Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DirkC Bekijk Berichten
    Hydraulische en pneumatische systemen zijn inderdaad helemaal verschillend. Zonder technisch te willen worden, zal bij pneumatische vering (zoals iedereen die nog wel kent van de vroegere Citroën), de koetswerkhoogte variëren naargelang de snelheid en de gekozen stand. Bij een hydraulinsche demping wordt de koetswerkhoogte niet veranderd, maar wordt er harder of minder hard gedempt naargelang de rijomstandigheden of door een bepaalde modus te kiezen. Met andere woorden, de druk in de dempers wordt verhoogd als er als het wat strakker mag (hoge snelheden, veel bochten), en verlaagd als er meer comfort nodig is (kasseien enz). De hoogte verandert dus niet. Het is zo dat de hydraulische demping wel degelijk samengaat met een 2cm lager koetswerk, dat wat strakker afgeveerd is. Al bij al is dit veel beter dan pneumatische vering, aangezien je dikwijls met die systemen alleen maar meer comfort krijgt, maar de rolneigingen verhogen dus het sportieve wat verloren gaat.
    Hoe komt het dat jij zo zeker bent van de 2 cm terwijl er andere zijn die beweren dat het niet zo is?
    Jimmy 69 heeft ene met regelbare demping en denkt ook dat hij op standaard hoogte staat.
    Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt

Comment

De dubbele tuner is interessant omdat voor een bepaalde zender soms verschillende frequenties beschikbaar zijn, en zo steeds de sterkste frequentie wordt gekozen. Wanneer je aan het rijden bent, kan men dus naadloos van de ene op de andere frequentie overgaan.Bv. als je van Antwerpen naar Gent rijdt, zal tijdens die rit de frequentie van Donna veranderen, maar je zal het niet merken. Nu is dit wel een beetje flauw van Audi om dit specifiek te vermelden, want zowat elke radio die je vandaag koopt heeft dit. Het heeft niks te maken met DAB, dat moet je altijd bijbestellen bij Audi, het zit in geen enkel pakket inbegrepen.
      Thanks voor het duidelijke antwoord, was na wat opzoekwerk op google tot dezelfde conclusie gekomen. Idd vreemd dat ze dit vermelden en dan nog wel bij de GPS optie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
        Hoe komt het dat jij zo zeker bent van de 2 cm terwijl er andere zijn die beweren dat het niet zo is?
        Jimmy 69 heeft ene met regelbare demping en denkt ook dat hij op standaard hoogte staat.
        Ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt
        Ik heb die info via m'n dealer, die dit heeft nagevraagd bij Audi import omdat ik hier op het forum had gelezen dat de hoogte dezelfde was. Het kan natuurlijk ook dat zij zich vergissen, maar ik heb laatst 2 A4's naast elkaar zien staan in de afleverruimte van Garage Claessens, één met en één zonder adaptieve demping,en die met lag wel degelijk lager. Ze hadden allebei de standaard 16 duimsvelgen, en dan zie je het verschil goed doordat er veel ruimte is tussen de wielkasten en de banden.
        Ik hoop samen met jou dat de info klopt, aangezien ik deze optie ook aangevinkt heb.

Comment

Ik heb die info via m'n dealer, die dit heeft nagevraagd bij Audi import omdat ik hier op het forum had gelezen dat de hoogte dezelfde was. Het kan natuurlijk ook dat zij zich vergissen, maar ik heb laatst 2 A4's naast elkaar zien staan in de afleverruimte van Garage Claessens, één met en één zonder adaptieve demping,en die met lag wel degelijk lager. Ze hadden allebei de standaard 16 duimsvelgen, en dan zie je het verschil goed doordat er veel ruimte is tussen de wielkasten en de banden.
          Ik hoop samen met jou dat de info klopt, aangezien ik deze optie ook aangevinkt heb.
          Ik ben ook bij mijn dealer gaan informeren en die zegt ook dat hij 2 cm lager ligt.
          We zijn ook bij twee A4's gaan kijken en daar is het zeker 2 cm lager.
          Maar een A4 is gene A5 en bij audi weet ge nooit he.
          Als ik die van jimmy zie staan lijkt hij niet verlaagd, afwachten en duimen

Comment

Wanneer heb je hem?

