Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag bij dealer geweest:
    Produktie stond ook nog op "XX" dus wellicht slecht teken
    Heb wel al onderhandeld over vervangwagen, en als ik half september nog geen nieuws heb dan krijg ik vanaf 1 oktober een fatsoenlijke vervangwagen. (wellicht A4 Avant)
    Dus geen klagen over service zou ik zeggen
    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
      Vandaag bij dealer geweest:
      Produktie stond ook nog op "XX" dus wellicht slecht teken
      Heb wel al onderhandeld over vervangwagen, en als ik half september nog geen nieuws heb dan krijg ik vanaf 1 oktober een fatsoenlijke vervangwagen. (wellicht A4 Avant)
      Dus geen klagen over service zou ik zeggen
      XX is meestal geen goed teken idd,maar ja het kan vlug veranderen.
      Over de service mag je niet klagen,de dealer doet duidelijk zijn best.
      D'Ieteren daarentegen zou beter eens zijn lesje leren,in Nederland zijn er naar het schijnt geen probs betreffende levertermijn.

Comment

als ik half september nog geen nieuws heb dan krijg ik vanaf 1 oktober een fatsoenlijke vervangwagen. (wellicht A4 Avant)
        jawatte, dat is nogal service
        Ik heb een (nieuw) foxke gekregen als vervangwagen (allé, liever dat dan dan geen wagen dus ben eigenlijk wel tevreden over m'n dealer).
        Half september ga ik ook nog is langs, dan zit de 25% extra termijn er op en gaan ze toch met iets beter of extra mogen komen.
        Alternatief is gewoon annuleren, BMW 3 coupé bestellen en ondertussen een R8 ofzo huren op kosten van audi (tot 15% van de waarde van m'n A5).
        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
          jawatte, dat is nogal service
          Ik heb een (nieuw) foxke gekregen als vervangwagen (allé, liever dat dan dan geen wagen dus ben eigenlijk wel tevreden over m'n dealer).
          Half september ga ik ook nog is langs, dan zit de 25% extra termijn er op en gaan ze toch met iets beter of extra mogen komen.
          Alternatief is gewoon annuleren, BMW 3 coupé bestellen en ondertussen een R8 ofzo huren op kosten van audi (tot 15% van de waarde van m'n A5).
          Hoe zit dat met die 15% die hier nogal eens vernoemd wordt?
          Is dat een soort schadevergoeding?
          Telt dat ook als je een vervangwagen hebt?
          Ik kreeg 2 maand ettelijke vervangers en dan eentje van audilease (passat break) waar ik 200€/maand zou moeten voor neertellen...

Comment

• Op de achterkant van je bestelbon staat daar iets over, maar erg duidelijk is het niet.
            Volgens mij is het zo, dat als je je bestelling wegens laattijdige levering annuleerd de bewezen "schade" op audi kunt verhalen tot een bedrag dat 15% is van je bestelde wagen.
            Is dus niet zo dat je effe geld kunt gaan incasseren of iets van die waarde in plaats moet verwachten.
            + het feit dat de dealer dan 1 wagen minder heeft verkocht ... allé ze zullen nu niet direct met die bestelde A5 blijven zitten
            Blijft volgens mij geldig zelfs als ze je een vervangwagen gegeven hebben ... daarmee heb je je nog niet akkoord verklaard met de laattijdige levering. (ik heb toch niks moeten tekenen)
            Ze zullen dan waarschijnlijk wel de huur van de vervangwagen in rekening brengen, dus een stukje van die 15% is dan al gebruikt.
            Ik neem aan de meeste gewoon willen blijven wachten, maar kan geen kwaad om je dealer op het mogelijk alternatief te wijzen en zo eventueel iets extra gedaan te krijgen.
            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• goh ik weet het allemaal niet meer met die wachttijden :-) als iedereen nu zen bestelling annuleert dan heb ik de mijne sneller ( sorry ).
              Wat ik niet snap is dat die productie niet verhoogd word of wat dan ook.. zoals bv. ford genk ok Ford maar ja... Ik snap dat ergens niet als er zoveel vraag is.... Toch onmogelijk da ze hun levertijden tt 10, 12 maanden zouden gaan laten lopen. Zo een merk moest ik nu een auto bestellen die tot in detail gemaakt moet worden zoals ik wil zou ik zeggen ok.. maar ja.. ben mischien wat te simpel hierin?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                Op de achterkant van je bestelbon staat daar iets over, maar erg duidelijk is het niet.
                Volgens mij is het zo, dat als je je bestelling wegens laattijdige levering annuleerd de bewezen "schade" op audi kunt verhalen tot een bedrag dat 15% is van je bestelde wagen.
                Is dus niet zo dat je effe geld kunt gaan incasseren of iets van die waarde in plaats moet verwachten.
                + het feit dat de dealer dan 1 wagen minder heeft verkocht ... allé ze zullen nu niet direct met die bestelde A5 blijven zitten
                Blijft volgens mij geldig zelfs als ze je een vervangwagen gegeven hebben ... daarmee heb je je nog niet akkoord verklaard met de laattijdige levering. (ik heb toch niks moeten tekenen)
                Ze zullen dan waarschijnlijk wel de huur van de vervangwagen in rekening brengen, dus een stukje van die 15% is dan al gebruikt.
                Ik neem aan de meeste gewoon willen blijven wachten, maar kan geen kwaad om je dealer op het mogelijk alternatief te wijzen en zo eventueel iets extra gedaan te krijgen.
                Normaal gezien is de dealer zelfs verplicht om je per AANGETEKEND schrijven op de hoogte te brengen van de niet naleving van de leveringstermijn.
                Heb mijn bestelbon hier nu niet bij de hand,maar denk dat je indien dit niet gebeurd je tot 15% van de kostprijs kan vorderen als schadeloosstelling wegens niet levering binnen de gestelde termijn.(termijn mag overschreden worden met 25%)
                Als je evt.zou procederen zal men waarschijnlijk "overmacht"aanhalen als reden,en is het alsnog nougabollen,niks,nada!!!
                Ik had ermee gedreigd hen een proces aan te smeren wegens inkomstenverlies(wagen "zou"gebruikt worden als ceremoniewagen en ik had al een agenda vol boekingen)
                Uiteindelijk heb ik een grote korting gekregen op een A6 ter compensatie.

