Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hallo,
Heeft er reeds iemand ervaring om naderhand een afneembare trekhaak te monteren op een A5? Welk merk is aan te raden? (Indien deze afgenomen is mag het niet merkbaar zijn dat er een voorzien kan worden) Welke aansluitkit voor de stroomvoorziening is aan te raden? Alvast bedankt
Ik heb de kans om een A5 te kopen met 2000 km op de teller. Het enige wat me wat doet twijfelen is het feit dat er 20 inch velgen onderstaan (wel bloedmooi) + sportvering. We hebben 2 kleine kids die af en toe mee moeten en mijn vrouw heeft enkele jaren geleden een whiplash opgelopen. Ik vrees dat de wagen te "hard" zal zijn gezien 2 voorgaande puntjes.
Heeft iemand idee ivm volgende zaken:
- rijcomfort met 20 inch en sportvering?
- prijs van zo'n band?
Thanks
De onze heeft nu 1200km op de tellers en ik ben zeer tevreden over die configuratie.
Ik zou ze omschrijven als aangenaam hard, maar zeker niet hardcore.
Een zwevend tapijt is het natuurlijk niet meer...
Hallo,
Heeft er reeds iemand ervaring om naderhand een afneembare trekhaak te monteren op een A5? Welk merk is aan te raden? (Indien deze afgenomen is mag het niet merkbaar zijn dat er een voorzien kan worden) Welke aansluitkit voor de stroomvoorziening is aan te raden? Alvast bedankt
Kijk eens bij Bosal, daar zie je normaal niets van maar ik weet niet als hij al beschikbaar is voor de A5.
Je had het wel kunnen weten natuurlijk, als de S line vering maar 1 cm lager ligt dan gaat die regelbare demping niet nog eens een cm lager liggen. Is natuurlijk geen excuus wat de dealer betreft, maar die mannen weten meestal enkel wat in het boekje staat, en als er daar eens een fout in staat ..
Ik had het kunne weten????
Als in de brochure staat dat het een sportvering van 2 cm is dan verwachte dat toch ook
Ja, kwestie van logisch na te denken hé En het is effectief een sportvering van 2cm, standaard zit die al op een A5. Het had wel duidelijker uitgelegd kunnen geweest zijn, maar dat is kwestie van interpretatie. Staat er in brochure dat het een bijkomende verlaging is van 2 cm?
edit: plus dat de brochure niet bindend is, net zoals de gegevens op de website.
Ja, kwestie van logisch na te denken hé En het is effectief een sportvering van 2cm, standaard zit die al op een A5. Het had wel duidelijker uitgelegd kunnen geweest zijn, maar dat is kwestie van interpretatie. Staat er in brochure dat het een bijkomende verlaging is van 2 cm?
edit: plus dat de brochure niet bindend is, net zoals de gegevens op de website.
Ten eerste is een standaard vering een standaard vering, als elke A5 2 cm lager is dan is dat de standaard hoogte en als dan in de brochure bij de regelbare demping de sportvering van 2 cm er nog is appart bij staat dan ga ik ervan uit dat hij 2 cm lager is zoals ook de verkoper ervan uit gaat.
Ten tweede, als ze u morgen een 1600 dieseltje leveren en in de brochure staat een 2700 diesel is er niks aan de hand want de brochuer is niet bindend
Als ge op de audi site via carconfig de regelbare demping kiest zal je bij de info zien hoe de vering vermeld staat.
De CC is ook niet bindend. En ik weet dat je het goed bedoelt (ik ook trouwens ), maar een bestelbon is wel bindend. En als daar 2700 diesel op staat moeten ze dus niet met een 1600 afkomen Dus als op uw bestelbon effectief opstaat dat die kar 2 cm lager ligt, dan heb je iets in de pap te brokken. Anders is het gewoon een foutje in de brochure (die een verkoper gewoon overneemt). Is dat service? Neen. Kan je er iets aan doen? Neen.
