Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Ik vind persoonlijk 19" het minimum op de A5, maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk

ik vind dat toch ook , om de kassen mooi te vullen heb je minimum 19" nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      ik vind dat toch ook , om de kassen mooi te vullen heb je minimum 19" nodig
      Size doesn't matter, does it ... It's what you can do with it that matters.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Ik vind persoonlijk 19" het minimum op de A5, maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk
        Als looks primeren..., en dan nog vind ik het een krasse uitspraak om 19" als minimum te bestempelen. Wat vind je dan perfect, 20"?

Op een A5 zonder s-line vind ik 19" -visueel dan toch- de perfectie, ipv het absolute minimum. Een maatje 20" is er ronduit over als je geen s-line addenda neemt om wat evenwicht te bieden.

En met het oog op looks-prijs-comfort-prestaties vind ik 18" eigenlijk net het ideale compromis. Het beschikbare 17" setje ziet er nu wel heel raar uit, en dat is echt veel te klein te noemen. Maar vanaf 18" verkrijg je een totaal ander zicht.

Hier trouwens effe een snapshot (niet de beste kwaliteit sorry) waar je een ander zicht op de 18" velgen krijgt. Dan kan je moeilijk stellen dat het te klein is vind ik:

Maar ik moet toegeven, die 19" Y-design maakt 'em visueel echt wel af, en dat is de reden waarom ik ook zo'n setje besteld heb. Ik kan straks de vergelijking maken tussen 18" en 19" op een A5 met sportophanging. Die adaptieve ophanging waarover Jimmy69 spreekt, is best een nuttige optie denk ik. Voor die paar keren dat je de sportiviteit aanspreekt, moet je ten minste niet continu met een vermoeiend harde ophanging rondrijden.

Comment

• Ik zet er niet voor niets "persoonlijk" bij hé. 19" staat hem perfect, maar is tevens het absolute minimum. 18" vind ik PERSOONLIJK niet mooi meer. Trouwens, de reden waarom ik geen A5 genomen heb is omdat m'n totale config die ik minstens wou + verzekering en alles te duur kwam. En daar zat alles van S line in .. Zonder wou ik hem liever niet, zou toch maar spijt hebben dat het geen full S line was.

Comment

• Die 18" V-velgen die logic heeft vind ik super knap ... was er eerst niet echt voor te vinden tot ik ze IRL zag op de A5 in de toonzaal bij m'n dealer.
            Had m'n zinnen wel al volledig op de Y-velgen gezet en die dus besteld. Ik ben van plan om die V-velgen met een set winterbanden te kopen, en de Y's voor de rest van het jaar.

Die 18" die standaard bij de S-line zitten vind ik maar "gewoontjes".
            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Eindelijk!

Na 4 vervangwagens van de garage hebben we nu "onze" vervangwagen via Audilease, weliswaar kostendelend, maar nu j-kunnen we na twee maanden constant wisselen onze vakantieauto inrijden...

Inrijden zal nodig zijn want ie heeft maar 286 km op de teller.
              Het is een passat variant 2.0tdi met DSG, mooie leder/alcantara sportzetels, we zijn content , eindelijk een auto waar een beetje fut inzit!

Nu nog 3.5 maand wachten op de A5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                Eindelijk!

Na 4 vervangwagens van de garage hebben we nu "onze" vervangwagen via Audilease, weliswaar kostendelend, maar nu j-kunnen we na twee maanden constant wisselen onze vakantieauto inrijden...

Het is een passat variant 2.0tdi met DSG, mooie leder/alcantara sportzetels, we zijn content , eindelijk een auto waar een beetje fut inzit!

netjes!
                Misschien zullen die 3,5 maanden iets vlotter passeren zo...

Comment

Inrijden zal nodig zijn want ie heeft maar 286 km op de teller. Het is een passat variant 2.0tdi met DSG, mooie leder/alcantara sportzetels, we zijn content , eindelijk een auto waar een beetje fut inzit!
                  Toppie, eindelijk een deftige regeling!

Comment

Eindelijk!

wat houd kostendelend in ??