Comment

• schadeloosstelling

Als je de wagen aankoopt als zelfstandige of bedrijf geld dit zelfs niet, je moet de voorwaarden er maar eens goed op na lezen. Met andere woorden, als bedrijf of zelfstandige moet je maar akkoord gaan met eender welke leveringstermijn en kan je in principe nooit annuleren omdat de leveringstermijn overschreden wordt, doe je dit wel, dan kan de dealer zelf een schadevergoeding eisen ten bedrage van bvb. het voorschot! Dit heeft er mee te maken dat de wetgeving ter bescherming van de consument enkel voor particulieren van toepassing is. Lees maar eens goed de voorwaarden

Comment

• Ga binnenkort ook A5 bestellen. Binnen 2 weken testrit met de 2.7 6V 190 PK en de 3.0 TDI 211PK.
                    Prijsverschil is redelijk groot voor de extra 21 pk'tjes (grotendeels doordat 3.0 enkel beschikbaar is met tiptronic en quattro.
                    We zullen zien... T'is natuurlijk wel verschil van 100 NM koppel.

Blijkbaar zijn er wel wat leveringsproblemen als ik dit forum doorneem...

Iemand zicht op recente leveringstermijn van zowel de 2.7 met manuele bak en de 3.0?
                    Zijn er voorstanders om voor de 2.7 toch de multitronic te nemen ipv manuele bak? Reden?

Alvast bedankt

Comment

• Yes,eindelijk na 9 maand wachten kan ik hem straks gaan afhalen!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                        Yes,eindelijk na 9 maand wachten kan ik hem straks gaan afhalen!!!
                        Proficiat, je wachten gaat dan NU beloond worden.
                        Foto's plaatsen spreekt voor zich he
                        Sintruin till I die

Comment

Proficiat, je wachten gaat dan NU beloond worden.
                          Foto's plaatsen spreekt voor zich he
                          Thank's maar zal eerst nog eens deftig foto's moeten leren uploaden!

Comment

Thank's maar zal eerst nog eens deftig foto's moeten leren uploaden!
                            Je mag ze mij altijd bezorgen via e-mail, dan plaats ik ze wel

Comment

Proficiat en hopelijk kan ik volgende week ook zo een post plaatsen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                Proficiat en hopelijk kan ik volgende week ook zo een post plaatsen!
                                Dank je.
                                Eens er bij jou ook zo een post staat zal de miserie rap vergeten zijn!!!

Comment

Gelukzak

Comment

• Yes, Yes, Yes ik ben hem juist gaan halen, zal in't weekend wel wat foto's plaatsen.

Comment

• geen tijd zeker om foto's te nemen?

Van mijne week 33-er is er nog geen spoor te bekennen... Juist de parking van de dealer gaan inspecteren... 15 nieuwe audi's, juist geleverd, geen enkele A5

Comment

• op die leverings tijden is toch geen klok te prikken e :-) sommige bestellen in jan of feb en hebben em al en sommige in december en hebben hem nog niet.

Comment

• Neen,geen tijd om foto's te nemen.
                                          De eerste 200km staan al op den teller.
                                          De hydraulische demping is fantastisch,de ene keer ben ik op weg met een kart,de andere keer met ne limo(allé toch bijna).
                                          Motortje loopt heel vlot en kwijt zich goed van zijn taak(was hier wel een beetje bang voor)maar t'is natuurlijk gene 3.0 tdi hé.
                                          Was efkes niet aan t'opletten en zat al aan 180km/h zonder dat ik er erg in had.(3800t/min)

Comment

Working...
                                          X