Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Eindelijk ! Ben blij voor je Beltar, de RS4velgen staan er trouwens knap onder. Hmmm, misschien nog vetter in titaniumkleur...
    Heb ik op aangedrongen, maar is niet mogelijk de RS4-velgen zijn 19" de A5 20" en hebben een andere ET-waarde.
    Mijn carrosier beweert dat ze overspuiten na verloop van tijd problemen geeft.
    Vermits ik nogal grote voeten heb zullen die velgskes redelijk warm krijgen van al dat gerem en is't misschien beter om ze zo te laten, qua look zijn de titaniums idd veel mooier.

BTW Tuur Bo, ga je 14 september niet naar de uitstap van PCT, 't is van Tielt naar Oostende en omstreken, dus aan jouw achterdeur;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
      Yes,eindelijk,dikke proficiat.
      Told you so.
      Prachtige bak waar je veel plezier zal aan beleven.
      Zijn de papieren er al?

Papieren zijn er ook al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
        Heb ik op aangedrongen, maar is niet mogelijk de RS4-velgen zijn 19" de A5 20" en hebben een andere ET-waarde.
        Mijn carrosier beweert dat ze overspuiten na verloop van tijd problemen geeft.
        Vermits ik nogal grote voeten heb zullen die velgskes redelijk warm krijgen van al dat gerem en is't misschien beter om ze zo te laten, qua look zijn de titaniums idd veel mooier.
        Overspuiten?

Ge moet da laten poederlakken

Comment

• Ik vind een witte koets en zilvere velgen niet echt passen. Als je de ballen aan je lijf hebt om een witte te kiezen neem dan zwarte velgen ofzo...

Comment

• Af-fabriek niet te bestellen. Dus het zal afwachten worden wat de aftermarket allemaal te bieden heeft.

Comment

• Ja knap hoor in het wit!
              Weinig wagens zijn echt mooi in het wit maar de A5 is dat zeker en die velgen staan hem perfect.

Comment

• Update:

Ik heb van vandaag mijne A5 terug. Ik ben hem om precies te zijn 33 dagen kwijt geweest.
                alles is nu in orde en hij rijdt als een pareltje.
                Kort de lijdensweg eens uitleggen:

5 augustus: spiraaltje begint te knipperen en motor valt stil. Terug gestart, na 500m terug hetzelfde, motor niet meer aan de praat te krijgen.
                Getakeld en afgevoerd.
                De hogedrukpomp bleek defect te zijn. Nieuwe besteld, 14 dagen op moeten wachten want nergens in stock.
                Ze hebben die pomp uiteindelijk vervangen, alles in orde op het eerste zicht tot ze bij een testrit een kickdown doen, spiraaltje begint weer te knipperen en motor stottert.
                Commonrails losgedaan, injectoren uitgenomen, ze vinden heel klein metaalgruis in de diesel die in de commonrailbuis nog zat. ook 1 injector bleek deels verstopt te zijn door dit metaalgruis waardoor de motor stotterde met volle belasting. Het metaalgruis is waarschijnlijk afkomstig van de kapot gevlogen hogedrukpomp.
                6 nieuwe injectoren besteld + 2 commonrailbuizen, ook weer nergens in stock, dus weer 1 week moeten wachten.
                Maandag is dit binnengekomen en hebben ze direct vervangen maar om zeker te zijn van alles wilden ze nog alle branstofpompen vervangen die in de wagen zitten, nl: de pomp in de branstofpomp, eentje onder de passagierszetel onder de wagen en eentje juist voor de motor (ik wist niet dat een A5 2.7 Tdi zoveel brandstofpompen had). die waren vorige week vrijdag besteld en ook weer niet in stock, zijn pas gisteren binnengekomen.
                Ze hebben gisteren die 3 pompen vervangen en de hele brandstofpomp + alle leidingen naar de motor gereinigd.
                Alles is nu 100 % in orde want ze hebben 120 km gereden om alles te testen.

Een maand zonder A5 zitten is toch een hel, ik voelde mij juist weer een klein kind toen ik achter het stuur mocht kruipen vandaag, dolgelukkig was ik.

Audi is op dit moment slachtoffer van hun eigen succes, de toeleveranciers van stukken kunnen geen stock aanleggen omdat elk stuk wat ze maken rechtstreeks naar de fabriek gaat om in nieuwe A5's te steken.
                Daarom dat je zolang moet wachten op wisselstukken, gewoon triestig want tenslotte de consument is het slachtoffer ervan.
                Waar hoor je dat nog dat je langer dan 1 maand op een defecte wagen moet wachten.

Comment

• vandaag aan garage gevraagd...

nu A5 bestellen is levering mei 2009

nieuwe DSG voor de zwaardere motoren weten ze ni echt vanaf wanneer je die zou kunnen bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
                    Update:

Ik heb van vandaag mijne A5 terug. Ik ben hem om precies te zijn 33 dagen kwijt geweest.