Beste mensen, ik volg nu al enkele maande geboeid dit forum, ik zit namelijk in hetzelfde schuitje als jullie. Ik heb m'n A5 besteld 15 januari met leverdatum 12 mei, ondertussen zijn we september en het ziet er naar uit dat ik m'n auto begin december zal hebben. De redenen kennen we allemaal wel: de vraag is veel groter dan verwacht, de Duitse markt heeft voorrang enz. Het grootste probleem is echter de toeleveranciers gebleken, die niet in staat waren om hun productiecapaciteit tijdig op te krikken, wanneer Audi plannen had om de A5 niet enkel in Ignolstadt te bouwen, maar ook in een andere fabriek in Duitsland. Vooral de koetwerken en motoren bleken een probleem. Dit zou nu opgelost zijn en men start binnenkort met een nieuwe productielijn. Deze info heb ik ontvangen van Audi Import, nadat ik hen een brief had gestuurd om m'n auto te annuleren. Ik heb ondertussen ook de garantie ontvangen dat de levering niet meer zal verlaat worden, dit hebben ze op papier gezet. Uiteindelijk ben ik nog altijd overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt met m'n A5, het is gewoon een schitterende auto, zowel qua looks als qua rijsensatie. Ik heb ondertussen al met heel veel andere auto's gereden, waaronder enkele die veel meer geld kosten (BMW 635d) maar ze kunnen toch niet tippen aan de A5. Ik ben waarschijnlijk niet helemaal objectief, het zal immers al m'n 4de Audi worden, en waarschijnlijk niet m'n laatste.
Hoedanook, ik kan echt niet langer meer wachten tot ik hem voor m'n deur heb staan, de nieuwe A4 die ze me voolopig cadeau hebben gedaan van de garage is toch nog iets anders om mee te rijden. Aftellen maar...
Beste mensen, ik volg nu al enkele maande geboeid dit forum, ik zit namelijk in hetzelfde schuitje als jullie. Ik heb m'n A5 besteld 15 januari met leverdatum 12 mei, ondertussen zijn we september en het ziet er naar uit dat ik m'n auto begin december zal hebben. De redenen kennen we allemaal wel: de vraag is veel groter dan verwacht, de Duitse markt heeft voorrang enz. Het grootste probleem is echter de toeleveranciers gebleken, die niet in staat waren om hun productiecapaciteit tijdig op te krikken, wanneer Audi plannen had om de A5 niet enkel in Ignolstadt te bouwen, maar ook in een andere fabriek in Duitsland. Vooral de koetwerken en motoren bleken een probleem. Dit zou nu opgelost zijn en men start binnenkort met een nieuwe productielijn. Deze info heb ik ontvangen van Audi Import, nadat ik hen een brief had gestuurd om m'n auto te annuleren. Ik heb ondertussen ook de garantie ontvangen dat de levering niet meer zal verlaat worden, dit hebben ze op papier gezet. Uiteindelijk ben ik nog altijd overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt met m'n A5, het is gewoon een schitterende auto, zowel qua looks als qua rijsensatie. Ik heb ondertussen al met heel veel andere auto's gereden, waaronder enkele die veel meer geld kosten (BMW 635d) maar ze kunnen toch niet tippen aan de A5. Ik ben waarschijnlijk niet helemaal objectief, het zal immers al m'n 4de Audi worden, en waarschijnlijk niet m'n laatste.
Hoedanook, ik kan echt niet langer meer wachten tot ik hem voor m'n deur heb staan, de nieuwe A4 die ze me voolopig cadeau hebben gedaan van de garage is toch nog iets anders om mee te rijden. Aftellen maar...
Ik heb nu een weekje mijn A5, ook ik wilde hem een paar keer annuleren. Uiteindelijk ben ik blij het neit gedaan te hebben.
Het is echt een fantastische rijmachine.
Hem op het zelfde niveau als een 635 zetten, dat is wel wat overdreven. Mijn broer had een 645 en heeft nu een 645 cabrio. en dat is toch nog een maatje straffer.
