Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • toen we onze A5 bestelden twijfelde ik over de huidige config ( wit /zwart+alcantara) of zwart buiten ne bruin binnen.
    Toen ik vorig jaar in Frankfurt een wagen zag met bruin (amaretto heet het denk ik) interieur vond ik het heel jammer dat de onderbouw van de zetel aan de zijkant (waar de zetelbedieningen opstaan) ook in bruine plastic waren.
    Ik opteerde bij de dealer dat een zwarte onderbouw mooier zou zijn (minder plastiekerig).
    dat was toen niet verkrijgbaar.
    Nu staat er bij de dealer een 2.0tfsi met bruine zetels en zwarte onderbouw.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
      WEEK 45 !
      Proficiat !
      Langs de andere kant wel een klein beetje "spijtig" dat het niet week 46 is, vanaf dan starten ze namelijk met die 3G MMI in de A5.

      Allé, de laatste loodjes ...
      Audi A5 2.7TDI Multitronic

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
        Proficiat !
        Langs de andere kant wel een klein beetje "spijtig" dat het niet week 46 is, vanaf dan starten ze namelijk met die 3G MMI in de A5.

        Allé, de laatste loodjes ...
        Heb dit eens opgezocht en de info die ik vind: (zal dus juist ervan kunnen meegenieten)

        Motortalk forum:
        hallo, das mit der Kw 45 stimmt definitiv. Ab dieser Kw wird das neue MMi 3 G verbaut.
        Last edited by E90N; 15/10/2008, 22:03.
        Sintruin till I die

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
          Heb dit eens opgezocht en de info die ik vind: (zal dus juist ervan kunnen meegenieten)

          Motortalk forum:
          hallo, das mit der Kw 45 stimmt definitiv. Ab dieser Kw wird das neue MMi 3 G verbaut.
          Lap zeg, rij ik weeral met nen oldtimer...

          Comment


          • ja, het is vanaf week 45 of week 46
            had onlangs nog iets gelezen van iemand die schriftelijke bevestiging had dat het week 46 zou zijn ipv week 45 wat al langer de ronde deed.
            Is wel iemand van amerika ...

            Blijkbaar zeggen ze daar op motortalk iets anders en is het dan toch definitief week 45
            Zou wel goed zijn moest het uiteindelijk toch week 45 zijn.
            Je zal het ons binnekort wel weten te zeggen zeker
            Audi A5 2.7TDI Multitronic

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
              Yes, yes ,yes juist telefoon
              Produktieweek is bekend, ongelooflijk !!!!!!!
              WEEK 45 !
              Dus maar 1 maand vertraging !
              Ik kan al niet meer wachten !!
              Proficiat,het lange wachten wordt beloond.
              En het is zeker de moeite waard!!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                Lap zeg, rij ik weeral met nen oldtimer...
                Troost u,je bent niet de enige.
                En met de levertermijnen die ze daar hanteren zal da nie verbeteren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                  toen we onze A5 bestelden twijfelde ik over de huidige config ( wit /zwart+alcantara) of zwart buiten ne bruin binnen.
                  Toen ik vorig jaar in Frankfurt een wagen zag met bruin (amaretto heet het denk ik) interieur vond ik het heel jammer dat de onderbouw van de zetel aan de zijkant (waar de zetelbedieningen opstaan) ook in bruine plastic waren.
                  Ik opteerde bij de dealer dat een zwarte onderbouw mooier zou zijn (minder plastiekerig).
                  dat was toen niet verkrijgbaar.
                  Nu staat er bij de dealer een 2.0tfsi met bruine zetels en zwarte onderbouw.
                  Beltar.. test die 2.0 tfsi eens :-p bij mijn dealer staat em nog altijd niet.. en kzou toch graag eens weten hoe da ding rijdt wa ik besteld eb

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door onestepahead Bekijk Berichten
                    Beltar.. test die 2.0 tfsi eens :-p bij mijn dealer staat em nog altijd niet.. en kzou toch graag eens weten hoe da ding rijdt wa ik besteld eb
                    is verkocht

                    Comment


                    • wie koopt nu een 2.0 tfsi

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nassen davy Bekijk Berichten
                        wie koopt nu een 2.0 tfsi
                        Iets op tegen misschien?
                        Niet iedereen heeft een diesel nodig, of heeft niet de middelen of de goesting om er 50.000 euro tegen te smijten.
                        Er rijden trouwens veel te veel diesels, 't wordt tijd dat er terug wat meer benzines verkocht worden.

