Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie Gran Coupé (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ween ja, want ik werk in de zorg en zie elke dag groot leed. Maar niet voor een kakker die ligt te janken over een stomme auto.
    En tuurlijk bestaat slechte smaak, daar zijn er voorbeelden genoeg van.
    Last edited by TT-911; 03/04/2020, 20:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
      Ik ween ja, want ik werk in de zorg en zie elke dag groot leed. Maar niet voor een kakker die ligt te janken over een stomme auto.
      Ween maar verder dan, over goeie of slechte smaak is juist hetzelfde verhaal... zinloze discussie , PUNT

Comment

.
        Kon het nie beter verwoorden.

Comment

Inderdaad. De de X6, de multipla, de gle coupé, de Ford EcoSport etc.
          Nu, zo lang de mensen er geld aan willen geven is er geen probleem, toch?

Deze 2gc vind ik niet geweldig mooi maar ook niet lelijk. Ik vind het wel een nutteloos model, dat weer tussen 2 klasses zweeft. Mercedes doet het, BMW ook, ze maken veel te veel modellen die allemaal op elkaar lijken, en bijna niet te onderscheiden zijn, zowel in binnenruimte als uiterlijk. Het resultaat: dit worden instappers en de rest wordt nog duurder.

Vroeger was de 3 de instapper. Die was nog redelijk betaalbaar en toen kon je de (instap)prijs nog met andere merken vergelijken, met auto's van die grootte (met bv een mondeo/Passat/toen 407/..), die vaak zelfs al groter waren, maar toch min of meer vergelijkbaar).
          Nu zit er nog een massa modellen onder de 3, waardoor alle prijzen stijgen (zeker als je wat opties wil) en compleet belachelijk worden.

Maarja. Het werkt. Het 'verkoopt' zou ik niet zeggen want verhoudingsgewijs koopt niemand nog een BMW. Het 'least' wel geweldig. En dat is wat bmw wil. En 't slaagt erin. Niks aan de hand, en goed bezig dus, zo lang er zo lustig geleast mag worden tenminste.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Last edited by metalpe; 04/04/2020, 08:49.

Comment

• Dubbel

Comment

• in de eerste 3 had je achteraan even veel plek als een toenmalige vw polo, nu heb je in een 3 meer plek als een toenmalige 5...of zelfs korte 7

https://www.autoweek.nl/carbase_data...9771&id2=99908
              schitterend hoe de motorenbouw geevolueerd ook is bij bmw, van een overvierkante zescylinder - lekker huilen in de toeren - naar een langeslag - zalig laag cruisen in de toeren - 4cylinderturbo

zelfs een 1-tje is een limo tov zo'n 1980 3-serie, dat waren echt mini-auto's je moet er nog maar eens instappen vandaag
              auto's zijn nog nooit zo cheap geweest als anno 2020, inflatie meegerekend en als je wat nu standaard is, er vroeger bijtelde...een uigeklede basis zonder servo, airco, abs, en raamslingers heb je idd niet meer

over de shitload aan modellen (en de ford ecosport ) heb je natuurlijk wel gelijk, vind ik ook, maar dat hoeft toch ook geen nadeel te zijn, voor elks wat wils
              Last edited by bobo; 04/04/2020, 08:54.

Comment

• Ik vind de 2GC niet echt mooi maar vind hem wel leuk: heb ik nu goeie of slechte smaak in feite ???

Comment

• Voor mij heb je een goede smaak Tigra.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Ik vind de 2GC niet echt mooi maar vind hem wel leuk: heb ik nu goeie of slechte smaak in feite ???
                    't is al goed dat je zélf iets vindt en niet zomaar zegt wat iedereen zegt, zoals dat tegenwoordig gaat
                    Ik vind hem niet heel lelijk, maar de ahterkant vond ik gewoon raar, zeker in zijaanzicht niet mijn smaak.

Mij gaat het er meer om dat ik dit een soort van nutteloze klasse vind. Ik zie geen meerwaarde tegen de 1, wat hij eigenlijk is, en 't is ook weer net geen 3. Ik vind het gewoon een raar concept.

Vroeger hadden meer merken dat. De Mégane en de Mégane classic met zo'n sedan kofferbak, de Astra was er ook in hatchback en in sedan. niemand kocht dat echter nog. De sedan ging eruit, iedereen wilde ineens een hatchback of een sedan. Nu komt merc en BMW weer met een gewone hatchback waar ze een (in alle opzichten onhandige, en, maar dat is mijn mening dus niet relevant, lelijke) kont aanpakken, en 't is ineens weer hip. In mijn ogen koop je beter of een hatchback zoals de 1, of een station zoals de 3 station. Maar een sedan heeft niet veel meerwaarde, praktisch gezien.

Tenzij je natuurlijk de sedan mooier vindt dan een hatchback of de touring, Dan heb je het beste koopargument. Dat begrijp ik, maar dan begrijp ik niet waarom de sedans al jaren nauwelijks verkocht worden, en nu ineens weer hip zouden worden.

