Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben razend benieuwd naar de motor van de S5. Als het de 4.2 is, gok ik op een upgrade?

Comment

• waar blijft de RS5?

Comment

• S5

edith

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          Ik ben razend benieuwd naar de motor van de S5. Als het de 4.2 is, gok ik op een upgrade?
          Audi heeft steeds al overdreven met de vermogenscijfers van de 4.2 uit de S4...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Audi heeft steeds al overdreven met de vermogenscijfers van de 4.2 uit de S4...
            Heeft ie dan geen 344pk?

Comment

• Volgens Heinz hebben ze bij Audi 344pk gekozen om net dat symbolisch 1 pk'tje meer te hebben dan de M3. In de praktijk komen ze met moeite aan 300pk...
              OO 00 OO

Comment

• Raar, hoe mag zoiets eigenlijk. En toch was de S4 net iets sneller rond het Top Gear circuit dan de E46 M3, ondanks meer gewicht en een ongunstige gewichtsverdeling. Dus eigenlijk zou het me redelijk verbazen, moest hij niet eens 300 pk hebben?

Comment

Volgens Heinz hebben ze bij Audi 344pk gekozen om net dat symbolisch 1 pk'tje meer te hebben dan de M3. In de praktijk komen ze met moeite aan 300pk...
                  Ik heb toch moeite om dit te geloven hoor

Comment

Volgens Heinz hebben ze bij Audi 344pk gekozen om net dat symbolisch 1 pk'tje meer te hebben dan de M3. In de praktijk komen ze met moeite aan 300pk...
                    Die 300 pk is dan aan de grond gemeten?

Comment

300pk aan de wielen op een testbank veronderstel ik?

Comment

• Tja, dit heeft Heinz me gezegd...
                        OO 00 OO

Comment

Haha dat gerucht gaat evengoed al jaren rond over de E46 M3...
                          Who cares
                          De aandrijfverliezen bij 'n AWD zijn ook hoger dan 'n RWD, dus aan de grond zal de E46 allicht meer hebben
                          ----------------------------------------------------------------------------------
                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                          Pictures here: BMW 7 Series
                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                          It might need half a starsystem to turn around,
                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Deze A5 ziet er mooi gespierd uit, maar lijkt toch wel verdacht veel op de huidige 3 coupé van BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk Berichten
                              Deze A5 ziet er mooi gespierd uit, maar lijkt toch wel verdacht veel op de huidige 3 coupé van BMW.
                              Idd

De zijkant vind ik niet mooi, ook de C stijl niet en het dashbord. Over de poep twijfel ik nog ... Voor de rest geslaagd!

Comment

• Ik ben zeer benieuwd om 'm in 't echt te zien.

Ik ga ook heel zeker eens een testrit reserveren met een S5...
                                OO 00 OO

Comment

• Geef mij maar een stevige diesel. Daarmee ben ik al heel tevreden.

Comment

Euh den deze rijdt dus met een S4 en .. idd heb hem op de testbank bij Heinz gezet .. en yep .. resultaat was volgens die bank een goede 300 Pk ..

mijn eerste reactie was ook zo iets ..Gatver waar zijn die 44 andere paarden naartoe?

Maar heb nu reeds verschillende malen tegen / met / samen met een M3 gereden .. en ondanks dat ik en automaat en break rij .. was ik in 2/5 gevallen duidelijk sneller; 2 andere keren gelijk en eentje die net iets sneller was.
                                    Maw het gaat goed vooruit; Om dan nog maar te zwijgen als het nat is .. dan mag er zelfs een M5 aan de lichten staan .. (bij wijze van overmoed hm hm)

Feit is dat een drukgevulde motor altijd krachtiger aanvoelt ; (naar mijn mening door de wijze waarop het vermogen opgebouwd wordt ..)

De S5 gaat bijna 100% zeker de 350 pk FSI motor krijgen ( dit beschouwen ze dus als update).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                      Ik ben razend benieuwd naar de motor van de S5. Als het de 4.2 is, gok ik op een upgrade?
                                      Dit is toch al bekend

Het motorenaanbod start met 2,0-liter TFSI-viercilinders met vermogens van 177 pk en 211 pk. Bovendien is er een 3,2-liter V6 met 265 pk. Verder zijn er drie TDI-motoren: een 2,0-liter met 170 pk, een 2,7-liter V6 met 190 pk en een 3,0-liter V6 met 238 pk.
                                      Iets later komt de S5, die over een 4,2-liter V8 FSI motor met tenminste 350 pk beschikt. Op de langere termijn volgt een RS5 met de 420 pk sterke 4,2-liter V8 uit de Audi RS4.

Comment

• Zo'n V8 met 350pk zou ik wel kunnen smaken...

Al was het maar voor het motorgeluid...
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                          Dit is toch al bekend

Het motorenaanbod start met 2,0-liter TFSI-viercilinders met vermogens van 177 pk en 211 pk. Bovendien is er een 3,2-liter V6 met 265 pk. Verder zijn er drie TDI-motoren: een 2,0-liter met 170 pk, een 2,7-liter V6 met 190 pk en een 3,0-liter V6 met 238 pk.
                                          Iets later komt de S5, die over een 4,2-liter V8 FSI motor met tenminste 350 pk beschikt. Op de langere termijn volgt een RS5 met de 420 pk sterke 4,2-liter V8 uit de Audi RS4.
                                          Of is er nog een verschil tussen S5 en RS5?

Comment

Working...
                                          X