Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
    Het is toch aan audi om daarop toe te zien of niet soms
    En dat doen ze, maar je tikt een groot concern niet zomaar op de vingers gelijk een klein kind dat ongevraagd een koekje uit de koekjesdoos nam.

    Misschien net omdat er bij onze importeur niet wordt gehandeld naar de klant toe zoals Audi Duitsland dat zou willen (want nogmaals: als je naleest op Duitse fora lees je zo goed als géén andere berichten dan dat Audi ginder zéér tolerant en klantvriendelijk is, iets wat ze na het débacle met de eerste TT goed (en hard) hebben geleerd), dat er ook minder inschikkelijk gedaan wordt naar onze importeur toe. Misschien krijgt 'ie, tegen de verwachtingen in, geen extra auto's bovenop de reeds toegezegd (terwijl 'ie daar bij 't toekennen van leveringsdata wel rekening mee had gehouden), wie weet?

    Trouwens, ik ben er rotsvast van overtuigd dat je met een gebundelde klacht (dus verschillende klanten die eenzelfde probleem hebben) zéér zeker gehoor én gepaste reactie zal krijgen bij Audi Duitsland, zelfs al passeer je onze importeur. Misschien zal men in Duitsland eerst de dialoog hier ter plaatse proberen te stimuleren, maar als het nodig is zal Audi zeer zeker z'n imago beschermen en z'n verantwoordelijkheid nemen. Als je ziet hoe weinig weerstand Audi Duitsland in de voorbije jaren bood tegen gebundelde klachten van Duitse Audi-klanten, dan bewijst dat zeer zeker dat Audi bewust en behoedzaam omspringt met z'n klant en z'n eigen imago.
    Uiteraard zullen ze ten aanzien van vertraagde leveringen ingevolge tekort aan productiecapaciteit niet meteen een oplossing kunnen bieden. Ze dienen zich te houden aan de quota die zijn toegekend aan de verschillende markten, dus zonder extra productie kunnen ze een bepaalde markt niet sneller bedienen zonder een andere markt te duvelen, en dat is nou net wat ze écht niet gaan doen.

    Maar 't is inderdaad wel zo dat blijkt dat er op bepaalde markten sneller leveringen komen dan bij ons. En dat zijn ook kleine landen, zoals Nederland b.v. Het argument "enkel de States en Duitsland zelf krijgen voorrang" houdt dus geen steek, 't probleem zit 'm gewoon in 't verdelen van de voorhanden zijnde productie (wat ook wordt beïnvloed door de onderhandelingen tussen de importeur en de constructeur), en de daarop volgende communicatie van die importeur naar z'n dealers en de klanten toe. En net bij dat laatste loopt het hier in ons kleine Belgenlandje mank.

    Comment


    • weet iemand waarom die tellerwijzers volledig rond gaan voordat de auto start. ToEN ik dat voor het eerst zag schrok ik wel even!

      Comment


      • Nut heeft dat niet, gewoon voor de sporty-show.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Nee, ge hebt gelijk. Maar ge ontwijkt m'n punt : niet metéén Audi is in fout (of ja, je kan het niet voorzien van extra productiecapaciteit natuurlijk wél hen verwijten), maar eerst de dealer en dán de importeur. En nog 'es, in plaats van Audi dus te bekogelen : je klachten zouden stoppen bij D'Ieteren, want daar zit het probleem. Logisch dus dat ook je dealer niet veel kan doen, die stoot (als 'ie van goeie wil is en 't voor jou opneemt) tegen dezelfde muur.

          Zoooo moeilijk te begrijpen is dat nou toch écht niet, lijkt me....
          Nee maar als ze dan zeggen dat we rechtstreeks naar de fabricant moeten met ons probleem(ik heb nog wel geen probleem maar zien het wel al aankomen) en op zoek moeten om de juiste persoon of afdeling te vinden is het toch logischer dat de dealers zelf eens klacht gaan indienen, als je als dealer tegen iedereen moet zeggen dat de levertijd 2 maand opschuift moet je toch zelf iets ondernemen.
          Als je tv te laat is ga je dan rechtstreeks naar panasonic bellen , veel geluk
          Ik heb de indruk dat hier een paar dealers zitten die een goed woordje willen doen voor audi
          A5 van Bettar komt effe 5 maand later maar hij moet zich niet ergeren das straffe kostAls dat een eenmalig probleem was zou ik het nog begrijpen maar ik hoor niks anders

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten

            Qua klasse en zo wel maar hij heeft altijd gezegd dat hij nooit een CLK zou kopen omwille dat die niet sportief genoeg zou zijn.

