Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie Gran Coupé (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 2-serie Gran Coupé (2020)

    DÍT IS DE BMW 2-SERIE GRAN COUPÉ

    Hier is-ie dan eindelijk: de BMW 2-serie Gran Coupé. Zijn publieksdebuut staat voor de LA Auto Show op de agenda, maar in aanloop naar dat moment mogen we de auto alvast vanuit alle digitale hoeken aanschouwen. Dit belooft BMW’s antwoord te zijn op auto’s van bijvoorbeeld Mercedes-Benz en Audi, dit is hun compacte sedan.

    BMW zet een, voor het merk zelf, bijzondere stap met de hagelnieuwe 2-serie Gran Coupé. Het is namelijk voor het eerst dat het merk met een antwoord komt op gevestigde modellen uit thuisland Duitsland. Neem de Audi A3 Limousine of de Mercedes-Benz CLA. Beide auto’s zijn al (bijna) bezig met hun tweede hoofdstuk, terwijl BMW nog van afwezigheid schitterde. Bij BMW achten de ontwerpers het nu ook de grootste tijd om mee te doen in het premium-rijtje compacte sedans, of vierdeurscoupés zoals BMW het zelf noemt. Net als de eerder genoemde modellen van concurrenten is het recept duidelijk: de populaire compacte middenklasser van het gamma dient als basis, waarna de koets vooral aan de achterkant flink wordt aangepakt. Bij Audi de A3, bij Mercedes de A-klasse en bij bij BMW nu de 1-serie. Waarom BMW de auto vervolgens 2-serie Gran Coupé noemt zal waarschijnlijk voor hun altijd een weet en voor ons een vraag zijn.

    Het bekende UKL-platform geldt ook als basis voor deze nieuwe auto, waardoor we BMW-liefhebbers wederom moeten teleurstellen: ook deze 2-serie Gran Coupé verplaatst al zijn vermogen (in de basis) enkel naar zijn voorwielen. De koets van de sedan meet een lengte van 4,526 mm, breedte van 1.800 mm en hoogte van 1.420 mm. De wielbasis is goed voor een lengte van 2.670 mm. Met deze maten is de auto ruim 200 mim langer en 1 mm breder dan de 1-serie. In de hoogte levert de auto 14 mm in. Achterin de 2-serie Gran Coupé kunnen we 50 liter meer aan bagage kwijt, want de auto slikt 430 liter aan spul (tegen 380 liter in de 1-serie). Kijken we naar de concurrenten, dan is de CLA in alle opzichten een stukje groter (4.688, 1,830 en 1,439 mm). De A3 Limousine, die op zijn laatste benen loopt, is in alle opzichten iets kleiner.

    Kijken we naar de koets van de nieuwe 2-serie Gran Coupé, dan hebben de ontwerpers er niet simpelweg “een kont aangeplakt”. De voorzijde is identiek met de wat schuin geplaatste (standaard) led-koplampen en BMW’s nieuwe nierengrille, maar vanaf de zijportieren zien we verschillen. Zo verliezen die portieren hun frame rondom de raampartijen en is de achterkant compleet nieuw ontworpen. Voor de vorm van de achterlichten werd op de tekentafel van de 8-serie Gran Coupé gekeken, hoewel de indeling flink wordt opgeschut. Nieuw is de standaard hoogglans zwarte balk die de achterlichtunits verbindt. Het BMW-logo prijkt in het midden van de sierstrip. De ‘luchthappers’ aan de achterkant keren tevens bij elke uitvoering terug.

    Binnenin ontmoeten we een bekend interieur. Verwacht hier, met dat van de 1-serie in het achterhoofd, geen verrassingen. Op de motorenlijst parkeert BMW vanaf de introductie drie motoren: de 140 pk sterke 218i benzineversie en de190 pk sterke viercilinder 220d-diesel. De standaard vierwielaangedreven M235i met 306 pk geldt als het topmodel. Op de internationale prijslijst staat ook de 231 pk sterke 228i xDrive, maar die wordt uitsluitend in de Verenigde Staten geleverd. De M235i krijgt naast de standaard xDrive vierwielaandrijving kosteloos de achttraps Steptronic Sport-transmissie (met Launch Control-modus), een mechanisch Torsen-differentieel en M Sport Steering en dito remmen.

    Volgend jaar maart belandt de auto bij de dealers. De prijslijst wordt begin volgende maand vrijgegeven waarna het publiek van de LA Auto Show voor het eerst aan de auto in echt mag snuffelen.

    Bron: Autoweek













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Oei, proporties lijken echt niet te kloppen?

      Interieur is dan wel echt top!

      Comment


      • #4


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5


















          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Het zoveelste gedrocht. Het wordt erger met de jaren, een mens zou Bangle beginnen missen.
            Hoog tijd om die Hollander buiten te gooien... BMW has lost its way.
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

            Comment


            • #7
              Haal er het rooster vanaf, en je weet niet meer welk merk het is. Zo tragisch.



              Bron: https://twitter.com/RenatoTarditti/s...02226212360193

              Comment


              • #8
                Mooier dan de 3 reeks,net zoals de Mercees A klasse sedan tegenover de C

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                  Oei, proporties lijken echt niet te kloppen?
                  Ik lees dat regelmatig.
                  Ik vraag me wel af wie of wat er bepaalt wat dan wel de 'juiste' proporties zijn en hoe deze zich zouden MOETEN verhouden?
                  Dezelfde larie wordt er regelmatig verkocht over veercomfort.

                  Comment


                  • #10
                    De lelijkheid zelve. Goed gedaan BMW, past bij de rest van het gamma.

                    Comment


                    • #11
                      Man man, die bumperpartijen toch weer. Of zoals Raimond ooit zong.... "waar is de klasse? We zijn het leven moe"

                      Comment


                      • #12
                        Zo dat is lelijk.
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • #13
                          Maar jongens toch, maakt allemaal niks uit. 't Is BMW, dat gaat goed verkopen.

                          Comment


                          • #14
                            Snuit is te bol en te hoog ... Kontje is te kort en ik snap de nieuwe verlichting langs achter ook niet meer bij BMW ... Doet mij aan aziatische auto's denken net zoals met de nieuwe 3, al van in het begin vond ik dat hij precies Lexus achterlichten had en telkens als ik er nu één zie heb ik steeds hetzelfde gevoel dat de achterlichten precies van een Lexus IS zijn.
                            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                            Comment


                            • #15
                              Hier vrienden, de lease versie



                              Comment


                              • #16
                                Er zijn mooiere alternatieven voor de moment
                                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Maar jongens toch, maakt allemaal niks uit. 't Is BMW, dat gaat goed verkopen.

                                  Dat is waar.

                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Hier vrienden, de lease versie


                                    Wat
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                      Ik lees dat regelmatig.
                                      Ik vraag me wel af wie of wat er bepaalt wat dan wel de 'juiste' proporties zijn en hoe deze zich zouden MOETEN verhouden?
                                      Dezelfde larie wordt er regelmatig verkocht over veercomfort.
                                      Da's volledig persoonlijk he

                                      Bij een E36, E34, E38, E60,.... klopt het wel volledig voor me

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mercedes heeft dat ook met de C coupe, daar klopt ook iets niet mee op.

                                        Dak lijkt langs achter bol, waardoor die wat hoog lijkt over te komen.

                                        Bij de E en S die wat langer zijn valt dat beter mee.

                                        In deze zie je iets oosters, een stuk gekrompen 6 GT, ...
                                        BMW X5 45e

                                        Comment

                                        Working...
                                        X