Maar de tijd dat elk merk 3 modellen heeft, en elk model netjes in een 'categorie' past, is al lang voorbij. Alles is in mijn ogen welkom, hoe meer variatie hoe beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                      't is al goed dat je zélf iets vindt en niet zomaar zegt wat iedereen zegt, zoals dat tegenwoordig gaat
                      Ik vind hem niet heel lelijk, maar de ahterkant vond ik gewoon raar, zeker in zijaanzicht niet mijn smaak.

Mij gaat het er meer om dat ik dit een soort van nutteloze klasse vind. Ik zie geen meerwaarde tegen de 1, wat hij eigenlijk is, en 't is ook weer net geen 3. Ik vind het gewoon een raar concept.

Vroeger hadden meer merken dat. De Mégane en de Mégane classic met zo'n sedan kofferbak, de Astra was er ook in hatchback en in sedan. niemand kocht dat echter nog. De sedan ging eruit, iedereen wilde ineens een hatchback of een sedan. Nu komt merc en BMW weer met een gewone hatchback waar ze een (in alle opzichten onhandige, en, maar dat is mijn mening dus niet relevant, lelijke) kont aanpakken, en 't is ineens weer hip. In mijn ogen koop je beter of een hatchback zoals de 1, of een station zoals de 3 station. Maar een sedan heeft niet veel meerwaarde, praktisch gezien.

Tenzij je natuurlijk de sedan mooier vindt dan een hatchback of de touring, Dan heb je het beste koopargument. Dat begrijp ik, maar dan begrijp ik niet waarom de sedans al jaren nauwelijks verkocht worden, en nu ineens weer hip zouden worden.

Maar de tijd dat elk merk 3 modellen heeft, en elk model netjes in een 'categorie' past, is al lang voorbij. Alles is in mijn ogen welkom, hoe meer variatie hoe beter.

Mee eens dat er eindelijk wat variatie komt. Er zijn al SUV's genoeg

Dit soort modellen was inderdaad verdwenen , maar er zijn toch nog steeds veel liefhebbers voor dit soort compacte sedans. Zelf ben ik ook wel een liefhebber van dit soort wagens (wss omdat ik mijn vader altijd in dit soort sedans heb zien rijden en dat is toch een beetje nostalgie ).
                      Momenteel een A3 Berline , en moet zeggen dat dit toch lekker is zo'n compacte sedan. Rijd vlot, door zijn compacte afmetingen ook lekker fijn overal simpel kwijt te raken. tegen de zomer aan eens op zoek voor een nieuwe en dan zal het toch opnieuw zo'n compacte sedan worden en dan zullen we de bmw ook eens bekijken. Want denk dat dit weer een type wagen is die je best eens in real live moet zien, voordat je een echt oordeel kan trekken

En ja de koffer is niet zo praktisch, de achterruimte is meerstal niet optimaal. Maar in mijn geval maakt dat niet zoveel uit, aangezien we nog een break hebben. Dus is die A3 eigenlijk lekker om rond te rijden en te genieten
                      Last edited by zwasie; 07/04/2020, 10:04.

Comment

• Je kunt hier nog moeilijk spreken over compacte sedans, de 2GC is zelfs langer dan de E46 en de 3 reeks is op 20 jaar tijd veel groter worden.

Ik ben ook niet zo'n fan van deze 2GC, moest ik op dit moment een compacte sedan zoeken zou het zonder twijfel een CLA zijn.

Comment

• Qua buitenafmetingen zal hij nu mss groter zijn dan een E46, maar door alle veiligheidstoestanden, schat ik dat de binnenruimte toch wel wat kleiner is.

Zou wel eens een interessante vergelijking zijn. Iemand de cijfers?

Comment

• https://www.autoweek.nl/carbase_data...99152&cache=no

vergelijk van de 2gc/e46, nog geen binnenafmetingen 2gc

maar hoewel een nieuwe 3 zijn wielbasis duidelijk langer is als een oude 7, gaat dat voor een e46 vs nieuw 2gc niet op

Comment

• Leuke vergelijking wel, maar de wielbasis zegt net veel hé? Toch bijna 5 cm meer voor de E46. Zal dus wel meer binnenruimte gehad hebben.

Comment

• er is wel een beetje tss een dwarsgeplaatste motor en fwd in die verhoudingen, met een langse motor en rwd
                                de e46 heeft veel minder overhang nodig vooraan om stabiel te rijden dan de 2gc, het zou erom kunnen spannen

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Gisteren mijn eerste in het wild gespot, een zwarte met grote wielen

Front, en zijprofiel zijn nog mooi, maar achterakant is echt mijn ding totaal niet...

Geef me maar een A3 sedan

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• BMW 2 Serie Gran Coupé vs. Mazda3 Sedan 2020 - review

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De eerste die ik irl zie, valt best mee. Maar ik vind toch de 1-reeks mooier.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X