Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
    De onze zal toch nog steeds sneller zijn denk ik... Audi geeft een 0-100 tijd weer van 5,9 seconden . Onmogelijk me dunkt.
    Toch wel, lijkt me niet onmogelijk. Quattro, hè. Je moet een 330d of een 335d 'es met uitgeschakeld ASR voluit accelereren vanuit stilstand, indien mogelijk de manuele met bruut geweld of de automaat met 't automaatstoplichtsprinttrucje. Ge gaat meteen verstaan waarom zo'n quattro dan in 't voordeel is.

Eens gelanceerd echter, zal die A5 3.0 TDI quattro geen partij zijn voor 'n 335d, dat is ook zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Toch wel, lijkt me niet onmogelijk. Quattro, hè. Je moet een 330d of een 335d 'es met uitgeschakeld ASR voluit accelereren vanuit stilstand, indien mogelijk de manuele met bruut geweld of de automaat met 't automaatstoplichtsprinttrucje. Ge gaat meteen verstaan waarom zo'n quattro dan in 't voordeel is.

Eens gelanceerd echter, zal die A5 3.0 TDI quattro geen partij zijn voor 'n 335d, dat is ook zeker.
      Klopt, en het verschil tussen FWD en 4WD is zelfs nog groter. Heb dit weekend de brochure van de A5 ontvangen, en daarin publiceert men snellere 0-100 acceleratietijden voor de quattro versie van de 3.2 FSI (6,1 vs 6,6 s). De A5 3.0 TDI Quattro zou trouwens eerst leverbaar zijn, de 2.7 TDI en 3.2 FSI volgen iets later.
      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
        Knap!Maar die spiegels in dat alu passen echt niet bij dit wit!
        Gewoon eraf halen en lakken in de kleur van de auto en tis opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
          Als je de zijspiegels in het wit doet moet alle chroom ook weg vind ik (vervangen door zwarte inleggen of zoiets).
          Als je dan toch bezig bent kan je dat even goed ook doen ja.

Comment

• ik denk dat het koppel nog te hoog ligt voor de DSG. Mss dat ze daar nog aan het werk zijn om deze te verstevigen. Al zou het toch mogelijk moeten zijn (zie de veyron). De 3.0TDI met DSG en quatro zou goed verkopen denk ik (als de prijs meevalt )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
              Ik heb hem nu in het echt gezien en dit is voor mij toch wel een zeer grote teleurstelling. De recente Audi's vind ik vrijwel allemaal prachtig -zeker de S en RS modellen- maar deze is werkelijk een miskleun van formaat.

Het enige wat ik er geslaagd aan vind is de lay-out van het interieur, voor de rest ... niet mijn ding, en dat is licht uitgedrukt.

Enkel de prijzen lijken mij enorm goed mee te vallen. Op de RAI moest je voor die S5 geen 70.000€ neertellen ... wat gaan die dingen in België ?
              waarom als ik vragen mag ? hij is in feite toch nergens echt anders qua uiterlijk dan andere audi's ?

wa valt er u juist tegen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                waarom als ik vragen mag ? hij is in feite toch nergens echt anders qua uiterlijk dan andere audi's ?

On the contrary !

De A5 is zeer on-Audi ! Oké, er zitten veel designtrekjes in die de familienaam verraden, maar voor de rest is er dit eentje van de melkboer!

Zo'n wulpse flanken, niks van dat "rechtdoor koel strakke" dat je anders bij elke Audi ziet. De auto ademt een totaal andere sfeer uit, zwoel en wulps (voor 'n Audi).

Vind ik.

Comment

• mjah hij heeft idd wel wat BMW - trekjes ( niet echt iets dat flatterend is voor een audi )

maar, kvind em wel wreed schoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                    Knap!Maar die spiegels in dat alu passen echt niet bij dit wit!
                    zou idd ook de spiegels in koetswerkkleur laten spuiten.
                    Ik vind dit nochtans een prachtige wagen, jammer
                    dat ik hier al enkele keren gelezen heb dat het interieur wat
                    tegenvalt, maar mss is er wel de mogelijkheid om deze
                    volledig zelf samen te stellen zodat alles wat beter bij elkaar past
                    Verlang al om het eerste exemplaar op de weg te zien..

Comment

• kvind da interieur eigenlijk wreed schoon !

