Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • quote=Jimmy69;2933873]Wat bedoel jij eigenlijk met trillingsvrij?
    Heeft volgens mij toch niks te maken met hoogte van de auto.[/quote]
    Waarschijnlijk niet maar ik denk dat hij zeker wil zijn dat de auto in orde is voordat hij hem verlaagd want zoals ik al gezegd heb, als je hem verlaagd en er komen problemen zullen ze bij audi toch beginnen lullen over de verlaagde veren.
    Ik vind het wel echt een tegenvaller dat de regelbare demping geen 2 cm verlaagd is en ik vind het totaal niet kunnen dat ze eerst in de brochure zetten en dan zeggen dat het niet zo is.

    Comment


    • ha ha !
      dat zal wel op (met fluisterasfalt bedekt) autosnelweg zijn...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
        Wat bedoel jij eigenlijk met trillingsvrij?
        Heeft volgens mij toch niks te maken met hoogte van de auto.
        inderdaad, zoals ook jimmy schrijft, dit heeft weinig te maken met de hoogte van de auto. maar blijkbaar zouden er toch wat problemen zijn met sommige wagens zoals : bevend stuur bij bepaalde snelheden en bij afremmen, achterkant die kan beginnen slingeren bij brutale remmaneuvers aan hoge snelheid. en het is niet altijd zo dat het probleem oplost door eventjes de wielen te laten uitbalanceren.
        de A5 heeft een gevoelig onderstel. velgen, ophanging, type banden, temperatuur van de banden en velgen, (te) lang stilstaan van de auto wat een afgeplatte band tot gevolg heeft (hoe miniem ook!) : A5 is er gevoelig voor. zie duitse motor-talk forum voor veel meer info.
        verlagen, andere velgen, spoorverbreders : evident dat die zaken het eventuele probleem kunnen verergeren.
        waarschijnlijk gaat het hiet om een kleine minderheid van de A5, maar zou het toch niet graag meemaken. Audi kent het probleem en zo'n constructeur zal daar toch een oplossing voor hebben, dus als mijn A5 geleverd wordt tegen eind 2008 / begin 2009 en het feit dat we dan al zeker een modeljaar 2009 hebben, hoop ik dat die problemen en al de andere eventuele kinderziekten er dan definitief uit zijn!
        veel plezier met de F1 deze namiddag aan iedereen!

        Comment


        • Dit is voor mij de perfectie !
          30mm spacers per as en verlaging van 25mm (op standaard uitvoering)





          Bijgevoegde Bestanden
          Sintruin till I die

          Comment


          • Zo'n uitlaat heb ik nog nooit gezien. Is die van een 1.8 TFSI of een 2.0 TDI ofzo?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
              Zo'n uitlaat heb ik nog nooit gezien. Is die van een 1.8 TFSI of een 2.0 TDI ofzo?
              ABT (2x 2 uitlaten)
              Sintruin till I die

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                ABT (2x 2 uitlaten)
                Aha, vandaar...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                  Dit is voor mij de perfectie !
                  30mm spacers per as en verlaging van 25mm (op standaard uitvoering)
                  Ik zou nog iets dikkere spacers nemen, zie hoe schoon:



                  Achteraan tot daartoe, maar op de vooras is het IMHO geen zicht.
                  Kijk hier ook eens, hij heeft maar 15mm H&R spacers + 25mm H&R verlaging. Ook hetzelfde verhaal (imo)... achteraan is visueel acceptabel (of het een verbetering is, laat ik in het midden), vooraan vind ik het misplaatst.

                  Comment


                  • Ik wil het niet in het belachelijke trekken, sorry Egon. Vanuit bepaalde ooghoeken mogen die achterwielen gerust een centimer verder uit de wielkasten komen. Vanuit andere invalshoeken is het daarentegen iets delicater. Ik had al enkele foto's staan, 'k heb er nu snel een paar lijntjes op getrokken om aan te tonen dat ik op de onderstaande foto's meer kijk naar de lijnen A, dan dat ik me zorgen maak op lijn B die niet verticaler staat, want dat laatste is uiteindelijk de doelstelling om spacers te gebruiken.





                    35mm lijkt me breed op een standaard A5. Met het S-line pakket kan je een stukje verder gaan, omdat de agressievere bumpers nog wat meer ruimte bieden, misschien is 35mm dan beter. Maar da's my 2 cents...

                    Comment


                    • Ik heb vooraan 10mm per wiel en achteraan 15mm/wiel.
                      Ik kreeg zonet op de parking vna een supermarkt een compliment:" Mr. , ik heb nog nooit een A5 gezien die zo perfect op zijn wielen staat..., ligt dat aan uw wielen?"

                      neen dus, de spacers ...

                      Awel dat doet deugd, als je dat hoort ven een wildvreemde op een zondagmorgen...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                        Ik heb vooraan 10mm per wiel en achteraan 15mm/wiel.
                        Ik kreeg zonet op de parking vna een supermarkt een compliment:" Mr. , ik heb nog nooit een A5 gezien die zo perfect op zijn wielen staat..., ligt dat aan uw wielen?"

                        neen dus, de spacers ...

