150k overschrijden zonder een nieuwe te moeten steken, velen zelfs al op 60-80k. Die bakken zijn énorm gevoelig aan afbeulen. Snok ze in het achteruitbollen als in D, en hop, levensduur weeral -5%

                              draag er zorg voor (rustig aanzetten, koud heel zacht behandelen, stilstaan voor R->D, ...) en ze gaan even lang mee als een normale automaat.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                                Bij de garage wisten ze me te vertellen dat Audi niet meer tussenbeide kan komen in de kosten. Mocht de wagen jonger dan 4 jaar geweest zijn dan "viel er nog iets te regelen".
                                Ik ken iemand die z'n turbo opgeblazen had (A3 TDI), hierdoor had 'ie motorschade. De garage en/of D'Ieteren concludeerde zonder schroom dat de bestuurder in fout was... en zonder olie reed (wat absoluut niet het geval was). Hierdoor kreeg de bestuurder problemen met de leasingmaatschappij. Een expert bevestigde dat de bestuurder geen fout betrof, anders had het 'em geld kunnen kosten. Nu ik zoiets van kortbij heb kunnen volgen, stel ik me ook vragen bij die service hoor. Je kan heel gemakkelijk zo'n geval extrapoleren, en dan zit je niet eens ver uit de richting vrees ik.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  D'Ieteren !!! Niet Audi.
                                  Dieteren of audi da speelt voor ons toch geen rol aan wie het ligt, uiteindelijk is de klant de klos.
                                  Als dieteren het dan zo slecht doet is het aan audi om daar iets aan te doen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                    MISERIE MISERIE MISERIE....

                                    Wat hier op het forum al gepost werd is dus werkelijk waar!!!

                                    Mijn A5 (besteld in december!) komt er pas in week 40!!!

                                    Vandaag is mijn andere familieauto geleverd aan zijn koper en ik dsta dus te voet voor 5 maand.
                                    Ipv er al 7 weken mee te rijden moet ik nog eens even lang als nu het geval is wachten...
                                    Doodleuk antwoord van Audi: het is nu eenmaal zo!

                                    Ze zullen een voorstel uitwerken om de komende tijd te overbruggen. ( de toscaanse vakantie met de A5 valt dus in't water! geen idyllische foto's...)

                                    Wat mij vooral stoort is het liegen van één van de twee partijen.
                                    D'Ieteren zegt dat mijn auto pas op 21/12 besteld werd, de dealer beweert bij hoog en laag dat hij op 5 of 6/12 besteld is. (mijn bestelbon vermeldt 4/12)
                                    Wie liegt?
                                    Het maakt niet zoveel uit , de auto komt toch niet vroeger.
                                    Nu mogen ze nog liegen over de besteldatum, dat scheelt toch maar 2 weken
                                    Vind het echt rot voor je,zouden mischien met heel de forum moeten gaan staken ofzo

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                      Multitronic is eerder een cruise automaat, en een Tiptronic is de sportievere versie.

                                      Een Multitronic is een CVT en zoekt het gepaste toerental en past dan de verhoudingen aan d.m.v. een riem etc. Dus je voelt ook geen schokken van het schakelen, want het zijn eigenlijk 'valse' versnellingen.

                                      Een Tiptronic daarentegen is een bak met een sportieve kant, waarbij je de 'schokken' van het schakelen voelt.


                                      Je moet dit er eens op nakijken, staat alles héél duidelijk uitgelegd. => http://www.autoforum.be/showthread.php?t=18685
                                      Op gebied van schakelsysteem heb ik dan geen probleem, ik heb waarschijnlijk een ander voorkeur dan de meeste hier op het forum maar ik hou meer van cruisen en comfort ( schiet me maar af)
                                      Daarom heb ik ook voor de regelbare demping gekozen
                                      Maar al ik over de kwaliteit van de multibak hoor slaap ik idd niet goed meer.
                                      Betaal dan 51000 wippen voor een klotebak

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                        Nu mogen ze nog liegen over de besteldatum, dat scheelt toch maar 2 weken
                                        Vind het echt rot voor je,zouden mischien met heel de forum moeten gaan staken ofzo
                                        Kom maar af!

                                        Comment


                                        • Ik ben sinds bijna een week in het bezit van mijn A5 2.7 en ben tot nu toe een tevreden eigenaar. Enkel het verbruik ligt toch wat hoger dan ik gehoopt had op dit moment. (tussen de 9 en 10l bij vrij rustig rijgedrag). Ik heb overigens de optie Dynamic Drive die hier al enkele keren ter sprake is gekomen en vind dit echt wel de moeite waard. Het is erg aangenaam om met één knopje opeens in een "andere" wagen plaats te nemen wat naargelang de omstandigheden soms zeer goed uitkomt

                                          Enkele vraagjes :

                                          1) Na veel moeite (om het adresboek aan de praat te krijgen) heb ik mijn Nokia N95 GSM kunnen integreren met de MMI Bluetooth. Nu merk ik dat SMSjes die binnenkomen geen enkel "signaal" of icoontje geven op de MMI waardoor ik niet weet dat ik nieuwe berichten heb. Kan je dit ergens instellen ? Zeker in mijn concreet geval is dat zeer vervelend aangezien ik met Remote SIM mode moet werken waarbij mijn GSM zelf nietmeer bruikbaar is wanneer hij gekoppeld is aan de MMI Bluetooth. Bovendien komen SMSjes op mijn GSM in principe automatisch binnen in het GSM geheugen wat niet het geval is wanneer de GSM gekoppeld is aan de Bluetooth., dan arriveren ze op de SIM kaart blijkbaar. Kortom, het is voor mij zeer onhandig dat ik geen signaal krijg dat er nieuwe SMS'en zijn tijdens de rit. Weet iemand raad ? Momenteel kijk ik af en toe manueel in de MMI bij ongelezen berichten, dit lukt wel. Antwoorden op SMS'en gaat bij mijn weten ook niet ?

                                          2) Ik heb gemerkt dat je in de navigatie een gedeelte van de route kan vermijden. Dit doe je blijkbaar door vanaf de huidige positie een aantal KM's in te geven. Is het niet mogelijk om een stuk van de route te vermijden wat verderop ligt ? Als ik bijvoorbeeld (ik zeg maar iets) de E17 wil vermijden die een stuk verderop ligt op mijn traject moet ik eigenlijk eerst wel tot de E17 rijden en dan zeggen dat ik 40 km van de route wil vermijden ? Klopt dit ? Dit vind ik vrij onhandig en ontgoochelend eigenlijk...Uiteindelijk zou ik dan voor bepaalde penibele situaties eigenlijk mijn TomTom ook nog moeten meeslepen als dit klopt.

                                          3) Zijn er 2.7 163pk eigenaars die hun wagen na de aankoop op 190 pk hebben laten zetten ? Volgens mijn dealer is het schering en inslag. Ik wou vooral eens weten of dit nu echt de moeite is en of dit invloed heeft op het verbruik want daar hoor je vaak tegenstrijdige verhalen over. Eventueel reactie via PM op deze vraag

                                          Comment

                                          Working...
                                          X