Comment

• Audi A5

Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                      Zijn er hier mensen die we-care contract genomen hebben. Waarom zou je dit wel of niet doen, graag reacties.
                      Enerzijds: zeker doen, want ik heb met mijn Audi A3 na 4 jaar en 90000 km meer dan 2000 euro kosten (en steeds correct onderhouden). Audi komt niet tussen in de kosten.

Anderzijds: als je eens de vergelijking maakt van een WeCare contract van bijvoorbeeld een Audi 2.0 diesel met een BMW 2.0 diesel, dan is BMW 40% goedkoper... De reden: ofwel neemt Audi een dikke marge op deze contracten (wat niet fijn is als koper), ofwel weten ze dat bovenstaande zich kan voordoen en wensen ze zich in te dekken tegen brollewagens (vooral met de druk die nu gelegd wordt op de productie van de A5, zou het me niet verbazen mochten er heel wat "maandagochtend-wagens" bijzitten. Jammer, maar Audi heeft het bij mij voorgoed verkorven. De BMW Coupé zal ik bestellen in januari (BMW pakt wellicht uit met deftige kortingen en gratis extra's en zelfs mocht dit volgend jaar beperkt zijn, dan nog wijzig ik mijn mening niet). Gevolg: Audi -1, BMW +1 (en ik ben niet de enige). Iemand merkt hier op dat Audi in de toekomst wel eens op haar tellen zal mogen passen... I couldn't agree more.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris1601 Bekijk Berichten
                        de mijne is vorige week binnen geweest voor een nazicht op 5000km, ik heb daarvoor een factuur gekregen voor het bijvullen van olie en nazicht van andere vloeistofvaten. Moet dit normaal niet volledig gratis zijn? incl. de gebruikte materialen zoals olie en dergelijke?

Ze hebben trouwens ook mijn airco gemaakt, die werkte niet meer. dit is(zoals het hoort) wel onder volledige garantie gemaakt.
                        heb daar ook voor betaald

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                          wat houd kostendelend in ??
                          Een bijdrage van +/- 200€ /maand voor verzekering en taksen.
                          Eerst was ik daar helemaal niet mee akkoord (op de dag dat ik hoorde dat onze A5 effectief nog 6 maand extra uitgesteld werd...) , maar bij nader inzien is dit een redelijke deal vermits ik mijn eigen wagen al verkocht had en dus daarvoor geen taks en verzekering meer betaal;

Comment

• zijn die vervangwagens dan echt zo slecht geweest?
                            ik vraag mij dan af wat ze mensen die een vw lupo ofzo besteld hebben geven .. ne ligier ofzo? hehehe
                            binnen enkele weken ga ik er ook een krijgen ... ben eens benieuwd wat het gaat zijn.
                            Ik denk dat ik in het slechtste geval ook wel zo'n kostendeling wil doen, alhoewel hij voorlopig "maar" 3 maand later zal zijn, dus tegen dat alles rond is is het misschien nog maar 1.5 maand ofzo.
                            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Ik begrijp niet dat jullie de EXACTE productiedatum weten als verschillende andere bronnen me vertellen dat ze de EXACTE produktiedatum pas 3 weken op voorhand weten.
                              Ik weet dat het oktober gaat worden, dat zou vast staan maar niet welke week
                              Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                zijn die vervangwagens dan echt zo slecht geweest?
                                ik vraag mij dan af wat ze mensen die een vw lupo ofzo besteld hebben geven .. ne ligier ofzo? hehehe
                                binnen enkele weken ga ik er ook een krijgen ... ben eens benieuwd wat het gaat zijn.
                                Ik denk dat ik in het slechtste geval ook wel zo'n kostendeling wil doen, alhoewel hij voorlopig "maar" 3 maand later zal zijn, dus tegen dat alles rond is is het misschien nog maar 1.5 maand ofzo.
                                Ik had een dag een A4,een ecopower A3 dan een 90pk golf, een 105pk passat en nu deze 130pk passat.

Als het al 25 jaar geleden is dat je met een 90pk renault alpine gereden hebt (dan steeds sneller en zwaardere motoren ), is ineens 120 pk minder onder de rechtervoet wel een seriuese aanpassing...

