Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenPff, ik geef het op, 'k haat die optielijsten eh. Het is ook maar de vraag wat je precies moet hebben, want enerzijds vind ik dat de BMW het M-pakket kan gebruiken. Daartegenover vind ik dat de A5 net geen addenda behoeft, een 19" Y-design maakt het zaakje al af (voor mij persoonlijk toch). Aan het einde van de rit mag je veronderstellen dat je 10% bij BMW krijgt, en bij Audi 5%. Dus reken zelf maar uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
(van alarm(activztie) vermoed ik)
Is dit ook voor de Belgische modellen zo ?Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenWat mij opvalt is dat er een "piep" hoorbaar is als hij zijn deurvergrendeling sluit met zijn sleutel.
(van alarm(activztie) vermoed ik)
Is dit ook voor de Belgische modellen zo ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenBen is op de site van BMW naar de 3 coupe gaan kijken.
Het is natuurlijk niet gemakkelijk om de prijs te vergelijken met al die opties en packs maar ik heb toch de indruk dat de BMW een 5 a 6000 euro goedkoper is.
Of ben ik mis?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenVeel chance bij BMW zou ik zeggen !
Denk maar niet dat er bij BMW géén problemen zijn of zullen komen....
Comment
-
Enkele weetjes voor de 3.0TDI chauffeurs. 'k Had het elders al eens gepost, maar ik zal het voor de volledigheid hier ook doen. Als je stilstaat en je hebt zin in een spurtje, kan je in vrijloop (in alle veiligheid) volgas geven. De motor is dan begrensd op 3900opm. Nu moet je enkel nog de koppeling laten "schieten", en lanceer je 'em perfect. Doe je 't anders, zal het spurtje van 0-100 uiteraard wat langer duren dan de fabrieksopgave. (voor alle duidelijkheid, ik ben geen boy racer, 'k heb het nog maar 2 keer zo gedaan denk ik, en dan nog wel op m'n eentje. )
Weetje #2, de dieselpartikelfilter! Wanneer dat ding aan de naverbranding begint, of beter gezegd, interne schoonmaak, heb je het 9 kansen op 10 wel gemerkt denk ik. Het komt niet zo vaak voor, maar ik heb het nu toch al 2 keer (en mss meer) ervaren op 23000km. 't Eerste wat je voelt is een vertraagde gasrespons. Ook het geluid van de motor klinkt meer gedempt (ik gok door de interne circulatie van uitstootgassen). Wanneer je 't voelt, en je stopt de wagen. Garandeerd dat de auto nog zal nakoelen/blazen, en je een hitte vanonder de auto voelt komen. Dat is dus de DPF en niks om je zorgen om te maken.
Als mensen nog weetjes hebben, sharing is caring!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk BerichtenAls je de 2 liter diesel van BMW vergelijkt met de 2.7 A5, is de BMW idd merkelijk goedkoper.
Heb is voor de fun een 320D coupé geconfigureerd met dezelfde uitrusting als op de 2.7 A5 die ik besteld heb ... ik kwam maar een 300 euro goedkoper uit met de BMW (catalogusprijs wel te verstaan)Audi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEnkele weetjes voor de 3.0TDI chauffeurs. 'k Had het elders al eens gepost, maar ik zal het voor de volledigheid hier ook doen. Als je stilstaat en je hebt zin in een spurtje, kan je in vrijloop (in alle veiligheid) volgas geven. De motor is dan begrensd op 3900opm. Nu moet je enkel nog de koppeling laten "schieten", en lanceer je 'em perfect. Doe je 't anders, zal het spurtje van 0-100 uiteraard wat langer duren dan de fabrieksopgave. (voor alle duidelijkheid, ik ben geen boy racer, 'k heb het nog maar 2 keer zo gedaan denk ik, en dan nog wel op m'n eentje. )
Weetje #2, de dieselpartikelfilter! Wanneer dat ding aan de naverbranding begint, of beter gezegd, interne schoonmaak, heb je het 9 kansen op 10 wel gemerkt denk ik. Het komt niet zo vaak voor, maar ik heb het nu toch al 2 keer (en mss meer) ervaren op 23000km. 't Eerste wat je voelt is een vertraagde gasrespons. Ook het geluid van de motor klinkt meer gedempt (ik gok door de interne circulatie van uitstootgassen). Wanneer je 't voelt, en je stopt de wagen. Garandeerd dat de auto nog zal nakoelen/blazen, en je een hitte vanonder de auto voelt komen. Dat is dus de DPF en niks om je zorgen om te maken.
Als mensen nog weetjes hebben, sharing is caring!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk BerichtenKan zijn, maar je kan niet verwachten dat ik als een onnozel kind me nog eens een Audi zal aanschaffen. Once bitten, twice shy... Daarnaast heeft dit voorval me de ogen geopend en de 3 Coupe laten waarderen. Bijkomend beseft men bij Audi ook wel dat de kwaliteit wat te wensen overlaat, getuige daarvan de 50% hogere kostprijs die ze aanrekenen voor een WeCare contract dan eenzelfde contract bij BMW. Dit kan je niet gaan ontkennen en is voor mij voldoende om zonder pinken te stellen dat BMW meer betrouwbaar is dan Audi (waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ook BMW haar problemen niet zou hebben, maar alleszins minder dan Audi, en dit is niet echt geruststellend naar Audi-kopers toe.
