Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-30 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Mss moeten jullie wat vaker de handen wassen. Ik heb nooit vettige vingers op mijn schermen.
    Ben je ook zo ene die frequent zijn handen wast op een dag? Kan ook geen vette pollekes of zweetpollekes verdragen
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ben je ook zo ene die frequent zijn handen wast op een dag? Kan ook geen vette pollekes of zweetpollekes verdragen
      Bij mij valt dat nog mee. Mijn vrouw heeft een 'beetje' smetvrees.
      Ik ben niet zo heel extreem in het handen was. Gewoon altijd na het toiletbezoek of als ik in ons magazijn iets aan het zoeken ben geweest en mijn handen er vuil van worden.

Maar zoals Flappy aanhaalt, ge moet het ff toucheren en niet op 'drukken'. Mss ligt dat aan het type scherm dat VW gebruikt. Is de eerste met touchscreen, want de vorigen hadden geen touchscreen.
      Maar wel al met heel wat auto's gereden met wel touchscreen en later met Garmins en TomToms losse gps'en. Ik heb dus nog nooit last gehad van vettige vingers op mijn schermen. wel op het scherm van de iPhone zit ge dat er wel wat strepen en zo op komen en kuis ik dat bij gelegenheid eens af.

Comment

Smetvrees is iets anders. Maar vette pollekes zijn een nogo
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

ik tits er eens tegen met mijn nagel en da's meestal al genoeg
          www.peugeotforum.be

Comment

200 KM WLTP, 141 PK

MEER SPECIFICATIES MAZDA MX-30 BEKEND

Gisteren rolde Mazda in Tokio z’n eerste échte EV de beursvloer op. Aanvankelijk was het nog gissen naar de officiële cijfers, maar inmiddels weten we meer over de Mazda MX-30.

Dat de bijzondere MX-30 geen actieradiuskoning is, wisten we al wel. Gisteren werd al een rijbereik van 200 km voorspeld, en dat blijkt volgens de welbekende WLTP-cyclus precies te kloppen. Volgens Mazda is dit voldoende voor 95 procent van de ritten, maar in het hedendaagse EV-landschap maakt de MX-30 op dit vlak niet al teveel indruk. Het accupakket heeft een capaciteit van 35,5 kWh en Mazda geeft een verbruik op van 19 kWh per 100 km.

De elektrische aandrijflijn van de MX-30 heet voluit E-Skyactiv 141. Daarmee weet je ook meteen hoeveel vermogen de auto levert: 141 pk. Hoe snel de auto daarmee van 0 naar 100 sprint en wat de topsnelheid is weten we helaas nog niet. Wel is duidelijk hoeveel tijd het opladen in beslag neemt. Met een wallbox moet dat bij een laadsnelheid van 11 kW in 9 tot 9,5 uur achter de rug zijn, terwijl een lader van 22 kW er logischerwijs 4,5 tot 5 uur voor nodig heeft. Aan de snellader moet de MX-30 in een half uur tot 40 minuten weer tot 80 procent zijn opgeladen. Mazda geeft 8 jaar of 160.000 km garantie op de auto.

Dat de MX-30 net zo groot is als een CX-30 wisten we al, maar nu is ook duidelijk hoeveel gewicht het model in de schaal legt. In totaal weegt de auto 1.660 kg. Het accupakket is verantwoordelijk voor 300 kg daarvan en bevindt zich – uiteraard – in de bodemplaat.

De MX-30 is aanvankelijk alleen als First Edition verkrijgbaar. Die versie is standaard onder meer uitgerust met volledige ledverlichting, een elektrisch verstelbare bestuurderssstoel, climate control en tal van andere zaken. Een hele reeks schermen hoort er ook bij. Naast het gebruikelijke infotainmentscherm en de HMI-draaiknop is er een touchscreen voor de climate control, een digitaal instrumentarium én een head-updisplay. Ook de rest van het interieur is bijzonder. Dat geldt niet alleen voor de vormgeving, maar ook voor de gebruikte materialen. Zo wordt de stoelbekleding gemaakt van gerecyclede petflessen en is er in de middenconsole kurk verwerkt. Geen toeval, want Mazda begon ooit als kurkfabrikant.

Gisteren werd al duidelijk dat die variant €33.990 kost. Daarbij werd ook vermeld dat het al mogelijk is om een aanbetaling te doen, maar dat blijkt alleen te gelden voor Belgische kopers.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

...een batterij van 35kw/h volladen met een 11kw lader kost 9 uur dat je niet contenu aan 11kw laadt snap ik best maar 80% zou toch op 3 uur moeten zijn

is dat artikel mis, of snap ik er ni veel van

Comment

Als je een RX-8 koopt, neem je met plezier vrede met bepaalde onpraktische zaken aan die auto, maar zulke deuren op een auto als deze ??

