Brussel:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Octavia (2020)
Collapse
X
-
Ik heb het niet zo voor sedans wegens de minder praktische koffer, maar die rode ziet er echt wel goed uit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk heb het niet zo voor sedans wegens de minder praktische koffer, maar die rode ziet er echt wel goed uit.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dat is ook niet volledig waar, de vorige modellen bij Skoda met die opgesplitste koplampen vond ik echt niks, zelfs niet als het een rode was.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
RS IV
NIEUWE SKODA OCTAVIA RS WORDT PLUG-INHYBRIDE
Van de nieuwe Skoda Octavia komt wederom een extra sportieve RS-versie. Met de nieuweling gooit Skoda het echter wel over een heel andere boeg.
Skoda spreekt namelijk over de Octavia RS iV. Daarmee bevestigt de fabrikant dat de nieuwe RS-versie een plug-in hybride aandrijflijn krijgt. Hoeveel vermogen de nieuwe krachtpatser krijgt, geeft Skoda nog niet vrij. Gezien de geschiedenis van de Octavia RS ligt dit getal in ieder geval dik boven de 200 pk. De krachtigste variant van de reguliere Octavia is goed voor een systeemvermogen van 204 pk. De 156 pk sterke 1.4 TSI uit die Octavia iV werkt samen met een 102 pk sterke elektromotor. Verwacht dus cijfers rond de 240 pk.
De onthulling is nog niet aangekondigd, maar Skoda zou wel eens de beurs in Genève kunnen gebruiken als toneel voor de Octavia RS.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Several purported pictures of the 2020 Skoda Octavia Scout and Octavia RS have surfaced online.
Published on the Octavia Club forum, the images show the Octavia RS will feature a blacked out grille and a more aggressive front bumper with prominent air intakes. We can also see new fog lights and a front splitter.
The styling changes continue further back as the models have black mirrors and dark window surrounds. There are also sporty side skirts and stylish wheels which are backed up by a high-performance braking system with red calipers.
Bron: https://www.carscoops.com/2020/01/ar...-rs-and-scout/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
PLUG-IN-PLEZIER
SKODA LAAT NIEUWE OCTAVIA RS IV DOORSCHEMEREN
De gloednieuwe Skoda Octavia RS maakt komende week zijn opwachting op de Autosalon van Genève. Om de spanning nog wat op te voeren, laten de Tsjechen alvast wat details zien.
Afgelopen jaar zag de vierde generatie van de Skoda Octavia het levenslicht, dus kon een RS-versie nooit heel lang op zich laten wachten. 3 maart is het zover, komende dinsdag dus. Ze kunnen niet wachten bij Skoda, dus laten ze alvast wat van de nieuwe meest potente Octavia zien. Uiteraard prijkt het Skoda's RS-logo op diverse plekken op het subtiel sportiever vormgegeven exterieur en ook in het interieur is het duidelijk dat het om een RS gaat. Op een nog wat donkere afbeelding zien we halfleren sportstoelen met een ruitpatroon in de rugleuning. Donkere tinten met rode accenten lijken in het interieur van de Octavia RS het thema te zijn.
Eén van de meest in het oog springende beelden is uiteraard dat van de stekker in de laadaansluiting, boven de splinternieuwe RS-wielen (foto 6). De Octavia RS haalt zijn vermogen namelijk voor het eerst uit een plug-in hybride-aandrijflijn. Vandaar ook de toevoeging 'iV'. Het is dezelfde aandrijflijn als die van de al onthulde Volkswagen Golf GTE. De 1.4 TSI en een 85 kW elektromotor zijn samen goed voor 245 pk en 400 Nm koppel. De Octavia RS is daarmee net zo krachtig als zijn meest potente voorganger. Sportief rijden zal dus prima gaan, maar als je het rustiger aan wilt doen, is volgens Skoda tot 55 kilometer volledig elektrisch rijden (WLTP) mogelijk. Uiteraard zorgt dit tevens voor een lagere gemiddelde CO2-uitstoot (ongeveer 30 g/km) en dat hopen we natuurlijk ook in de prijs terug te zien. Komende week horen en zien we meer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
RS ALS PLUG-IN!
OFFICIEEL: SKODA OCTAVIA RS IV
De Skoda Octavia is aan een nieuwe generatie geholpen, een auto die natuurlijk niet ontkomt aan aan RS-behandeling. Voor het eerst in de geschiedenis van de Tsjech is de Octavia RS een plug-in hybride!