5 augustus: spiraaltje begint te knipperen en motor valt stil. Terug gestart, na 500m terug hetzelfde, motor niet meer aan de praat te krijgen.
                    Getakeld en afgevoerd.
                    De hogedrukpomp bleek defect te zijn. Nieuwe besteld, 14 dagen op moeten wachten want nergens in stock.
                    Ze hebben die pomp uiteindelijk vervangen, alles in orde op het eerste zicht tot ze bij een testrit een kickdown doen, spiraaltje begint weer te knipperen en motor stottert.
                    Commonrails losgedaan, injectoren uitgenomen, ze vinden heel klein metaalgruis in de diesel die in de commonrailbuis nog zat. ook 1 injector bleek deels verstopt te zijn door dit metaalgruis waardoor de motor stotterde met volle belasting. Het metaalgruis is waarschijnlijk afkomstig van de kapot gevlogen hogedrukpomp.
                    6 nieuwe injectoren besteld + 2 commonrailbuizen, ook weer nergens in stock, dus weer 1 week moeten wachten.
                    Maandag is dit binnengekomen en hebben ze direct vervangen maar om zeker te zijn van alles wilden ze nog alle branstofpompen vervangen die in de wagen zitten, nl: de pomp in de branstofpomp, eentje onder de passagierszetel onder de wagen en eentje juist voor de motor (ik wist niet dat een A5 2.7 Tdi zoveel brandstofpompen had). die waren vorige week vrijdag besteld en ook weer niet in stock, zijn pas gisteren binnengekomen.
                    Ze hebben gisteren die 3 pompen vervangen en de hele brandstofpomp + alle leidingen naar de motor gereinigd.

Een maand zonder A5 zitten is toch een hel, ik voelde mij juist weer een klein kind toen ik achter het stuur mocht kruipen vandaag, dolgelukkig was ik.

Audi is op dit moment slachtoffer van hun eigen succes, de toeleveranciers van stukken kunnen geen stock aanleggen omdat elk stuk wat ze maken rechtstreeks naar de fabriek gaat om in nieuwe A5's te steken.
                    Daarom dat je zolang moet wachten op wisselstukken, gewoon triestig want tenslotte de consument is het slachtoffer ervan.
                    Waar hoor je dat nog dat je langer dan 1 maand op een defecte wagen moet wachten.
                    Ik vind dat ze in je garage wel grondig te werk gaan ! En grondig testen, wat zeer belangrijk is, er is niets zo ellendig als 5 keer terug naar de garage moeten voor hetzelfde probleem! Hopelijk zijn je problemen nu van de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
                      Update:

Getakeld en afgevoerd.

Het dan alsof je 2 maal een nieuwe auto koopt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                        Het dan alsof je 2 maal een nieuwe auto koopt

Mijn A5 maakte na ongeveer 5000 km een raar geluid, uiteindelijk is er iemand van de garage meegereden en het bleek ook om die pomp te gaan. Gelukkig is die vervangen geworden vooraleer er echte stukken waren. Nu staan er ondertussen al 33000 km op de teller en voorlopig alles goed. Kostprijs onderhoud 270 €.
                        Etron > Q8

Comment

• Nog 1 keer slapen en 't is zover... Eindelijk de witte in de garage...

Comment

Hij staat alsnog in "all-road"-configuratie, met de plastics tussen de veren...

prachtige wagen !
                            alleen ik zou er zwarte velgen onder zetten, dan is hem megamachtig !!
                            maar toch proficiat want hij is mooi

Comment

• Morgen komen er spoorverbreders onder en bespreek in nog eens het spuiten van de velgen. Tot hiertoe kon nog niemand de houdbaarheid op lange termijn van de lak verzekeren.Morgen nog eens info bij Deboosere.

Comment

• Rami heeft die van zn kar ook laten doen...

and if it's good enough for Rami ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Rami heeft die van zn kar ook laten doen...

and if it's good enough for Rami ....
                                  Ja maar de houdbaarheid van Rami's vloot moet niet zo groot zijn als die van mij... De A5 zal ook +/- 30000k/jaar rijden, een heel verschil met Rami's exoten.

Comment

Morgen komen er spoorverbreders onder en bespreek in nog eens het spuiten van de velgen. Tot hiertoe kon nog niemand de houdbaarheid op lange termijn van de lak verzekeren.Morgen nog eens info bij Deboosere.
                                    Kan je van de spoorverbreders mss is een voor en na foto van nemen.
                                    Merciekes

Comment

Ja maar de houdbaarheid van Rami's vloot moet niet zo groot zijn als die van mij... De A5 zal ook +/- 30000k/jaar rijden, een heel verschil met Rami's exoten.
                                      Als het al niet te laat is

Comment

• Smaken verschillen... iedereen vind een witte A5 super, ik heb er vorige week ene gezien in het wit, en vond het echt maar niks voor een A5. Anders wel een superauto natuurlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                                          Smaken verschillen... iedereen vind een witte A5 super, ik heb er vorige week ene gezien in het wit, en vond het echt maar niks voor een A5. Anders wel een superauto natuurlijk!
                                          Gelukkig maar, anders waren het allemaal zo'n lelijke witte...
                                          Juist thuis van de eerste dag A5; Al 375km op de teller...
                                          nog vlug een fotootje:

Comment

Working...
                                          X