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                    Als je een RX-8 koopt, neem je met plezier vrede met bepaalde onpraktische zaken aan die auto, maar zulke deuren op een auto als deze ??
                    Inderdaad. funest voor menig kindervinger als je niet oplet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ...een batterij van 35kw/h volladen met een 11kw lader kost 9 uur dat je niet contenu aan 11kw laadt snap ik best maar 80% zou toch op 3 uur moeten zijn

is dat artikel mis, of snap ik er ni veel van
                      Ik had daar ook al mijn bedenkingen bij
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

34000e voor een range van 200 km,dat gaat moeilijk worden?
                        range extender? ,extra kosten en slechtere uitstoot....
                        positief is dan weer het'normale' dashbord,zonder die lelijke nintendo schermen.
                        het kan dus toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                          34000e voor een range van 200 km,dat gaat moeilijk worden?
                          range extender? ,extra kosten en slechtere uitstoot....
                          positief is dan weer het'normale' dashbord,zonder die lelijke nintendo schermen.
                          het kan dus toch
                          Extra accu's om nog eens 200 km verder te rijden gaan de wagen zwaarder maken dan een range extender. Extra gewicht dat je in 90% van je ritten meesleept voor niets
                          BMW 420dA : >>>

Comment

wacht maar tot ze die kleine prutteldingen in het vizier krijgen met extra milleutaxen.
                            wanneer je uw redenatie doortrekt is die range extender ook voor 90% overbodig(rust roest),
                            mss moeten we er eens ernstig over nadenken om voor de enkele keren per jaar dat we meer nodig hebben ,
                            over te gaan op dag-huur?,en voor 90% met een kleinere(goedkopere) batterij rond te rijden.
                            wat mij betreft is 200km best aanvaardbaar,maar ,1e wat gaat de range zijn in winterperiode? 2e 34000e is dan minstens 10000e teveel.

Comment

Gezien de beschikbaarheid van dit voertuig pas in 2020 is, lopen mensen die dit jaar intekenen mogelijks een premie van 3500 euro mis (enkel van toepassing op particulieren).

Wat betreft de range, de 200km is onder ideale omstandigheden. Als je een traject in de winter aflegt dan is dat uiteraard beperkter door de buitentemperatuur. Een groot voordeel van een auto is dat je een traject kunt afleggen van x-aantal kilometer zonder steeds te moeten stoppen. Een weekendje Keulen waarbij je de vrijdagavond vertrekt wordt dan ineens een rompslomp: 330 kilometer in de winter, dat zal met een stop nipt worden en dan verlies je tijdens de stop voor het laden ontzettend veel tijd, terwijl dat een rit is die ik meerdere keren doe en dat zonder stoppen.

We gaan toch zeker niet beginnen met het huren van een andere auto voor een weekendje weg? Mazda zegt zelf dat ze dit als tweede auto zien, maar in ons gezin is mijn MX-5 dat. Als we in de toekomst overschakelen naar elektrisch dan is het de bedoeling om beide wagens te vervangen door een elektrische, niet om een tweede wagen te hebben. Overigens gezinnen waar men over een tweede wagen spreekt, daar zie je vaker kleine auto's. Wie koopt er voor 35k een tweede, stadswagentje bij? Investeer dat rustig in een VW Up, een Hyundai i10 of zelfs een slag groter en ga voor een Mazda 2. Kijkende naar de afstanden en afgelegde kilometers van een tweede stadswagen, zit je na tien jaar nog altijd niet aan 35k.

En dan dat onnozele idee om er alsnog een benzinemotor in te lepelen. Dan koop je net zo goed een benzinewagen. Met de beschikbare ranges zou je bijna beginnen denken dat Tesla en Porsche de enigen zijn die het concept begrepen hebben, terwijl de andere merken achterop hinken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                Gezien de beschikbaarheid van dit voertuig pas in 2020 is, lopen mensen die dit jaar intekenen mogelijks een premie van 3500 euro mis (enkel van toepassing op particulieren).

Wat betreft de range, de 200km is onder ideale omstandigheden. Als je een traject in de winter aflegt dan is dat uiteraard beperkter door de buitentemperatuur. Een groot voordeel van een auto is dat je een traject kunt afleggen van x-aantal kilometer zonder steeds te moeten stoppen. Een weekendje Keulen waarbij je de vrijdagavond vertrekt wordt dan ineens een rompslomp: 330 kilometer in de winter, dat zal met een stop nipt worden en dan verlies je tijdens de stop voor het laden ontzettend veel tijd, terwijl dat een rit is die ik meerdere keren doe en dat zonder stoppen.

We gaan toch zeker niet beginnen met het huren van een andere auto voor een weekendje weg? Mazda zegt zelf dat ze dit als tweede auto zien, maar in ons gezin is mijn MX-5 dat. Als we in de toekomst overschakelen naar elektrisch dan is het de bedoeling om beide wagens te vervangen door een elektrische, niet om een tweede wagen te hebben. Overigens gezinnen waar men over een tweede wagen spreekt, daar zie je vaker kleine auto's. Wie koopt er voor 35k een tweede, stadswagentje bij? Investeer dat rustig in een VW Up, een Hyundai i10 of zelfs een slag groter en ga voor een Mazda 2. Kijkende naar de afstanden en afgelegde kilometers van een tweede stadswagen, zit je na tien jaar nog altijd niet aan 35k.

