Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
    Die van ons was een 2.0 benzine dacht ik.
    een witte .
    2.0 vijfpitter dan, nice

    115pk was toen niet slecht, minder dan 10sec naar 100

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      2.0 vijfpitter dan, nice

      115pk was toen niet slecht, minder dan 10sec naar 100
      Ik weet wel van m'n pa dat het echt een raket was in vergelijkijng met onze Mercedes 190 2.5d .

      Comment


      • Audi was toen inderdaad nice, zeker nu achteraf bekeken. Vriendin van m'n ma haar man (burg.ir. bij Esso) reed toen ik een jaar of 6-7 was met een 100 quattro (2e generatie, maar geen idee welke motor), best zeldzaam machientje. Ik denk dat dat in de tijd was dat m'n pa nog met de 745i reed ofwel al met de M535i ('t is te lang geleden). We gingen twee keer per jaar met dat koppel (met 2 kinderen van mijn leeftijd ook) skiën, en tot we in de bergen kwamen had die Audi geen verweer (nogal wiedes), maar de smile op de Jef z'n gezicht kwam altijd tevoorschijn toen we de sneeuw bereikten (toen waren dat nog echt smalle bergwegeltjes naar boven naar de skidorpen, en werd daar maar zelden gestrooid ofzo), wij mochten stoppen om kettingen te leggen en hij zwalpte lustig quattro'end naar boven. Ik weet nog dat we ooit met spijkerbanden op skireis zijn geweest zelfs, op een moment dat het hier ook keihard had gesneeuwd en Wallonië onder 30 tot 50 cm sneeuw lag. Dat was toen nog de "oude baan" tot in Luxemburg, en daarna wel (Franse) autostrade maar tot in de Alpen ondergesneeuwd. Zalige tijden.

        Comment


        • 2'e generatie 100 heeft nooit in quattro bestaan

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            2'e generatie 100 heeft nooit in quattro bestaan
            Show me a pic of that car.

            Edit :

            ditte maar in berline




            Was 100% zeker een quattro, evenwel geen idee van de motor, 't was nen benzien dat wel maar aantal cilinders en pk -> dunno.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Show me a pic of that car.
              dit is een C2

              Comment


              • Oeh nee dat was het niet, zie ééntje hoger.

                En een piccie van de 1st gen Audi 100 please?



                Edit : ik spreek dus enkel van de niet rebadged-Volkswagens (kuch ), enkel die karren heb ik écht gekend, de rest is iets te oud voor m'n herinneringen

                Comment


                • C1

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                    Edit : ik spreek dus enkel van de niet rebadged-Volkswagens (kuch ), enkel die karren heb ik écht gekend, de rest is iets te oud voor m'n herinneringen
                    hela hela... de wereld niet omdraaien he. De C1 is een puur audi ontwerp, door VW zeer dankbaar gebruikt vna gemaakt omdat ze nog geen voorwielaangdreven model hadden met motor voorin..

                    dus C1 = gerebadgede audi

                    Comment


                    • het zal dus wss een C3 quattro geweest, en als het een oem belg was veel kans een CS

                      ik mis dat ding

                      Comment


                      • soit, back on topic!


                        nog A5'n geleverd bij anyone?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          soit, back on topic!


                          nog A5'n geleverd bij anyone?
                          Ja er rijdt sinds enkele dagen hier in het straat een Hollander met een A5 3.0tdi met een S5 grill.
                          Wel knap gedaan

                          Comment


                          • C1, C2, C3???
                            Dacht dat dat modellen van Citroën waren
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              C1

                              Fak, zalig Maar offtopic. Als ik tijd hem kom ik 'es in het Oudi-topic piepen, en dan mag je me bestoken met geile fotootjes van ringelingkarren uit de oude doos.

                              Comment


                              • het staat er vol, enjoy

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  soit, back on topic!


                                  nog A5'n geleverd bij anyone?
                                  Vrijdagmorgen in Izegem. Ik kar er die dag mee naar Oudenaarde, Ieper en Gent, en in 't lang weekend zal 'ie in Knokke staan.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    't Lijkt me dat je niet helemaal snapt waar 't 'm uiteindelijk om draait.

                                    Het is de importeur die lokaal alle klachten afhandelt, de gehele service rond het merk en z'n klanten en producten behartigt. Hier, in België, bepaalt D'Ieteren alles, dus ook de rampzalige dienst na verkoop, of algemener bekeken de interesse in de klant en diens belangen nadat het geld binnen is.

                                    Daar kan je Audi zélf weinig verwijten, buiten het feit dat ze D'Ieteren niet "aanpakken". Ik ben er zeker van dat Audi - ten dele - helemaal niet tevreden is met de aanpak van de Belgische importeur, maar zo'n reus (zeker binnen België) waarmee je al decennia lang samenwerkt smijt je niet 'es even zomaar buiten.

