Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Der Ferry Bekijk Berichten
    Beestige velgen onder een zwarte S-line
    Die 1e pic is schitterend! Tevens de enige mooie kant van de A5.

Maar die velgen zijn idd subliem! DPE's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      welke maat is dat?20"?
      Ik denk dat het 19" velgen zijn , maar heb geen idee welk merk
      Door het S-line sportchassis , ligt de A5 wel wat lager ( = veel mooier )

Comment

• Ik denk dat ze groter zijn dan 19" hoor, TE groot imo,
        zeker in profiel zoals op de eerste foto. Maar wel mooi.

Comment

• Maar die S-line zou ik zeker nemen denk ik, maar dan misschien alleen de voorbumper. En met de S5-velgen.

Comment

• heb nog een goede foto gevonden van de grijze grille van de 2.7
            vind deze precies mooier dan de zwarte, zou het eigenlijk is moeten kunnen zien op een zwarte of meteoorgrijze
            Last edited by viperman; 18/09/2008, 19:18.
            Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Audi A5

Heb eens vraag, wanneer komt de A5 uit in 2.0tdi of 1.8tsi? M'n broer moet firmawagen kiezen binnen dit en enkele maanden en hij zou deze kunnen nemen of bmw 3coupé 2.0i/2.0d... Vermits de mama net 3coupé heeft zou hij toch liever de Audi nemen! Prijzen van de A5 zullen rond die van 3coupé zitten of zit hier een groot verschil in? graag reactie a.u.b.

Comment

• Ik heb altijd vernomen dat dit rond oktober zou zijn. Misschien een aankondiging van deze nieuwe motoren op de IAA?

Comment

• De A5 2.0 tdi kan je bestellen vanaf december 2007 , levering Feb - Maart 2008 ( hopelijk )
                  Prijs zal beginnen vanaf 35.000 € ( zoals 320d coupe )
                  Waarschijnlijk worden er tijdens IAA meer details bekend gemaakt , zoals wat er standaard is en wat optie
                  ( Led-lichten , Xenon , ....)
                  De A5 1.8 FSI kan je vanaf eind september bestellen , prijs ligt lager dan A5 2.0 tdi maar standaard uitvoering zou minder bevatten
                  ( geen Led-lichten bv )
                  Last edited by ; 26/08/2007, 17:26.

Comment

• Afgelopen vrijdag m'n testritje gehad met de a5 3.0d en ben er echt wel enthousiast over.

Na mijn eerdere testrit met de bmw 335i kan ik het nieuwe onderstel (MLB dacht ik) van de A5 best wel apprecieren. Het mag dan volgens de boekjes wel allemaal wat saaier zijn (vanwege de 4-wiel aandrijving) maar heb hier persoonlijk niet zoveel last van ondervonden. Wanneer het ESP volledig af stond vond ik hem zelfs een beetje speels, niet zo dat hij zoals een bmw in overstuur ging maar hij zette zich toch een beetje.
                    Ik heb (met ESP aan) een klaverblad gerond en bij 110 gaf de A5 nog geen krimp terwijl m'n eigen bmw320cd dan echt wel zijn kont begint te zetten, wat uiteraard juist als plezant zou kunnen bestempeld worden...
                    Gezien m'n leeftijd echter ):, valt het steeds minder voor dat ik de grenzen van de grip bewust opzoek en daarmee denk ik dat ik best zou kunnen leven met zo'n 4-wiel aandrijving.

Wat wel enige gewenning vroeg was het stuur dat bij lage snelheden heel soepel is en naarmate men harder rijdt stroever wordt. Het went wel maar als ik nadien in men eigen auto terug zat leek het of ik ineens geen servo meer had. Uiteindelijk prefereer ik wel de bmw-manier, op de e-46 althans want bij de 335i was dat ook wat losser.

Enige puntje van kritiek op de A5 was de koppeling die vooral in 1e een beetje nukkig overkwam, hopelijk treedt dit niet op bij alle a5's.

Besluit : Enorm mooie auto (toch nog iets mooier dan de bmw-coupe) die zelfs in diesel uitvoering er nog in slaagt een mooi geluid te produceren (zeker als je doortrekt tot een 5000 toeren), redelijk sportief rijdt, en plaats biedt aan 4 personen (bmw was wel stuk ruimer vanachter).

Ik heb het rap hier neergeploft omdat het wat weinig was om het als testverslagje bij de testen te posten.

Comment

• mooi muurpapiertje

Comment

• Spijtig van dat verbodsbord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                          mooi muurpapiertje
                          Knap!

Comment

• Een paar dagen geleden voor de eerste keer eentje gezien in het openbare verkeer. Kwam langs de andere kant voorbijgereden op de brusselse ring. Ik op de binnenring ter hoogte van zellik en toen verscheen daar een zwarte a5!

Zeer mooi!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Android Bekijk Berichten
                              Een paar dagen geleden voor de eerste keer eentje gezien in het openbare verkeer. Kwam langs de andere kant voorbijgereden op de brusselse ring. Ik op de binnenring ter hoogte van zellik en toen verscheen daar een zwarte a5!

Zeer mooi!
                              Tegen wie zeg je het . Ik heb vorige week mijn eerste A5 gezien, het was een "doodgewone" grijze. Hij was mij vanop een afstand opgevallen met zijn LED's echt super mooi!

Comment

• Ik denk dat de nieuwe A4 mooier zal zijn dan de A5...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat de nieuwe A4 mooier zal zijn dan de A5...
                                  Dat denk ik niet. Denk de LED-jes en de A5-achterlichten weg en de silhouette van de B8 is identiek aan die van de B7. De A5 is een pak forser en stoerder.

Ik vrees er voor dat dit design té algemeen aanvaard is. Nu is het mooi maar als je 10 nieuwe A4's gezien hebt ga je de 11de niet eens meer opmerken.

Comment

• Ok, de A5 is en blijft een prachtige wagen, maar nu ik de nieuwe A4 heb gezien begin ik te twijfelen of de A5 niet mooier had geweest zonder die gebogen lijn op de zijflank. Ik vind hem ook net iets te breed, wat hem wat plomp maakt imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat de nieuwe A4 mooier zal zijn dan de A5...
                                      Ik niet...

Comment

• Gisteren even langsgeweest bij garage Raes in Oostkamp. Daar stond een prachtige S5. Echt subliemene wagen zowel exterieur als interieur. En wat een afwerking binnenin. In zn klasse vind ik hem momenteel zonder problemen de mooiste. Alleen het prijskaartje: 65000 EUR

Heb jammergenoeg geen foto's genomen maar zag er zo uit:

Is het al officieel bevestigd dat hierin de 2.0 TDI zal komen?
                                        Last edited by GregV; 02/09/2007, 17:41.

Comment

• Maar een 2.0TDI in de S5? Zit daar normaal geen afgezwakte 4.2l in ofzo? :s Van motoren weet ik ook niet zoveel...

Comment

Working...
                                          X