Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonadric Bekijk BerichtenHoi,
Binnenkort bestelling plaatsen maar twijfel nog ivm 1 optie, nl de Drive Select.
Hier en daar al goede commentaren gelezen.
Blijkbaar kan je deze optie bestellen met ofwel een keuzemogelijkheid qua hydraulische ophanging ofwel qua aanpassing stuurinrichting.
Enig commentaar? ervaringen? Is dit werkelijk de moeite?
Ik neem ook Intenso Plus Pakket met GPS DVD dus veronderstel dat die individuele instelling dan ook beschikbaar is.
Gr
Ik heb dat op mijn A5 en heb het mij nog geen minuut beklaagd.
Heb ook de hydraulische ophanging en is idem dito.
De ene keer rij ik met een kart en de andere met een limo(allé toch bijna).
Comment
-
voor Drive Select : objectieve dealers beamen dan het systeem eerder toelaat de wagen nog strakker te laten rijden; op "confort" is het verschil met een gewone vering met 16"-velgen niet denderend
conclusie : blijkbaar nuttig om met hogere velgen toch een stuk comfort te recupereren, maar vooral om de andere onderdelen (stuur, motor) samen met de ophanging aan een sportief gedrag aan te passen; ik vind het interessanter dan zuiver cosmetische opties...
Comment
-
Na al de posts hier ivmmet snoeiharde vering bij 19" ben ik aangenaam verrast door het rijcomfort in onze A5, s-line met 20".
Ik vind dat het compromis , velggrootte , verlaagde vering , comfort, super is. De porsche met PASM en 19" ligt een heel stuk harder op de weg.
Het verwondert me des te meer omdat ik proefreed met een A5 met 18-ers en die vond ik behoorlijk hard... De ingenieurs hebben knap afstelwerk geleverd met deze sportophanging!
Als die automatische ophanging daar nog een stuk bovenop doet is het zeker top!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WieMagHetWeten Bekijk BerichtenHeb deze week een brief van 'D Ieteren in de bus gekregen.
Ze bevestigen me de geplande productie datum op het moment van dit schrijven: Week 43.
amai dan heb je toch inet te klagen e slechts 7maanden wachten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenNa al de posts hier ivmmet snoeiharde vering bij 19" ben ik aangenaam verrast door het rijcomfort in onze A5, s-line met 20".
Ik vind dat het compromis , velggrootte , verlaagde vering , comfort, super is. De porsche met PASM en 19" ligt een heel stuk harder op de weg.
Het verwondert me des te meer omdat ik proefreed met een A5 met 18-ers en die vond ik behoorlijk hard... De ingenieurs hebben knap afstelwerk geleverd met deze sportophanging!
Als die automatische ophanging daar nog een stuk bovenop doet is het zeker top!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat moet ik nog bevestigen... ik had eerst 18" en vond dat hard genoeg. Daarom had ik een beetje schrik dat 19" te hard zou kunnen zijn, en groot was m'n verbazing dat het comfort erop vooruitgegaan is met het 19" setje. De flanken van de 18" Bridgestones zijn vele harder dan die van m'n Michelins, dat maakt het grootste verschil. Nu voelt alles heel smooth aan. En nu ik dit weet, durf ik in het vervolg niks anders meer pakken dan dezelfde Michelins.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenBanden zijn verschrikkelijk belangrijk, ook op mijn p neem ik niks anders dan de originele rubbers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenWelke band ligt er bij u op eigenlijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenvoor Drive Select : objectieve dealers beamen dan het systeem eerder toelaat de wagen nog strakker te laten rijden; op "confort" is het verschil met een gewone vering met 16"-velgen niet denderend
conclusie : blijkbaar nuttig om met hogere velgen toch een stuk comfort te recupereren, maar vooral om de andere onderdelen (stuur, motor) samen met de ophanging aan een sportief gedrag aan te passen; ik vind het interessanter dan zuiver cosmetische opties...
Je kan hem dus 2 cm verlagen + 19 duim velgen nemen en toch het comfort hebben zoals een standaard met 16 duim velgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat moet ik nog bevestigen... ik had eerst 18" en vond dat hard genoeg. Daarom had ik een beetje schrik dat 19" te hard zou kunnen zijn, en groot was m'n verbazing dat het comfort erop vooruitgegaan is met het 19" setje. De flanken van de 18" Bridgestones zijn vele harder dan die van m'n Michelins, dat maakt het grootste verschil. Nu voelt alles heel smooth aan. En nu ik dit weet, durf ik in het vervolg niks anders meer pakken dan dezelfde Michelins.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenJa,en ik die zo een voorstander ben van Michelin,de mijne is afgeleverd met Dunlop Sportmaxx GT2
17" ??
