Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
    ... zonder pinken is een beetje hoog van de toren geblazen. Als je enkel en alleen ervan uit gaat dat ze een hogere prijs vragen omdat ze meer klachten verwachten, dan noem ik dit een lachertje. Eens je wil stellen dat er meer klachten zijn, kom dan eerst met cijfers ipv met duimzuigen. Eén ding is wel zeker, Audi maakt meer winst dan Bmw en haalt jaar na jaar verkooprecords. Tegen 2015 is Audi het meest verkochte premiummerk. De vooropgestelde verwachtingen zijn tot op heden ingevuld.
    Ik durf eerder te stellen dat Bmw bewust een lagere leaseprijs aanrekent, om juist meer wagens te kunnen verkopen. Het is hier eerder een keuze van verkoopstrategie, niet van klachtenverwachting.
    Waar is jouw realiteitszin? Durf je nu te beweren dat een Audi WeCare duurder is OMDAT Audi zeker is dat er voor hen geen enkele kost aan gelieerd zal zijn. En dat BMW zich een goedkoop contract aanbiedt en daarbij bewust is dat - gezien het brol is - ze er zullen moeten bijleggen. Ik weet niet wat je opleidingsniveau is, maar een puber van 14 kan deze logica al zonder fout aan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Ik ontken dat wel. Wat nu?
      Gewoon zelfs eens een simulatie maken. Als je dan nog ontkent, opnieuw aanschuiven bij juffrouw Frieda van het 2e kleuterklasje die je dit haarfijn zal uitleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
        Hangt er ook van af welke en hoeveel opties je neemt.
        Heb is voor de fun een 320D coupé geconfigureerd met dezelfde uitrusting als op de 2.7 A5 die ik besteld heb ... ik kwam maar een 300 euro goedkoper uit met de BMW (catalogusprijs wel te verstaan)
        Hangt idd af van de opties die je wenst, hoewel de "basisopties" (leder, proper velgskes en een beetje radio) qua kostprijs vergelijkbaar zijn. Bij BMW zou je wel in sommige garages 10% korting kunnen losprutsen (wat evenwel nog af te wachten valt). Verder veronderstel ik dat je wel wat eenvoudig rekenwerk aankunt en dat je vergelijking aanvaardbaar is voor jouw situatie. Ik wil hier echt de A5 niet afbreken, maar gezien mijn recente ervaringen met Audi (cfr vorige posts) kan ik het me niet veroorloven om nog een Audi te kopen, zonder mezelf in mijn eigen ogen totaal ridicuul te maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
          Heb is voor de fun een 320D coupé geconfigureerd met dezelfde uitrusting als op de 2.7 A5 die ik besteld heb ... ik kwam maar een 300 euro goedkoper uit met de BMW (catalogusprijs wel te verstaan)
          En bovendien een gratis GPS en aanverwante (kost bij BMW 2500 EUR) met het salon (waar ik schoon naast gegrepen heb, gezien ik al die tijd naar de A5 zat te turen ). 'k Zal dus maar wachten tot het volgende autosalon, ben wel bereid om een schoon bedragske te betalen voor een nieuwe wagen, maar ik kan - als het beter uitkomt - ook nog wel een aantal maanden wachten. Trouwens, mocht ik nu een A5 besteld hebben, dan zou ik ook moeten wachten hebben tot volgend jaar vooraleer die op mijn oprit staat, dus wat dat betreft, ben ik solidair met diegene die nog zitten te wachten op hun A5 ('k weet het, deze laatste opmerking is er wat over, want ik vind het echt niet kunnen dat als je een auto besteld, de leveringsdatum alsmaar wordt uitgesteld).

Comment

• Audi A5

Ben benieuwd welke beweringen ik morgen of overmorgen alweer zal mogen weerleggen...

