Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota Yaris (2020)
Collapse
X
-
Is de Lotus al weg?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Is inderdaad niet weg, meen ik. Maar ik vraag me af of de sensaties van deze GR de Lotus sensaties kunnen doen vergeten.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenDie lotus blijft denk ik, voor erbij. Zou me verbazen dat je een GR koopt ter vervanging van een Lotus.
Comment
-
-
YARIS GRMN IN AANTOCHT?
TOYOTA GR YARIS KRIJGT MOGELIJK NÓG EXTREMERE VERSIE
De GR Yaris is in elk opzicht een ronduit bizarre en bijna onnodig krachtige hot-hatch. Je zou denken dat Toyota met die sportversie wel het maximale uit de nieuwe Yaris heeft geknepen, maar een op de Nürburgring-Nordschleife gekiekt testexemplaar van de GR Yaris wijst erop dat de limiet misschien toch nog niet bereikt is.
De begin dit jaar gelanceerde Toyota GR Yaris is een regelrechte extremist. De compacte hot hatch is met zijn 261 pk en 360 Nm sterke 1.6 tot de tanden toe bewapend met de krachtigste driecilinder benzinemotor die ooit in een straatauto is geleverd. Dat alles is verpakt in een heftig uitgebouwde driedeurs carrosserie, terwijl de reguliere Yaris in Europa eigenlijk alleen als vijfdeurs is te krijgen. Op de Nürburgring-Nordschleife is een ingepakt testexemplaar van een Yaris gesnapt die doet vermoeden dat het krachtoffensief niet ophoudt bij de GR Yaris.
Het gekiekte testmodel lijkt in eerste instantie 'gewoon' een GR Yaris te zijn, maar niets is minder waar. Bovenaan de achterzijde zien we namelijk een immense achtervleugel, die stukken groter is dan het exemplaar achterop de reeds bekende GR Yaris. Daarbij is ook het van nature al uitbundige GR-bumperwerk aan de voorzijde verder volgehangen met aerodynamische extraatjes.
Het is onduidelijk wat Toyota hier precies aan het testen is. Mogelijk bereidt het merk een raceversie van de GR Yaris voor, maar het is ook zeker mogelijk dat het merk met een nóg heftigere versie van de Yaris komt. Die zou zomaar onder het GRMN-label van het merk gehangen kunnen worden. In hoeverre Toyota nog meer vermogen uit de hitsige driecilinder kan persen, valt nog te bezien. Dat er meer dan 261 pk in zit, bewijst de versie van de GR Yaris die Toyota in Japan verkoopt. In Toyota's thuisland stampt de GR Yaris namelijk 272 pk en 370 Nm naar de voorwielen. Leuk weetje: in Japan verkoopt Toyota ook een uitgebouwde driedeurs GR Yaris met een bescheiden 120 pk en 145 Nm sterke 1.5. We wachten het met spanning af.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenDenk niet dat Toyota snel met een meer hardcore straatversie van de Yaris gaat komen... de “normale” Yaris GR is nog niet geleverd...
Ze weten dat hij verkoopt als zoete broodjes en de puristen toch altijd voor meer hardcore materiaal gaan. Ze zouden dus gek zijn om niet nog extremer te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenBwa.. net te meer omdat juist wel te doen.
Ze weten dat hij verkoopt als zoete broodjes en de puristen toch altijd voor meer hardcore materiaal gaan. Ze zouden dus gek zijn om niet nog extremer te gaan.
Dat is bij de gt86 ook niet gebeurd en bij de Supra nu ook (nog) niet... Het kan natuurlijk maar ik verwacht niet dat er in 2021 een nog ruigere Yaris op de markt komt... En verkopen als zoete broodjes is relatief he... de eerste reeks in Belgie was zeer snel weg maar dat zijn erg gelimiteerde aantallen. Persoonlijk denk ik meer dat het om een race-versie gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Dat is bij de gt86 ook niet gebeurd en bij de Supra nu ook (nog) niet... Het kan natuurlijk maar ik verwacht niet dat er in 2021 een nog ruigere Yaris op de markt komt... En verkopen als zoete broodjes is relatief he... de eerste reeks in Belgie was zeer snel weg maar dat zijn erg gelimiteerde aantallen. Persoonlijk denk ik meer dat het om een race-versie gaat.
De tijd zal het uitwijzen wat voor Yaris dit is, ben al blij dat ze dit doen bij Toyota.
Comment
Comment