18" Bridgestone Potenza RE050 (pole position)
19" Dunlop Sportmaxx GT2
20" Michelin PS2?
Ik heb het ooit eens in een test van een S5 gelezen, dat je optioneel de Michelins kon krijgen. Hoe of wat, heb ik nooit in de Belgische Audi car configurator gevonden. Maar na 2sec. zoeken via Google stuit ik weeral op een test, ditmaal van een A4 waarin geschreven wordt:
Our test car is equipped with the optional 19-Inch Sport package, which includes a firmer sport suspension and stickier Michelin Pilot Sport Tires.
Kan natuurlijk afwijken van de Belgische markt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat is altijd al zo geweest...
17" ??
18" Bridgestone Potenza RE050 (pole position)
19" Dunlop Sportmaxx GT2
20" Michelin PS2?
Ik heb het ooit eens in een test van een S5 gelezen, dat je optioneel de Michelins kon krijgen. Hoe of wat, heb ik nooit in de Belgische Audi car configurator gevonden. Maar na 2sec. zoeken via Google stuit ik weeral op een test, ditmaal van een A4 waarin geschreven wordt:
bron: http://www.edmunds.com/insideline/do...ticleId=126539
Kan natuurlijk afwijken van de Belgische markt...
Weet er hier iemand of je de adaptieve vering nog kan verlagen?(1à2 cm)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenJa,en ik die zo een voorstander ben van Michelin,de mijne is afgeleverd met Dunlop Sportmaxx GT2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk BerichtenHet zal toch wachten(denk ik)zijn tot ze versleten zijn om Michelins te steken tenzij dat ze me een setje geven als "sponsering"!!
Weet er hier iemand of je de adaptieve vering nog kan verlagen?(1à2 cm)
Of anders hebben zij mij goe ligge, ik heb voor die vering gekozen voor die 2 cm en toch nog het comfort.
Comment
-
Ongelofelijk maar waar!! Vrouwlief heeft een 20" gekilled deze morgen... Een dienst bewijzen aan een klant en dan nog een velg naar de knoppen!
En... nee, niet typisch vrouw , ze is altijd heel voorzichtig juist efkes verstrooid en nog niet zo goed de maten van de A5 kennen hé...
enfin de nieuwe is besteld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenOngelofelijk maar waar!! Vrouwlief heeft een 20" gekilled deze morgen... Een dienst bewijzen aan een klant en dan nog een velg naar de knoppen!
En... nee, niet typisch vrouw , ze is altijd heel voorzichtig juist efkes verstrooid en nog niet zo goed de maten van de A5 kennen hé...
enfin de nieuwe is besteld
is het zo erg dat er een nieuwe moet besteld worden of is het begrijpelijk dat "nieuwe" ?
in dat geval kun je er best een deel op de zolder laten liggen want met grote velgen is de kans groter op schade he ;-)Last edited by E90N; 06/09/2008, 19:15.Sintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichtenje bedoelt borduurschade ?
is het zo erg dat er een nieuwe moet besteld worden of is het dat nieuwe ?
in dat geval kun je er best een deel op de zolder laten liggen want met grote velgen is de kan groter op schade he ;-)
Yep... de borduur voor onze zaak... megahard...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk BerichtenVolgende week donderdag gaat de mijne binnen voor een vitaminekuurtje
'k Ben eens benieuwd ...
Want ik wil de mijne ook wat meer paardjes geven (komt binnen op 211pk), maar ik weet echt niet waar ik dit het best laat doen.
De één zegt Heinz, de ander zegt der Abt, enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk BerichtenIk dacht dat de adaptieve vering al 2 cm lager was dan de standaard ?
Of anders hebben zij mij goe ligge, ik heb voor die vering gekozen voor die 2 cm en toch nog het comfort.
ben gisteren bij de dealer binnengelopen en daar stond een zwarte A5 S-line te wachten op de klant, heb zo de wagen gezien die ik ook ongeveer heb besteld (de buitenkant dan toch) en denk er toch aan om hem 2,5 cm te verlagen. wagen zag er prachtig uit maar ik denk dat een kleine verlaging (en misschien spoorverbreders) hem "af" gaan maken. volgens vele berichten op het duitse motor-talk forum is een verlaging geen probleem. maar eerst zien of de wagen trillingsvrij rijdt in de gewone S-line configuratie, daarna zien we wel!
dealer heeft spontaan eens de computer gecheckt ivm de levering maar die stond nog altijd op FF. (besteld begin maart en begin april demperregeling bijbesteld, daardoor levering 2 maand later van september naar november)
Comment
Comment