Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • damn nu kna ik nie wachten tot men 2.0tfsi voor de deur staat jiehaaaaaaa

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Damn... dat zou geen gemakkelijke keuze zijn. Enerzijds draait de benzinemotor vele zachter dan de diesel, anderzijds klinkt een 4 cilinder maar schraal tov de 6 cilinder (zelfs al is het een diesel).
      Zo'n 2.0 TFSI 211 pk klinkt nu ook niet zo slecht hé Liever dat dan een 6 cilinder diesel. Echt Maar ik heb het nu wel niet echt voor diesel

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Zo'n 2.0 TFSI 211 pk klinkt nu ook niet zo slecht hé Liever dat dan een 6 cilinder diesel. Echt Maar ik heb het nu wel niet echt voor diesel
        hoorde je al eens t verschil tussen een 2.7 en 3.0? immens...(2.7 veel metaliger en "meer" diesel, de 3.0 veel romiger)

        Maar, ik ben volledig akkoord dat er niets boven het geluid gaat van een benzine 6 of 8 cilinder.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
          Donderdag gaat mijn kar binnen voor een vitaminenkuur,ben eens benieuwd!
          Als ik op andere fora wat rondlees leveren ze standaard op de bank al een 185pk.
          Niet slecht voor een 1.8tje.
          Olé,van 185 naar 215pk is absoluut niet slecht te noemen!!
          Van 258nm naar 310 maar dit is toch niet makkelijk voor enkel FWD;

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Zo'n 2.0 TFSI 211 pk klinkt nu ook niet zo slecht hé Liever dat dan een 6 cilinder diesel. Echt Maar ik heb het nu wel niet echt voor diesel
            Een jankende 4 cilinder!!!

            Comment


            • Als het over sound ga zeg ik maar één ding:

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
                Olé,van 185 naar 215pk is absoluut niet slecht te noemen!!
                Van 258nm naar 310 maar dit is toch niet makkelijk voor enkel FWD;

                Mooi zo!
                En voel je 't verschil goed?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door WieMagHetWeten Bekijk Berichten
                  Euhm, wat is dat met die MMI 3G.

                  Ik zie dat de Duitse configurator deze in de optie lijst heeft staan.

                  Ik heb de GPS Plus DVD optie genomen, wordt die dan vervangen door de MMI3G of niet?

                  Audi.be mag hune config ook wel eens upgraden.... man man 't is bijna zo erg als den dealer zijn DOS programma.
                  Je hebt gelijk, dit moet dan nog maar pas zijn want vorige week stond die er nog niet tussen. En de prijs is hetzelfde gebleven!

                  Comment


                  • Waar zien jullie die optie staan? Ik zie onder Infotainment enkel MMI Navigation plus inklusive Sprachbedienung en Navigationssystem inklusive MMI basic plus staan. Niets over MMI 3G.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Waar zien jullie die optie staan? Ik zie onder Infotainment enkel MMI Navigation plus inklusive Sprachbedienung en Navigationssystem inklusive MMI basic plus staan. Niets over MMI 3G.
                      Als je tekst leest spreken ze over de joystick & de 3D maps

                      Comment


                      • Ah k, ik ging ff af op de titeltjes En zocht in grote lijnen naar "3G"

                        Comment


                        • Kopie van Audiworld Forums, als het al in de UK is en dus ook DE zal België wel volgen he.

                          Another forum (see web address below), frequented by a very international crowd, claims that the UK Audi folks are confirming that the new 3G MMI will be available on the A5s built for the UK build week 45 of 2008 and beyond. No one has been able to confirm from Audi of America if this will be available on the U.S. export product then or not. I'm hoping some of the Audi employees on this forum might be able to add some insight.


                          If you're interested in the capabilities of the new 3G MMI, the web page below will provide you an excellent description of it via an interview with Audi of America's New Product Planning Chief, Filip Brabec.
                          http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=4021381
                          Het zal er dus sneller komen dan verwacht werd. Nog eens een overzicht: http://www.audiblog.nl/?p=2610
                          Last edited by dragonfly; 17/10/2008, 13:29.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                            Mooi zo!
                            En voel je 't verschil goed?
                            Amai nie,tot in vierde is het ene rush.(180)
                            Verder heb ik nog niet kunnen testen.
                            Trekt heel vlot in toeren vanaf 1500 tot 6500à7000 zonder te verslappen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              1 opmerking... m'n A5 heeft wel een 50/50 verhouding, en dat kan je zo uit de officiële persteksten halen.
                              Link? Ik vind nergens cijfers in officiële teksten, enkel vage statements over een verbeterde gewichtsverhouding.

