Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-30 (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Moest de productie van Elektrische auto's zoveel goedkoper kunnen .... dan zou Tesla misschien zelfs winst kunnen maken.
    In vergelijking met gewone auto's moet er voor elektrische auto's een nieuw onderstel ontwikkeld worden. Eentje dat je kan gebruiken bij die paar elektrische auto's die je produceert en verkoopt waar dat tegenwoordig met de "gewone" auto's kan dienen voor zowat elk model. Een onderstel alleen wordt hierdoor al ontzettend veel duurder voor een elektrische auto.
    Ik vrees dat de meeste merken ook noodgedwongen zeer veel technologie moeten aankopen (waarop patenten rusten) en ook dit maakt een elektrische auto opnieuw duurder.

    Om dus winst te maken moeten deze auto's op dit moment duurder verkocht worden. En om die prijs dan iets of wat te rechtvaardigen steken ze daar een hoop opties bij die in productie eigenlijk niet veel kosten maar bij de reguliere modellen duur verkocht worden om zo veel winst te maken. Al die opties schrappen van een elektrische wagen gaat hem nauwelijks veel goedkoper kunnen maken... op dit moment.

    Misschien wordt het maar eens tijd dat er een bedrijf, geen autofabrikant, een onderstel ontwikkeld wat alle autofabrikanten kunnen aankopen om een elektrische auto op te produceren. Als dat kan met zoveel andere onderdelen, waarom dan niet met een onderstel. De fabrikant kan dit, net als een versnellingsbak, toch nog zelf afstellen?
    KLIK |&| KLAK

    Comment


    • #62






















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        Als ge het logo er af zou halen. Dan zou ik denken dat het wat lijkt alsof Audi de wagen gemaakt heeft, naar Citroën's inspiratie. Strak, maar toch wat frivoliteitjes.

        Staat me enorm aan.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
          Moest de productie van Elektrische auto's zoveel goedkoper kunnen .... dan zou Tesla misschien zelfs winst kunnen maken.
          De productie van de VW ID.3 zou toch 40% goedkoper zijn dan die van een VW Golf.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #65
            Geloof ik nooit.

            Comment


            • #66
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68
                  Die suicide doors, dat kunnen ze toch niet menen?
                  Is in het verleden toch al genoeg gebleken dat dat rubish is.

                  Plaats op de achterbank lijkt mij ook zeer beperkt, nadat ik hem op het salon zag.

                  Comment


                  • #69
                    Brussel

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                    Comment


                    • #70




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #71
                        Ik zou er wel eens iemand voor en achter willen zien in zitten van pakweg 1.78m groot

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Die suicide doors, dat kunnen ze toch niet menen?
                          Is in het verleden toch al genoeg gebleken dat dat rubish is.

                          Plaats op de achterbank lijkt mij ook zeer beperkt, nadat ik hem op het salon zag.
                          Wat is er rubbish aan suicide doors? Serieuze vraag hoor.

                          Ik ben wel teleurgesteld in Mazda. Heel dat verhaal dat een batterij maar 160.000km zou mee gaan en een kleinere batterij beter is voor het milieu is dikke PR onzin.
                          Ik denk dat de echte redenen zijn:
                          1) Mazda is te laat met EV ontwikkeling begonnen (maar welke fabrikant niet?)
                          2) Mazda gaat waarschijnlijk onvoldoende batterij capaciteit kunnen kopen, dus bouwen ze een auto met kleinere batterij.
                          3) Wat ook nog eens mooi meegenomen is voor de EU uitstoot regels, want die telt per auto. Dus beter 2 auto's met 35,5 kWh batterij verkopen dan 1 met 70kWh.

                          Om de auto dan toch nog wat interessant te maken, maken ze er een 'specialleke' van met bvb suicide doors.
                          Ik denk niet dat deze bedoeld is om in grote aantallen te verkopen.
                          Wat ik echter wel vrees is dat men bij Mazda ook volledig geloofd wat ze zeggen. Naar het schijnt willen ze tegen 2030 in 95% van hun wagens hybride hebben en 5% volledig elektrisch.
                          Ik denk dat ze tegen 2025 al 95% hybrides zullen moeten hebben voor de boetes in Europa en ook en pak meer EV's.

                          Met een Wankel range extender kan deze auto echter wel eens zeer interessant worden. Op papier 0 of bijna 0 uitstoot, maar toch ook geen range anxiety.
                          Het ICE gedeelte is dan ook veel simpeler dan in de huidige hybrides, dus de besparingen op onderhoud van een EV zou je nog altijd grotendeels kunnen hebben.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Plaats op de achterbank lijkt mij ook zeer beperkt, nadat ik hem op het salon zag.
                            Spijtig genoeg, een probleem waar de meeste Mazda-modellen mee kampen.

                            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                              Wat is er rubbish aan suicide doors? Serieuze vraag hoor.