            +

            Ik kan maar niet gewoon worden aan die lijn die over de flank loopt.
            De A5 is 1 van de mooiste silhouettes die je ziet rondrijden maar eenmaal ik dichterbij kom....
            Ik heb uiteraard nog niet met een A5 cabrio gereden ... maar ... de A5 Coupé met quattro aandrijving (ik reed enkel nog maar de 3.0 TDI met manuele bak) is wel een gans ander kaliber dan de CLK cabrio, eerlijk gezegd. De CLK was toen 'ie uitkwam een verrassend sportief rijdende Benz, en 'ie kondigde een beter tijdperk aan (de CLK 63 AMG met standaard AMG Performance spullen her en der is dan ook een zéér zeer goed rijdende Benz, vaak hard onderschat). Maar die A5 is nog een ander paar mouwen, vind ik persoonlijk.

            De nieuwe C-klasse doet uiteraard enorm veel hoop ontstaan voor de volgende CLK, als die (minstens) even goed rijdt, dan staat de CLK zeker op hetzelfde niveau als de A5 quattro.

            Maar ik begrijp je standpunt wel ... 't is nooit leuk om een naaste een (naar jouw mening) lelijker auto te zien in huis halen ter vervanging van eentje die je zelf subliem vond.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Het probleem bij D'Ieteren is echt dat ze regelmatig de klant de meest gunstige leveringsdatum geven, in de hoop dat ze wel ergens een slotje tussen krijgen. En wie is de pineut als dat niet lukt? De klant. Nu, ze hanteren ook al een nieuwe strategie, bv. bij de A3. Daar zeggen ze van in het begin dat het 7 maanden zal duren en dan heb je hem na 5 maand ofzo. Is ook maar raar, plots 2 maanden vroeger, maar natuurlijk liever zo dan omgekeerd ..
              Hoeveel slots willen ze er dan tussen krijgen , allemaal

              Comment


              • Sommige mensen kunnen denk ik gewoon niet begrijpend lezen. Sorry om dat te moeten vaststellen .. Of het is gewoon te moeilijk om te begrijpen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                  Nee maar als ze dan zeggen dat we rechtstreeks naar de fabricant moeten met ons probleem(ik heb nog wel geen probleem maar zien het wel al aankomen) en op zoek moeten om de juiste persoon of afdeling te vinden is het toch logischer dat de dealers zelf eens klacht gaan indienen, als je als dealer tegen iedereen moet zeggen dat de levertijd 2 maand opschuift moet je toch zelf iets ondernemen.
                  Ik begin je op den duur niet meer te volgen, jaggy Oké, alles in bovenstaande quote volg ik nou wel. Maar wat wil je daar nou mee zeggen? Dat jouw dealer niks onderneemt en dat je 't zelf moet doen? Of onderneemt jouw dealer wel iets maar komt er geen resultaat uit voort? En wie bedoel je met "als ze dan zeggen dat we rechtstreeks...", wie zijn die 'ze'?

                  En 't is wreed, maar ... de dealers hebben géén binding whatsoever met Audi Duitsland, uiteindelijk. Zij hangen volledig af van de importeur, en aangezien zijn van die importeur afhankelijk zijn voor hun inkomsten (one way or another), zullen zij waarschijnlijk nog minder bereid zijn om tegen de schenen van de importeur te stampen, dan jij (of wie dan ook) als ontevreden klant dat zou willen doen.

                  Ik hoor/lees zeer vaak dat mensen, bijvoorbeeld in zo'n gevallen zoals dit hier met de leveringstermijnen van de A5, metéén naar 't hoogste plaatske stappen waar ze dan gaan staan schreeuwen (effe poetisch verwoord, niet letterlijk te nemen), in casu dus Audi Duitsland. Wat denk je dat die mannen ginder gaan zeggen? "Oké 't is goed kom maar wij regelen alles?" Over eventjes onder de duiven van de importeur schieten gesproken, en uiteindelijk is de importeur wél een goeie klant van Audi. Het is niet meer dan normaal dat men je dan terug verwijst naar éérst de dealer, en als dat niks oplevert de importeur. Da's pure, zuivere logica. En dat geschiedt overal zo, je zegt het zelf in je voorbeeld van je Niko-lichtschakelaar.

