Oorspronkelijk geplaatst door jaggy
Bekijk Berichten
Het is de importeur die lokaal alle klachten afhandelt, de gehele service rond het merk en z'n klanten en producten behartigt. Hier, in België, bepaalt D'Ieteren alles, dus ook de rampzalige dienst na verkoop, of algemener bekeken de interesse in de klant en diens belangen nadat het geld binnen is.
Daar kan je Audi zélf weinig verwijten, buiten het feit dat ze D'Ieteren niet "aanpakken". Ik ben er zeker van dat Audi - ten dele - helemaal niet tevreden is met de aanpak van de Belgische importeur, maar zo'n reus (zeker binnen België) waarmee je al decennia lang samenwerkt smijt je niet 'es even zomaar buiten.
Ik zei het al : Audi heeft een uitstekende reputatie inzake klachtenbehandeling, probleemoplossing, soepelheid inzake tussenkomst e.d. Alleen niet in België.
I don't know about you guys, maar ik vind dat een zéér groot verschil. Oké, iedereen veralgemeent maar als we op den duur zo blindelings in 't wilde weg gaan rondschieten zonder eerst 'es goed te kijken waar de oorzaak van het probleem zit, kunnen we maar meteen onze maatschappij opdoeken.
Ik ken één verkoper bij 'n Audi-dealer zeer goed, en hij vertelde me al meermaals dat hij, en ook z'n chefs, véél meer willen doen dan wat ze nu kunnen/mogen doen, omdat ze begaan zijn met hun klanten. Maar het is in de huidige Belgische structuur, gecontroleerd door D'Ieteren, simpelweg onmogelijk. Als ik dat b.v. vergelijk met de interne werking/structuur waarmee de Belgische BMW- en Mercedes-dealers te maken hebben ('k ken ook dealers van die beide merken zeer goed), dan is er een enorm verschil...
Comment