Oorspronkelijk geplaatst door beltar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichtenmij hebben ze verteld dat de auto's een paar dagen na productie al bij de dealers geleverd worden, hoe komt het dat dit bij jou 4 weken is??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenIemand een idee waar ik in belgie spacers en bouten kan bestellen voor mijn A5?
Ik wil vooraan 10mm per as en achteraan 30mm per as (maw spacers van 1.5cm).
thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenIk heb daar ook al aan gedacht maar ik vraag mij af of dat het geen probleem is voor bv de garantie of rijgedrag??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pazze Bekijk Berichtenmij hebben ze verteld dat de auto's een paar dagen na productie al bij de dealers geleverd worden, hoe komt het dat dit bij jou 4 weken is??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten3 a 4 weken is de regel, mij werd sneltransport beloofd en dat zou dan 2.5 week kunnen zijn in het beste geval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenBanden Deboosere in Ingelmunster
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenIemand een idee waar ik in belgie spacers en bouten kan bestellen voor mijn A5?
Ik wil vooraan 10mm per as en achteraan 30mm per as (maw spacers van 1.5cm).
thx
De verzekering trekt zich onherroepelijk terug.
Door spacers wordt de druk op de wielassen veranderd waardoor er soms problemen worden veroorzaakt, dus goed is het zeker niet.
Nu spreek ik NIET over het optische want dat is MEGA cool.
In Duitsland komen ze echter wel door de Tüv maar dan moet je maar verhuizen ;-)Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenSpacers krijg je bij iedere tjoeningboer maar zijn ILLEGAAL in België
De verzekering trekt zich onherroepelijk terug.
Door spacers wordt de druk op de wielassen veranderd waardoor er soms problemen worden veroorzaakt, dus goed is het zeker niet.
Nu spreek ik NIET over het optische want dat is MEGA cool.
In Duitsland komen ze echter wel door de Tüv maar dan moet je maar verhuizen ;-)
Maar dat de verzekering zich zoiezo terugtrekt kan ik moeilijk geloven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenAls de spacers aan de oorzaak liggen van het ongeval kan ik dat goed verstaan !
Maar dat de verzekering zich zoiezo terugtrekt kan ik moeilijk geloven
Risico dat de verzekering (nog) moeilijk(er) doet bij een ongeval is altijd groter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenDe verzekering trekt zich onherroepelijk terug.
Bij een technisch element, zoals spacers of banden die niet meer de wettelijk vereist 1,6mm profiel hebben, moet er een causaal verband worden aangetoond tussen dat feit en de schade, zoniet heeft de verzekeraar geen poot om op te staan. 't Zou maar erg zijn ook, uiteindelijk. Stel je voor dat je tijdens het parkeren tegen een achterligger opbotst, en je verzekering niet tussenkomt omdat één van je banden maar 1,4 mm profiel meer heeft.
Trouwens, dat spacers niet zijn toegestaan staat op losse schroeven. De goedkeuringsprocedure is zo goed als rond, nu nog wachten op invoering. Maar logisch, zeker? Want denk je nou echt dat spacers in Duitsland plots niét meer schadelijk zijn omdat ze daar wel zijn toegestaan? Hier in België is het puur om wille van luiheid. Er rijden zelfs voldoende auto's rond mét spacers die wél legaal zijn, bij Porsche b.v. hebben bepaalde auto's sowieso spacers mee af fabriek, en die zijn niet illegaal. Eén Belgische stinkende pot nat dus.
En de argeumentatie die jij geeft is net het fabeltje dat de overheid al zo lang ophoudt om de regel niet te hoeven veranderen.
Enfin, op vandaag zijn ze niet toegestaan, en daarmee moeten we leven. Dus als je 't doet wéét je dat je de regels overtreedt. Schadelijk is het, als je niet overdrijft, goed materiaal koopt, en ook degelijk monteert, allerminst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenDoor spacers wordt de druk op de wielassen veranderd waardoor er soms problemen worden veroorzaakt, dus goed is het zeker niet.
Maar misschien kan jij mij die wel tonen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk heb me dat ook altijd laten vertellen, en heb dus diverse autofora afgeschuimd in binnen- en buitenland, en ben tot nu toe NUL gevallen tegengekomen van schade ten gevolge van het gebruik van spacers.
Maar als je het binnen de perken houdt heb je daar geen problemen mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk heb me dat ook altijd laten vertellen, en heb dus diverse autofora afgeschuimd in binnen- en buitenland, en ben tot nu toe NUL gevallen tegengekomen van schade ten gevolge van het gebruik van spacers.
Ikzelf heb ook al 'n "verdwenen" wielbout gehad. Door een superharde put gereden (aan 160 km/u) op de autostrade Kortrijk-Brugge, en toen ik uitstapte in de garage bij me thuis, en rond de auto liep, en naar m'n wiel ging kijken of er geen schade aan was, zag ik dat er één van de 4 wielbouten miste. Had toen nog geen spacers zitten, echter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenAls je aan elke kant 30 tot 40 mm spacers gaat steken kan ik mij wel voorstellen dat er mogelijkheid tot schade is !
Maar als je het binnen de perken houdt heb je daar geen problemen mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk heb zelf schade gezien : 2 cm spacers op een BMW E36, door 'n put gereden en één wielbout is doormidden gebroken
Als je dan van die mooie velgen hebt met laagprofielbanden is de kans groot dat die ook beschadigd geraken als je door een put rijdt. Moeten we daaruit concluderen dat die velgen gevaarlijk zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenDaar geloof ik niets van, ben al veel garages afgeweest en als ik over die kortingen spreek dan is het telkens "da is forumpraat".
Op een A3 kan het wel maar op een A5 ...So far 233 rondjes op dé ring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk BerichtenTja, ik heb het nie van horen zeggen, en ook niet van forumpraat, maar ik had toch schoon 14% op de A5 waar ik nu mee rondrijd zenne
Comment
Comment