Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
    Das knap,
    Ik bestel een auto, en als ze niet kunnen leveren moet ik zelf ipv de dealer een dossier samenstellen en gaan rondbellen, mischien moet ik er nog een advocaat bijnemen ook
    Ik vind dat de dealer moet zorgen dat alles vlot verloopt of als dat niet het geval is tenminste zelf een dossier opmaakt maarja ik ben mischien kortzichtig
    Nee, ge hebt gelijk. Maar ge ontwijkt m'n punt : niet metéén Audi is in fout (of ja, je kan het niet voorzien van extra productiecapaciteit natuurlijk wél hen verwijten), maar eerst de dealer en dán de importeur. En nog 'es, in plaats van Audi dus te bekogelen : je klachten zouden stoppen bij D'Ieteren, want daar zit het probleem. Logisch dus dat ook je dealer niet veel kan doen, die stoot (als 'ie van goeie wil is en 't voor jou opneemt) tegen dezelfde muur.

    Zoooo moeilijk te begrijpen is dat nou toch écht niet, lijkt me....

    Comment


    • Het probleem bij D'Ieteren is echt dat ze regelmatig de klant de meest gunstige leveringsdatum geven, in de hoop dat ze wel ergens een slotje tussen krijgen. En wie is de pineut als dat niet lukt? De klant. Nu, ze hanteren ook al een nieuwe strategie, bv. bij de A3. Daar zeggen ze van in het begin dat het 7 maanden zal duren en dan heb je hem na 5 maand ofzo. Is ook maar raar, plots 2 maanden vroeger, maar natuurlijk liever zo dan omgekeerd ..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
        vb.
        Als ik bij een klant een nikostopcontact plaats (elektricien) en dat is niet goed,
        Moet de klant dan naar mij bellen of moet die naar het fabriek van niko bellen.
        Wees gerust al mijn klanten bellen naar mij en ik moet het oplossen door naar mijn leverancier te gaan die op zijn beurt contact opneemt met niko
        Voila
        Ja, en stel dat jij niks voor die klant kan doen (om één of andere reden die te maken heeft met jouw leverancier), en de klant neemt het niet, en belt daarom naar jouw leverancier, alwaar 'ie te horen krijgt dat ze zijn probleem niet au sérieux nemen en 'm met 'n kluitje 't riet in sturen. Wat dan? Moet 'ie dan de producént (Niko) met de vinger wijzen? Neen

        Voilà. Je hebt ook niet willen begrijpen, lijkt me.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Het probleem bij D'Ieteren is echt dat ze regelmatig de klant de meest gunstige leveringsdatum geven, in de hoop dat ze wel ergens een slotje tussen krijgen.
          Niet enkel D'Ieteren (als importeur) bezondigt zich daaraan. Ook bij BMW in Bornem durven ze af en toe wel 'es zondigen daartegen. Correct is het allerminst, da's het minste dat je ervan kan zeggen... Soms zijn ook verkopers allerminst correct daarin. Zo heeft een vriendin van mij op mijn aanraden (weliswaar nadat ze de auto goed bevond na 'n testrit) een BMW 120d Coupé besteld. Toen ze bij 't eerste contact vroeg wat de levertermijn was, zei de verkoper 'r "gho voor de BMW '1 is dat ongeveer 7 à 8 weken, maximaal". Ze loopt met de offertes naar 'r fleet manager, krijgt daar nen go (ze wou eigenlijk een A3 cabrio maar de levertermijn ligt daar, zo vertelde zij mij, op vandaag op ca. 9 maanden), gaat terug naar de BMW-dealer en bestelt de 120d Coupé. Krijgt ze na 't pootje plaatsen doodleuk te horen dat het 4 à 5 maand kan duren. "Ha ja, want de '1 hatchback hebt ge in 8 weken, maar de coupé en de cabrio dat duurt vele langer hé madammeke". Pure bedriegerij vind ik dat. Maar ondertussen is 't kwaad geschied...

          Comment


          • Wat een miserie die levertijden
            Iemand een idee wanneer ze weer normaal zouden worden? En voor de Q5 zal het hetzelfde liedje zijn zeker?