                              Ik vond wel dit op de wiki pagina:
                              The platform is notable for its departure from Audi's trademark "overhung" engine mounting position over the front axle, in favour of the powertrain being located behind the front axle - in an effort to achieve a more even weight distribution (55:45) between the front and rear wheels.
                              AutoMinded.be

                              Comment


                              • de cc is gewijzigd, er zijn een aantal opties bijgekomen zoals meer velgen en getinte ruiten...en GPS met HD...very nice

                                Comment


                                • @FredRR: goed van je. Het is dus bevestigd dat de 3G MMI in de A5 komt . Ik had nog een post gevonden van iemand in Noorwegen.

                                  yesterday I finally got a confirmed answer from the factory directly, and this is information directly from the product manager of Audi A5. So it can't be any more reliable than that. I have to add that this information is based on the European market, and I can't speak for what will happen in the US.

                                  The answer is as follows (translated best as possible into english):

                                  From week 45/08 the factory wil start producing Audi A5 with the new 3rd generation MMI. At the same time we will terminate the production of todays MMI with Audi A5. MNET opens for new orders on the 1st of october.

                                  The following regards orders on Audi A5 placed before 1st of october 2008:
                                  • All orders ordered with MMI high and full navigation will automatically be upgraded to MMI 3G withough additional costs.
                                  • The new MMI 3G is by default sold without the CD-changer, but all upgraded orders will include the new CD-changer without additional costs.
                                  • The new MMI 3G includes voicecontrol for navigation- and telephone by default. This now results in a requirement for multifunctional steering wheel with the new MMI 3G. All upgraded orders that does not contain multifunctional steering wheel will now include the multifunctional steeringwheel without additional costs.
                                  PS: All sales managers at European Audi-dealers should have recieved an internal note regarding this matter.

                                  Comment


                                  • Dan kan ik er nu inderdaad van mee profiteren, toch een pleister op de wonde voor het lange wachten
                                    Sintruin till I die

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                      Dan kan ik er nu inderdaad van mee profiteren, toch een pleister op de wonde voor het lange wachten
                                      T'is te hopen dat ze er dan geen week 46 van maken voor de invoering van de 3G MMI . T'zal nipt zijn voor jou maar ik ben benieuwd, zou alleszins een mooie pleister zijn voor je wonde

                                      P.S.: is normaal dat ze eerst hun stock zullen opgebruiken hé dus er zullen altijd nog mensen ontgoocheld zijn.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        T'is te hopen dat ze er dan geen week 46 van maken voor de invoering van de 3G MMI . T'zal nipt zijn voor jou maar ik ben benieuwd, zou alleszins een mooie pleister zijn voor je wonde

                                        P.S.: is normaal dat ze eerst hun stock zullen opgebruiken hé dus er zullen altijd nog mensen ontgoocheld zijn.
                                        Hier zal ik niet bij horen, de A5 mogen ophalen op zich al brengt je in exctase

                                        edit: juist een mail naar duitsland gestuurd met de vraag of de mijne met deze MMI zal voorzien worden ..
                                        Last edited by E90N; 17/10/2008, 19:42.
                                        Sintruin till I die

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Link? Ik vind nergens cijfers in officiële teksten, enkel vage statements over een verbeterde gewichtsverhouding.

                                          Ik vond wel dit op de wiki pagina:
                                          Verdorie je hebt gelijk , het is niet exact 50:50... maar zoals Audi het wil noemen:
                                          a near 50:50 weight distribution is achieved with a Quattro A5
                                          Exact dezelfde tekst staat ook in het boekje van Audi, "bedraagt vrijwel 50:50". 'k Kan me inbeelden dat er wel wat variatie in zal zitten tussen FWD of Quattro, en de verschillende motoren. De V6 is korter, maar weegt iets meer dan een 4 cilinder. De V8 is marginaal zwaarder dacht ik, maar die is weer iets langer dan de V6. Etc.

                                          Dus... Quattro kopen en een zak cement in de koffer leggen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X