                        Awel dat doet deugd, als je dat hoort ven een wildvreemde op een zondagmorgen...
                        Dat is mij ook opgevallen op uw foto's, als je te grote spacers steekt is het er een beetje over vind ik. Bij jou staan ze perfect, zeker als je zegt dat hij maar 1 cm verlaagd is,
                        ik begin dan zelfs te denken dat de juiste spacers meer effect geeft dan verlagen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
                          Dat is mij ook opgevallen op uw foto's, als je te grote spacers steekt is het er een beetje over vind ik. Bij jou staan ze perfect, zeker als je zegt dat hij maar 1 cm verlaagd is,
                          ik begin dan zelfs te denken dat de juiste spacers meer effect geeft dan verlagen.
                          Wat de verlaging betreft weet ik het niet exact, het is de originele S-line setup.
                          Wat het effect betreft, ben ik zeker dat een spacer veel goed maakt, verlagen zonder spacers laat alleen maar het gat tussen wielkast en voorkant van het wiel meer uitkomen, vermits die 2 dan nog dichter (ik bedoel daarmee voorkant wiel en binnenkant wielkast) bij mekaar staan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                            Wat de verlaging betreft weet ik het niet exact, het is de originele S-line setup.
                            Wat het effect betreft, ben ik zeker dat een spacer veel goed maakt, verlagen zonder spacers laat alleen maar het gat tussen wielkast en voorkant van het wiel meer uitkomen, vermits die 2 dan nog dichter (ik bedoel daarmee voorkant wiel en binnenkant wielkast) bij mekaar staan.
                            spacers zijn bedoeld om met niet originele velgen dezelfde karakteristieken te garanderen, zoals de constructeur het voor zijn ophanging voorzien heeft (en waarmee de wagen het best rijdt)
                            bij verandering van deze maten komen bijna onvermijdelijk problemen met trillingen of onregelmatige slijtage van de (dure) banden zoniet van de ophanging zelf... en weeral trillingen en kosten
                            enfin, ieder zijn ding...
                            Last edited by guyugy; 07/09/2008, 18:21. Reden: tikfoutje

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              spacers zijn bedoeld om met niet originele velgen dezelfde karakteristieken te garanderen, zoals de constructeur het voor zijn ophanging voorzien heeft (en waarmee de wagen het best rijdt)
                              bij verandering van deze maten komen bijna onvermijdelijk problemen met trillingen of onregelmatige slijtage van de (dure) banden zoniet van de ophanging zelf... en weeral trillingen en kosten
                              enfin, ieder zijn ding...
                              Daar ben ik het eigenlijk volledig mee eens...maar voor mij is de look ook belangrijk. Dat die spacers de drivetrain meer belasten klopt natuurlijk wel.
                              We hopen dat de audi getuigt van duitse "gründlichkeit" en tegen die extra belasting opgewassen is.
                              Ergens rekenen ze toch wel wat marge mee denk ik. Als je ziet dat porsche bij de 911 zelf spacers én bredere banden voorziet in optie, dan zal het onderstel daar wel niet iedere keer voor veranderd worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                Daar ben ik het eigenlijk volledig mee eens...maar voor mij is de look ook belangrijk. Dat die spacers de drivetrain meer belasten klopt natuurlijk wel.
                                We hopen dat de audi getuigt van duitse "gründlichkeit" en tegen die extra belasting opgewassen is.
                                Ergens rekenen ze toch wel wat marge mee denk ik. Als je ziet dat porsche bij de 911 zelf spacers én bredere banden voorziet in optie, dan zal het onderstel daar wel niet iedere keer voor veranderd worden.
                                mij niet gelaten, ik betaal de kosten niet...
                                mij ervaring met spacers dateert van jaren terug, ik wist zelfs niet dat zulke hulpmiddelen nog op recente wagen toegepast waren
                                good luck !

                                Comment


                                • Op het begin dacht ik, tja, 10 maanden wachten voor m'n A5, maar nu begint het toch zwaarder door te wegen...pfffff.... nog tot maart....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    spacers zijn bedoeld om met niet originele velgen dezelfde karakteristieken te garanderen, zoals de constructeur het voor zijn ophanging voorzien heeft (en waarmee de wagen het best rijdt)
                                    bij verandering van deze maten komen bijna onvermijdelijk problemen met trillingen of onregelmatige slijtage van de (dure) banden zoniet van de ophanging zelf... en weeral trillingen en kosten
                                    enfin, ieder zijn ding...

                                    En als ge er steken hebt met TüV keuring voor dat type voertuig?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      En als ge er steken hebt met TüV keuring voor dat type voertuig?
                                      mijne zijn TUV-gekeurd

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten


                                        Niet alleen spacers zijn meer belastend voor je drivetrain hoor. Mijn gevoel is dat grotere velgen sowieso voor meer belasting zorgen.
                                        Dat voel ik nu ook bij de X5 met die 21 inch op hoor... Maar ik veronderstel (zeker als het velgen zijn die Audi of BMW zelf levert in optie of accessoire) dat ze daarop wel voorzien zijn.

                                        dat een autoconstrukteur zijn onderdelen met enorm veel marge berekent zou mij ten sterkste verbazen, als wij zien waarop zijn durven sparen...
                                        geen nood echter voor de eerste gebruiker : alles zal wel de duur van het lease-kontrakt halen
                                        de mogelijke problemen zijn dan toch voor de volgende... peer

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                          Dit is voor mij de perfectie !
                                          30mm spacers per as en verlaging van 25mm (op standaard uitvoering)





                                          Dat is volgens mij ongeveer de hoogte van de mijne met adaptieve vering.
                                          Voor zover ik het op die manier kan zien natuurlijk.
                                          En ik denk dat dit een viercylinder is met één uitlaat links.(dubbele pijpjes)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X