                        Comment


                        • Liever een 2.0 TFSI dan een 3.0 TDI. Echt !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door onestepahead Bekijk Berichten
                            nog altijd geen nieuws over de A 5 2.O TFSI 180PK?
                            Rijervaring toch al ...
                            bij deze....
                            Let op zijn mooie beeldspraak, gewoon héérlijk (oa wasmachinetrommels...)

                            Hallo allemaal...

                            Gisteren was het na ruim 8 maanden wachten eindelijk zover: ik kon mijn nieuwe A5 2.0T Proline oppikken bij mijn dealer. Het is toch altijd weer een vreemd gevoel om je oude autootje waar je helemaal vertrouwd mee bent achter te moeten laten. In dit geval heb ik afscheid genomen van mijn oude A4 Avant 3.0 Quattro waarmee ik samen vele leuke kilometers heb gemaakt.

                            Maar na de eerste aanblik van de nieuwe A5 was het afscheid toch wel een stukje makkelijker. Wat is die coupe een plaatje! Voor mij echt een droomauto. De wielen zijn precies goed. Ik houd niet van protserigheid dus 18 inch was voor mij de goede maat. Die bieden nog comfort en zien er niet uit alsof ik de hele dag met een petje op mijn hoofd naar hardstyle muziek loop te luisteren (het stereotype beeld van oude golfjes met veel te grote wasmachinetrommels als velg). Na al die maanden wachten was ik nu wel heel erg ongeduldig geworden, dus snel gaan zitten... Het interieur is nog mooier dan ik mij herinner. De sportstoelen zitten formidabel en het uizicht op het dikke sportstuurtje en de chique klokkenwinkel maakt het helemaal af.



                            De eerste meters waren al een openbaring (het waren ook echt mijn eerste meters in een A5, want ik heb 'm destijds blind besteld - bij gebrek aan auto's om een proefrit mee te maken): dat stuurt goed! Het verschil met mijn vorige A4 was direct duidelijker: de A5 is lichter en duidelijk scherper. Ik moest direct een paar rotondes nemen en dan voel je meteen dat de A5 stuurt met de precisie van een stanleymesje!



                            Op de snelweg werd het pas echt feest. De 2.0T trekt als een bezetene. Bij zo'n 2700 toeren begint de turbo wakker te worden en dan komt het feest pas echt goed op gang. Ik had een terugval verwacht qua power ten opzichte van mijn 3.0 V6 (220pk, 300nm tegenover 180pk, 320nm in de A5) maar dat pakt anders uit: de 2.0T is een waanzinnige motor dankzij de turbo en de bijbehorende vracht koppel die je over je uitgestort krijgt als je in de toeren klimt. Bijkomend voordeel: de 2.0TFSI maakt extreem weinig toeren als je lekker doorschakeld (met de soepele zesbak en het lekkere korte pookje) waardoor hij een heeeeel stuk zuiniger is dan de V6. Hij heeft dan ook niet voor niets een groen A-label. Zelfs zonder ingereden te zijn was mijn gemiddelde verbruik na een middagje lekker spelen slechts 7.4l/100km... WOW!