                                    Ik zei het al : Audi heeft een uitstekende reputatie inzake klachtenbehandeling, probleemoplossing, soepelheid inzake tussenkomst e.d. Alleen niet in België.

                                    I don't know about you guys, maar ik vind dat een zéér groot verschil. Oké, iedereen veralgemeent maar als we op den duur zo blindelings in 't wilde weg gaan rondschieten zonder eerst 'es goed te kijken waar de oorzaak van het probleem zit, kunnen we maar meteen onze maatschappij opdoeken.



                                    Ik ken één verkoper bij 'n Audi-dealer zeer goed, en hij vertelde me al meermaals dat hij, en ook z'n chefs, véél meer willen doen dan wat ze nu kunnen/mogen doen, omdat ze begaan zijn met hun klanten. Maar het is in de huidige Belgische structuur, gecontroleerd door D'Ieteren, simpelweg onmogelijk. Als ik dat b.v. vergelijk met de interne werking/structuur waarmee de Belgische BMW- en Mercedes-dealers te maken hebben ('k ken ook dealers van die beide merken zeer goed), dan is er een enorm verschil...
                                    Sorry maar ik snap de zaak wel goed.
                                    Wij kopen niet bij dieteren maar een audi bij een audidealer en het is aan audi om hun eisen te stellen bij dieteren.
                                    Als je bv ziet aan welke aan regels een garage moet voldoen om een merk mogen te verkopen (niet alleen audi maar alle merken) dan moeten ze voor dieteren ook maar is regels maken.
                                    Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen wij (audi) kunnen er niets aan doen het is dieteren, maar als klant hebt ge bij dieteren niets te zeggen en daarmee moeten we dan tevreden zijn.
                                    En als je 5 maand langer moet wachten op de levering denk ik niet dat dat alleen bij dieteren zit, volgens mij is de auto gewoon nog niet gemaakt en zit de fout dan wel bij audi,
                                    of staan die dan al 5 maand op de parking te wachten tot dieteren in actie schiet

                                    Comment


                                    • Hoe zit het eigelijk met de levertijd van een A5 in Nederland?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Velg trekt wel op niets. Mss is het daarom dat ik vind dat hij 19" nodig heeft, Audi levert geen knappe 18" velg op de A5
                                        groot gelijk
                                        buiten de S5 velgen is alleen de Y-velg mooi, de rest vind ik maar niks

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                          Sorry maar ik snap de zaak wel goed.
                                          Wij kopen niet bij dieteren maar een audi bij een audidealer en het is aan audi om hun eisen te stellen bij dieteren.
                                          Als je bv ziet aan welke aan regels een garage moet voldoen om een merk mogen te verkopen (niet alleen audi maar alle merken) dan moeten ze voor dieteren ook maar is regels maken.
                                          Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen wij (audi) kunnen er niets aan doen het is dieteren, maar als klant hebt ge bij dieteren niets te zeggen en daarmee moeten we dan tevreden zijn.
                                          En als je 5 maand langer moet wachten op de levering denk ik niet dat dat alleen bij dieteren zit, volgens mij is de auto gewoon nog niet gemaakt en zit de fout dan wel bij audi,
                                          of staan die dan al 5 maand op de parking te wachten tot dieteren in actie schiet
                                          Ge waart er BIJNA !

                                          Stap naar Audi, en als ge uw dossier deftig hebt voorbereid, dan gaat ge daar méér dan afdoende gehoor vinden. 't Zou niet de eerste keer zijn dat gebundelde krachten omheen de importeur rechtstreeks naar de constructeur worden gebracht, en daar zonder problemen gehoor vinden én een oplossing krijgen.

                                          Wat houdt jou tegen?




                                          Vandaar : schiet op diegenen die jouw nadelige situatie bewerkstelligden of weigeren op te lossen. Dat is in eerste instantie jouw dealer : als 'ie incorrecte beloftes maakte inzake leveringstermijn, en je kan dat bewijzen, dan hangt 'ie. Lukt dat niet, dan kan je een stap verder, bij de importeur. Ik geef je op een presenteerblaadje dat je hier in België quasi zeker geen gehoor zal vinden, maar je moét 't proberen uiteraard (en documenteer alles goed). Lukt dat niet, dan kan je rechtstreeks naar het merk stappen, en ik garandeer je dat je, als je een compleet dossier met voldoende stavingsstukken van het probleem indient, goed en correct bediend zal worden.

                                          Pas indien dat laatste geval géén bewaarheid wordt, mag je de schuld ook op Audi zelf afschuiven. Anders niet.

                                          Doe je dat wel, dat vind ik (no personal offence intended) getuigen van een zeer kortzichtige visie. En ja, ik heb begrip voor de irritatie die het lange wachten met zich meebrengt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X