                  Dus, en dan kom ik terug bij m'n uitgangspunt (waarop je reageerde) : in plaats van meteen van de toren te gaan blazen dat Audi (i.e. de mannen in Duitsland daar) schandalige praktijken ontplooit, ga eerst eens dichter bij huis kijken, en probeer daar, op welke manier dan ook (vriendelijkheid, aangetekende zendingen, ingebrekestelling, baksteen door de etalageruit, mes op de keel van de sexy receptioniste ... mij eender), eerst een oplossing te bereiken. En dan een stapje hoger, en dan nog hoger, enzovoort. En zo hoort ook de verantwoordelijkheid mee opgeschoven te worden, en niet van de éérste klap boenk recht tot bovenaan.

                  Da's alles wat ik wou zeggen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    weet iemand waarom die tellerwijzers volledig rond gaan voordat de auto start. ToEN ik dat voor het eerst zag schrok ik wel even!
                    Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                    Nut heeft dat niet, gewoon voor de sporty-show.
                    En misschien ook wel een klein beetje als instrumentencluster-check. Stel dat je brandstofmetertje stuk is, dan kan je auto dat tenminste detecteren.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Ja, en stel dat jij niks voor die klant kan doen (om één of andere reden die te maken heeft met jouw leverancier), en de klant neemt het niet, en belt daarom naar jouw leverancier, alwaar 'ie te horen krijgt dat ze zijn probleem niet au sérieux nemen en 'm met 'n kluitje 't riet in sturen. Wat dan? Moet 'ie dan de producént (Niko) met de vinger wijzen? Neen

                      Voilà. Je hebt ook niet willen begrijpen, lijkt me.
                      Ik had een leverancier die nooit op tijd leverde of verkeerd en dan kies ik een andere leverancier, en als ik een bepaald merk maar bij 1 leverancier kan krijgen zeg ik op voorhand tegen mijn klant dat ik geen levertermijn kan geven.
                      Ik kan mij dat veroorloven omdat ik de klant al binnen heb voordat er een defenief model van schakelaar bv gekozen is.
                      Ofwel kiest hij een ander merk ofwel wacht hij.
                      Maar als ze bij audi geen datum kunnen geven verliezen ze klanten en dus zeggen ze 6 maand
                      Waar dat de fout zit maakt niet uit, audi weet dat er problemen zijn en moeten dat oplossen
                      dat het nu bij dieteren zit of niet
                      Ik heb het nog gezegd , als garage van audi moet je aan veel voorwaarden voldoen of je mag er zelfs geen verkopen maar dieteren mag het dan verkloten

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        De reden dat D'Ieteren foefelt (en vooral dan bij de A5) is omdat ze zelf weten dat de leveringstijden serieus kunnen oplopen, en ze schrik hebben daarmee potentiële klanten weg te jagen. Iemand die twijfelt tussen bv. 3 Coupé en een A5, en die moet op een A5 bv. 10 maanden wachten en op een 3 Coupé 3 maand die kan dan wel eens gewoon voor de 3 Coupé gaan (begrijpen wie begrijpen kan Just kiddin' ^^). Dus proberen ze eerst de klant te strikken en dan oei jammer wat gebeurt er nu, problemen bij Audi de termijn loopt op. Dat iemand die zoiets gelapt wordt wel geen 2de wagen meer koopt bij hen (of het moet een ongelooflijk model zijn) trekken ze hun niet aan, dat is al langer dan vandaag duidelijk.
                        Je kan gelijk hebben en daarom zeggen dat het probleem niet bij audi ligt
                        Maar het is toch aan audi om dieteren op de vingers te tikken als het zo zou zijn.
                        We spreken toch niet over een paar uitzonderingen en een paar weken
                        Man 5 maand later is toch niet normaal

                        Comment


                        • Als Audi zelf geen klachten binnen krijgt, waarom zouden zij D'Ieteren dan op de vingers tikken? Het is niet dat er daar een afdeling bediendes zit die constant alle bestelbonds bekijkt om te zien of de termijnen door D'Ieteren opgegeven wel realistisch zijn. En D'Ieteren gaat zonder druk van buitenaf zeker niet gaan klagen over zichzelf bij Audi ..