Comment

• *dubbele post*

Comment

• Het zijn inderdaad alle 2 s-line kleuren, ik wist ook dat avussilver was vervangen door monzagrijs, vanaf wij dit wisten hebben we direct de dealer gecontacteerd en die zei toen dat de auto wordt geleverd met het kleur van op de bestelbon...

Nuja, niks aan te doen, wij vinden monzagrijs ook schoon, maar avussilver was exclusiever geweest vermits het niet meer te verkrijgen is.

Comment

• Juist bij de dealer geweest:
                  De verkoper wist me te melden dat er een kans is dat de auto binnen 3 weken in de garage staat :-D
                  Heb mijn wijzigingen willen doen, maar dan schuift de auto op naar juli 2009 (djeezus)
                  Nu voor die 20" is een sportvering noodzakelijk, en heb ik die nu juist niet besteld (hoe dom ben ik nu geweest)
                  Ze hadden een klant die dat dus wel gedaan had zonder die vering en die had het zich beklaagd !
                  Nu er kan "misschien" een tussenoplossing gebeuren ttz: de garage monteert de sportvering er zelf op, velgen worden dan ingeruild .....
                  Benieuwd naar het antwoord morgen....
                  Zou dit überhaupt wel kunnen mbt die vering (?)
                  Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                    Juist bij de dealer geweest:
                    De verkoper wist me te melden dat er een kans is dat de auto binnen 3 weken in de garage staat :-D
                    Heb mijn wijzigingen willen doen, maar dan schuift de auto op naar juli 2009 (djeezus)
                    Nu voor die 20" is een sportvering noodzakelijk, en heb ik die nu juist niet besteld (hoe dom ben ik nu geweest)
                    Ze hadden een klant die dat dus wel gedaan had zonder die vering en die had het zich beklaagd !
                    Nu er kan "misschien" een tussenoplossing gebeuren ttz: de garage monteert de sportvering er zelf op, velgen worden dan ingeruild .....
                    Benieuwd naar het antwoord morgen....
                    Zou dit überhaupt wel kunnen mbt die vering (?)
                    Wat is de reden dat een 20'' alleen met sportvering kan?

Comment

Wat is de reden dat een 20'' alleen met sportvering kan?

Ik vermoed dat het gewicht te groot is en de kans dan groot is dat die begeeft ....

btw: door al die "late" leveringen en miserie had de dealer een klant die zijn RS6 gecancelled had door de lange wachttijd.
                      Die was vandaag geleverd, stond daar te blinken en kan onmiddellijk een eigenaar krijgen voor een slordige €140k
                      Sintruin till I die

Comment

Ik vermoed dat het gewicht te groot is en de kans dan groot is dat die begeeft ....

btw: door al die "late" leveringen en miserie had de dealer een klant die zijn RS6 gecancelled had door de lange wachttijd.
                        Die was vandaag geleverd, stond daar te blinken en kan onmiddellijk een eigenaar krijgen voor een slordige €140k
                        Zwart?

Comment

• Gasten... 't is eraan te zien dat de A5 populair is, en dat er nu vlot geleverd wordt (in tegenstelling tot enkele maanden geleden). Ik vertrek vanavond van m'n werk, en 'k kom achter een A5 de baan op (ene die het optionele bagagerek op z'n dak had). Nog geen 100m verder, rijden we allebei langs een geparkeerde A5... Gisterenavond reed ik op de E19 achter een A5, en we hebben +/- 50km hetzelfde traject gevolgd. Ik ben daarnet eigenlijk nog minder Golf'jes dan A5's tegengekomen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Zwart?

Nope, deze kleur met die velgen, een BOM IRL

Bijgevoegde Bestanden
                            Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Gasten... 't is eraan te zien dat de A5 populair is, en dat er nu vlot geleverd wordt (in tegenstelling tot enkele maanden geleden). Ik vertrek vanavond van m'n werk, en 'k kom achter een A5 de baan op (ene die het optionele bagagerek op z'n dak had). Nog geen 100m verder, rijden we allebei langs een geparkeerde A5... Gisterenavond reed ik op de E19 achter een A5, en we hebben +/- 50km hetzelfde traject gevolgd. Ik ben daarnet eigenlijk nog minder Golf'jes dan A5's tegengekomen denk ik.
                              Pffff, straks heeft iedereen er eentje