Ik durf eerder te stellen dat Bmw bewust een lagere leaseprijs aanrekent, om juist meer wagens te kunnen verkopen. Het is hier eerder een keuze van verkoopstrategie, niet van klachtenverwachting.
Comment
-
A5 in duitsland kopen ?
Hoe komt het dat je op de duitse audi website al wel de A5 3.0 TDI met tiptronic kunt configureren en niet hier in BE ?
Dit wil toch zeggen dat je hem al wel kan bestellen in Duitsland maar niet in BE ?
Heb dit nog zaterdag nagevraagd in een audi garage en ze wisten nog niets.
En was dat hier niet dat iemand uitlegde hoe je een nieuwe wagen in duitsland kan kopen ? weet iemand nog juist hoe ? herinner mij websites ed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenVandaag in Parijs een belgische A5 (zwart) gespot met nr-plaat YIJ-... Iemand van hier?
Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichtenkheb zo een vermoeden dat de auto op die manier lanceren niet echt goed is voor de koppeling. Wielspin uitlokken met een quattro zit er immers niet in . Btw, wat is het perfecte moment om op te schakelen van tweede naar derde in zo'n spurt? (eerste naar tweede is eigenlijk gewoon voordat hij in het rood zit, want dat gaat snel
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenWat met de betrouwbaarheid van de 3.0?
Zijn er mensen met probs?
'k Heb hier en daar parasitaire geluidjes, echt minimaal. Oa één daarvan maakt deel uit van een service bulletin en zal bij de eerste onderhoudsbeurt worden aangepakt. Dus ik kan echt nergens over klagen.
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten... zonder pinken is een beetje hoog van de toren geblazen. Als je enkel en alleen ervan uit gaat dat ze een hogere prijs vragen omdat ze meer klachten verwachten, dan noem ik dit een lachertje.
Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk BerichtenHoe komt het dat je op de duitse audi website al wel de A5 3.0 TDI met tiptronic kunt configureren en niet hier in BE ? Dit wil toch zeggen dat je hem al wel kan bestellen in Duitsland maar niet in BE ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenIk durf eerder te stellen dat Bmw bewust een lagere leaseprijs aanrekent, om juist meer wagens te kunnen verkopen. Het is hier eerder een keuze van verkoopstrategie, niet van klachtenverwachting.
Comment
-
Heb nog steeds niets gehoord van de garage. Week 19 in productie. Vrijdag stond hij nog steeds W19 in P. Dealer moet wachten op chasisnr., hij kan mij niet zeggen wanneer hij in België is, laat staan of hij al gemaakt is. Vind het wel triestig dat ik nergens terecht kan. Mocht ik weten dat hij inderdaad al geproduceerd is zou voor mij een grote troost zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenEn ik vandaag BTI-00x, S5 in Hoogstraten gezien. Ook per toeval iemand van hier?
Zoals je zegt, de eerste versnelling is kort, en de diesel koppelrijk. Je zal dus nooit bokkig vertrekken, maar gewoon wegschieten en direct moeten opschakelen. En daarna, bij 4000 toeren opschakelen zou ik zeggen. Met een turbodiesel doortrekken tot aan de redline is voor sadisten.
Geen problemen tot nu toe. Ook algemeen genomen weinig of niks te vinden op het www van problemen. Sommigen klagen over de slijtage van hun zetel, maar die gasten kunnen beter naar de weight wachtchers gaan, dan naar hun Audi dealer peins ik.
'k Heb hier en daar parasitaire geluidjes, echt minimaal. Oa één daarvan maakt deel uit van een service bulletin en zal bij de eerste onderhoudsbeurt worden aangepakt. Dus ik kan echt nergens over klagen.
True, maar geef toe, hoe je dat ook bekijkt, komt Audi (of moet ik nu D'Ieteren zeggen? ) er niet zo goed uit. Is het geldklopperij of noodzaak? 'k Denk eerlijk gezegd het eerste... ik moet dus zo'n contract niet hebben!
't Antwoord ken ik er niet op Subartje. Maar ik zou nog graag één vraag willen toevoegen. Doet dat iets aan de prestaties van de auto? Als ik bijvoorbeeld zie hoe de EVO mét DSG trager naar 100 optrekt? 'k Had verwacht dat het sowieso altijd sneller zou zijn, misschien is die Mitsu een uitzondering?
Trouwens, als die EVO iets mooier was geweest had ik hem genomen met die DSG of had die STI uitgebracht geweest met een dergelijke automaat... had ik helemaal niet getwijfeld...
Tja....
Comment
Comment