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            't Probleem zit 'm in het feit dat veel dealers, en zeker D'Ieteren, zich geen moer aantrekken van die annulaties -> de "weinige" auto's die ze krijgen, geraken toch zo verkocht. En ondertussen doen (en dat is zuivere D'Ieteren-policy) ze uiteraard nog 'es lekker moeilijk inzake je annulatie, en proberen ze daar ook nog een cent uit te slaan. Als klant heb je dan zo weinig te zeggen ... en het feit dat die A5 zo verdomde knap is en je doorgaans die auto zo graag wil, is nog 'n serieuze poot extra zout in de wonde.


                            Blijkt dus dat de meningen hierover verschillen.

                            't Is zo dat Audi z'n quota voor de verschillende markten vastlegt, en - als ik m'n verkoper mag geloven - wordt daar nadien niet meer aan gewijzigd (zoniet komt Audi Deutschland z'n contractuele verplichtingen niet na, en alhoewel ik geen details ken lijkt 't me wel dat de overeenkomsten met de importeurs zo zullen opgesteld zijn dat dat voor Audi Deutschland alles behalve lucratief is). Het is ondertussen al bijna een jaar geleden dat ik nog een Halbjahreswagen (Audi) uit Duitsland naar hier haalde, dus 't kan ondertussen ook zijn veranderd (wat ik betwijfel), maar toen was het in ieder geval zo, luidens de Audi-medewerker aan wie ik de auto kocht, dat daar stricte regels rond zijn, die op de spreekwoordelijke uitzondering na worden nageleefd.
                            Ondanks 't feit dat we een klein landje zijn, is D'Ieteren als importeur van heel wat merken van de VAG-groep, toch geen klein bier. En aangezien zij de Belgische markt zo hard betonneren dat alles langs hen moét gebeuren (hun aanpak van nevenimport door dealers, om de krappe quota wat te omzeilen en sneller klanten te kunnen bedienen b.v., is uitermate streng - iets waar ik ten andere niet oneens mee ben, anders wordt het een zootje), ben ik er rotsvast van overtuigd dat D'Ieteren zich niet zomaar onbetuigd zal laten wat betreft het steeds afgenomen worden van slots.

                            Oké, bijvoorbeeld de S5 wordt quasi integraal voorbehouden voor de States en Duitsland, omdat die auto vooral daar scoort, en hier zo goed als niet. Maar als Audi Duitsland zegt dat (ik zeg maar wat) België er in 2008 15 van krijgt, dan zullen ze dat na het leveren van de 10e in augustus niet plotseling stilleggen.

                            Nu ... ik snap niet waarom het zo moeilijk is om een onderscheid te maken tussen een constructeur, een importeur en een verdeler. Dat zijn 3 zeer duidelijk onderscheiden partijen. Als de dealer chipoteert met leveringsdata om toch maar weer een bestelling binnen te hebben (hebben = hebben), dan is dat de fout van de dealer, en niet van Audi. Punt. Als de importeur chipoteert naar de dealer toe inzake slots en beschikbaarheid, dan is dat de fout van de dealer, en niet van Audi. Punt. Het is pas wanneer Audi Duitsland wérkelijk zelf zou gaan sjoemelen met toegezegde quota e.d. dat je de fout ook op correcte wijze bij hen mag leggen.
                            Volgens mijn bronnen is dat helemaal niet het geval. De hebben=hebben tactiek is de importeur geenszins vreemd, en veel dealers (zij werken uiteindelijk ook voor hun brood ... wat sjoemelarij of weinig correct meegedeelde informatie geenszins verantwoordt), en daar ligt, wat het gedoe met de leverbaarheid van de A5 in België betreft, in eerste en voornaamste instantie, de fout.

