Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
    In de A6 2.0tdi en idd in de A5 1.8 Tfsi.
    Mijn productiedatum lag juist vast toen de 1.8 vervangen werd door de 2.0 Tfsi.
    Ik had echt geen zin meer om nog eens 10 maand te wachten,anders had het zeker de 2.0 Tfsi 211pk geworden.
    Is een pareltje van een motor!!
    Pas op de 1.8 is dat ook maar heeft geen valvelift systeem(minder verbruik,hoger topvermogen) en de mogelijkheden met de 2.0 Tfsi zijn veel uitgebreider(tuning)

Een vriend heeft ook die 2.0tdi maar zegt dat het nipt is op vlak van performance. (136pk).
    Volgens mijn audi verdeler is de nieuwe 2.0tdie nu common rail en rijdt veel beter... doch ook 136pk...
    Ik ben ook "verkoper" maar eerste voelen en dan geloven. Al iemand een testrit gedaan met die 2.0 tdie 6bak?

Mijn vrouw rijdt max 10k km's/jaar dus wordt een benzine en die 2.0tfsi heeft 190pk (beter voor de tax ) - ook meer dan genoeg voor een vrouwenvoet
    Content van de benzine??

Comment

• 190 - 211 pk maakt toch niet veel uit qua taks? Sowieso al 2500 euro BIV.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
        Een vriend heeft ook die 2.0tdi maar zegt dat het nipt is op vlak van performance. (136pk).
        Volgens mijn audi verdeler is de nieuwe 2.0tdie nu common rail en rijdt veel beter... doch ook 136pk...
        Ik ben ook "verkoper" maar eerste voelen en dan geloven. Al iemand een testrit gedaan met die 2.0 tdie 6bak?

Mijn vrouw rijdt max 10k km's/jaar dus wordt een benzine en die 2.0tfsi heeft 190pk (beter voor de tax ) - ook meer dan genoeg voor een vrouwenvoet
        Content van de benzine??
        Den onze heeft ondertussen 190pk en 415Nm(groot verschil).
        De 1.8 Tfsi 215pk en 310Nm dus die"problemen"zijn ook al van de baan.
        Was in het begin wel een beetje afwachtend omdat ik al jaren een dieselrijder was en graag op koppel reed.
        Met de komst van de direct ingespoten benzinemotoren met turbo kan deze bijna zoals een diesel gereden worden waardoor ik eigenlijk aangenaam verrast was.
        Daarbij nog eens de pk's in de hogere toeren.
        Verbruik valt ook heel goed mee,maar op dat gebied is het nog geen diesel.

Comment

• uwen 1.8 tfsi, wat verbruikt die?
          Rij je vooral in het stad ?

Die voor mijn vrouw zal vooral voor in het stad rond te toeren zijn en in het weekend eventjes op de autostrade (want dan rij ik )... dus zou ik toch aan 8L max moeten zitten?
          Ze doet 15k km's per jaar, dus moet ik hiervoor toch geen diesel inschakelen é

Alle tips zijn welkom!

En het is niet omdat je een lease wagen en tankkaart hebt, dat je dan moet plankgas geven é.
          Want:
          - flitsers zijn er ook nog
          - die leasing & tankkaart kan op uw "eigen" bvba staan

Comment

• Yes, er komt licht aan het einde van de tunnel. M'n A5 wordt op 10 november gebouwd, week 46 dus. Voor de Sint in't land is moet ik er dus mee rijden. Volgens de laatste berichten op het forum zou ik dus ook recht hebben om een 3G GPS, ik wacht nog wel op bevestiging van m'n dealer. Het verllicht toch een beetje de ergernis, want ik weet uit ervaring dat zo'n 3G GPS een stuk gebruiksvriendelijker is (m'n vrouw heeft er één in d'r auto, vandaar). Misschien nog even m'n config meegeven:

A5 3.0 TDI
            Phantoomzwart
            velgen 19" Audi exclusive met 5 spaken
            Drive select hydraulische vering en actief stuur
            Voor de rest heb ik alle opties genomen behalve de Audi lane assist, waar ik niet echt het nut van inzag.

iIn totaal zal ik toch zo'n 10,5 maanden op m'n auto hebben moeten wachten, maar aan de reacties van de gelukkigen die er al één hebben te horen, zal het uiteindelijk de moeite waard zijn geweest.

Comment

• de eigenaar van een restaurant waar we regelmatig gaan heeft zijn BMW E61 verkocht en rijdt nu met een A5 3.0 TDI
              hij heeft wel 3 kids , de oudste al 15 jaar ofzo ...
              dat is toch wel krap achteraan denk ik tegenover een E61

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                de eigenaar van een restaurant waar we regelmatig gaan heeft zijn BMW E61 verkocht en rijdt nu met een A5 3.0 TDI
                Iemand van 15 jaar heeft achteraan plaats genoeg hoor. Het enige nadeel is het in-en uitstappen. Dat is minder handig

Comment

• Nu dat de 3G MMI er aan komt, wie vind als eerste een manier om de flitspalen erop te plaatsen? Bij BMW is het mogelijk maar vermits Audi nu ook een HD heeft zal het misschien wat moeilijker worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                    de eigenaar van een restaurant waar we regelmatig gaan heeft zijn BMW E61 verkocht en rijdt nu met een A5 3.0 TDI