                              .
                              Vooral het feit dat je eerst de voordeur moet openen om de achterdeur te kunnen openen bv...

                              En gegarandeerd dat kids op de achterbank vroeg of laat met hun vingers tussen de deur zitten, als je de voordeur dicht klapt.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                Vooral het feit dat je eerst de voordeur moet openen om de achterdeur te kunnen openen bv...

                                En gegarandeerd dat kids op de achterbank vroeg of laat met hun vingers tussen de deur zitten, als je de voordeur dicht klapt.
                                Heb me altijd vragen gesteld over de stijfheid van het geheel zonder een b-stijl... Wordt de dakconstructie dan verstevigd door de constructeur?
                                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                  Heb me altijd vragen gesteld over de stijfheid van het geheel zonder een b-stijl... Wordt de dakconstructie dan verstevigd door de constructeur?
                                  Hoe doen ze dat bij cabrio's?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Hoe doen ze dat bij cabrio's?
                                    Bij een cabrio is er toch niet één groot gapend gat over de ganse lengte van de vloerplaat tot bijna tegen de achterwielen?
                                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                      Bij een cabrio is er toch niet één groot gapend gat over de ganse lengte van de vloerplaat tot bijna tegen de achterwielen?
                                      Klopt, maar daar is de ronde boog van het geheel ook weg. Het dak is idd een belangrijk punt bij een auto, omdat die de cirkel (bij wijze van spreken) rond maakt. Maar bij een cabrio is dat dak er ook niet en zit het puur in het chassis.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                        Heb me altijd vragen gesteld over de stijfheid van het geheel zonder een b-stijl... Wordt de dakconstructie dan verstevigd door de constructeur?
                                        De deur wordt de B-stijl, zie je ook wel in deze foto:


                                        Het voorste stuk van de achterdeur is vrij dik, die wordt effectief de B-stijl als de deur dicht is.

                                        Een gewone auto ga je nog kunnen rijden zonder de deuren. Bij deze zal dat enkel kunnen met de voordeuren er af. Als de achterdeuren er ook af zijn, zal hij snel torderen..

                                        Cabrio's: hangt er van af of ze als cabrio ontworpen zijn (bvb MX-5) of als gewoon model.
                                        Bij een gewoon model gaat men verstevigingen in de vloerplaat aanbrengen waardoor je bijna van een body on frame kan spreken.
                                        Bij de MX-5 is de goedkoopste stijfheidupdate die je kan doen het vervangen van de deurhouders (de rubberen blokken waar de deur in klikt). Door de deuren daardoor nog vaster te zetten, wordt het hele koetswerk nog stijver.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                          Wat is er rubbish aan suicide doors? Serieuze vraag hoor.

                                          Ik ben wel teleurgesteld in Mazda. Heel dat verhaal dat een batterij maar 160.000km zou mee gaan en een kleinere batterij beter is voor het milieu is dikke PR onzin.
                                          Ik denk dat de echte redenen zijn:
                                          1) Mazda is te laat met EV ontwikkeling begonnen (maar welke fabrikant niet?)
                                          2) Mazda gaat waarschijnlijk onvoldoende batterij capaciteit kunnen kopen, dus bouwen ze een auto met kleinere batterij.
                                          3) Wat ook nog eens mooi meegenomen is voor de EU uitstoot regels, want die telt per auto. Dus beter 2 auto's met 35,5 kWh batterij verkopen dan 1 met 70kWh.

                                          Om de auto dan toch nog wat interessant te maken, maken ze er een 'specialleke' van met bvb suicide doors.
                                          Ik denk niet dat deze bedoeld is om in grote aantallen te verkopen.
                                          Wat ik echter wel vrees is dat men bij Mazda ook volledig geloofd wat ze zeggen. Naar het schijnt willen ze tegen 2030 in 95% van hun wagens hybride hebben en 5% volledig elektrisch.
                                          Ik denk dat ze tegen 2025 al 95% hybrides zullen moeten hebben voor de boetes in Europa en ook en pak meer EV's.

                                          Met een Wankel range extender kan deze auto echter wel eens zeer interessant worden. Op papier 0 of bijna 0 uitstoot, maar toch ook geen range anxiety.
                                          Het ICE gedeelte is dan ook veel simpeler dan in de huidige hybrides, dus de besparingen op onderhoud van een EV zou je nog altijd grotendeels kunnen hebben.
                                          17% van de Mazda's worden in Europa verkocht. Men is bij Mazda gewoon te klein om zich zo hard op de Europese markt te focussen.

                                          En euh, volgens u is een dikkere batterij dan beter voor het milieu? Dat er een stuk PR aan vasthangt, dat kan. Maar ge moet het ook niet in het belachelijke trekken he. Op welke manier is het onzin dat een kleienere batterij beter is voor het milieu?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X