Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn indrukken van de A5 van 't salon van Genève.

Ik ben zéér positief verrast. Enkele IRL-foto's konden me niet overtuigen (de persfoto's uiteraard wel), maar ik ben blij dat die indruk zich niet heeft bevestigd gezien, eenmaal ik er live voor stond en in zat.

Z'n uiterlijk is ondertussen goed genoeg gekend. En ja, dit is een zéér knappe auto. Enkele goeie punten : 't is een duidelijke coupé, eentje van de zuiverste soort. En 'ie heeft niet die overdadige koelheid over zich die Audi's anders wel 'es durven hebben, maar 'ie is zwoel en warmbloedig, ondanks het feit dat Audi z'n eigen huisstijl niet verloochent.

Qua omvang doet deze A5 iets groter aan dan 'ie in werkelijkheid is, mede door z'n volume, en de grote wielen waarop 'ie komt. Als je ernaast staat, heb je de indruk naar een concurrent van de BMW '6 te kijken in plaats van naar een concurrent van de BMW '3 coupé of de Mercedes-Benz CLK.

En 'ie komt ook iets chiquer, iets edeler over dan die twee andere coupés. Die andere twee zijn (in mijn ogen) duidelijk coupé-afgeleiden van de "kleine" reeks van die merken (de '3 en de C), terwijl de Audi zich zeer duidelijk van de A4 afzet, en zich eigenlijk naast de A6 nestelt.

Qua ruimte binnenin is dit nochtans niet het geval. Vooral achterin is 'ie klein, zeer klein (kleiner dan de BMW '3 coupé, en ik vermoed ook niet veel ruimer dan de CLK). Maar voorin heb je voldoende plaats, grosso modo dat wat je mag verwachten van een auto van de klasse van de A4, eigenlijk.

De basisprijzen zijn inderdaad vrij scherp, voor het gebodene. Echter, Audi is ook al langer dan vandaag in het BMW- en Mercedes-bedje ziek, en laat de extra's héél duur betalen. Een zeer goed uitgeruste A5 (zoals de meeste die er stonden) is dan ook een peperdure wagen, een pak duurder dan een vergelijkbare BMW '3, heb ik de indruk, en op of soms zelfs iets óver het prijskaartje van de CLK (dus dat zegt genoeg). Er zijn prachtige velgen te krijgen, en zeer mooie of aantrekkelijke opties, maar ze kosten stukken van mensen...

De zithouding was prima, en de bedienbaarheid van de auto lijkt me net zoals in de A6 te zijn : zeer goed. De koffer is voldoende groot om met twee personen voor 3 weken op reis te kunnen, zonder te moeten beknibbelen op een extra paar schoenen o.i.d. Een auto voor mensen met kinderen is dit allerminst, de instap naar achteren is helemaal niet vanzelfsprekend, en vergt een vrij lenig lijf. Mama's met kleintjes : niet jullie ideale kar, zelfs al trek je integraal de kaart van stylishness en niét die van bruikbaarheid.

Al bij al een zeer knappe, niet al te koele, pure coupé. We mogen een degelijke, vooruitstrevende techniek en prima rijsensaties verwachten, alsook een hoge betrouwbaarheid en zeer hoge veiligheidsstandaarden. En ook de prestaties beloven niet niks te zijn. En dat alles is verkrijgbaar voor een prijs die objectief gezien zeer hoog ligt, maar relatief gezien (een luxecoupé van een "premium"-merk) best meevalt, gesteld dat je je niet laat verleiden door de ellenlange optielijst.

Deze auto heeft alles om het te maken, vind ik ! Nu zien of de klant mee wil.
    Last edited by ; 12/03/2007, 13:13.

Comment

• Comment

• Comment

• bron: www.autoweek.nl (forum)

Comment

• Echt prachtig... Kan niet wachten om 'm in't echt te zien...

Ik hoop dat er snel de S-Line Pack komt voor de gewone A5, en vooral shadowline (of hoe ze't ook noemen)...
            Kzou echt 'ns een witte A5 met S-pack en zonder enige chroom willen zien...

En dan hopen dat de 2.0 TDi met DSG (en Quattro?) er snel komt
            ----------------------------------------------------------------------------------
            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
            Pictures here: BMW 7 Series
            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
            Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
            It might need half a starsystem to turn around,
            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
            Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

Zo toont de auto wel erg lekker!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                Duitse prijzen vallen redelijk mee. Bij de gewone modellen is er een groot verschil (zal deels te maken hebben met een verschil in standaarduitrusting), maar een S5 kost amper meer als een S4:
                • 3.2 FSI multitronic (265 pk) - € 44.000
                • 2.7 TDI multitronic (190 pk) - € 40.850
                • 3.0 TDI Quattro 6MT (240 pk) - € 45.100
                • S5 Quattro 6MT (354 pk) - € 55.900
                (Duitse prijzen incl 19% MwSt.)

Als je dit vergelijk met de Duitse prijzen van de A4:
                • 3.2 FSI multitronic (255 pk) - € 38.150
                • 2.7 TDI multitronic (180 pk) - € 35.700
                • 3.0 TDI Quattro 6MT (233 pk) - € 38.900
                • S4 Quattro 6MT (344 pk) - € 55.600
                (Duitse prijzen incl 19% MwSt.)

Van waar haal jij die prijzen, ik heb ook al gezocht maar vind deze niet terug

Comment

• op audi.de staat een (voorlopige ?) prijslijst in .pdf-vorm
                  Heb hem gisteren ook ergens gevonden

edith zegt dat ik em ff op rapidshare gesmeten heb, zodat je hem niet meer moet gaan zoeken

Last edited by ; 13/03/2007, 11:51.

Comment

• nieuwe irl pics

Comment

• bron http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=3131911

Comment

• Ziet er wel tof uit, maar niet echt mijn ding...

Comment

• Zoeper!
                          En het interieur is betrekkelijk magistraal.

Comment

• vetheid !

Al zou ik graag eens wat betere real life interieurpics zien, deze is uit een nogal rare hoek getrokken...

Comment

• Damn... die S5 is echt wel . Zeer knap werk van de Ingolstadters. Het interieur lijkt me wel ietsje te donker gekleurd.

Comment

• Damn zalig ! Wat een zetels !

Comment

• Die spiegels zijn wat groot uitgevallen, maar voor de rest:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

Eerste foto's waaropp hij mij wel aanspreekt,...

Comment

• Komt deze ook met 2.0 TDI? Is daar al info over?

Geef mij toch nog maar de 320d Coupé.. !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                        Komt deze ook met 2.0 TDI? Is daar al info over?

Geef mij toch nog maar de 320d Coupé.. !
                                        yep, wel de 170 pk dacht ik
                                        4 rings driver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
                                          yep, wel de 170 pk dacht ik
                                          177PK zitten ze ondertussen geloof ik, maar 't zal wel de 163PK versie zijn voor BE
                                          ----------------------------------------------------------------------------------
                                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                          Pictures here: BMW 7 Series
                                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                          Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                          It might need half a starsystem to turn around,
                                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                          Cylons have respect for it...

Comment

Working...
                                          X