                            En "D'Ieteren dat is ook Audi hé" is een flater van jewelste, als je 't mij vraagt. Naar mijn weten is er nog altijd géén hoofdelijke aansprakelijkheid van de gehele commerciële keten van een product. Jij zit toch in de zaken, zoiets zou je toch moeten weten?
                            Als de dealer liegt'' hebben is hebben'' dan moeten we niet bij hem zijn voor een klacht want die weet dat hij in fout is en draait dan rond de pot dus gaan we naar dieteren
                            Maar Beltar heeft dieteren aan de lijn gehad en bevestigd dat er 5 maand bij komt
                            Dus moet dieteren de dealer op het matje roepen omdat die een verkeerde datum heeft gezegd
                            Als het probleem bij dieteren zit omdat zij de dealers verkeerde leveringsdatums geven dan moeten de dealers contact opnemen met audi want zij krijgenveel slechtgezinde klanten over de vloer.
                            Ik kan moeilijk geloven dat audi niet op de hoogte is van het probleem

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Zo simpel is het allerminst, helaas... Ik weet niet beter dan dat de quota en de data worden meegedeeld aan de importeurs, maar wat zij met die informatie doen is verre van correct te noemen. Ook sommige dealers gaan niet vrijuit (zoals het verhaal met de 120d Coupé van een vriendin van mij), zeker niet als deze dealers zich "ondersteund" voelen door een zeer zeer starre houding van de importeur inzake annulaties van bestellingen. Voor hen (de dealer) is dat een gedane zaak, 't is binnen. En ze kunnen zich zeer makkelijk wegstoppen achter de dooddoener "jamaar wij kunnen daar niks aan doen, Audi kan de productie niet volgen". Godverdorie zeg, 't is al van november 2007 duidelijk dat Audi de productie niet kan volgen! En vandaag, 6 maanden later, vallen die verkopers precies nog altijd uit de lucht !! Dan moete daar gewoon eerlijk en correct over informeren naar je klanten toe, en daarmee basta! Maar dan loop je wel 't risico een bestelling mis te lopen, zoals die vriendin van me die door de eerlijk meegedeelde lange leveringstermijn van de A3 cabrio géén Audi bestelde maar bij de concurrentie ging.

                              Zo zit 't ineen. Of ik moet de waarheid verdraaiende bronnen hebben.
                              Klopt
                              Als de dealer fout is dan komt dieteren (zoals bij beltar) dat te weten en moet die het doorgeven aan audi

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                Als de dealer liegt'' hebben is hebben'' dan moeten we niet bij hem zijn voor een klacht want die weet dat hij in fout is en draait dan rond de pot dus gaan we naar dieteren
                                Maar Beltar heeft dieteren aan de lijn gehad en bevestigd dat er 5 maand bij komt
                                Dus moet dieteren de dealer op het matje roepen omdat die een verkeerde datum heeft gezegd
                                Als het probleem bij dieteren zit omdat zij de dealers verkeerde leveringsdatums geven dan moeten de dealers contact opnemen met audi want zij krijgenveel slechtgezinde klanten over de vloer.
                                Ik kan moeilijk geloven dat audi niet op de hoogte is van het probleem
                                Als dat probleem er is (want zéker zullen we dat nooit zijn), dan zullen ze daar zeker op de hoogte van zijn. Voor de rest volg ik jouw redenering eigenlijk zo goed als helemaal. Maar ik snap helemaal niet waarom je daar nu mee afkomt : wat jij nu zegt, zeg ik al de gehele tijd, pagina's lang. Lees je m'n posts wel, eigenlijk?

                                Eén ding lijkt me in jouw bovenstaande quote niet correct : als de dealers een leveringstermijn opgeven op basis van het systeem van D'Ieteren, die uiteindelijk onmogelijk haalbaar lijkt te zijn omdat het systeem van D'Ieteren het verkeerd voor heeft (ingevolge beleidskeuze, ik zeg maar iets), dan moet je niet bij D'Ieteren gaan klagen voor die fout van die dealer, aangezien de fout van die dealer bij D'Ieteren zelf ligt. Klaag dus bij D'Ieteren over de fout van henzelf. Dealers hebben helemaal niks te kiezen inzake leveringsdatum, zij voeren in in 't systeem en het systeem kent dan de eerstvolgende slot toe.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                  Klopt
                                  Als de dealer fout is dan komt dieteren (zoals bij beltar) dat te weten en moet die het doorgeven aan audi
                                  Klopt niet.

