Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-30 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda MX-30 - REVIEW

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Na deze gezien gezien te hebben op het autosalon begin dit jaar nu nog eens in levende lijve en weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Beetje haat, liefde verhouding heb ik ermee maar vanbinnen ziet die er wel erg gelikt uit zeg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik zal er misschien een foto van bijzetten...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ik snap echt niet hoe dit design in de rest van het Mazda gamma past. Hopelijk is het geen voorbode van een nieuwe stijl.
          Waarschijnlijk express anders om te laten opvallen. Ik denk wel dat ze er meer van zouden kunnen verkopen als hij gewoon de koets had van de CX-30. En zeker ook als de range extender komt.

Comment

• Wat is er zo anders aan het design? Het ziet er toch volledig uit als een Mazda?
            De kleine suïcide doors achteraan? Dat had de RX-8 ook.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Juist jammer van die rechthoekige wielkasten, zoals bij de nieuwe Toyota RAV4, iets minder, maar toch herkenbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Wat is er zo anders aan het design? Het ziet er toch volledig uit als een Mazda?
                De kleine suïcide doors achteraan? Dat had de RX-8 ook.
                De deuren zijn zoals de RX-8, maar dat is ook al +10 jaar geleden.
                Maar de neus, achterlichten is toch helemaal anders.
                Ook de bediening binnenin: bij de andere wagens heeft Mazda zelfs touchscreen weg gedaan en airco met draaiknoppen, hier hebben ze touchscreen voor de airco. Dat druist toch behoorlijk in tegen de filosofie die ze voor de andere modelen hanteren.

Comment

• in stabroek zie je redelijk wat cx30, das een mazda imo

Comment

• Gisteren plotseling in onze ondergrondse garage.
                    Zou van mijn buurman kunnen zijn want had hiervoor een CX5.
                    Beetje vreemde keuze want er zijn (nog) geen laadmogelijkheden in onze garage. (kan misschien dagdagelijks op zijn werk laden?)
                    Misschien is het maar een testwagen in afwachting van...
                    Eens vragen als ik hem zie.

Comment

• Tja, van die dingen gaan we nu meer en meer zien gebeuren
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Opvallend goede verkoopscijfers in Duitsland. Staat op de 10de plaats, en dat na twee maanden
                        Er zijn van deze Mazda
                        - meer exemplaren verkocht dan van de e-208 en e-2008 samen
                        - 2x zoveel verkocht als van de Nissan Leaf

Ik dacht dat deze wagen kansloos was, maar dus toch niet.
                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                          Opvallend goede verkoopscijfers in Duitsland. Staat op de 10de plaats, en dat na twee maanden
                          Er zijn van deze Mazda
                          - meer exemplaren verkocht dan van de e-208 en e-2008 samen
                          - 2x zoveel verkocht als van de Nissan Leaf

Ik dacht dat deze wagen kansloos was, maar dus toch niet.
                          Maar hoeveel van die verkochte modellen zijn door mazda zelf aangekocht of door mazda garages aangekocht?
                          KLIK |&| KLAK

Comment

• Ken er toch ook 2 die er eentje hebben. Voor de rest ken ik alleen een overbuur met een Nissan Leaf.

Comment

• Ik denk dat er veel kopers nog gaan vloeken op die suicide doors
                              Lijkt tof in het begin, maar is echt niets voor een gezin met kinderen, waar het volgens mij wel naar gericht is.

Comment

• De testrit met de MX-30 was heel goed meegevallen.

Maar inderdaad zijn die suicidedoors achteraan een no go als je veel gebruik maakt van de achterbank. In de showroom viel dat nog niet direct op omdat je daar geen gordel aan hebt. Dan lijkt dat nog doenbaar van eerst uw voorste deur open te moeten doen. Maar bij de testrit doe je uw gordel aan en die moet dus ook elke keer los als er achteraan iemand uit wilt stappen. Iets kleins, maar voor mij te irriterend.
                                Als je meestal alleen bent of met twee, heb je wel iets speciaals met de MX-30.

Een ander nadeel. De auto is zo geslaagd om mee te rijden, dat die zin geeft voor lange ritten. En dan is de keuze voor een relatief kleine batterij minder evident. Als tweede auto/stadsauto is die batterij voldoende, maar voor langere afstanden is die minder geschikt. Een heel bewuste keuze van Mazda, maar toch voor mij toch een reden om niet te kiezen voor een MX-30.

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                      Gisteren plotseling in onze ondergrondse garage.
                                      Zou van mijn buurman kunnen zijn want had hiervoor een CX5.
                                      Beetje vreemde keuze want er zijn (nog) geen laadmogelijkheden in onze garage. (kan misschien dagdagelijks op zijn werk laden?)
                                      Misschien is het maar een testwagen in afwachting van...
                                      Eens vragen als ik hem zie.
                                      Zo, wat nieuws van mijn buurman. Dit is maar een aanloop wagen in afwachting van zijn nieuwe CX5.

Hij kan deze MX30, indien nodig, elke dag (gratis)bijladen op zijn werk dat 7km van hier ligt.
                                      Als hij met 100% volle batterij vertrekt geeft deze een bereik van 164km aan.

Tegen het einde van het jaar zal deze inderdaad met een range extender beschikbaar komen. Er is alvast nog plaats genoeg onder de toch wel zware motorkap.

Comment

• Met een range extender kan die nog wel interessant worden, ook fiscaal.
                                        Aan de andere kant heb je dan nog die deuren, maar vermits het eigenlijk een CX-30 onderhuids is, gaat die dan misschien ook elektrisch worden?
                                        In Japan hebben ze toch de MX-30 de ICE motor gegeven van de CX-30, dus misschien kan omgekeerd ook wel?
                                        Als de boetes van Europa te hoog worden, zal er wel iets gedaan worden denk ik.

Comment

• 2021 Mazda MX-30 review – why it's a BRILLIANT (and TERRIBLE!!) electric SUV

Comment

Working...
                                          X