Comment

• Je hebt eigenlijk niet echt iets weerlegd, je bent zo blij van je eigen keuze dat je plots BMW als superieur bekijkt. En daar bestaan geen pilletjes voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                Gewoon zelfs eens een simulatie maken. Als je dan nog ontkent, opnieuw aanschuiven bij juffrouw Frieda van het 2e kleuterklasje die je dit haarfijn zal uitleggen.
                Ik had het over dat Wecare gedoe. Het is niet omdat het bij Audi duurder is dat het dan gewoon is omdat de kwaliteit van Audi minder zou zijn dan bij BMW. Je moet al echt heel simpel zijn om daaruit zomaar die conclusie te trekken. Een GPS bij BMW kost meer dan een GPS bij Kia (ik zeg maar iets), wil dat dan onmiddellijk zeggen dat die GPS van Kia slechter is als die van BMW? Een prijs kan veel zeggen, maar niet alles.

Comment

Hangt idd af van de opties die je wenst, hoewel de "basisopties" (leder, proper velgskes en een beetje radio) qua kostprijs vergelijkbaar zijn. Bij BMW zou je wel in sommige garages 10% korting kunnen losprutsen (wat evenwel nog af te wachten valt). Verder veronderstel ik dat je wel wat eenvoudig rekenwerk aankunt en dat je vergelijking aanvaardbaar is voor jouw situatie. Ik wil hier echt de A5 niet afbreken, maar gezien mijn recente ervaringen met Audi (cfr vorige posts) kan ik het me niet veroorloven om nog een Audi te kopen, zonder mezelf in mijn eigen ogen totaal ridicuul te maken...
                  Als je echt vindt dat je jezelf dan ridicuul zou maken, is dat toch wel kortzichtig. Audi maakt echt niet enkel slechte wagens hoor, echt niet. En je breekt echt gewoon de A5 af hoor

Comment

Ben benieuwd welke beweringen ik morgen of overmorgen alweer zal mogen weerleggen...
                    Heb je iets weerlegd dan?Met een tractor heb je nu eenmaal minder problemen dan met een verfijnde machine.
                    Last edited by ; 21/05/2008, 23:39. Reden: tikfoutje

Comment

• Ik heb twee weken geleden ook gewtijfeld tussen BMW en Audi. Mijn bevindigen

Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                      BMW is merkelijk goedkoper dan Audi, niet zozeer door de aankoopprijs, maar vooral door lager verbruik en lagere (jawel!) onderhoudskosten.
                      BMW was in aanschaf idd een pak goedkoper. Het toebehoren was systematisch goedkoper. De leasekorting voor een 3-reeks was meer dan dubbel zo hoog als voor een A4 (wat inherent verbonden is aan het succes van de respectieve modellen)

Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                      Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                      Ik durf eerder te stellen dat Bmw bewust een lagere leaseprijs aanrekent, om juist meer wagens te kunnen verkopen. Het is hier eerder een keuze van verkoopstrategie, niet van klachtenverwachting.
                      BMW rekent - volgens mijn leasemij - artificiële hoge restwaardes, bewuste keuze om volume te realiseren.
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• euh

en dus.... wat moet je nu kopen ?

een bmw of een audi ????

maar kwil wel een automaat verdorie en dat verprutst audi al helemaal.... hoeveel percent van de kopers van een 3.0d quattro zullen niet een automaat willen ? en toch hebben ze der geen....

zoek trouwens nu naar stockwagens want 6maand wil niet wachte....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichten
                          en dus.... wat moet je nu kopen ?

een bmw of een audi ????

maar kwil wel een automaat verdorie en dat verprutst audi al helemaal.... hoeveel percent van de kopers van een 3.0d quattro zullen niet een automaat willen ? en toch hebben ze der geen....

zoek trouwens nu naar stockwagens want 6maand wil niet wachte....
                          als je voor de looks kiest , een audi
                          als je voor eerlijke leveringsdatum kiest een bmw

Comment

• leveringstermijnen

zijn de leveringstermijnen bij bmw deftig ? en wat is deftig dan ? voor een mooie coupé ?

trouwens op duitse website kun je blijkbaar ook wagens uit stock kopen... hebben er heel wat...

