Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Skoda Octavia (2020)

    TSJECHISCHE LEKKAGE!

    NIEUWE SKODA OCTAVIA DUIKT OP

    Skoda heeft een nieuwe generatie van de Octavia in de ontwikkelingskamers staan, een auto die zich nu te vroeg aan de wereld laat zien.

    Skoda is inmiddels zelf begonnen met het digitaal opwarmen voor de komst van de nieuwe, vierde generatie van de Octavia. Hoewel het fysieke doek officieel pas over enkele maanden van de auto wordt getrokken, beleeft het model nu al zijn officieuze debuut online.

    Op een Tsjechisch Skoda-forum is een afbeelding gepost van een grijze Octavia, een afbeelding die naar verluidt afkomstig is uit de inmiddels offline gehaalde configurator van de Tsjechische Skoda-website. De afbeelding is geheel in lijn met de wijze waarop andere Skoda's in de online samensteltool zijn uitgewerkt.

    Eerlijk is eerlijk, ook deze afbeelding van de nieuwe Octavia zorgt voor weinig verrassingen. Skoda geeft generatie vier een scherper getekende neus met een meer rechtop staande grille. Het geheel lijkt sterk op de wijze waarop Skoda de neus van de Scala heeft vormgegeven. De MQB-basis van de vierde Octavia wordt niet grondig vernieuwd. Reken in ieder geval wél weer op de aanwezigheid van een bovengemiddelde hoeveelheid interieur- en bagageruimte.

    Bron: Autoweek



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    https://www.auto.cz/nova-skoda-octav...uWaM4BqIHj0z78
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Was al een verkoopstopper en zal met het nieuwe design alleen maar beter worden, lijkt mij.

      Als je dit dan vergelijkt met de nieuwe BMW2, verkies ik deze designtaal toch wel.

      Comment


      • #4
        Ziet er goed uit.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Ben ik mis of heb jij nu 2 topics geopend?
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Ben ik mis of heb jij nu 2 topics geopend?
            Yep! Bij nieuwe en concepts. Deze is gelekt. Eigenlijk heb ik al een paar honderd topics geopend

            Het topic bij concepts is wel meer dan een jaar geleden geopend.
            Last edited by Jocar; 22/10/2019, 08:57.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Skoda heeft meer info vrijgegeven.


              Bij de Volkswagen Groep is het vernieuwingsfeest in het compacte C-segment in volle gang. In het kielzog van de Volkswagen Golf volgt de nieuwe Skoda Octavia, die veel techniek van de Duitser leent. Bovendien verblijdt Skoda ons met een blik op de specificaties.

              Uiteraard gaat wat voor de Golf geldt, in veel gevallen ook op voor de Octavia. Zo delen de auto’s net als voorheen hun MQB-platform. Een andere belangrijke overeenkomst is het feit dat de buitenmaten in beide gevallen nauwelijks afwijken van die van de voorganger. Met respectievelijk 4.689 mm is de Octavia 19 (liftback) tot 22 (Combi) mm langer dan voorheen, bij een met 15 mm toegenomen breedte.

              Gelukkig is de middenklasser van Skoda met deze maten nog altijd een uitblinker als het gaat om binnenruimte. Skoda belooft zelf nog meer beenruimte voor de achterpassagiers, bij een bagageruimte van 640 liter voor de Combi en een nog altijd forse 600 liter in de hatchbackvariant.

              Standaard led

              Door de vrolijke camouflage is van de buitenzijde niet veel meer te zien dan voorheen. Wel is duidelijk dat de Octavia z’n strakke, functionele vormen behoudt. De auto komt vooralsnog alleen als Combi in beeld en kenmerkt zich in die vorm door een achterruit die wat vlakker lijkt te liggen dan voorheen. Ook zien we meer platte vlakken en scherpe vouwen, zoals dat ook bij de SUV’s van Skoda het geval is. Led-verlichting rondom is bij de nieuwkomer standaard. Ook de dimlichten bestaan dus altijd uit leds, al zijn er natuurlijk wel meerdere versies om de verschillende uitvoeringen van elkaar te kunnen onderscheiden.

              Hoewel we het dashboard nog niet kunnen laten zien, mogen we ‘m wel omschrijven. Dat de blauwdruk afkomstig is van de Golf, blijkt onder meer uit het grote digitale instrumentarium en het feit dat de ventilatieroosters een plekje onder het nieuwe, grote infotainmentscherm krijgen. Exemplaren met DSG-automaat krijgen ook hier een kleine, elektronische bedieningsschakelaar in plaats van een traditionele automaathendel mee.