                                  De importeur (D'Ieteren) weet zéér goed hoeveel auto's zij toegekend krijgen voor dit jaar. Zij maken op basis daarvan een planning op, die in 't systeem wordt gepoet. Als een dealer een bestelling invoert in 't systeem, kent 't systeem automatisch een leveringsdatum toe. Als die niet haalbaar is omdat D'Ieteren een beetje sjoemelt met die data, dan kan de dealer daar niks aan doen.

                                  Dat ontslaat de dealer echter niét van het metéén zo correct mogelijk informeren over mogelijke leveringsproblemen en de correcte leveringsdatum.

                                  In het geval van Beltar lijkt 't mij compleet zinloos om bij D'Ieteren te gaan klagen dat Beltar z'n dealer plots zegt dat er 5 maand bij komt, omdat de dealer enkel maar meedeelt wat het systeem van D'Ieteren plotseling uitbraakt.

                                  En wat je zegt "de importeur moet dat doorgeven aan Audi", dat is al helemaal te gek voor woorden, incorrect dus. Audi kent zoveel auto's toe aan België voor dit jaar. En voor de rest is het aan D'Ieteren om die te verdelen, Audi Duitsland heeft daar NIKS meer mee te maken! Je zou enkel bij Audi Duitsland kunnen klagen dat er bij de toekenning van de leveringstermijnen in België zwaar gesjoemeld wordt, en dan klaag je eerst en vooral over de importeur, en niet over de dealer.



                                  Wat jij wil doen, is zoals het volgende. Als madam A tegen hare kleinen B zegt dat 'ie tegen de klink van jouw auto moet gaan staan pissen, moet je niet gaan klagen bij madam A over de fout van hare kleinen. Zijzélf immers was de aanzet tot 't probleem, spreek haar dan metéén aan over háár gedrag. Toch niet moeilijk?

                                  En nou stop ik ermee, 't is al de zesde keer ofzo dat ik 't neertyp en 't dringt nog ni door, 't is alsof ik tegen de vaak aan 't praten ben.

                                  Ik blijf erbij : de oorzaak van de leveringsperikelen en 't opschuiven van de leveringsdatum ligt in éérste plaats hier bij ons in België. Audi cancelt geen toegezegde auto's naar D'Ieteren toe, of ze leeft haar contractvoorwaarden niet na en zou daar zwaar moeten voor dokken. In België wordt, en in overgrote mate bij de importeur, een beleid gevoerd van "zeg in eerste instantie een recentere leveringsdatum, dan worden geen bestellingen gecancelled en houden we de klanten zoet". En jammer genoeg kan je de dealer daar nauwelijks voor met de vinger wijzen, aangezien hij niks te beslissen heeft over de leveringstermijn, hij is enkel de boodschapper.

                                  Capiche? Indien niet : lees het allemaal nog 'es rustig door, it'll come eventually. Slaapwel!
                                  Last edited by ; 07/05/2008, 02:11.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    En dat doen ze, maar je tikt een groot concern niet zomaar op de vingers gelijk een klein kind dat ongevraagd een koekje uit de koekjesdoos nam.

                                    Misschien net omdat er bij onze importeur niet wordt gehandeld naar de klant toe zoals Audi Duitsland dat zou willen (want nogmaals: als je naleest op Duitse fora lees je zo goed als géén andere berichten dan dat Audi ginder zéér tolerant en klantvriendelijk is, iets wat ze na het débacle met de eerste TT goed (en hard) hebben geleerd), dat er ook minder inschikkelijk gedaan wordt naar onze importeur toe. Misschien krijgt 'ie, tegen de verwachtingen in, geen extra auto's bovenop de reeds toegezegd (terwijl 'ie daar bij 't toekennen van leveringsdata wel rekening mee had gehouden), wie weet?