Comment

zijn de leveringstermijnen bij bmw deftig ? en wat is deftig dan ? voor een mooie coupé ?

trouwens op duitse website kun je blijkbaar ook wagens uit stock kopen... hebben er heel wat...
                              Ken enkele mensen die een nieuwe bmw hebben en allemaal op tijd geleverd
                              geen 5 maand later

Comment

maarja ik wacht liever 8 maand op een A5 dan 2 dagen op een bmw coupe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Je hebt eigenlijk niet echt iets weerlegd, je bent zo blij van je eigen keuze dat je plots BMW als superieur bekijkt. En daar bestaan geen pilletjes voor.
                                  Sorry, camionhein, maar z'n redeneringen houden weldegelijk steek (ik zeg niet dat ze De Waarheid zijn, maar 'ie brengt in ieder geval wél meer valabele argumenten aan dan jij). En de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet : je weet zelf ook dat jij geen twee maar vier ogen hebt. (waar niks mis mee is, maar dan moet je 'n ander 't niet op z'n bord gooien)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                                    als je voor eerlijke leveringsdatum kiest een bmw
                                    Oppassen wat je zegt. Elk merk heeft wel 'es de problemen die Audi nu ondervindt. Ook BMW. De "eerlijkheid" begint trouwens bij de dealer (= 1e aanspreekpunt/contactpunt met het merk), en daar schort het, bij gelijk welk merk, af en toe (want ze zijn niet allemaal gelijk) vaak al. Zie maar 't verhaal dat ik hier uit de doeken deed over die vriendin van me met 'r BMW '1 coupé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Sorry, camionhein, maar z'n redeneringen houden weldegelijk steek (ik zeg niet dat ze De Waarheid zijn, maar 'ie brengt in ieder geval wél meer valabele argumenten aan dan jij). En de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet : je weet zelf ook dat jij geen twee maar vier ogen hebt. (waar niks mis mee is, maar dan moet je 'n ander 't niet op z'n bord gooien)
                                      Ik ga dan ook niet gaan neuten in een BMW 1 serie topic hoe goed die A3 wel is en hoe bagger de kwaliteit van BMW is. Hij heeft zijn boodschap kunnen verkondigen, God mag weten waarom hij ze tig keer moet herhalen.

En ik vind zijn redeneringen geen steek houden ^^ En dat heeft eerlijk gezegd niets met m'n 4 ogen te maken, ik vind het gewoon belachelijk geredeneerd. M'n vriendin is geen sletje omdat haar zus het wel is. En het is niet omdat een luxeprostituee duurder is dan een gewone, dat de seks slechter of beter zal zijn. Allé ja.
                                      Last edited by caoimhin; 22/05/2008, 09:38.

Comment

Bij BMW moet je voor een 3coupé rekenen op ong.8à10 weken.Wat betreft Audi of BMW? Ik vind dat je echt eens met beide moet rijden.Als je gewend bent om met een Japanner te rijden denk ik dat je voorkeur zal uitgaan naar Audi.

Comment

• Aahh .. de Bmw/Audi discussies
                                          Feit: beide prachtige auto's, de achterlichten van de 3 coupe zijn gewoon de mooiste ooit, de Audi is in zijn geheel de mooiste ooit. Zalige auto's als je een van beide hebt dan ben je gewoon een gelukkig mens.
                                          Ivm mijn A5, ik ben blijkbaar één van de eerste (of eerste) in belgiê met een trekhaak erop (voor mijn fietsendrager) . En 't is miserie om de eerste te zijn ... ik kreeg em terug maar de software werkte niet meer goed, geen esp, geen automatische handrem, enz ... gisteren hebben ze de update gedaan en alles werkt terug ... MAAR ... ie moet terug binnen voor een (gratis) grotere alternator en koelsysteem. Blijkbaar doen ze dit gratis voor de auto's gemaakt in 2007, zolang je dit in 2008 vraagt. Voor een fietsendrager is dit geen probleem maar wanneer je een serieuze caravan zou willen sleuren komt je A5 anders in de problemen.
                                          Dus voor 600 € (afneembare trekhaak), gratis upgrade van 1600 € .
                                          Vrij bizar allemaal
                                          Last edited by El_Gran_Extractor; 22/05/2008, 12:09.
                                          Etron > Q8

Comment

Working...
                                          X