              Gezelligheid

              Skoda mocht deze technische basis echter wel op geheel eigen wijze aankleden. Waar de Golf gaat voor strak en zakelijk en z’n interieur grotendeels vult met pianolak, wordt het Octavia-dashboard afgewerkt met stof of leer. De soort en uitvoering van die bekleding zijn afhankelijk van de uitvoering, maar in alle gevallen zorgt het voor een warme(re) sfeer. Een verschil met de Golf is dat het digitale instrumentarium hier niet standaard is. Het centrale touchscreen is dat wel, maar is in eenvoudiger uitvoeringen wel een maatje kleiner dan in duurdere varianten.

              Wie niet genoeg heeft aan twee schermen, kan voor het eerst bij Skoda ook kiezen voor een head-up display. De vormgeving en bediening van de complete digitale wereld is nieuw. Ook dat geldt voor de Golf, maar Skoda kreeg ook hier de kans om een eigen sausje over het geheel te gieten.

              Hybridefeestje

              Een volledig elektrische Octavia hoeven we niet te verwachten, maar een plug-in is al wél aangekondigd. Die variant krijgt net als bij de Superb de toevoeging ‘iV’ en beschikt over de 204 pk sterke aandrijfcombinatie die ook in de Golf eHybrid te vinden is. Ook de 245 pk sterke variant uit de Golf GTE zal op termijn z’n weg vinden naar de Octavia. De rest van het internationaal beschikbare gamma bestaat in ieder geval uit de 1.0 TSI met 110 pk en de 1.5 TSI 150 pk. Als deze motoren met een DSG-automaat worden uitgerust, krijgen ze net als bij de nieuwe Golf 48V Mild Hybrid-ondersteuning mee. De voorlopige benzinetopper is een 2.0 TSI met 190 pk, die er alleen met vierwielaandrijving en DSG is. Dieselen kan met de aangescherpte 2.0 TDI EVO-motor, die er met vermogens van 115 tot 200 pk is. Tot slot is er een versie die met aardgas overweg kan en wordt aangedreven door een 130 pk sterke versie van de 1.5 TSI.

              De nieuwe Octavia verschijnt in beginsel in drie uitvoeringen, die oplopend in luxeniveau Active, Ambition en Style heten. Even verderop in 2020 keert ook de ietwat ruige Scout terug. Ook een nieuwe RS maakt dan z’n opwachting.

              Bron: Autoweek
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Benieuwd naar de nieuwe Octavia.

                Vooral de (v)RS versie.

                Zal deze nog met handbak beschikbaar blijven ? 300 pk ?
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    NU OOK DE COMBI

                    GELEKT: SKODA OCTAVIA COMBI

                    De vijfdeurs hatchback en de sportievere RS-versie van die auto kregen we eerder via onofficiële kanalen te zien, nu deelt het Twitter-account Skoda News deze foto van de station-versie.


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11



                      Het interieur en de berline.

                      Comment


                      • #12
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          OOK ALS PLUG-IN

                          DÍT IS DE NIEUWE SKODA OCTAVIA

                          Skoda heeft in zijn thuisbasis Mladá Boleslav de vierde generatie van de Octavia aan de wereld voorgesteld. Zowel de hatchback als de Combi groeien niet noemenswaardig, maar maken een flinke moderniseringsslag mee.

                          De Octavia die Skoda vandaag aan het grote publiek toont is de vierde generatie van het model sinds de Volkswagen Group zich over het merk ontfermde. Waar de koets van de huidige, derde generatie Octavia nog veel designelementen van zijn voorgangers herbergt, slaat Skoda met deze nieuwe Octavia een andere weg in. Wat design betreft, lijkt de ooit zo nuchtere Tsjech naar zijn grotere broer Superb toe te kruipen. Full-ledkoplampen met matrixtechniek zijn optioneel, hetzelfde geldt voor achterlichten met full-ledtechniek en dynamische richtingaanwijzers.

                          De hagelnieuwe Octavia meet in hatchbackvorm 4,69 meter en daarmee groeit de auto 1,9 centimeter ten opzichte van het uitgaande model. De Combi neemt in de lengte iets meer toe en strekt zich voortaan over een 2,2 centimeter grotere afstand uit. In de breedte dijen zowel de hatchback als de Combi 1,5 centimeter uit. Interessant is de bagageruimte, sinds jaar en dag een van de sterkste punten van de Octavia. De reguliere vijfdeurs slurpt met een bagageruimte van 600 liter 10 liter meer op dan voorheen. De inhoud van de balzaal achterin de Octavia Combi neemt met 30 liter toe tot 640 liter. De grootste wielmaat die je onder de auto's kunt krijgen bedraagt 19 inch, al zal een toekomstige RS-versie ongetwijfeld op grotere sloffen komen te staan. De wielbasis is met 2,68 meter net zo lang als die van het huidige model. Ook weten we dat de auto weer op een versie van het modulaire MQB-platform staat.

