Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenPS, dat hadden ze wel wat vroeger mogen doen eh.
Ik vraag me af wat de wachtende 2.7TDI rijders daarvan vinden, ik kan me inbeelden dat er nu een paar zullen vloeken. Een Quattro met Tiptronic (moet dat niet S-tronic zijn? ) is een geheel andere auto die relatief gezien niet zoveel duurder is...
Comment
-
stronic
voorlopig is het nog de tiptronic maar met de release van de Q5 zal er een nieuwe Stronic komen die veel sneller schakelt dan de tiptronic en die speciaal vervaardigd is voor de quattro motoren en zware koppelmotoren...
dat wordt pas echt leuk...
moeite om te wachten... ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenInderdaad, die klankkleur voor een diesel, daar heb je elke dag plezier van. 'k Ben quasi zeker dat ik de Milltek laat installeren. Binnen een 6-tal weken zou die in België beschikbaar moeten zijn. Misschien kom je sneller aan je trekken als je dit in de UK laat installeren... maar geduld is een schone deugd.
Klein bier vergeleken met de wachttijden van Audi eh. ('t is hier zo stil, ik dacht dat pijnpunt nog eens aan te halen )
Jammer dat ik er niet meer filmpjes van vind.
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenPS, dat hadden ze wel wat vroeger mogen doen eh.
Ik vraag me af wat de wachtende 2.7TDI rijders daarvan vinden, ik kan me inbeelden dat er nu een paar zullen vloeken. Een Quattro met Tiptronic (moet dat niet S-tronic zijn? ) is een geheel andere auto die relatief gezien niet zoveel duurder is...
En wat ik opzich wel jammer vind, is dat ze de 2.7 TDi van de A5 niet aanbieden met quattro en Tiptronic. Want op bv. een A6 doen ze dit wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichtenvoorlopig is het nog de tiptronic maar met de release van de Q5 zal er een nieuwe Stronic komen die veel sneller schakelt dan de tiptronic en die speciaal vervaardigd is voor de quattro motoren en zware koppelmotoren...
dat wordt pas echt leuk...
moeite om te wachten... ?
Nee, als je kan wachten, dan zou ik idd wachten op de Stronic... (wachten moet je sowieso ) dat past beter bij het karakter van de wagen dan een klassieke automaat IMHO. Beeld je in, Quattro + adaptieve ophanging + stronic + MTM kuur + Milltek uitlaat... 320pk en geen 8 liter verbruiken. Zotjes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenWat kost die miltek uitlaat?
Is er vermogenswinst of gaat het enkel om het geluid?
't Gaat hem voor mij omwille van dat geluid, en omdat die Milltek optisch beter bij de standaard bumper past. Ze claimen een betere gasrespons, maar van extra vermogen moet je niet veel verwachten. Misschien in combinatie met chiptuning kan je 10pk extra winnen ofzo. Dat zie je bij MTM ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk BerichtenTiptronic is zo van die paddles aan het stuur om te schakelen. Sommigen vinden dat fantastisch, anderen dan weer een pest... dus wat is beter eigenlijk....????
Het verschil zit hem in de besturing ervan. Een Multitronic is een CVT die gebruikt maakt van, in dit geval 8, gesimuleerde versnellingen. Als je gas geeft, zoekt de motor het juiste toerental en blijft dat daar hangen, maar de overbrengingsverhoudingen van de automaat worden constant aangepast zodat de wagen toch versnelt.
Een Tiptronic daarentegen is een halfautomaat of AMT. Zo'n AMT is gebaseerd op een manuele versnellingsbak, maar het schakelen en koppelen gebeurt dan automatisch.
Hier staat alles uitgebreid samengevat => http://www.autoforum.be/showthread.php?t=18685
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichtenmaar in dit geval is het een "catback" met dus een andere katalysator.
Ik heb ook een catback systeem op mijn auto, en dat will zeggen dat ze alles vervangen vanaf de catalysator tot en met de einddemper, maar dus niet de catalysator zelf. (kostte voor mijn kar ook een dikke 1500€)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenCatback wil meestal zeggen VANAF de catalysator.
Ik heb ook een catback systeem op mijn auto, en dat will zeggen dat ze alles vervangen vanaf de catalysator tot en met de einddemper, maar dus niet de catalysator zelf. (kostte voor mijn kar ook een dikke 1500€)
Waarschijnlijk is dat de omschrijving van datgene je ziet op de afbeelding van de productpagina. De titel van hun product daarentegen is: "Audi A5 3.0 TDi (DPF) quattro performance exhaust systems and high-flow sports catalysts (2007 and later)". Ik heb een systeem met soortgelijke omschrijving op de prijslijst zien staan, en dat kostte 1700€ exclusief montage. Zal er niet veraf zitten dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk BerichtenHij zegt tijdens het rijden regelmatig de straatnaam, wat vaak redelijk belachelijk klinkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Static Bekijk BerichtenEven een vraagje over de GPS, heb zitten bladeren in het boekje, maar kon nergens vinden hoe je de straatnamen uitzet?
Hij zegt tijdens het rijden regelmatig de straatnaam, wat vaak redelijk belachelijk klinkt...
Ik veronderstel dat dit dezelfde versie is als in de A4 ?
Comment
-
Even een test of ik foto's kan plaatsen. Als het gelukt is, dan zorg ik binnenkort voor betere foto's. Ik zal maar duimen voor mezelf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk BerichtenEven een test of ik foto's kan plaatsen. Als het gelukt is, dan zorg ik binnenkort voor betere foto's. Ik zal maar duimen voor mezelf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door on6hp Bekijk BerichtenKan niet volgens mij, helaas, heb me al zot geergerd aan dit, te duur en te weinig funktionaliteit voor zijn geld, GPS.
Ik veronderstel dat dit dezelfde versie is als in de A4 ?
Indeed, net de reden waarom ik geen ingebouwde GPS ga nemen als ik m'n A5-je ga bestellen deze zaterdag.
Als ik GPS wil dan koop ik wel een apart dingetje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk BerichtenEven een test of ik foto's kan plaatsen. Als het gelukt is, dan zorg ik binnenkort voor betere foto's. Ik zal maar duimen voor mezelf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk BerichtenIndeed, net de reden waarom ik geen ingebouwde GPS ga nemen als ik m'n A5-je ga bestellen deze zaterdag.
Als ik GPS wil dan koop ik wel een apart dingetje.
is klein, en je laat hem niet slingeren in de wagen want het is ook je telefoon
Comment
-
A5 velgen
Mooie auto.
Welke velgen zijn dit precies? Ik geraak er maar niet aan uit op de site van Audi...
Succes met je auto!
Comment
Comment