            Comment


            • Dit is inderdaad een grote miserie. Ik zou geen half jaar op een auto willen wachten.
              sigpic

              www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

              Comment


              • Ik heb vandaag... één (!) A5 gezien. Als ik de mijne mag meetellen, zelfs twee (!).

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Soms vraag ik mij af waarom ik hier alles neerschrijf, als het toch niet gelezen wordt .. D'Ieteren foefelt met leveringstermijnen, that's why.
                  Waarom is me dat dan bij mijn porsches nooit overkomen, het is ook D'ieteren die porsche invoert.
                  Zelfs ivm de komende facelift zijn ze tov een vriend porschist zeer correct over de te verwachten levertijden.Hij wil een PDK en ze hebben hem er nu al op gewezen dat ze ivm de PDK nog geen zekerheid kunnen geven of die van meetaf beschikbaar wordt.

                  Ivm service naverkoop ben ik ook daar zeeeeeeeeeer tevreden, eerst en vooral van dedealer natuurlijk, maar ivm coulance hebben ze steeds kunnen beroep doen op D'ieteren.

                  Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen gehad met de klantendienst van porsche-D'ieteren: snel, accuraat, al wat je maar wil.

                  Of heeft D'Ieteren-porsche dan helemaal niets te maken met VW of Audi?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Ik heb echt het gevoel dat het hier een discussie is tussen iemand die niet echt fan is van Audi en daardoor vooral het negatieve laat primeren, en dan iemand die vooral het positieve bij Audi laat primeren
                    Man, man als je naar mij refereert... Er zijn maar weinig straffere autofreaks als ik...
                    Als ik die A5 niet een supercar vond was die vod van een contract allang gescheurd en reed ik al met een andere auto.
                    Mezelf 10 maanden pijnigen met wachten?.... dta heb ik zelfs nooit voor een porsche overgehad... Dus , spreek niet over "fan" zijn. Ik ben alleen maar realistisch en weet nu dat mijn "nieuwe auto al na 2 maand een jaar oud zal zijn en dat ik na 2 jaar een facelift aan mijn been heb...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                      Waarom is me dat dan bij mijn porsches nooit overkomen, het is ook D'ieteren die porsche invoert.
                      Zelfs ivm de komende facelift zijn ze tov een vriend porschist zeer correct over de te verwachten levertijden.Hij wil een PDK en ze hebben hem er nu al op gewezen dat ze ivm de PDK nog geen zekerheid kunnen geven of die van meetaf beschikbaar wordt.

                      Ivm service naverkoop ben ik ook daar zeeeeeeeeeer tevreden, eerst en vooral van dedealer natuurlijk, maar ivm coulance hebben ze steeds kunnen beroep doen op D'ieteren.

                      Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen gehad met de klantendienst van porsche-D'ieteren: snel, accuraat, al wat je maar wil.

                      Of heeft D'Ieteren-porsche dan helemaal niets te maken met VW of Audi?
                      De reden dat D'Ieteren foefelt (en vooral dan bij de A5) is omdat ze zelf weten dat de leveringstijden serieus kunnen oplopen, en ze schrik hebben daarmee potentiële klanten weg te jagen. Iemand die twijfelt tussen bv. 3 Coupé en een A5, en die moet op een A5 bv. 10 maanden wachten en op een 3 Coupé 3 maand die kan dan wel eens gewoon voor de 3 Coupé gaan (begrijpen wie begrijpen kan Just kiddin' ^^). Dus proberen ze eerst de klant te strikken en dan oei jammer wat gebeurt er nu, problemen bij Audi de termijn loopt op. Dat iemand die zoiets gelapt wordt wel geen 2de wagen meer koopt bij hen (of het moet een ongelooflijk model zijn) trekken ze hun niet aan, dat is al langer dan vandaag duidelijk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                        Man, man als je naar mij refereert... Er zijn maar weinig straffere autofreaks als ik...
                        Als ik die A5 niet een supercar vond was die vod van een contract allang gescheurd en reed ik al met een andere auto.
                        Mezelf 10 maanden pijnigen met wachten?.... dta heb ik zelfs nooit voor een porsche overgehad... Dus , spreek niet over "fan" zijn. Ik ben alleen maar realistisch en weet nu dat mijn "nieuwe auto al na 2 maand een jaar oud zal zijn en dat ik na 2 jaar een facelift aan mijn been heb...
                        Ik het het over de discussie die ik had met BMWMB

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Ik het het over de discussie die ik had met BMWMB
                          Ok, maar allez, no hard feelings, zelfs al was het voor mij bedoeld geweest.
                          Als ik van mijn zaak overtuigd ben ga ik er ook voor!
                          Toppie

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Sorry, maar dit vind ik een schande. Eerst beloven van te leveren in maart, nadien de levering uitstellen naar eind april, om dan na die datum te moeten horen dat je tot oktober moet wachten...

