Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind het toch één van de betere wagens die er nu bestaan. Hij heeft het uiterlijk mee, en die 3.0tdi is echt zalig. Zelf zou ik toch voor die 2.7 gaan. Die 2.0 vind ik persoonlijk een beetje te zwak. Als je zo'n wagen koopt mag er ook een motor inzitten die de wagen evenaart...

Comment

• Weet er iemand hoe de achterbank eruit ziet?Voor 2 personen zoals de E92 of kunnen er 3 personen zitten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
        heb de vraag gesteld aan d'ieteren of de 2.0 komt. Zij hebben mij een mail gestuurd dat deze in december kan besteld worden en in de lente zou kunnen geleverd worden
        Ah , da's duidelijk bedankt voor de info

Ik ga wachten op de 2.0 tdi , want het verschil in vermogen met de 2.7 tdi is te verwaarlozen . Natuurlijk een 6 cilinder heeft een mooier sound en meer koppel , maar daar heb ik geen 5000 euro voor over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
          Weet er iemand hoe de achterbank eruit ziet?Voor 2 personen zoals de E92 of kunnen er 3 personen zitten?

maar volgens autowereld is er wel niet echt veel hoofdruimte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

en volgens AG moet je lenig zijn om er in te geraken achteraan ( zoals bij de meeste coupés zeker )

Comment

• Ik heb net ook eens vluchtig de test van de A5 in de Autogids gelezen.

De rode S5 zoals op de foto's is werkelijk schitterend mooi.

Het meest van al was ik benieuwd naar de acceleratietijden van de 3.0TDI. Audi geeft 5,9 seconden op wat sneller is dan een 335d. De praktijk laat echter een andere waarheid zien. Van 0-100 in 7 sec. is een volle seconde trager dan de 335d, en zal eerder in de buurt komen van de 330xd. Tot 1000m is de 335d zelfs 1,5 seconde sneller. Qua verbruik zijn ze aan mekaar gewaagd.

De S5 daarentegen komt z'n beloftes meer na. Nog niet volledig, maar 5,6 seconden tot 100 itt 5,1 seconde wat Audi opgeeft is toch al meer in de buurt. In volle acceleratie is een S5 een fractie sneller dan een 335i, maar in het hernemen is de Audi toch wel in het voordeel. Tesamen met de prachtige sound en edele van de V8 is deze Audi z'n meerprijs tov een 335i meer dan waard. Qua verbruik laat BMW als motorbouwer toch wel z'n superioriteit zien. Gemiddeld 1,5 liter minder verbruik is toch wel een knappe prestatie, temeer de BMW 2 turbo's heeft...

Ik ga mij toch eens een testrit reserveren met zo'n S5. Ik wil het verschil in rijplezier tov onze 335i zelf eens ondervinden. Ook de 3.0TDI wil ik wel eens gereden hebben.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Heb je de test in Autowereld gelezen ?
                Daar is de A5 weldegelijk sneller dan de 335d
                Zij hadden 6 sec nodig om van 0 naar 100 te gaan , en hebben dit meerdere keren geprobeerd . 7 sec is volgens mij een fout in autogids , ik heb zelf met de A5 3.0 tdi gereden en kan je vertellen : 't is een kanon
                ga eens een testritje maken en time zelf eens , wedden dat je bij 7 sec al lang voorbij 100 bent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Der Ferry Bekijk Berichten
                  Heb je de test in Autowereld gelezen ?
                  Zij hadden 6 sec nodig om van 0 naar 100 te gaan , en hebben dit meerdere keren geprobeerd . 7 sec is volgens mij een fout in autogids , ik heb zelf met de A5 3.0 tdi gereden en kan je vertellen : 't is een kanon
                  ga eens een testritje maken en time zelf eens , wedden dat je bij 7 sec al lang voorbij 100 bent

7 sec lijkt me ook wel overdreven. Ik rij met de A3 op 7sec van 0-100. En de A5 was naar mijn gevoel toch een stuk sneller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                    7 sec lijkt me ook wel overdreven. Ik rij met de A3 op 7sec van 0-100. En de A5 was naar mijn gevoel toch een stuk sneller.

Ja ma tisch uwe bakske gaat dan ook erg goed vooruit hé ..

190 dieselpeekaakes .. die gezond trappelen .. met een monsterkoppel ..

't is en blijft een ferme bak!

In de AG schrijven ze ook dat je de A5 best laat zoals ie is dus zonder het hele sport package ..
                    Terwijl net dat echt een must is in my eyes ..

