Is het eigenlijk mogelijk om de 2.7 multitronic te chiptunen zodat het vermogen omhoog gaat en het koppel beperkt?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk BerichtenOmdat JD zowat de referentie is als het op VAG tuning aankomt en je nog altijd zelf beslist wanneer je je auto laat chippen.
Bovendien is de chauffeur zelf verantwoorwoordelijk voor de inrijperiode, gechipt of niet gechipt.
Ik weet trouwens niet wat jij onder inrijden begrijpt, maar dat is alleszinds niet aan 120 km/h 3000 km autostrade afleggen.
Heinz is nu ondertussen ook al meer dan 15 jaar bezig,heb hier al meer dan 15 wagens laten doen en heb nog geen enkel probleem gehad!
Heeft hier iemand beweerd dat inrijden 3000km aan 120km/per uur betekent?
Elke wagen die ik binnen gedaan heb zat minimum 8pk boven de standaard opgegeven waarden,dus inrijden zal ik zo slecht niet doen zekers.
En er was geen enkele bij die meer dan 2000km had gelopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk BerichtenIs het eigenlijk mogelijk om de 2.7 multitronic te chiptunen zodat het vermogen omhoog gaat en het koppel beperkt?
Het koppel mag ook wel wat stijgen naarmate er hogere toerentallen worden bereikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten@jimmy69
binnenkort heb ik ook mijn nieuwe audi, enkele tips voor het optimaal inrijden vd wagen?
Gewoon stadsverkeer zodat je motor veel van lage naar hoge (max) toeren gaat. Dan worden de zuigers netjes ingereden in de cilinder. Als hij WARM heeft kan je eens iets hoger gaan in toeren zodat het geen luie motor wordt.
Met de karting was het simpel, 7-8min niet boven de 10.000rpm en constant remmen / gas geven. Ondertussen goed choken zodat de motor veel smering krijgt. Volgende 7 minuten opbouwen tot 14.000 rpm en de laatste 7 min doorgaan tot 18.000-19.000 toeren. Motor wordt sterk van de wisselmomente, optrekken/vertragen.
Nu een auto moet iets langer meegaan dan 6u dus daar moet je iets voorzichtiger mee omgaan
Wat dat chippen betreft, ik blijf eraf. Audi heeft al een slechte reputatie met de MT en vermits ik meer als 200.000km wil doen met de auto heb ik geen zin om opeens een factuur van 8.000 euro te mogen betalen voor een nieuwe bak. Als je wil chippen koop je beter de manuele 2.7tdi, dan kan je chippen zoveel je wil!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten@jimmy69
binnenkort heb ik ook mijn nieuwe audi, enkele tips voor het optimaal inrijden vd wagen?
Vervolgens progressief opbouwen tot een 1000km.
Tot een 1500km hetzelfde maar af en toe eens laten doorgaan tot voor de rode zone.
Tot een 2000 à 2500 km te lage toeren bij te hoge versnellingen vermijden.
Doorheen deze hele periode zoveel mogelijk wisselende toerentallen.
Allè da's hoe ik het doe!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenZoals eerder gezegd is het niet verstandig om 1000km aan 120km/h te gaan rijden.
Gewoon stadsverkeer zodat je motor veel van lage naar hoge (max) toeren gaat. Dan worden de zuigers netjes ingereden in de cilinder. Als hij WARM heeft kan je eens iets hoger gaan in toeren zodat het geen luie motor wordt.
Met de karting was het simpel, 7-8min niet boven de 10.000rpm en constant remmen / gas geven. Ondertussen goed choken zodat de motor veel smering krijgt. Volgende 7 minuten opbouwen tot 14.000 rpm en de laatste 7 min doorgaan tot 18.000-19.000 toeren. Motor wordt sterk van de wisselmomente, optrekken/vertragen.
Nu een auto moet iets langer meegaan dan 6u dus daar moet je iets voorzichtiger mee omgaan
Wat dat chippen betreft, ik blijf eraf. Audi heeft al een slechte reputatie met de MT en vermits ik meer als 200.000km wil doen met de auto heb ik geen zin om opeens een factuur van 8.000 euro te mogen betalen voor een nieuwe bak. Als je wil chippen koop je beter de manuele 2.7tdi, dan kan je chippen zoveel je wil!
Deed dat met mijn moto's voor circuitgebruik ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenhet is een leasewagen voor 3 jaar dus "korte termijn"
thx voor de tips allemaal !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenof 150K km's
Zijn gevoelig voor olieverbruik,dus toch maar rustig aan in het begin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenyep, A6 2.0 tdie avant, levering 3de week jan09.
volg dit forum omdat ik volgend jaar ook een a5 ga halen (voor vrouwke) maar dan eerder een 2.0 tfsi
Het zal dan sterk op onze oprit lijken met een facelift verschil voor de A6 en 200ccm verschil voor den A5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichtenwelke motor heb je in je a6?
in je A5 heb je de 1.8 tfsi of heb ik je reply misbegrepen...
Mijn productiedatum lag juist vast toen de 1.8 vervangen werd door de 2.0 Tfsi.
Ik had echt geen zin meer om nog eens 10 maand te wachten,anders had het zeker de 2.0 Tfsi 211pk geworden.
Is een pareltje van een motor!!
Pas op de 1.8 is dat ook maar heeft geen valvelift systeem(minder verbruik,hoger topvermogen) en de mogelijkheden met de 2.0 Tfsi zijn veel uitgebreider(tuning)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenInrijden? Gewoon planken die handel vanaf hij warmgereden is.
Daar ben ik nooit aan geraakt!!
Comment
-
Ik heb geen leasewagen en ook geen tankkaart Als je dat wel hebt -> planken.
Maar ik trek ook eens regelmatig door tot 6000+ toeren in 2de en 3de, om dan "rustig" verder te bollen Maar ik kan perfect "zuinig" rijden als ik merk dat het toch geen zin heeft om wat door te trekken.
Comment
Comment