                            Moest ik met een andere wagen tevreden zijn, dan zou ik onmiddellijk de bestelling annuleren. Als ik echt de bestelde wagen zou willen, dan zou ik met de verdeler praten om mij tot die datum gratis een vervangwagen te geven die groot genoeg is om als familiewagen te gebruiken (geen Lupo of Polo dus...).

                            Op zich zou ik er geen problemen mee hebben om 10 maanden te wachten, maar dan moet dat wel gemeld worden bij de bestelling...
                            't Probleem zit 'm in het feit dat veel dealers, en zeker D'Ieteren, zich geen moer aantrekken van die annulaties -> de "weinige" auto's die ze krijgen, geraken toch zo verkocht. En ondertussen doen (en dat is zuivere D'Ieteren-policy) ze uiteraard nog 'es lekker moeilijk inzake je annulatie, en proberen ze daar ook nog een cent uit te slaan. Als klant heb je dan zo weinig te zeggen ... en het feit dat die A5 zo verdomde knap is en je doorgaans die auto zo graag wil, is nog 'n serieuze poot extra zout in de wonde.

                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Audi begaat hier een fout.
                            Blijkt dus dat de meningen hierover verschillen.

                            't Is zo dat Audi z'n quota voor de verschillende markten vastlegt, en - als ik m'n verkoper mag geloven - wordt daar nadien niet meer aan gewijzigd (zoniet komt Audi Deutschland z'n contractuele verplichtingen niet na, en alhoewel ik geen details ken lijkt 't me wel dat de overeenkomsten met de importeurs zo zullen opgesteld zijn dat dat voor Audi Deutschland alles behalve lucratief is). Het is ondertussen al bijna een jaar geleden dat ik nog een Halbjahreswagen (Audi) uit Duitsland naar hier haalde, dus 't kan ondertussen ook zijn veranderd (wat ik betwijfel), maar toen was het in ieder geval zo, luidens de Audi-medewerker aan wie ik de auto kocht, dat daar stricte regels rond zijn, die op de spreekwoordelijke uitzondering na worden nageleefd.
                            Ondanks 't feit dat we een klein landje zijn, is D'Ieteren als importeur van heel wat merken van de VAG-groep, toch geen klein bier. En aangezien zij de Belgische markt zo hard betonneren dat alles langs hen moét gebeuren (hun aanpak van nevenimport door dealers, om de krappe quota wat te omzeilen en sneller klanten te kunnen bedienen b.v., is uitermate streng - iets waar ik ten andere niet oneens mee ben, anders wordt het een zootje), ben ik er rotsvast van overtuigd dat D'Ieteren zich niet zomaar onbetuigd zal laten wat betreft het steeds afgenomen worden van slots.

                            Oké, bijvoorbeeld de S5 wordt quasi integraal voorbehouden voor de States en Duitsland, omdat die auto vooral daar scoort, en hier zo goed als niet. Maar als Audi Duitsland zegt dat (ik zeg maar wat) België er in 2008 15 van krijgt, dan zullen ze dat na het leveren van de 10e in augustus niet plotseling stilleggen.

                            Nu ... ik snap niet waarom het zo moeilijk is om een onderscheid te maken tussen een constructeur, een importeur en een verdeler. Dat zijn 3 zeer duidelijk onderscheiden partijen. Als de dealer chipoteert met leveringsdata om toch maar weer een bestelling binnen te hebben (hebben = hebben), dan is dat de fout van de dealer, en niet van Audi. Punt. Als de importeur chipoteert naar de dealer toe inzake slots en beschikbaarheid, dan is dat de fout van de dealer, en niet van Audi. Punt. Het is pas wanneer Audi Duitsland wérkelijk zelf zou gaan sjoemelen met toegezegde quota e.d. dat je de fout ook op correcte wijze bij hen mag leggen.
                            Volgens mijn bronnen is dat helemaal niet het geval. De hebben=hebben tactiek is de importeur geenszins vreemd, en veel dealers (zij werken uiteindelijk ook voor hun brood ... wat sjoemelarij of weinig correct meegedeelde informatie geenszins verantwoordt), en daar ligt, wat het gedoe met de leverbaarheid van de A5 in België betreft, in eerste en voornaamste instantie, de fout.