De Skoda Octavia RS is een auto die je traditioneel moet zien als de Golf GTI, maar dan afkomstig uit Tsjechië. Dat geldt ook weer voor de RS-versie van de hagelnieuwe vierde generatie Octavia. De sportiefste uitvoering van Skoda's Octavia krijgt namelijk de toevoeging 'iV' achter zijn naam, en dat kan maar een ding betekenen...
Inderdaad, net als de nieuwe Golf GTI en de plug-in hybride smaken van de Cupra Leon en Formentor krijgt de Octavia RS iV een 1,4-liter grote TSI onder de kap, een benzinemotor die samenwerkt met een 115 pk sterke elektromotor. Samen met de TSI zorgt dat voor een systeemvermogen van 245 pk en 400 Nm. Het 13 kWh grote accupakket dat Skoda de Octavia RS iV meegeeft, is goed voor een volledig elektrisch bereik van zo'n 60 kilometer. De transmissie is een DSG met zes versnellingen. Een sprint vanuit stilstand nar een snelheid van 100 km/h is in 7,3 tellen achter de rug. De topsnelheid ligt op 225 km/h. Zowel de Combi als de hatchback liggen 1,5 centimeter dichter tegen het asfalt dan de reguliere versies en zijn uiteraard straffer geveerd. Skoda geeft z'n sportieve versies onder meer een aangepast uitlaatsysteem, krachtigere remmerij en een directere stuurinrichting.
Vanbuiten is de Octavia RS, die ook als Combi beschikbaar komt, te herkennen aan de opvallende 'telefoonschijf'-wielen die Skoda ook onder de vorige generatie Octavia RS monteerde, al is er ook een andere set lichtmetalen wielen verkrijgbaar. Het lichtmetaal is standaard 18-inch groot, al staan 19-inch grote exemplaren op de optielijst De Tsjechen kleden de sportiefste Octavia vanbinnen onder meer aan met sportstoelen, een driespaaks stuurwiel en opvallende stiksels. De Octavia's RS'en worden vanbuiten onder meer voorzien van sportiever ogend bumperwerk met zwarte accenten. Zwarte afwerking komen we verder tegen op de spiegelkappen, rond de raamstijlen en ook de spoiler bovenaan de achterklep van de hatchback is in deze donkere 'kleur' uitgevoerd. Het exemplaar bovenaan de kont van de Combi is in carrosseriekleur gespoten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een hybride is GEEN sportieve wagen...
Kan wel snel zijn, maar sportief? Ik rij met een Superb iV met 218pk, heel snel, sneller dan m'n vroegere Golf GTD. Maar NIET sportief! Je zit met de beperking van de batterij als je de 2 motoren gaat aanspreken en dus 218 pk hebt. Bij een motor van 245 pk zal dit nog meer zo zijn. De basismotor (1.4 met 156pk) blijft hetzelfde, enkel de elektrische motor zal wat sneller zijn. Dus je hebt 245pk, maar als je batterij leeg is 156pk...
Sorry hier geloof ik niet in!
Ik had even gedacht om te wachten op de sportievere Octavia RS, maat ben tevreden dat ik de Superb kocht. Iets minder vermogen, verdomd snel als het nodig is maar het karakter van de wagen past beter bij de motor.
Comment
-
Tenzij je eerst volledig elektrisch rijd en zo de batterij gaat leeg rijden, is de kans heel klein dat je ooit met een lege batterij zal zitten.
Het feit dat zo een auto niet echt sportief is komt vooral door het extra gewicht van de batterij dat je meesleept, gelukkig hangt die dan weer wel laag onder de auto, wat voor een laag zwaartepunt zorgt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenTenzij je eerst volledig elektrisch rijd en zo de batterij gaat leeg rijden, is de kans heel klein dat je ooit met een lege batterij zal zitten..
Ik kan je verzekeren dat je de batterij in SPORT stand zo leeg trekt. De SPORT stand is ook de enige stand waar je effectief alle vermogen gaat aanspreken, elektrisch gebruik je enkel de elektra motor en hybride gebruik je of elektrisch of benzine of heel af en toe een combinatie maar nooit met volle vermogen...
DCC kan je instellen, en hierdoor heb je in de sportieve stand weinig last van het gewicht van de batterij.
Comment
Comment