Een A5 is geen echte auto voor kids, dat in en uitstappen schept veel problemen en bijhorende krassen.
                    Dit is ook de reden waarom we nu voor de A5 gaan en nog geen Avant gekozen hebben ...
                    Sintruin till I die

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Iemand van 15 jaar heeft achteraan plaats genoeg hoor. Het enige nadeel is het in-en uitstappen. Dat is minder handig

1 van 15 jaar heeft zeker plaats genoeg daar twijfel ik niet aan , maar ze hebben 3 kids he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                        Een A5 is geen echte auto voor kids, dat in en uitstappen schept veel problemen en bijhorende krassen.
                        Dit is ook de reden waarom we nu voor de A5 gaan en nog geen Avant gekozen hebben ...

dacht ik wel

daarom dat ik nooit een Coupe zou willen voor dagelijkse wagen

Comment

• Fietsen is gezond, dus koop die kids een fiets (en eventueel een bus- en treinabonnement) en koop een coupé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DirkC Bekijk Berichten
                            Yes, er komt licht aan het einde van de tunnel. M'n A5 wordt op 10 november gebouwd, week 46 dus. Voor de Sint in't land is moet ik er dus mee rijden. Volgens de laatste berichten op het forum zou ik dus ook recht hebben om een 3G GPS, ik wacht nog wel op bevestiging van m'n dealer. Het verllicht toch een beetje de ergernis, want ik weet uit ervaring dat zo'n 3G GPS een stuk gebruiksvriendelijker is (m'n vrouw heeft er één in d'r auto, vandaar). Misschien nog even m'n config meegeven:

A5 3.0 TDI
                            Phantoomzwart
                            velgen 19" Audi exclusive met 5 spaken
                            Drive select hydraulische vering en actief stuur
                            Voor de rest heb ik alle opties genomen behalve de Audi lane assist, waar ik niet echt het nut van inzag.

iIn totaal zal ik toch zo'n 10,5 maanden op m'n auto hebben moeten wachten, maar aan de reacties van de gelukkigen die er al één hebben te horen, zal het uiteindelijk de moeite waard zijn geweest.
                            JAWEL, HET IS BEVESTIGD: ER ZIT VOOR MIJ OOK EEN 3G MMI IN, GEWELDIG!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DirkC Bekijk Berichten
                              JAWEL, HET IS BEVESTIGD: ER ZIT VOOR MIJ OOK EEN 3G MMI IN, GEWELDIG!
                              fijn voor jou!!!

zou je de vorige versie kunnen upgraden?? Ik denk van niet zeker?

Comment

• Audi A5 TFSI quattro S-tronic 7

Kan me iemand uitleggen waarom de A5 2.0 TFSI quattro S-tronic 7 wel bij audi.fr terug te vinden is in de tarievenlijst, en niet op audi.de ?

Link: http://www.audiextranet.com/tarifs/A5.pdf#page=2

Zouden deze nu ook voor België beschikbaar zijn? Ik vermoed dat sommigen op deze combinatie aan 't wachten zijn.

Comment

• de 2.0 tdi 170pk staat ook in de prijslijst!!!
                                  jan 2009 onder voorbehoud...

Comment

• Ik heb vandaag in Brussel een A5 S-Line naast een 330d met M-sportpakket zien rijden. Ik moet toch toegeven dat de Audi een knappere wagen is. De lijn van de A5 is specialer. Ook lijkt de A5 een stuk groter en vooral breder. Voor mij staat zo'n A5 een halve klasse hoger dan de BMW 3 coupé.

Een 3 coupé in standaard uitvoering met kleine wielen oogt maar triestig, terwijl een A5 in standaard livrei al onmiddellijk een complete wagen is met meer uitstraling.

Hoe meer ik 'm zie, hoe meer 'm mij bevalt...
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

de 2.0 tdi 170pk staat ook in de prijslijst!!!
                                      jan 2009 onder voorbehoud...
                                      Wat gaan ze dan met de 2.7TDI doen?
                                      AutoMinded.be

Comment

• Wss enkel in 190pk versie uitbrengen. Of mensen laten kiezen of ze een 6 cilinder willen.

Comment

uwen 1.8 tfsi, wat verbruikt die?
                                          Rij je vooral in het stad ?

Die voor mijn vrouw zal vooral voor in het stad rond te toeren zijn en in het weekend eventjes op de autostrade (want dan rij ik )... dus zou ik toch aan 8L max moeten zitten?
                                          Ze doet 15k km's per jaar, dus moet ik hiervoor toch geen diesel inschakelen é

Alle tips zijn welkom!

En het is niet omdat je een lease wagen en tankkaart hebt, dat je dan moet plankgas geven é.
                                          Want:
                                          - flitsers zijn er ook nog
                                          - die leasing & tankkaart kan op uw "eigen" bvba staan
                                          Voor het grootste deel hangt dit natuurlijk af van je rijstijl.
                                          Het is perfect mogelijk om onder de 8l te blijven wanneer je veel wegen 70 en 90 km/h kan nemen.
                                          Met nog wat stadsverkeer mag je er al een litertje bijtellen.
                                          Als je wat het varken uithangt kan het oplopen tot 17liter.
                                          Ik zit voorlopig op een gemiddelde van 10l over ong.2500km waaronder hoogstens 100km autosnelweg.

Comment

Working...
                                          X