Comment

• Is hij al verkrijgbaar in België, want kheb zonet in Leuven een trein gezien met enkele erop. Best wel knap!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Uit deze testervaring blijkt ook dat de 4.2 z'n vermogen te lineair en zonder veel sensatie overbrengt. Hieruit kan ik opmaken dat een S5 geen concurrentie zal zijn voor de 335i, die wel zeer 'giftig' is.
                          Naar mijn mening kan een motor nooit TE lineair zijn. Hoe lineairder hoe beter. Wat wel vervelend kan zijn is het veel te tam reageren op het gas. Een motor moet echt aan het gas hangen, moet vinnig reageren op het gas. Maar dat is nog altijd iets anders dan een motor die niet lineair trekt, dat vind ik veeleer een nadeel.

Ik heb die 4.2 trouwens ook al gereden in een Q7(een heel ander soort auto natuurlijk, maar toch) en daar vond ik die motor ook veel te tam(wel altijd in de normale D-stand van de automaat). Die zelfde dag heb ik ook gereden met een Toareg V6 3.6 en die motor was stukken vinniger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Nu Audi ook 500Nm koppel heeft voor z'n 3.0tdi zijn ze eindelijk qua vermogen en prestaties bijgebeend bij de concurrentie.

Uit deze testervaring blijkt ook dat de 4.2 z'n vermogen te lineair en zonder veel sensatie overbrengt. Hieruit kan ik opmaken dat een S5 geen concurrentie zal zijn voor de 335i, die wel zeer 'giftig' is.

Awel ik zou u graag willen geloven, maar tot nu heb ik nog geen reactie gehad op de PM .. wou eens het verschil zien .. in levende lijve ..

Comment

• De A5 staat vanaf vandaag, 2 mei in de showroom van het Contact Center te Kortenberg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Das dan binnenkort allemaal mooi opgelost als begin 2008 de 335 Xd leverbaar wordt ..

on topic: Waar is de glorie periode dat Tdi bijna deed denken aan gti , want eerlijk is eerlijk zo een dikke 5 a 10 jaar geleden had VAG echt wel voorsprong .. nu lijkt het alsof ze op hun lauweren gerust hebben ...

de x35 motor van BMW is al begin 2004 op de markt .. we zijn nu medio 2007 en ER VAG HEEFT NOG steeds GEEN antwoord ..

Trouwens audi zal dringend zijn quattro systemen mogen moderniseren willen ze de X-drive of beter de SH-AWD (Honda) en consoorten het weerhoofd bieden;

Heb ooit een video test gezien waar de beruchte quattro de duimen moest leggen voor BMW' x-drive ..

To audi: De marketing hype blijft enkel duren als je technologie ook nog up 2 date is!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                  Is hij al verkrijgbaar in België, want kheb zonet in Leuven een trein gezien met enkele erop. Best wel knap!
                                  Toen ik gisteren naar huis reed ben ik ook een trein met A5's en S8'en tegengekomen. Stond daar aan die depot van VW-Audi. Ik vind die A5 enorm knap er stond oa een knal rode bij, best wel geslaagd. Nu binnenkort hopelijk eens op de baan tegenkomen. De A5's die hier geleverd worden, hebben die allemaal de 3.0TDI? Of zijn er ook reeds andere motorisaties beschikbaar?

S8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                    De A5's die hier geleverd worden, hebben die allemaal de 3.0TDI? Of zijn er ook reeds andere motorisaties beschikbaar?
                                    De eerste zijn allemaal 3.0 TDI's, maar de 2.7 TDI en 3.2 FSI volgen heel binnekort. Ze zijn al alledrie bestelbaar, maar de leveringsperiode voor de 3.0 TDI is iets (ik denk een maand)) korter dan de andere motorisaties.

Comment

• vanaf het moment dat de 2.0 tdi kan besteld worden , ga ik mijn krabbel zetten op een bon bij de dichtstbijzijnde Audi-dealer vrees alleen dat het niet meer voor dit jaar zal zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Der Ferry Bekijk Berichten
                                        vanaf het moment dat de 2.0 tdi kan besteld worden , ga ik mijn krabbel zetten op een bon bij de dichtstbijzijnde Audi-dealer vrees alleen dat het niet meer voor dit jaar zal zijn
                                        is er reeds een datum voor de 2.0 TDI, en een eventuele richtprijs ?

Comment

• Voor de A5 2.0tdi is er nog geen datum , maar het zal waarschijnlijk in het eerste kwartaal van 2008 zijn
                                          De prijs zal in de buurt van de BMW 320d coupé zijn : 35.000 euro

Comment

Working...
                                          X