                                    Trouwens, ik ben er rotsvast van overtuigd dat je met een gebundelde klacht (dus verschillende klanten die eenzelfde probleem hebben) zéér zeker gehoor én gepaste reactie zal krijgen bij Audi Duitsland, zelfs al passeer je onze importeur. Misschien zal men in Duitsland eerst de dialoog hier ter plaatse proberen te stimuleren, maar als het nodig is zal Audi zeer zeker z'n imago beschermen en z'n verantwoordelijkheid nemen. Als je ziet hoe weinig weerstand Audi Duitsland in de voorbije jaren bood tegen gebundelde klachten van Duitse Audi-klanten, dan bewijst dat zeer zeker dat Audi bewust en behoedzaam omspringt met z'n klant en z'n eigen imago.
                                    Uiteraard zullen ze ten aanzien van vertraagde leveringen ingevolge tekort aan productiecapaciteit niet meteen een oplossing kunnen bieden. Ze dienen zich te houden aan de quota die zijn toegekend aan de verschillende markten, dus zonder extra productie kunnen ze een bepaalde markt niet sneller bedienen zonder een andere markt te duvelen, en dat is nou net wat ze écht niet gaan doen.

                                    Maar 't is inderdaad wel zo dat blijkt dat er op bepaalde markten sneller leveringen komen dan bij ons. En dat zijn ook kleine landen, zoals Nederland b.v. Het argument "enkel de States en Duitsland zelf krijgen voorrang" houdt dus geen steek, 't probleem zit 'm gewoon in 't verdelen van de voorhanden zijnde productie (wat ook wordt beïnvloed door de onderhandelingen tussen de importeur en de constructeur), en de daarop volgende communicatie van die importeur naar z'n dealers en de klanten toe. En net bij dat laatste loopt het hier in ons kleine Belgenlandje mank.
                                    Ja maar dan komen we altijd op hetzelfde als ze niet kunnen leveren moeten ze dat zeggen en een juiste datum geven en niet rond de pot draaien
                                    Als beltar wist dat hij 10 maanden moest wachten dan was hij daarop voorzien en een tevreden klant geweest als die na 10 maand voor zijn deur staat
                                    Ik ben de mijne vorige maand gaan bestellen en als ik zeg dat er percies leveringsproblemen zijn dan vallen ze uit de lucht

                                    Comment


                                    • Morgen vroeg dag, ik geef het ook op

                                      En nee, ik ben geen dealer van Audi. En nee ik heb geen aandelen van Audi. Ik zie er alleen een beetje op toe dat m'n favoriet merk niet onterecht beklad wordt. Op D'Ieteren zelf mag je gerust afgeven, want het is gewoon terecht. D'Ieteren denkt te veel dat ze alles mogen.

                                      Enkele jaren terug kwam de "groten" van VW langs in Vorst. Hij vond het zo jammer en raar dat er niet meer VW's op de personeelsparking stonden. Toen ze hem zeiden dat de korting bij D'Ieteren veel lager lag voor het personeel dan dat het in Duitsland was, vond hij dat onrustwekkend. Jaren later zijn de kortingen nog steeds hetzelfde en klagen ze bij VW nog steeds van de te kleine korting. En toch doet D'Ieteren er niets aan. Ik vrees dat we de macht van D'Ieteren niet mogen onderschatten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                        Ja maar dan komen we altijd op hetzelfde als ze niet kunnen leveren moeten ze dat zeggen en een juiste datum geven en niet rond de pot draaien
                                        Als beltar wist dat hij 10 maanden moest wachten dan was hij daarop voorzien en een tevreden klant geweest als die na 10 maand voor zijn deur staat
                                        Ik ben de mijne vorige maand gaan bestellen en als ik zeg dat er percies leveringsproblemen zijn dan vallen ze uit de lucht
                                        Kijk, hierover volgt iedereen uw mening hoor, daarvoor moet je dit niet tig keer herhalen. Het gaat erom waar jullie de fout van dit alles leggen, dat is verkeerd.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Als Audi zelf geen klachten binnen krijgt, waarom zouden zij D'Ieteren dan op de vingers tikken? Het is niet dat er daar een afdeling bediendes zit die constant alle bestelbonds bekijkt om te zien of de termijnen door D'Ieteren opgegeven wel realistisch zijn. En D'Ieteren gaat zonder druk van buitenaf zeker niet gaan klagen over zichzelf bij Audi ..
                                          Moeten wij dan audi op de hoogte brengen of de dealer?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X