Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    In de tijd dat de BMW's E34 wat goedkoper begonnen te worden, kocht zo goed als niemand van de besproken bevolkingscategorie een 2nd-gen Audi 100. En de 1st-gen Audi 80 was ook overduidelijk veel minder succesvol dan de BMW '3 of de Merc C-klasse.
    2de gen. 100 was van '76-'84... laaang voor de E34
    1ste generatie 80 zelfs van '72-'78

moet je eigelijk over de 3/4'e generatie spreken, en bij de 80 al de 4'e of zelfs de eerste A4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      Het is nu niet dat alle migranten of tjoeners die wagens er lelijker op gaan maken.
      Natuuuurlijk niet. Maar 't is zo'n cliche-beeld, dat zo makkelijk in de mond wordt genomen.

Maar het succes bij bepaalde "types" mensen of binnen bepaalde milieus kan zeer zeker het imago van een product, of zelfs het imago van het merk, wijzigen. Dat gaat zo goed als altijd sneller dan men denkt, vaak ook gebeurt dat voor 'n deel zonder dat men 't beseft. Voorbeelden zat in alle sectoren (en in beide richtingen, uiteraard).

Comment

Dat Audi populair is bij migranten is al van voor dat jij geboren was gTa . DKW was zelfs vroeger in Iran één van de populairste automerken.
        Sorry gTa maar soms vind ik je uitspraken toch te gek.

Het is nu niet dat alle migranten of tjoeners die wagens er lelijker op gaan maken.
        Goeie bal Nemo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          2de gen. 100 was van '76-'84... laaang voor de E34
          1ste generatie 80 zelfs van '72-'78

moet je eigelijk over de 3/4'e generatie spreken, en bij de 80 al de 4'e of zelfs de eerste A4
          Geen idee

Ik had het op deze karren :

Derde generatie?

En met de 2e gen Audi 80 doelde ik (waarschijnlijk verkeerdelijk) op deze :

Comment

Maar het succes bij bepaalde "types" mensen of binnen bepaalde milieus kan zeer zeker het imago van een product, of zelfs het imago van het merk, wijzigen
            De Seat Ibiza komt spontaan bij me op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
              Goeie bal Nemo.
              Ja, en toch slaat 'ie die bal méér mis (behalve de uitspraak in de tweede alinea, daar sluit ik me 100% bij aan) dan juist.

Comment

Geen idee

Ik had het op deze karren :

Derde generatie?

En met de 2e gen Audi 80 doelde ik (waarschijnlijk verkeerdelijk) op deze :

3'e en 4'e idd

Comment

Je mag m'n uitspraken ook een beetje met een korreltje zout nemen, hé Nima. Je lijkt m'n posts altijd met zo'n strijdvaardigheid te benaderen. Dat je m'n uitspraken soms wat te gek vind, is me al eerder op gevallen ... ik zal het maar aan onze verschillende visie van of voeling met de realiteit wijten...

En ik spreek niet over Iran, ik spreek over België. En ik ben toch enige jaren ouder dan jou. Audi was tot 10 jaar terug zo goed als nul-nada populair bij de migrantenbevolking (jegens dewelke ik me trouwens nooit denigrerend zal opstellen). Jij mag denken dat dat wel zo was, maar dat is simpelweg niet zo. Audi was toen veel minder populair dan nu, bij gelijk welke Belg. Het percentage Audi bij, bijvoorbeeld, de migrantenbevolking in grootsteden is nu (vergeleken met BMW en Mercedes) enorm gestegen tegenover vroeger. Zelfs nu nog haalt de doorsnee migrant z'n neus op voor een eerste versie Audi 80, maar een E30 of E36 die dubbel zo rot is gaat er makkelijker in, zeker bij de jongeren. Toen kocht men ofwel een oude(re) Merc, om wille van de betrouwbaarheid (zo'n bakken blijven bollen), ofwel een BMW omdat dat hip en sportief en flashy was. Audi miste toen (terecht) béide imago's, want 't is pas in de tweede helft van de jaren '90 dat Audi het imago van "onbetrouwbaar(der)" heeft afgeworpen, en tot midden de 90's waren de Audi's (op enkele uitzonderingen na) alles behalve hip & trendy. In de tijd dat de BMW's E34 wat goedkoper begonnen te worden, kocht zo goed als niemand van de besproken bevolkingscategorie een 2nd-gen Audi 100. En de 1st-gen Audi 80 was ook overduidelijk veel minder succesvol dan de BMW '3 of de Merc C-klasse.