Comment

Wanneer heb je hem?
                                Normaal gezien zou hij in week 43 moeten geproduceerd worden, men heeft me een brief geschreven vanuit Audi import dat hij zeker niet later zal gemaakt worden (dat had ik geëist na het derde uitstel van productie). Dat wil zeggen dat ik de derde week van november m'n auto kan gaan afhalen. Ik heb de mijne besteld op 15 januari, de eerste 6 maanden had ik er geen moeite mee, je zag hem bijna niet rijden, maar nu begint hij steeds meer in het straatbeeld te komen en kriebelt het verschrikkelijk. Duimen maar dat ze de komende weken geen stakingen meer plannen in de produktie of het transport, want dat natuurlijk ook nog roet in het eten gooien hé.

Comment

• Mijne heeft vandaag zijn laagje "Preshield" gekregen.
                                  Blinkt dat 't niet normaal is!

Comment

• Info duits forum:
                                    OK habe jetzt mit Neckersulm telefoniert nachdem mir Ingoldstatd nicht wircklich weiter helfen kann
                                    Also der A5 mit S-Line SFW wird nicht mehr mit den 20" ausgeliefert (ausser er wurde schon so bestellt). Ab jetzt nicht mehr möglich ! Aber wenn man sie im nachhinein kauft und sie sich vom TÜV abnehmen lässt erlischt keine Betriebserlaubniss oder Garantie...und FERTIG. Angeblich war die Abnahme der 20" zu gering(zu teuer) des wegen aus dem Programm genommen. Ich will das schriftlich und mir wurde gesagt das die Quattro Gmbh das mancht. Werde morgen mit der Gmbh telefoniern und mir das schriftlich geben lassen, dann passt alles

Niet zo'n goed nieuws dus dat ze niet meer leverbaar zijn AF fabriek !
                                    Aftermarkt natuurlijk wel ;-)
                                    Zou er iets aan de hand zijn met de ophanging dat hij het gewicht niet aankan of gewoon te dure optie zoals hierboven gesuggereerd ?
                                    Last edited by E90N; 18/09/2008, 12:37.
                                    Sintruin till I die

Comment

Info duits forum:
                                      OK habe jetzt mit Neckersulm telefoniert nachdem mir Ingoldstatd nicht wircklich weiter helfen kann
                                      Also der A5 mit S-Line SFW wird nicht mehr mit den 20" ausgeliefert (ausser er wurde schon so bestellt). Ab jetzt nicht mehr möglich ! Aber wenn man sie im nachhinein kauft und sie sich vom TÜV abnehmen lässt erlischt keine Betriebserlaubniss oder Garantie...und FERTIG. Angeblich war die Abnahme der 20" zu gering(zu teuer) des wegen aus dem Programm genommen. Ich will das schriftlich und mir wurde gesagt das die Quattro Gmbh das mancht. Werde morgen mit der Gmbh telefoniern und mir das schriftlich geben lassen, dann passt alles

Niet zo'n goed nieuws dus dat ze niet meer leverbaar zijn AF fabriek !
                                      Aftermarkt natuurlijk wel ;-)
                                      Zou er iets aan de hand zijn met de ophanging dat hij het gewicht niet aankan of gewoon te dure optie zoals hierboven gesuggereerd ?
                                      IK bibber al...

Comment

• Dure optie zal Audi zich niets van aantrekken. Als ze dit niet meer leveren zal er daar wel een goede reden voor zijn. Dus mocht je toch 20" leggen en je hebt een probleem vraag ik mij af als je wel nog garantie zal krijgen!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                          IK bibber al...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          Dure optie zal Audi zich niets van aantrekken. Als ze dit niet meer leveren zal er daar wel een goede reden voor zijn. Dus mocht je toch 20" leggen en je hebt een probleem vraag ik mij af als je wel nog garantie zal krijgen!!
                                          Wat is er toch aan de hand met Audi jong (?)

Garantie ben je verplicht te geven voor AF fabriek leveringen maar in mijn geval achteraf (ook als het via de garage is)
                                          betwijfel ik of er wel garantie is.
                                          In dat geval neem ik geen risico's en laat ik gewoon de Y design erop.
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X