En dan dat onnozele idee om er alsnog een benzinemotor in te lepelen. Dan koop je net zo goed een benzinewagen. Met de beschikbare ranges zou je bijna beginnen denken dat Tesla en Porsche de enigen zijn die het concept begrepen hebben, terwijl de andere merken achterop hinken.
                                tesla en porsche hebben het volgens u begrepen?
                                ja wadde,tegen welke prijs?
                                wil je bij tesla xl range betaal je ook voor xl.
                                huren voor enkele keer per jaar ga je niet aan beginnen,rondrijden met de prijs van min. 2 wagens wel?

Comment

Het gaat, in het geval van Mazda, ook niet over "er alsnog een benzinemotor inlepelen". Het zou gaan om een benzine-waterstof hybrid wankelmotor. Het gaat dus niet om een motor die geschikt is voor een auto rechtstreeks aan te drijven. Maar eentje specifiek ontworpen voor de taak als range extender. Die daarbovenop ook nog eens niets gaat uitstoten als waterstof eenmaal wat meer beschikbaar is.

Daarnaast, is het natuurlijk nog altijd een vrij nieuwe technologie en zitten alle elektrische wagens zowat rond die prijs, of zoals degenen die jij aanhaalt, een stuk duurder. Het is niet omdat jij toevallig een mx-5 hebt als tweede wagen dat iedereen dat heeft he? Of dat omdat jij dan direct 2 elektrische wagens wilt dat iedereen dat wilt. Momenteel is een betaalbare elektrische wagen nog altijd duur en nog altijd het beste geschikt als tweede wagen. Als elektrische wagens eenmaal goedkoper worden, zal het nog altijd in eerste instantie vaak het interessantste blijven als tweede wagen. Is toch echt niet zo vreemd bij een nieuwe technologie?

Comment

renault stelde paar dagen geleden zijn waterstof-batterij kangoo en master voor, niet op het forum gepasseerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      renault stelde paar dagen geleden zijn waterstof-batterij kangoo en master voor, niet op het forum gepasseerd
                                      Het begint allemaal snel te gaan nu.

Comment

dat was geen verwijt he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

tesla en porsche hebben het volgens u begrepen?
                                          ja wadde,tegen welke prijs?
                                          wil je bij tesla xl range betaal je ook voor xl.
                                          huren voor enkele keer per jaar ga je niet aan beginnen,rondrijden met de prijs van min. 2 wagens wel?
                                          Porsche en Tesla hebben het begrepen omwille van de range. Over de prijs praat ik niet en dat was ook helemaal niet het punt. Dat het hebben van twee wagens duurder is dan het hebben van een wagen moge voor iedereen wel duidelijk zijn. Mazda zet deze auto in de markt als tweede auto voor een gezin. Laat het trouwens duidelijk zijn dat de som van de aankoopprijs van de twee wagens die we thuis hebben staan, lager is dan de aankoopprijs van deze elektrische wagen.

Het gros van de kilometers die op mijn Mazda staan zijn ritten naar Duitsland en Nederland. Dan ga ik inderdaad niet iedere maand voor drie dagen een andere auto huren. Afhankelijk van de elektrische wagen en het ingebouwde laadsysteem, het vermogen van de laadpaal en de aanwezigheid van zo'n laadpaal, kan een rit van een drie a vier uur al snel een pak langer duren.

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          Daarnaast, is het natuurlijk nog altijd een vrij nieuwe technologie en zitten alle elektrische wagens zowat rond die prijs, of zoals degenen die jij aanhaalt, een stuk duurder. Het is niet omdat jij toevallig een mx-5 hebt als tweede wagen dat iedereen dat heeft he? Of dat omdat jij dan direct 2 elektrische wagens wilt dat iedereen dat wilt. Momenteel is een betaalbare elektrische wagen nog altijd duur en nog altijd het beste geschikt als tweede wagen. Als elektrische wagens eenmaal goedkoper worden, zal het nog altijd in eerste instantie vaak het interessantste blijven als tweede wagen. Is toch echt niet zo vreemd bij een nieuwe technologie?
                                          Dat ik met een MX-5 rij en dat gebruik als weekendwagen, heeft ook niets te zien met het wel of niet hebben van twee wagens. Onze bedoeling is om de twee wagens samen te vervangen door een elektrische wagen, een enkel exemplaar dan wel. Dan zal het uiteraard eerst en betaalbaar moeten zijn en qua range interessant.

Soit, als we over twee decennia (hopelijk) volledig autonome auto's hebben rondrijden en de auto niet langer een bezit is, maar een dienst wordt, dan vliegt alles buiten. Nu genieten met een tweede auto en later genieten met het niets hoeven te doen achter het stuur.

Comment

Working...
                                          X