Die A5 diesel ket .. is dus maw zo snel als mijn V8 alias -ik-heb-een-abo-bij-shell auto .. ongelofelijk toch hé

Langs de andere kant haal al die roetfilters eraf .. en de dingen doempen as hell;`
                    Laatst voor een klant een nieuwe RangeRover Sport TDV8 opgehaald en volledige bodykit opgezet, waardoor de roetfilters eraf moest .. ROKEN dat die deed, zonder zelfs door te rijden...
                    Ik wil maar zeggen, je ziet het niet meer maar roet productie is er nog steeds.. en dan vraag ik me af of de performantie na 40000km ofzo niet gaat afnemen wanneer die filter zo vol slipt ..

Moraal van het verhaal, hoe ferm ze ook presteren en hoe rationeel je de diesel bekijkt, een benzine blijft toch nog net een edelere motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Der Ferry Bekijk Berichten
                      Heb je de test in Autowereld gelezen ?
                      Ik heb sterke twijfels of de A5 sneller is dan de 335d. Een A4 of A6 3.0 TDI rij je met een 335d heel makkelijk verloren. Ervaringen genoeg mee in Duitsland (met volgeladen koffer). Dus nu zou die motor ineens super eigenschappen hebben gekregen en sneller zijn dan een 335d. Ik blijf er niet veel van geloven. 286pk vs 240pk .... ik schat de A5 mss op 6.5 seconden, maar veel sneller niet.

Tuurlijk voelt een A5 aan als een kanon maar heb je al een 335d testgereden?
                      Porsche 997 S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                        heb de vraag gesteld aan d'ieteren of de 2.0 komt. Zij hebben mij een mail gestuurd dat deze in december kan besteld worden en in de lente zou kunnen geleverd worden
                        Dan ben ik blij dat de geruchten verkeerd waren ! Enig idee van een richtprijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                          Ik heb sterke twijfels of de A5 sneller is dan de 335d. Een A4 of A6 3.0 TDI rij je met een 335d heel makkelijk verloren. Ervaringen genoeg mee in Duitsland (met volgeladen koffer). Dus nu zou die motor ineens super eigenschappen hebben gekregen en sneller zijn dan een 335d. Ik blijf er niet veel van geloven. 286pk vs 240pk .... ik schat de A5 mss op 6.5 seconden, maar veel sneller niet.

Tuurlijk voelt een A5 aan als een kanon maar heb je al een 335d testgereden?
                          De A4 en A6 3.0 TDI's die jij al tegengekomen bent, hebben ook nog 'maar' de 221pk en 450NM-versie he. De A5 heeft de 240pk en 500NM-versie.

Groot verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Dan ben ik blij dat de geruchten verkeerd waren ! Enig idee van een richtprijs?
                            ik heb dit antwoord gekregen ivm prijs en uitrusting

Geachte,

De prijzen zullen in december gekend worden.

De standaarduitrusting van de 2.0 l tdi zal waarschijnlijk verschillend van
                            de 2.7 l zijn (Xénon zullen in optie zijn b.v.b.)

Met vriendelijke groeten.

Audi Import.

Comment

• ik denk dat er wel "veel" zullen wachten op de 2.0 ... en de prijs ervan
                              zal toch wel een 3-4K onder de prijs van de 2.7 liggen denk ik zo, mede dankzij een mindere standaarduitrusting

ben eens benieuwd hoeveel korting er te krijgen is, misschien 4% ofzo
                              Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                                Nee, serieus, dat waart gij?

Dan had'k toch moeten wachten tot hij aanreed
                                1982 BMW E28 528i
                                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

En NIETS van beenruimte!
                                  Heb gisteren eentje zien staan en kon het natuurlijk niet laten om even van dichtbij te gaan zien. Die zetels vooraan stonden in normale positie en je had achteraan echt bijna niets over om je voeten te plaatsen.
                                  Op die foto hierboven zijn ze natuurlijk weer slim bij Audi en plaatsen ze de zetels volledig vooraan tegen het stuur om de foto te nemen...

Comment

• wow, daarstrak kwam er in de verte iets laag pikzwart, met witte brandende led lampen afgestormd... was een S5 op Z platen!

Man die LED lampen zijn gewoon superknap! Krijg je echt zo'n kwade look mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                                      wow, daarstrak kwam er in de verte iets laag pikzwart, met witte brandende led lampen afgestormd... was een S5 op Z platen!

Man die LED lampen zijn gewoon superknap! Krijg je echt zo'n kwade look mee.
                                      Inderdaad, is gewoonweg fantastisch!

Comment

• Vind het wel jammer dat ze er een 2.0 gaan insteken

Zo zal hij iets té toegankelijk worden vrees ik voor iedereen.

Goed nieuws voor Audi en de liefhebbers van de A5 die geen nood hebben aan een 'zware' motor als de 2.7 of 3.0 , maar daarmee gaat ook de exclusiviteit de deur uit...

De 2.0 zal wel geen ledjes hebben, tis al iets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                                          De 2.0 zal wel geen ledjes hebben, tis al iets
                                          maar wel als optie zeker
                                          Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Working...
                                          X