En ja, ik weet het, het klinkt verwaand, maar ik ben nu eenmaal een zenuwpees die graag heeft dat de auto direct reageert onder mijn rechtervoet... Anders had ik geen 3.0tdi besteld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Bracke Bekijk Berichten
                                  Enerzijds: zeker doen, want ik heb met mijn Audi A3 na 4 jaar en 90000 km meer dan 2000 euro kosten (en steeds correct onderhouden). Audi komt niet tussen in de kosten.

Anderzijds: als je eens de vergelijking maakt van een WeCare contract van bijvoorbeeld een Audi 2.0 diesel met een BMW 2.0 diesel, dan is BMW 40% goedkoper... De reden: ofwel neemt Audi een dikke marge op deze contracten (wat niet fijn is als koper), ofwel weten ze dat bovenstaande zich kan voordoen en wensen ze zich in te dekken tegen brollewagens (vooral met de druk die nu gelegd wordt op de productie van de A5, zou het me niet verbazen mochten er heel wat "maandagochtend-wagens" bijzitten. Jammer, maar Audi heeft het bij mij voorgoed verkorven. De BMW Coupé zal ik bestellen in januari (BMW pakt wellicht uit met deftige kortingen en gratis extra's en zelfs mocht dit volgend jaar beperkt zijn, dan nog wijzig ik mijn mening niet). Gevolg: Audi -1, BMW +1 (en ik ben niet de enige). Iemand merkt hier op dat Audi in de toekomst wel eens op haar tellen zal mogen passen... I couldn't agree more.
                                  Proficiat met je nieuwe aankoop ik wist het wel dat er nog zouden volgen alleen vindt ik wel dat je het erg lang hebt vol gehouden, ik ben ondertussen zelf al reeds enkele maanden aan het bollen met mijn 520d Touring in M sport pack en ben zeer tevreden.
                                  Had ook serieuze kortingen en gratis acc. gekregen en zelfs een gratis serenity contract voor 4 jaar of max 80000kms

In ieder geval succes ermee.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                    Ik begrijp niet dat jullie de EXACTE productiedatum weten als verschillende andere bronnen me vertellen dat ze de EXACTE produktiedatum pas 3 weken op voorhand weten.
                                    Ik weet dat het oktober gaat worden, dat zou vast staan maar niet welke week
                                    Normaal gezien krijgt je dealer in het geval van de A5 iedere week een listing door met de voorziene produktieweek.
                                    Ongeveer 5 weken voor de effectieve produktieweek krijgt hij een locatie van produktie.
                                    In mijn geval was dit Ingolstadt.
                                    Dan ongeveer 3 weken voor produktie krijgen ze een effectieve produktiedatum met nummer door en wordt hij ook gebouwd.
                                    Dit wasbij mij toch zo,weet natuurlijk niet hoe het was of is bij de rest!!

Comment

• Klein vraagje, als je een trekhaak laat zetten, moet je dan naar de keuring ?
                                      In mijn geval is het maar voor een fietsenrek, maar stel nu dat ik ooit iets groter zou willen ophangen ?
                                      Etron > Q8

Comment

• Ik zie juist dat er nu op de CC de optie "bandenspanningscontrole" opstaat
                                        Dit was niet zo toen ik de auto bestelde, heb toen nog de vraag gesteld en men zei me dat dit standaard erop zat (mooi niet dus)
                                        Toch frappant dat ze dit bij de A5 pas na meer dan een jaar erop zetten.
                                        Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                                          Klein vraagje, als je een trekhaak laat zetten, moet je dan naar de keuring ?
                                          In mijn geval is het maar voor een fietsenrek, maar stel nu dat ik ooit iets groter zou willen ophangen ?
                                          Yup!

ik heb pas een laten steken (aftermarket dus), en om in orde te zijn moest'k die ff laten keuren (kost iets van een tien euro ofzo). Maar ik wacht er mee tot ik sowieso naar de keuring moet, dat is dezelfde moeite.

Maar zelfs als je auto een OEM-trekhaak heeft, als hij dus van de band rolt met de haak er al onder, dan moet hij gekeurd worden! hetgeen ik raar (en vaak vervelend, want bij pa z'n A6 hebben we moeten wachten met afhalen tot ze ermee naar de keuring waren geweest) vind.

Grtz

Comment

Working...
                                          X