Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Yaris (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• dat voetenwerk

wist wel van voet en hiel maar dan ook nog eens links remmen en gas tesamen

Comment

• Dit topic gemist.

Zwarte besteld. Ze zijn nog niet allemaal op in Zweden, 150st voor 2020+2021. Hoe is de situatie in B?

Skickat från min SM-N975F via Tapatalk

ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
          Dit topic gemist.

Zwarte besteld. Ze zijn nog niet allemaal op in Zweden, 150st voor 2020+2021. Hoe is de situatie in B?

Uitverkocht dacht ik.

De Seat blijft ook?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Uitverkocht dacht ik.

De Seat blijft ook?
            Hoeveel stuks?

Nee, Seat is familie- en sportauto in één, wordt waarschijnlijk opgedeeld in:
            Yaris: plezierauto, en familie kan net mee als het moet.
            ID3: familieauto, en geen straf om wat vlotter te rijden bij gelegenheid
            Beide: negen zitplaatsen

ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Comment

• Hij draait de binnenspiegel weg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Dit lijkt me een dikke bak plezier!

Comment

• Comment

• Hoe zit het eigenlijk met de homologatiemodellen van de andere merken in WRC ?
                      Is de Fiesta ST dit model voor Ford ? Of is de Fiesta tout court al voldoende voor homologatie ?
                      En wat bij Hyundai, hebben zij ook een specifieke versie van de I20 op de markt voor homologatie ?
                      Nog andere merken/modellen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                        Hoe zit het eigenlijk met de homologatiemodellen van de andere merken in WRC ?
                        Is de Fiesta ST dit model voor Ford ? Of is de Fiesta tout court al voldoende voor homologatie ?
                        En wat bij Hyundai, hebben zij ook een specifieke versie van de I20 op de markt voor homologatie ?
                        Nog andere merken/modellen ?
                        Homologatie is voor de karosserie, dus ja de Fiesta (ST) en i20(N), maakt niet uit welke motor erin zit. Toyota had geen 3-deurs met laag dak, dus dankzij de GR Yaris @25k stuks hadden ze deze lichtere, stijvere en meer aerodynamische koets mogen gebruiken tesamen met de multi-link brede achteras. Maar aangezien ze zelfs met de 'oude' auto dominant blijken (1e, 2e, 4e en 6e plaats Monte Carlo) was het misschien niet nodig? Volgend jaar nieuwe regels, dan gebruiken ze een buizenchassis/silhouette en dan speelt dit allemaal geen rol meer...

Hebben we in ieder geval een wegauto met een erg goed koetswerk, belangrijke basis voor een goede auto...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Homologatie is voor de karosserie, dus ja de Fiesta (ST) en i20(N), maakt niet uit welke motor erin zit. Toyota had geen 3-deurs met laag dak, dus dankzij de GR Yaris @25k stuks hadden ze deze lichtere, stijvere en meer aerodynamische koets mogen gebruiken tesamen met de multi-link brede achteras. Maar aangezien ze zelfs met de 'oude' auto dominant blijken (1e, 2e, 4e en 6e plaats Monte Carlo) was het misschien niet nodig? Volgend jaar nieuwe regels, dan gebruiken ze een buizenchassis/silhouette en dan speelt dit allemaal geen rol meer...

Hebben we in ieder geval een wegauto met een erg goed koetswerk, belangrijke basis voor een goede auto...
                          bedankt voor het antwoord.
                          Ik had ergens gehoopt dat de 25K vereiste op meer dan louter carrosserievorm zou slaan.
                          Ijdele hoop, blijkbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

bedankt voor het antwoord.
                            Ik had ergens gehoopt dat de 25K vereiste op meer dan louter carrosserievorm zou slaan.
                            Ijdele hoop, blijkbaar.
                            Is niet zomaar een koetsvorm.

Compleet andere achteras met andere spoorbreedte
                            Carbon dak
                            Alu motorklep, deuren en achterklep
                            Extra laspunten
                            Extra lijm
                            Lager dak natuurlijk

Die dingen wou men dus op de wrc wagen gebruiken, en maken een serieus verschil op de wegauto ook. Ie voelt Porsche stevig aan.
                            De motor in productieautos hebben zowiezo weinig of niks te maken met motoren in de wrc wagens met de huidige regels, echter de driepijp zou gebruikt worden in een lagere klasse (R5?)...

ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Is niet zomaar een koetsvorm.

Compleet andere achteras met andere spoorbreedte
                              Carbon dak
                              Alu motorklep, deuren en achterklep
                              Extra laspunten
                              Extra lijm
                              Lager dak natuurlijk

Die dingen wou men dus op de wrc wagen gebruiken, en maken een serieus verschil op de wegauto ook. Ie voelt Porsche stevig aan.
                              De motor in productieautos hebben zowiezo weinig of niks te maken met motoren in de wrc wagens met de huidige regels, echter de driepijp zou gebruikt worden in een lagere klasse (R5?)...

Ik mag het hopen dat mijn Yaris niet gelijk is aan een full-spec WRC-auto. Ik meen me te herinneren dat enkele jaren geleden de runningcost boven de €380 per km zat.

Comment

• Comment

• kleintjes worden groot...gr is idd langer en breder als een integrale, zou ik op zicht nooit gedacht hebben

Comment

• wat gr-gerij

Comment

• Comment

• meer gr-geneuzel

Comment

• edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X