                            En "D'Ieteren dat is ook Audi hé" is een flater van jewelste, als je 't mij vraagt. Naar mijn weten is er nog altijd géén hoofdelijke aansprakelijkheid van de gehele commerciële keten van een product. Jij zit toch in de zaken, zoiets zou je toch moeten weten?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                              Man, man als je naar mij refereert... Er zijn maar weinig straffere autofreaks als ik...
                              Als ik die A5 niet een supercar vond was die vod van een contract allang gescheurd en reed ik al met een andere auto.
                              Mezelf 10 maanden pijnigen met wachten?.... dta heb ik zelfs nooit voor een porsche overgehad... Dus , spreek niet over "fan" zijn. Ik ben alleen maar realistisch en weet nu dat mijn "nieuwe auto al na 2 maand een jaar oud zal zijn en dat ik na 2 jaar een facelift aan mijn been heb...
                              Heb je eigenlijk al 'es gedreigd met 't annuleren van het contract? Zo ja, hoe reageert de dealer daarop? Ben ik eigenlijk wel 'es benieuwd naar.

                              Comment


                              • Mijn broer is luidop aan't nadenken aan een A5 cabrio om zijn SLK te vervangen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Neen... Waar wordt de wagen gebouwd? Toch in Duitsland, niet? De leveringstermijnen krijgt D'Ieteren ook maar door van de fabriek. Dus ligt de fout bij Audi...
                                  Zo simpel is het allerminst, helaas... Ik weet niet beter dan dat de quota en de data worden meegedeeld aan de importeurs, maar wat zij met die informatie doen is verre van correct te noemen. Ook sommige dealers gaan niet vrijuit (zoals het verhaal met de 120d Coupé van een vriendin van mij), zeker niet als deze dealers zich "ondersteund" voelen door een zeer zeer starre houding van de importeur inzake annulaties van bestellingen. Voor hen (de dealer) is dat een gedane zaak, 't is binnen. En ze kunnen zich zeer makkelijk wegstoppen achter de dooddoener "jamaar wij kunnen daar niks aan doen, Audi kan de productie niet volgen". Godverdorie zeg, 't is al van november 2007 duidelijk dat Audi de productie niet kan volgen! En vandaag, 6 maanden later, vallen die verkopers precies nog altijd uit de lucht !! Dan moete daar gewoon eerlijk en correct over informeren naar je klanten toe, en daarmee basta! Maar dan loop je wel 't risico een bestelling mis te lopen, zoals die vriendin van me die door de eerlijk meegedeelde lange leveringstermijn van de A3 cabrio géén Audi bestelde maar bij de concurrentie ging.

                                  Zo zit 't ineen. Of ik moet de waarheid verdraaiende bronnen hebben.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Soms vraag ik mij af waarom ik hier alles neerschrijf, als het toch niet gelezen wordt .. D'Ieteren foefelt met leveringstermijnen, that's why.
                                    Het is toch aan audi om daarop toe te zien of niet soms

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                      Mijn broer is luidop aan't nadenken aan een A5 cabrio om zijn SLK te vervangen
                                      Waarom da's toch een schitterende vervanger? Of niet?

                                      Comment


                                      • vandaag trouwens een A5 3.0 TDI horen optrekken .. dat klinkt echt verrassend goed! nooit verwacht

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Waarom da's toch een schitterende vervanger? Of niet?

                                          Qua klasse en zo wel maar hij heeft altijd gezegd dat hij nooit een CLK zou kopen omwille dat die niet sportief genoeg zou zijn.

                                          +

                                          Ik kan maar niet gewoon worden aan die lijn die over de flank loopt.
                                          De A5 is 1 van de mooiste silhouettes die je ziet rondrijden maar eenmaal ik dichterbij kom....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X