Ik heb een erg grote groep migrantenklanten in de streek van Oudenaarde en Ronse (2e en 3e generatie met Belgische nationaliteit), en ook enkele families in Gent, en als ik daar kijk hoeveel Audi's er toen werden gereden en hoeveel nu, dan is het verschil onmiskenbaar. Als ik mag schatten, zou ik medio 90's het aandeel Audi in die groep op zo'n 1 à 2% houden, en vandaag is dat misschien makkelijk 20% of meer. Dat is een gigantische stijging, en het stijgt nog steeds verder. In dat opzicht is m'n uitspraak, die jij op de korrel neemt, dan ook compleet gerechtvaardigd én ook helemaal waar.

Maar! Ik neem aan dat jij denkt dat 't anders is. En da's je goed recht. Geen problemen mee.
                  Dat Audi in het algemeen populairder is geworden is inderdaad een feit en komt ook mede door dat ze knappere wagens aanbieden dan hun concurrenten.
                  Het is jaar en dag zo in Antwerpen,weet niet hoe het in de rest van Belgie zit.

Turken = Audi (al enkele generatie's)
                  Marokanen = Mercedes

Maar ik denk dat de sjaloeki's in Limburg ook al jaren met Audi's rijden.

Comment

3'e en 4'e idd
                    Fuk, dat gaat snel. Heeft Audi geen E-codes?

Comment

• De A4 zit nu op B8, dus naar beneden toe tellen zeker?

Comment

• Wij hadden vroeger zo'n Audi 80 was de opvolger van onze Mercedes 190 2.5d

Nadien hebben we een E34 520i gekocht,nooit zoveel problemen gehad met een auto.

Comment

Dat Audi in het algemeen populairder is geworden is inderdaad een feit en komt ook mede door dat ze knappere wagens aanbieden dan hun concurrenten.

Marokanen = Mercedes

ook BMW is onmisbaar bij Turken

Comment

Fuk, dat gaat snel. Heeft Audi geen E-codes?
                            80/A4 serie = B
                            100/A6 serie = C
                            V8/A8 serie = D

Q7 is een E1, ze lopen dus sterk achter op BMW

Comment

Marokanen = Mercedes

Mjah, dan zal dat regionaal bepaald zijn zeker? In Gent is het in ieder geval niet zo, in Oudenaarde/Ronse evenmin. En zoals ik al zei : ik kan toch een beetje verder achteruit kijken dan jij, dus jouw "jaar en dag" zijn waarschijnlijk iets minder omvattend dan de periode die ik daarmee zou kunnen betitelen. En ik spreek nooit over "ik peins" of "ze hebben gezegd", hè, ik houd m'n snater hier als ik van iets niks afweet (heb 'k al vaak gezegd).

Dat de Turken "sinds jaar en dag" met (bijna) Audi (alleen) rijden, en dat al enkele generaties lang, is alleszins pertinent onwaar. Mijn ervaring (= geen "van horen zeggen" of "ik peins") leert immers duidelijk 't tegenovergestelde. Ofwel moet dat regionaal zéér hard verschillen. Zou me verwonderen, maar dat kan zeer zeker.

Laten we 't erop houden dat ze in Antwerpen en Limburg dan een nog slechtere smaak hebben/hadden dan in Oost- en West-Vlaanderen, en die vreemde vierringenbakken met dubieuze kwaliteit toen wél mochten daar bij jullie, in tegenstelling tot hier.
                              Last edited by ; 06/05/2008, 18:03.

Comment

Wij hadden vroeger zo'n Audi 80 was de opvolger van onze Mercedes 190 2.5d

Nadien hebben we een E34 520i gekocht,nooit zoveel problemen gehad met een auto.

als je zo eentje hebt (een B2 quattro pre-84) in goede staat -> geld waard

Comment

80/A4 serie = B
                                  100/A6 serie = C
                                  V8/A8 serie = D

Q7 is een E1, ze lopen dus sterk achter op BMW
                                  BMW is al aan de F. Dat komt nooit meer snor, al die zaken uiteen houden.

En een A3? En de A2? Welke bouwreeks-letter hebben die?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                    ook BMW is onmisbaar bij Turken
                                    BMW is wel steeds het 5de wiel aan de wagen.

Comment

BMW is al aan de F. Dat komt nooit meer snor, al die zaken uiteen houden.

En een A3? En de A2? Welke bouwreeks-letter hebben die?
                                      daar verdwijnt de logica een beetje

eerste A3 = 8L
                                      huidige A3 = 8P

A2 is een 8Z

Comment

als je zo eentje hebt (een B2 quattro pre-84) in goede staat -> geld waard
                                        Die van ons was een 2.0 benzine dacht ik.
                                        een witte .

Comment

• Audi A3 8P heb je bv.

Comment

Working...
                                          X