                          Opvallend is het binnenste van de nieuwe Octavia. Net als dat van neefje Golf VIII is het dashboard van de Tsjech relatief minimalistisch in opzet. We zien een werkplek die uit een aantal lagen is opgebouwd en waar pontificaal in het midden een enigszins 'losstaand' 8,25- tot 10-inch groot digitaal display is geplaatst dat bij het nieuwe infotainmentsysteem hoort en waarmee onder meer de klimaatregeling kan worden aangestuurd. Daar moet je van houden. De Skoda wordt uiteraard leverbaar met de bekende Virtual Cockpit, maar het is het stuurwiel dat de aandacht trekt. Jawel, Skoda geeft de Octavia een tweespaaks stuurwiel mee! Optioneel is dat opvallend vormgegeven stuurwiel te voorzien van verwarming. Skoda geeft de Octavia, ongetwijfeld tegen betaling, sfeerverlichting mee. Deze wordt in tien kleuren beschikbaar en is niet alleen in het dashboard, maar ook in de deurpanelen verwerkt. Een andere interessante optie zijn extra comfortabele stoelen met massagefunctie, exemplaren die naast verwarmbaar ook geventileerd zijn. Tevens optioneel: een 4,2-inch groot head-up display dat ook kleuren weergeeft. Leuk detail is de zeer korte keuzehendel voor de DSG-automaat, iets dat we binnen de Volkswagen Group al in de nieuwe Golf zagen. Er is geen fysieke verbinding meer tussen de keuzehendel en de DSG-bak.

                          Motoren

                          Ook de Octavia ontkomt niet aan elektrificatie en dus maakt deze vierde generatie kennis met het nieuwe iV-label van Skoda. Een volledig elektrische versie hoef je, net als van de nieuwe Golf niet te verwachten, maar wél komt er voor het eerst een plug-in hybride Octavia beschikbaar. Die Octavia iV gedoopte versie krijgt een 156 pk sterke 1.4 TSI onder de kap die samenwerkt met een 102 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen en -koppel bedraagt 204 pk en 350 Nm en die kracht wordt via een DSG-transmissie met zes verzetten overgebracht op de voorwielen. Het accupakket heeft net als in de Passat GTE een capaciteit van 13 kWh, goed voor een elektrisch WLTP-bereik van 55 kilometer. Wel slurpt het pakket wat bagageruimte op. Bij de hatchback blijft als plug-in 450 liter over, terwijl de ruimte achterin de Combi zich beperkt tot 470 liter. Vanbuiten is de Octavia IV alleen te herkennen aan de laadklep op het linker voorscherm én aan het iV-embleem op de achterklep.

                          De internationale motorenlijst komt overeen met die van de Golf VIII en bestaat verder uit een reeks benzinemotoren die Skoda aanduidt met het e-Tec-label. Inderdaad, TSI's met mild-hybridtechniek. Op de lijst staan een 110 pk en 200 Nm sterke 1.0 TSI e-Tec-versie en een 1.5 TSI e-Tec die het schopt tot 150 pk en en 250 Nm. Beide versies zijn gekoppeld aan een DSG-7 automaat. Verbruikscijfers meldt Skoda nog niet. Van de 110 pk sterke 1.0 TSI en de 150 pk sterke 1.5 TSI verschijnen ook varianten onder e-Tec-techniek. De vermogens zijn identiek, maar je moet het wel met een handgeschakelde zesbak doen. Hoger op de lijst staat een vierwielaangedreven Octavia met een 2.0 TSI onder de kap. Die 190 pk en 250 Nm sterke variant heeft een DSG-7 automaat en is evenmin van mild-hybrid techniek voorzien. Dieselen kan met een 2.0 TDI die 115 pk, 150 pk of 200 pk levert. Alle drie versies komen beschikbaar met een handgeschakelde zesbak en met een DSG-transmissie met zeven verzetten. De 150 pk en 200 pk sterke smaken kennen ook een vierwielaangedreven versie met een DSG-7 bak.

                          Skoda zet op de internationale lijst ook een G-Tec-krachtbron, een machine die naast benzine ook aardgas lust. Onder de kap vinden we in dat geval een 130 pk sterke 1.5 die altijd gekoppeld is aan de DSG-7-automaat. De drie CNG-tanks die deze versies aan boord hebben, slaan in totaal 17,7 kilo CNG op, goed voor een actieradius van 523 kilometer. Zijn de tanks leeg, dan heb je een kleine benzinetank (9 liter) waar je op papier nog 278 kilometer mee vooruitkomt. De bagageruimte van de hatchback is met 455 liter fors kleiner dan die van de reguliere versies, maar 5 liter groter dan die van de plug-in. De Combi schopt het met deze G-Tec-aandrijflijn tot 495 liter.

                          Prijzen en specificaties volgen in de aanloop naar de marktintroductie.








                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14

















                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15




                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    ik zou wel eens de trim voor de belgische lease markt willen zien...
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                    Comment


                                    • #19
                                      Deze ziet er in ieder geval prachtig uit. Knap!
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Idd niet slecht.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X