                            Ik heb er pas een dag in gereden.. dus ik moet waarschijnlijk mijn verslag na verdere ervaringen nog wat aanvullen.. maar hier zijn nog wat losse observaties:
                            - de ledkoplampen geven serieuze ueberhohlprestige. mensen gaan voor je aan de kant, al lang voor je bij ze in de buurt bent.. :-)
                            - bmw-tjes gaan opvallend rondjes om je heen rijden op de snelweg
                            - sjonge wat zitten die sportstoelen lekker
                            - het audiosysteem klinkt fantastisch - ik kan me moeilijk voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil is met het B&O systeem. zelfs mijn audiofiele zwager was onder de indruk van de geluidskwaliteit.. met name van de bas. zelfs bij lage volumes.
                            - verrassing: bij het 2009 model krijg je standaard een aux-ingang in de armleuning. leuk meegenomen!
                            - de kofferbak is enorm-norm-norm-rm-m
                            - de achterbank is [voor korte ritjes] best geschikt om volwassenen mee te laten rijden
                            - servotronic is een aanrader. ik merkte dat de mensen bij Autoweek er niet enthousiast over waren maar hun kritiek deel ik niet. Het maakt van de A5 een heerlijk sophisticated sturende auto die lekker zwaar stuurt op snelheid op de snelweg, en licht bij het inparkeren.
                            - ik weet weer waarom ik de turbo uit mijn oude TT miste.. ik ben geen V6 mens.. ik hou van turbo's :-)
                            - de A5 overtreft mijn A4 in alle opzichten.. alles voelt veel scherper, uitgebalanceerder en geraffineerder
                            - door de geweldige wegligging en 50/50 gewichtsverdeling van de coupe heb ik het op-rails-gevoel van mijn oude Quattro nog niet gemist
                            - betere foto's volgen

                            Bron: forummer Brambos (bij noorderburen)
                            Last edited by E90N; 16/10/2008, 13:29.
                            Sintruin till I die

                            Comment


                            • Fak. Ik wil een A5 Ooit zeg ik u

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                Op de snelweg werd het pas echt feest. De 2.0T trekt als een bezetene. Bij zo'n 2700 toeren begint de turbo wakker te worden en dan komt het feest pas echt goed op gang.
                                Recht van de garage, de snelweg op en kot open. Zo hoort het

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                  - door de geweldige wegligging en 50/50 gewichtsverdeling van de coupe heb ik het op-rails-gevoel van mijn oude Quattro nog niet gemist
                                  Bron: forummer Brambos (bij noorderburen)
                                  1 opmerking, een A5 heeft geen 50/50 gewichtsverdeling, het is eerder 55/45, wat nog steeds een hele verbetering is tegenover vroegere Audi modellen natuurlijk.
                                  AutoMinded.be

                                  Comment


                                  • Ik ben akkoord dat de wegligging van de voorwielaandrijver OK is.
                                    De trekkracht en koppelreacties in het stuur met een zoekende neus tot gevolg vond ik allerminst OK.
                                    Dit is natuurlijk alleen maar voelbaar als je er echt de pees op legt.
                                    Dat is trouwens de reden waarom ik gezwicht ben voor de 3.0tdi ipv de 2.7.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      1 opmerking, een A5 heeft geen 50/50 gewichtsverdeling, het is eerder 55/45, wat nog steeds een hele verbetering is tegenover vroegere Audi modellen natuurlijk.
                                      1 opmerking... m'n A5 heeft wel een 50/50 verhouding, en dat kan je zo uit de officiële persteksten halen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Liever een 2.0 TFSI dan een 3.0 TDI. Echt !
                                        Damn... dat zou geen gemakkelijke keuze zijn. Enerzijds draait de benzinemotor vele zachter dan de diesel, anderzijds klinkt een 4 cilinder maar schraal tov de 6 cilinder (zelfs al is het een diesel).

                                        Comment


                                        • Euhm, wat is dat met die MMI 3G.

                                          Ik zie dat de Duitse configurator deze in de optie lijst heeft staan.

                                          Ik heb de GPS Plus DVD optie genomen, wordt die dan vervangen door de MMI3G of niet?

                                          Audi.be mag hune config ook wel eens upgraden.... man man 't is bijna zo erg als den dealer zijn DOS programma.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X