Audi A5
Ikzelf heb beide wagens proefgereden (2.7 A5 en 2 liter diesel 3 coupé) en ondervond geen verschil qua wegligging en accerelatievermogen. De afwerking van de testwagen bij Audi had evenwel een ernstig gebrek: een tergend luid gepiep waarvan de oorzaak "de face" niet te achterhalen was (totaal ongeoorloofd voor een wagen uit die prijsklasse - je zal het maar meemaken). Verder ben je zowel fiscaal, qua aankoopprijs (wel wachten op saloncondities) en qua all-in contract (dus verlengde garantie + onderhoud) merkelijk goedkoper af bij de 2 liter van BMW (waarom is het all-in contract bij Audi zo duur? ...). Het geluid van de moter is uiteraard fijner bij de A5 (6 cylinder) dan bij de 3 coupe 2.0 D (4 cylinder), maar voor dit mooie geluid vraagt de fiscale overheid wel een frustrerend hoge jaarlijkse bijdrage (en up-front een hogere BIV). Rest enkel nog het design en dat is hoedanook strikt persoonlijk, waarbij MIJN mening in het voordeel van de 3 coupé uitvalt, tenminste als je het standaarddesign van beide wagens vergelijkt. Wanneer je de A5 gaat uitrusten met een paar extra foliekes ("S5 look" - onlangs heb ik er zo eentje zien staan - misschien was het wel een S5?) dan wint hij het wel van een gewone of van een uitgebouwde BMW (die mijns inziens dan net iets té wordt). En de levertermijn is ook iets menselijker bij BMW. Dus, als financiële overwegingen geen enkele rol spelen, wint de A5 met S-look, of gewoonweg een S5, of een Porsche 911, hoewel een DB7 of een Ferrari ook wel leuke wagens zijn... Misschien voor later? Ik ga eerst een goedkoop BMW'ke kopen
Oorspronkelijk geplaatst door beltar
Bekijk Berichten
Comment