Boven de 3 coupe steekt ie met kop en schouders uit.
je moet er wel rekening mee houden dat je achteraf hebt zitten wijzigen, en dat ze je toen al wisten te zeggen dat het december ging zijn ipv oktober. Als het nu toch januari zal zijn, zaten ze er toch ni echt ver naast (naar de huide Audi-normen )
dus ik zie nog niet echt een probleem of iets dat relevant is mbt mogelijke extra wachttijden voor de mensen die hun A5 kortelings zouden moeten verwachten ?
Anyway, een maand geleden luidde het bij mij: voorlopige P week 39
Als dat effectief zo zal zijn, zullen ze het nu wel kunnen bevestigen zeker (we zijn reeds week 37).
Gezien de gemiddelde audi-dealer het niet nodig acht om op eigen initiatief klanten een status-update te geven zal ik één dezer dagen zelf "nog" maar eens contact opnemen om te horen hoe het zit
Uw uitleg klopt perfect, maar als ze nu al op week 50 zitten voor de productie, is het weiging waarschijnlijk dat ik hem zelfs in januari zal hebben. Ach ja, we zien wel.
Ben gisteren eens bij heinz binnengesprongen, beetje info verzamelen.
Tuning ongeveer 280pk en 580 nm + Miltek uitlaten = 2000€,
valt goed mee denk ik.
Inderdaad, ben ik ook van plan. M'n vorige Audi, een A6, had ik ingeschreven op 29/12, dat heeft me 1.000 Euro gekost in de verkoopwaarde. Daar vangen ze me dus geen 2 keer mee...
Eén tip: Schrijf hem niet in in December maar wel in Januari. ( Jaartal )
Dec 2008 vs Jan 2009 ( laatste klinkt nieuwer)
Inderdaad, m'n vorige Audi, een A6, werd ingeschreven op 29/12, dat heeft me 1.000 Euro gekost in de verkoopwaarde. Daar vangen ze me dus geen 2 keer mee...
Thx,adaptieve vering is dus idd standaardhoogte en t'zal weeral wat zijn om dat te verlagen als het al mogelijk is!!!!
Ik ken iemand op een ander forum die met een phaeton reed, ook met luchtveringen, die beweert dat je met VAGCOM bepaalde waarden kan aanpassen zodanig wanneer je hem op de laagste stand zet dat hij wel verlaagd is....
Eén tip: Schrijf hem niet in in December maar wel in Januari. ( Jaartal )
Dec 2008 vs Jan 2009 ( laatste klinkt nieuwer)
Dat nieuwer klinken is niet de reden wel de "herverkoopwaarde" zoals iemand hier nog meldde is van groot belang !
De auto is dan een jaartje ouder, dus inschrijven in januari is de boodschap !
Ik heb nu een weekje mijn A5, ook ik wilde hem een paar keer annuleren. Uiteindelijk ben ik blij het neit gedaan te hebben.
Het is echt een fantastische rijmachine.
Hem op het zelfde niveau als een 635 zetten, dat is wel wat overdreven. Mijn broer had een 645 en heeft nu een 645 cabrio. en dat is toch nog een maatje straffer. Boven de 3 coupe steekt ie met kop en schouders uit.
Jazeker, qua looks en prestaties overtreft hij de 3 coupé echt zo hard eh
De CC is ook niet bindend. En ik weet dat je het goed bedoelt (ik ook trouwens ), maar een bestelbon is wel bindend. En als daar 2700 diesel op staat moeten ze dus niet met een 1600 afkomen Dus als op uw bestelbon effectief opstaat dat die kar 2 cm lager ligt, dan heb je iets in de pap te brokken. Anders is het gewoon een foutje in de brochure (die een verkoper gewoon overneemt). Is dat service? Neen. Kan je er iets aan doen? Neen.
Het gaat mij niet over het feit dat ik er iets kan aan doen of niet, maar wel dat je zegt dat het logisch is dat hij niet verlaagd is en dat we dat maar moeten weten. No hard feelings hoor
Als hij niet verlaagd is is dat een grote blunder van audi
Comment